Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Recomandare butuc entry level


Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372275 12 septembrie 2016 la 07:43

Salut!
Sunt in cautare de un butuc(ma rog, o pereche), in ideea in care ar fi cazul sa trec pe frane pe disc. Am o Specialized Myka HT(2008) care are suport pe cadru si furca, insa rotile nu au suport pt disc.
Butucii or sa vada mult noroi, sarituri, in general abuz. Nu as pune butuci de DH pentru ca...motor de Porsche pe Dacie? Plus ca sunt destul de scumpi.
Asa ca sunt in cautate de o optiune mai accesibila care sa ma tina 1-2 sezoane pana imi trece febra renovatului

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#372278 12 septembrie 2016 la 07:49

Buget disponibil ?

Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372279 12 septembrie 2016 la 08:09

In principiu cu cat mai mic, cu atat mai imbunatatesc ceva. Nu as sari de 100+150, dar nu ma plang daca e sub.
Tot ce am citit de clasa asta de pret e ca sunt in principiu 'consumabile' cu necesar de desfacere frecvent si etanseizare proasta. Asa ca se pune intrebarea...se merita sa dau catva peste 100 pe un shimano cu recenzii mediocru spre slabe sau daca tot imi asum asta, pun un force de 40 lei si ma astept sa-l schimb peste un an oricum

Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372280 12 septembrie 2016 la 08:12

(Din ceva motiv nu s-a salvat ultima bucata a postarii initiale. Sunt dispusa sa desfac frecvent butucul si stiu ca nu va fi ceva exceptional ca rulare sau greutate. Singura mea grija e sa nu aiba defectiuni majore in ceva coborare sa ma bag in primul copac)

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#372282 12 septembrie 2016 la 08:58

ce pot sa-si spun ca eu ii am astia pe rockhopper si sunt ok din puncrul meu de vedere. Eu i-am desfacut o singura data de cand ii am si era curata vaselina, verde, asa ca am lasato asa. Au un fel de garnitura si nu prea intra apa/praf in ei se pare. Au vazut si cateva DH-uri la viata lor. Nu stiu care e pretul lor de noi, dar asta am gasit pe dirt.
Trebuie sa specifici si cate gauri are janta ta. Dupa cum spuneam, nu ma prea pricep la butuci, dar presupun ca trebuie sa cauti si cu acelasi tip de flanse ca sa nu schimbi spitele.
http://www.dirtbike.ro/bazar/107965-butuc-fata-specialized-stout-dh-disc-qr-9-32-g

Petru Grigorie

Trimite mesaj
Posturi: 651
Subiecte: 24

#372283 12 septembrie 2016 la 09:08

Desi de noi au inceput sa ciupeasca la pret, eu iti recomand ceva Novatec pe rulment SH. De asemenea ia in calcul costul spitarii si centrarii si gandeste-te daca nu e mai simplu sa vinzi rotile asa cum sunt si sa iti cumperi altele cu disc. Spitat + centrat poate sa duca pe la 50 de lei de roata, buget mai degraba folosit la niste piese mai bune.

http://www.dirtbike.ro/bazar/butuc-fata-mtb-quick-release-novatec-db041-311007

http://www.dirtbike.ro/bazar/butuc-novatec-312909

http://www.dirtbike.ro/bazar/26-pereche-cu-jante-sunrims-x25-butuci-joytech-orbea-278544

http://www.dirtbike.ro/bazar/roti-complete-alex-rims-novatec-317891

Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372284 12 septembrie 2016 la 09:20

Spitatul se va desfasura la un cunoscut, asa ca nu se pune problema de cost supraadaugat, iar janta actuala e dubla si destul de buna. Avand in vedere ca nu suporta disc,rotile actuale nu ar fi un avantaj masiv sa le vand..
Recunosc ca nu mi-a traznit prin cap sa imi comand ceva de pe bazar din alt colt al tarii..dar e posibil sa fie cea mai buna idee de pana acum.
Multumesc!

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1262
Subiecte: 47

#372287 12 septembrie 2016 la 10:13

Butuci noi
http://bicishop.ro/Butuc-SHIMANO-SLX-FH-M675-3859.html
http://bicishop.ro/Butuc-SHIMANO-SLX-HB-M665-1956.html

Si daca zici ca apelezi la cineva care se pricepe la spitat probabil se pricepe si la desfacut butuci, ii desface si la baga ceva vaselina si le regleaza conurile si te tine fara probleme mult timp. ( de obicei vin cam stransi din fabrica si asta duce la uzura mai rapida)

P.S vezi ca indiferent de ce butuci iei o sa fie nevoie de spite si nipluri noi

Petru Grigorie

Trimite mesaj
Posturi: 651
Subiecte: 24

#372290 12 septembrie 2016 la 10:25

Marin Popescu: Butuci noi
http://bicishop.ro/Butuc-SHIMANO-SLX-FH-M675-3859.html
http://bicishop.ro/Butuc-SHIMANO-SLX-HB-M665-1956.html



Grija la prinderea de disc, butucii astia sunt centertlock nu clasicul 6 suruburi.

Marin Popescu:
P.S vezi ca indiferent de ce butuci iei o sa fie nevoie de spite si nipluri noi

Alt argument pentru niste roti complete. Dar daca spitarea se face fara manopera e un mare avantaj.

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 10:26

Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372292 12 septembrie 2016 la 10:31

Am luat in calcul spite si nipluri noi. As merge pe prindere in 6 suruburi ca am mai multe optiuni de disc(si mai accesibile)
Am gasit in final butuci Novatec SH la un pret super ok, unul e chiar in Cluj(nu stiu de ce nu imi aparea pe search localizat).
Sper sa nu am surprize

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#372293 12 septembrie 2016 la 10:32

Oricum trebuie si discuri presupun...deci tipul de prindere nu conteaza in momentul asta.

PS: vezi ce butuci alegi, ca...http://www.dirtbike.ro/recenzii-biciclete/46-magazine-biciclete/29610-supreme-bikes-tm-wwwsupremebikesro/

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 11:10

Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372298 12 septembrie 2016 la 12:39

Discuri am deja la franele pe care vreau sa mi le iau/ mi s-au oferit niste discuri de la un amic. Deci pe cat posibil as evita center lock.
Povestea respectiva e fix motivul pentru care am o incredere in (majoritatea) bike shop-urilor de ma arunc... Am avut o poveste similara de 'va rog sa imi faceti o revizie la deraior ca merge prost si zboara lantul in toate directiile.' Raspuns: am reglat, acum sigur nu pica.
A doua zi, poc lantul. Spite rupte pana acasa, distractie. Iau problema in propriile maini si da-i pe cautat... Lipsea bucata aia de metal care tine lantu' sa nu pice spre roata. Era raschetata jos complet.

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#372301 12 septembrie 2016 la 13:06

OK, dar aia se poate regla si din suruburile L si H.
ce sa-ti spun, pe mine m-au pus sa schimb furca, ca nu se poate faca sa nu curgea uleiul din upper in lower, in timp. =)), nici macar upperul schimbat, furca cu totul. Nah, cum sa ma mai mergi in asa loc? Bine-nteles ca am rezolvat eu problema, niste oringuri noi de la rolling, loctite pt metale si gata. Cost? 2(doi) lei oringul

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 13:19

+1
Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372302 12 septembrie 2016 la 13:18

Mai ales ca tipa, lumea are impresia ca nu stiu pe ce planeta is si incearca...multe. Inclusiv o cerere subtila in casatorie cand a aflat ca-mi schimb singura sabotii de frana
Am ramas la novatec fata si spate pana la urma. Servisarea... Facem noi ducem noi
Voi ce vaselina ii dati? Am auzit de Marine Grease dar nu gasesc in Ro

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 13:20

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#372303 12 septembrie 2016 la 13:23

...si stii sa scrii corect Porsche, trebuie sa recunosc ca am ramas si eu impresionat de la primul post :))

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372305 12 septembrie 2016 la 13:52

mergi pe novatec (rulmenti). am avut novatec cu 2 pe fata, 4 pe spate, servisati la juma de an, nu au avut nimic timp de 2 ani (6500km) pana am dat bicla. rulemtii au garnitura pe ambele parti + butucul in sine are garnituri, asa ca apa nu intra la rulmenti. servisati corect o sa te tina mult.

in caz ca reusesti sa strici un rulment, se gasesc de cumparat pe la noi (nu cauti rulment novatec, ci direct rulmentul dupa cod). personal la 100kg nu am reusit sa stric niciunu, si nu, nu am fost bland cu bitza.

dar, ca idee, nu ar fi mai simplu sa dai rotile cu totul si sa cumperi roti SH cu butuci novatec? asa nu iti mai bati capu cu spitat si alte cele, si mai scoti un ban si pe rotile vechi.

