Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Problema schimbator


Alin Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 17
Subiecte: 8

#417508 saptamana trecuta vineri la 16:52

Salutare din nou.. imi cer scuze ca fac din nou inca un thread, dar sper sa fie ultimul acesta. Am urcat o panta cu bicicleta mea ( un cross grx 8 hdb 2021) si am bagat foaia 3 cu viteza 8, adica ultimele.. sincer am cam fortat o sa urce, m am lasat tare pe ea si am pedalat ca ,,taranul’’ si s-a auzit un sunet de pocnit/trosnit de vreo doua ori (probabil de la schimbator cred) si m am oprit putin.. bicicleta merge nu am observat nimic neinregula la ea, dar sincer m-am speriat putin de cum s-a auzit... ce credeti ca s-a intamplat? E ceva normal?

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 16:55

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 341
Subiecte: 9

#417537 saptamana trecuta duminica la 13:16

Poate nu inteleg eu, dar ai folosit vitezele 3-8 (DE VITEZA) pentru urcare?
Sau te-ai exprimat gresit? Pentru urcare se folosesc cele mai mici viteze (1-1)...

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 363

#417540 saptamana trecuta duminica la 13:56

Adică cea mai mica foaie cu cel mai mare pinion?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4151
Subiecte: 14

#417543 saptamana trecuta duminica la 16:36

da, ma rog in functie de inclinare si fitness-ul fiecaruia.

Acum daca ai fortat si nu pare nimic stricat lasa asa, pe viitor foloseste raport adecvat.

La ~2 saptamani de la achizitie sa mergi la un service pt verificare, se mai desface un surub, mai regleaza deraioarele...

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 16:43

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 143
Subiecte: 2

#417554 saptamana asta luni la 09:11

Cel mai probabil ti-a scapat lantul pe dintii pinioanelor. Asa am patit si eu cand am schimbat penru prima data lantul. Pinioanele erau asa de tocite incat, cu lant nou, lantul sarea efectiv pe dintii pinioanelor cand erau in sarcina mare.
Nu e ceva normal, asa ca du-te cu ea la un service. Daca e cazul similar cu al meu, ar trebui schimbate pinioanele, lantul sau foile.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4151
Subiecte: 14

#417555 saptamana asta luni la 09:20

bicicleta e noua.

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 995
Subiecte: 9

#417557 saptamana asta luni la 10:10

Da de ce are ”Mute”?

Mai mult ca sigur că a schimbat în cățărare și sarcină și na...se aud sunete nasoale, evident.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4151
Subiecte: 14

#417559 saptamana asta luni la 10:54

Teodor Jagate: Da de ce are ”Mute”?
Presupun fiindca avea username Melon Sweet + atitudinea asta

+1
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 995
Subiecte: 9

#417561 saptamana asta luni la 13:05

A, tot el era, da...văzusem pe pepenaș dulce :) Șmecher :)

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 154
Subiecte: 4

#417576 saptamana asta marti la 15:08

pe foaia aia mai mica lantul va avea tensiune destul de mare asa incat putintel se alungeste (elastic);
daca mai sunt si pinioanele tocite - sau foaia - poa sa iti scape lantul si sa trosneasca...

preferabil e sa schimbi mai din timp asa incat sa eviti situatia de a ajunge sa pedalezi la cadenta foarte mica - cat sa incepi sa prinzi din nou ceva viteza - situatie care s-ar ivi daca nu te gandesti sa schimbi mai din timp raportul.

e de preferat sa o iei pe jos daca tot ajungi la 3km/h viteza de deplasare cu bicicleta gen. daca o iei pe jos si mergi cu ~3 km/h menajezi bicicloanta. lantul se uzeaza la greu cand apesi tare in pedale si mai esti si pe foaia mica. se striveste pelicula de lubrifiant (ajungi la boundary lubrication in loc de hydrodynamic) atat pt ca e presiunea mare pe lubrifiant cat si pt ca timpul de exercitare a presiunii este mult mai lung (viteza mica de deplasare a lantului) pana sa ajunga sa curga inapoi de unde a fost strivit lubrifiantul. din pacate majoritatea celor care isi intretin bicicleta folosind lubrifiant subtirel au boundary lubrication chiar si pe plat...

un lubrifiant adecvat trebe sa aiba vascozitatea uleiului de baza destul de ridicata, sa fie acel ulei de baza avand catena cu ramificatii (izoalcani) si sa mai aiba agenti care sa mareasca vascozitatea sub presiune. antioxidanti si ce aditivi oi mai avea intr-un ulei de transmisie spre exemplu.

ca fapt divers... niciun ulei de transmisie nu e suficient de vascos pt a face fata la biciclit (e buna totusi ca ingredient pt ca are aditivii de care ai nevoie), trebe adaos cu ceva hidrocarburi mai grele... un anumit tip de ceara, cerezina (punct de topire 80-90C), care sa aiba preferabil ZERO alcani cu catena dreapta. asta insemnand ca parafina aia solida si alba e de fapt un gunoi.

ultima modificare: saptamana asta marti la 15:16

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro