Forum

Subiect: pareri pentru un DH bike full suspension

#10892

Bogdan Mircea
Postat de Bogdan Mircea
Subiect deschis de la 6 aprilie 2021 la 10:30
Raporteaza
Salut.
Sunt complet nou in domeniul downhill, stiu doar ca ai nevoie de 2 roti si suspensii.
M-am dat pe bmx apoi pe un mtb street, dar imi doresc sa trec la downhill anul asta.

Vreau sa-mi fac bike-ul de la 0. Prefer sa stiu ce si cum e facut.
Am un buget de maxim 8000 lei,
se poate face un bike de downhill in bugetul asta?
Ce componente recomandati? in special cadru / furca

Multumesc!
Postat de Bogdan Mircea la 6 aprilie 2021 la 10:30
0
0
Bogdan Mircea
Am un buget de maxim 8000 lei,
se poate face un bike de downhill in bugetul asta?

Nu pe componente, doar sa iei ceva intreg SH.
Postat de Calin Neagu la 6 aprilie 2021 la 11:27
0
0
Cum a zis și Calin, e aproape imposibil. Un cadru la mana a doua, in stare buna și cu o geometrie mai noua de 10 ani, o furca dual crown, un set de roti și cu ceva noroc niste frane și deja bugetul s a dus. Mai bine te uiti in apropiere de orașul tău și iei la mana a doua o bicla completa. Mai iei cu tine un amic mai priceput care sa si de-a cu părerea și asta ar cam fi singura soluție
Postat de Ioachim Mihalache editat la 6 aprilie 2021 la 12:25
0
0
Si intrebarea mereu prezenta ... Planuiesti sa mergi saptamanal la munte/pe trasee ? Exista totusi o diferenta majora intre vreau si am nevoie de bike de downhill.
Postat de Adrian Damian la 6 aprilie 2021 la 14:26
0
0
Planuiesc sa fac drumuri de cel putin 2 ori pe luna si cel putin un an cat prind ceva experienta cred ca am sa ma duc doar prin Sinaia.

Pe bicicleta ma descurc destul de ok, cred eu, dar in downhill chiar nu am experienta prea multa.
Postat de Bogdan Mircea la 6 aprilie 2021 la 15:49
0
0
Cred ca Adrian vrea sa iti sugereze un model potrivit pentru o disciplina care are mai multe trasee la noi in tara decat downhill. De exemplu, trail/all-mountain sau enduro, biciclete pe care le poti gasi noi in bugetul tau, sau eventual SH mai dotate. Sau daca accepti si hardtail, ai si mai multe variante.
Postat de Dan I la 6 aprilie 2021 la 16:17
0
0
Daca pot face traseul din Sinaia cu ea, sunt fericit.
Doar sa tina la dropuri de maxim 1.5m si cele 85kg ale mele.
Referitor la hardtail, nu stiu daca o sa imi placa, e mai dificil sa stai pe ea cand cobori in viteza pe pamant.
Postat de Bogdan Mircea la 6 aprilie 2021 la 16:56
0
0
In cazul ăsta, mai bine mergi pe un enduro, care e mai practic din toate punctele de vedere. In realitate, nu există în România un traseu care sa necesite intr adevăr 200 MM de travel, și dovada o fac cei care coboară Happy bear pe un hardtail cu 160mm. Daca vrei sa l faci pe piese, poți încerca un cadru custom, la MarinoBikes. Bugetul e suficient, așa cum am constatat eu însumi zilele astea
Postat de Ioachim Mihalache editat la 6 aprilie 2021 la 18:12
0
0
Man, oare cum ajungem să recomandăm unui începător fără experiență care caută un bike de buget să-și facă bicicletă nouă cu geometrie custom, CUM???
Postat de Maximilian Munteanu la 7 aprilie 2021 la 16:57
0
0
Salut , am si eu o propunere pt tine .
Pe bucati nu o sa reusesti in 8000 de lei sa faci , dar , aici in bazar este o bicla destul de misto , care , daca iti permiti sa o iei , cred ca este potrivita
https://www.dirtbike.ro/bazar/saracen-myst-pro-2017-aproape-nou-455148
Postat de Alexandru Udrescu la 7 aprilie 2021 la 19:43
0
0
Bogdan, câteva chestii:

1. Asigură-te că ce vrei să faci chiar e ”downhill”. Adică să te duci să te dai la Sinaia și poate la noi la Brașov DOAR folosind shuttle și gondolă, iar când prietenii tăi vor să meargă pe un traseu unde ai și niște urcări și ai și de pedalat să fii nevoit să spui ”ăăă, pas”. Bița de DH are sens dacă ai muntele aproape și/sau dacă te dai în curse de DH. Deși unii dintre noi ne-am dat în race-uri de DH cu bița de enduro fără vreo problemă. Asta îți și recomand: bicicletă de enduro, că e mai ușoară, mai polivalentă și de cele mai multe ori mai distractivă. Cu cât mai nouă, cu atât mai bine.

2. Să-ți faci bicicleta pe piese e un moft adesea inutil, fiindcă ieși tot timpul mai bine dacă iei un pachet complet. De ce ai nevoie de așa ceva ca începător? Sorry, ăstea sunt ifose. Cel mai smart e să iei bike complet, apoi să schimbi lucruri pe el, ca să-ți fie pe plac.

3. E esențial să spui ce înălțime ai, ca să afli ce mărime de cadru ți se potrivește.

4. Cadrul și furca, apoi roțile sunt cele mai importante. Restul pieselor mai puțin, că sunt ușor de înlocuit. La cadre, în general numele mari o să aibă întotdeauna biciclete bune, mai ai mărci mici de nișă și mărci aspirante care mizează pe raportul preț/echipare, dar nu toate au cadre proprii, ci cadre-client din Taiwan, adică un cadru făcut de fabrica X pe care-și pun logo mai multe mărci. La suspensii aproape sigur o să dai de RockShox sau Fox și sunt bune ambele, unde RS sunt mai ieftin de întreținut și poți face asta și singur acasă. Sunt bune și Marzocchi, Manitou sau alte mărci mai mici, dar le întâlnești mai rar sau nu în segmentul tău de preț.

5. Ține cont că piața de biciclete e foarte sus și se cumpără rapid ce e bun. Dacă găsești ceva pe plac, cumpără rapid!

Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 8 aprilie 2021 la 07:37
0
0
Clar ca omului ii trebuie un bike de enduro aka roti de 29 si cursa maxima de 160 mm daca eu m-am dat OK cu Dave-ul meu pe Happy tot sezonul trecut.

Legat de bike custom , eu am iesit cu al meu MARINO full-suspension 29er 180mm front/160 mm back la fabuloasa suma de 9065,7 lei.

Lucruri noi:
Cadru custom - 3133 lei ( se poate si mai putin daca scad dropout reglabile, internal routing )
Roti custom - 904,5 lei
Yari 180 mm - 2000 lei
Ghidon&Pipa.....
Discuri float China - 170 lei
Cuvete....

Lucruri second:
Shock Fox DHX 5.0 coil - 450 + service
Frane MT5 - 600 lei
Dropper 150 mm - 500 lei
Angrenaj 165 mm - 200 lei

si tot asa

La 8000 lei se poate ajunge cu un bike custom Marino insa unele lucruri care nu au uzura mare merg foarte bine si second - asta cel putin este reteta mea.
Postat de George Romanescu editat la 8 aprilie 2021 la 10:04
0
0