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 13:54

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 902

#372306 12 septembrie 2016 la 13:59

Voi ce vaselina ii dati?

Hope folosesc Mobil XHP222 ( https://www.youtube.com/watch?v=DWdsthsTOw8&feature=youtu.be&t=690 ), pare să fie disponibilă și în România ( https://www.moto24.ro/en/products/oils-and-chemicals/grease/mobil--xhp222-grease.html )
Poți pune orice vaselină, important e să pui puțină și să mai verifici din când în când situația.

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 13:59

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372307 12 septembrie 2016 la 14:12

putina? de ce putina?

Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372308 12 septembrie 2016 la 14:22

Sunt pe browser mobil si raspunsul se incarca prost.
@ Bogdan Nicolae: rotile sunt de MTB,, alexrims double wall, butuc specialized. Singura problema e ca nu are prindere pe disc asa ca desi sunt roti ok, le-as vinde la un pret jenant. Si sa gasesc o pereche de roti cu disc cu janta dubla..cam costa. Mai mult decat butucul.
Montajul e pe maini bune, iar service ii fac eu(cum de altfel am demontat si butucul actual dupa cumparare)
La 60 kg cred ca am sanse sa reziste

Roxana Flavia

Trimite mesaj
Posturi: 188
Subiecte: 5

#372309 12 septembrie 2016 la 14:24

La capitolul vaselina, initial am pus ceva lithium grease(gasit la tata prin garaj) dupa care am citit niste snobisme cum ca ala e magnet de praf si cah, si ca nu am facut bine. Asa ca...intreb pe cine stie mai multe/a vazut

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#372310 12 septembrie 2016 la 14:25

am pus si eu exact din ala(mobil lithium) pe la tzacanelele alea. Ma cam enerveaza ca nu mai tzacane asa tare, ca eu foloseam alea si pe baza de claxon la cursiera :)).
La rulmentii din butucii pedalieri SRAM GXP se recomanda SKF LGHP 2.
Personal, as incerca pe cea ceramica la roti.

LE: pai cam orice vaselina e magnet de praf daca e aplicata in mediu exterior, dar aici e interior.

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 14:28

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 902

#372311 12 septembrie 2016 la 14:37

Vezi că recomandarea cu LGHP 2 e doar pentru rulmenții ceramici, care oricum sunt o bășină și nu-și au locul pe biciclete. ( http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/RED%20Crank%20BB%20PRINT.pdf )

Din punctul meu de vedere, nu merită să "servisezi" rulmenții; degresarea și curățarea corectă implică demontarea lor de pe butuc, moment în care mai bine îi schimbi cu totul.

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 14:38

-1
Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372312 12 septembrie 2016 la 14:39

Marius Marcus: pai cam orice vaselina e magnet de praf daca e aplicata in mediu exterior, dar aici e interior.
exact... spre ex in butucii novatec cu rulmenti, nu prea intra nimic la rulmenti. si am spalat bitza de cateva ori la spalatorie, unde nenea ala a dat cu ura peste tot, inclusiv pe la butuci :)

la service-u unde ma duc deobicei sa-mi serviseze rulmentii, foloseste vaselina shimano (verde).

nu cred ca are mare importanta ce vaselina folosesti.

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372313 12 septembrie 2016 la 14:40

Florin Dandu: Din punctul meu de vedere, nu merită să "servisezi" rulmenții; degresarea și curățarea corectă implică demontarea lor de pe butuc, moment în care mai bine îi schimbi cu totul.
serios? ia lamureste-ne de ce... si cu "vezi sa pui putina vaselina"

explica-mi de ce sa schimbi un rulment cu totul, de ce sa dai bani pe ei, in loc sa-i cureti si sa-i ungi si sa mearga la fel de bine ca unii noi?

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 902

#372314 12 septembrie 2016 la 14:46

Dacă pui prea multă riști să nu-ți mai angreneze corect clichetul, zice asta și în filmul de la Hope, pe care evident nu ai avut curiozitatea să-l vizionezi.
Sunt curios de câte ori ai servisat tu rulmenți care se simțeau zgrunțuroși și i-ai făcut să meargă "ca unii noi". Sau zici că îi servisezi înainte să se simtă nașpa, caz în care... bravo ție; eu am lucruri mai importante de făcut cu timpul meu decât să desfac butucul în fiecare lună.

l.e. Eu îmi servisez singur bicicletele, poți să-ți păstrezi sfaturile tehnice de "client" pentru cine te bagă în seamă.

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 14:50

-1
Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372315 12 septembrie 2016 la 14:52

la clicheti da, se pune putina. era frumos sa precizezi asta. la rulmenti in schimb e bine sa umplii spatiul dintre garnituri.

am mentionat ca am servisat butucii la juma de an. adica odata la 6 (SASE) luni. daca nu ai bulit garniturile rulmentilor si nici garniturile bucselor de la butuci, atunci acolo nu are voie sa intre nimic si nu e nevoie sa ii desfaci luna de luna. dupa 6500 km nu aveau nici un zgruntz, nimic :)

in cazul in care ajung sa fie zgrunturosi, atunci da, mai bine ii schimbi, daca ai timp sa cauti altii si iti permiti sa stai fara bicla pana vin :))))

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 14:53

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#372316 12 septembrie 2016 la 15:17

Eh, sa stai fata bicla...dar nu are nimic daca mai rulezi cu ei asa, in orice caz nu in cateva sute de km. Eu am mers cu un mic joc la roata fata de cand am luat cursiera, era infirm. NIci nu mi-as fi dat seama daca nu imi spunea un mecanic ca s-a uitat putin mai atent la ea. Asa am mers cu ea cam 3000km si nu s-a accentuat notabil. In fine, acum vreo luna si ceva i-am schimbat cu niste SKF 6000 ca imi statea piticul pe creier, nu ca ar si fost neparat sa fac asta si pt 22ron pt ambii, ce sa ma stresez?

Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#372317 12 septembrie 2016 la 15:37

Nu inteleg cum ai bani de frane pe disc, dar n-ai bani de butuci. Mai simplu e sa schimbi doar butucul pe spate si cumperi o singura frana pe disc, in felul asta poti cel putin sa dai banii pe o combinatie deore-deore sau chiar slx-slx.

Nu e nici o afacere sa cumperi doi butuci prosti si doua frane pe disc proaste(chiar si primite) doar de dragul de a avea frane pe disc, mai bine cumperi saboti koolstop pentru franele existente si cu asta basta. O frana v corect reglata si cu saboti buni poate sa blocheze roata fara prea mult stres, mai ales la 60 de kg.

In plus, sunt sanse mai mari sa distrugi janta si spitele inainte sa faci praf un butuc deore sau chiar un alivio. Singura chestie cu aia e ca se intampla sa mai capete un mic joc, in functie de cum ii exploatezi. La o privire in ansamblu, o sa vezi ca e mai ieftin sa schimbi bicicleta decat sa incepi sa schimbi piese pe ea, mai ales cand e vorba de frane pe disc. Am ajutat un amic sa faca trecerea asta si e scump ca naiba, in unele situatii trebuie sa cheltuiesti 70% din valoarea bicicletei ca sa montezi butuci si frane decente.

ultima modificare: 12 septembrie 2016 la 15:54

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#372320 12 septembrie 2016 la 15:53

In modul asta, mai bine schimba bicla, ca si aia are o vreme de e pe v-brake . Lasa sa se simta bine omu' daca asa vrea. Plus ca nu mai bine punea doar pe fata? Nu stiu, zic si io

Petru Grigorie

Trimite mesaj
Posturi: 651
Subiecte: 24

#372322 12 septembrie 2016 la 15:57

Eduard Motoi: O frana v corect reglata si cu saboti buni poate sa blocheze roata fara prea mult stres, mai ales la 60 de kg.

Scopul franei e tocmai sa franeze fara sa blocheze roata...

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro