Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

pareri pentru un DH bike full suspension


Bogdan Mircea

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 5

#415265 saptamana trecuta marti la 12:30

Salut.
Sunt complet nou in domeniul downhill, stiu doar ca ai nevoie de 2 roti si suspensii.
M-am dat pe bmx apoi pe un mtb street, dar imi doresc sa trec la downhill anul asta.

Vreau sa-mi fac bike-ul de la 0. Prefer sa stiu ce si cum e facut.
Am un buget de maxim 8000 lei,
se poate face un bike de downhill in bugetul asta?
Ce componente recomandati? in special cadru / furca

Multumesc!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3836
Subiecte: 14

#415266 saptamana trecuta marti la 13:27

Bogdan Mircea: Am un buget de maxim 8000 lei,
se poate face un bike de downhill in bugetul asta?

Nu pe componente, doar sa iei ceva intreg SH.

+3
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 116
Subiecte: 5

#415267 saptamana trecuta marti la 14:19

Cum a zis și Calin, e aproape imposibil. Un cadru la mana a doua, in stare buna și cu o geometrie mai noua de 10 ani, o furca dual crown, un set de roti și deja bugetul s a dus. Mai bine te uiti in apropiere de orașul tău și iei la mana a doua o bicla completa. Mai iei cu tine un amic mai priceput care sa si de-a cu părerea și asta ar cam fi singura soluție. Cu toate că în București nu prea sunt bite de DH in bugetul tău

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 14:25

+1
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 872
Subiecte: 11

#415268 saptamana trecuta marti la 16:26

Si intrebarea mereu prezenta ... Planuiesti sa mergi saptamanal la munte/pe trasee ? Exista totusi o diferenta majora intre vreau si am nevoie de bike de downhill.

+2
Bogdan Mircea

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 5

#415269 saptamana trecuta marti la 17:49

Planuiesc sa fac drumuri de cel putin 2 ori pe luna si cel putin un an cat prind ceva experienta cred ca am sa ma duc doar prin Sinaia.

Pe bicicleta ma descurc destul de ok, cred eu, dar in downhill chiar nu am experienta prea multa.

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 215
Subiecte: 9

#415270 saptamana trecuta marti la 18:17

Cred ca Adrian vrea sa iti sugereze un model potrivit pentru o disciplina care are mai multe trasee la noi in tara decat downhill. De exemplu, trail/all-mountain sau enduro, biciclete pe care le poti gasi noi in bugetul tau, sau eventual SH mai dotate. Sau daca accepti si hardtail, ai si mai multe variante.

Bogdan Mircea

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 5

#415272 saptamana trecuta marti la 18:56

Daca pot face traseul din Sinaia cu ea, sunt fericit.
Doar sa tina la dropuri de maxim 1.5m si cele 85kg ale mele.
Referitor la hardtail, nu stiu daca o sa imi placa, e mai dificil sa stai pe ea cand cobori in viteza pe pamant.

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 116
Subiecte: 5

#415273 saptamana trecuta marti la 20:07

In cazul ăsta, mai bine mergi pe un enduro, care e mai practic din toate punctele de vedere. In realitate, nu există în România un traseu care sa necesite intr adevăr 200 MM de travel, și dovada o fac cei care coboară Happy bear pe un hardtail cu 160mm. Daca vrei sa l faci pe piese, poți încerca un cadru custom, la MarinoBikes. Bugetul e suficient, așa cum am constatat eu însumi zilele astea, atâta timp cât ești dispus să iei unele piese la "aproape mana a doua"
Daca nu, enduro gata construit. O sugestie un pic out of budget:
https://www.dirtbike.ro/bazar/mondraker-dune-r-453009

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 20:12

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#415276 saptamana trecuta marti la 21:03

Da-i pace la DH ca n-ai pe unde te da cu el. Mai strange bani si ia-ti un Mondraker Foxy sau Dune. Ala ieftin de la tine din sat e cu bascula plesnita

https://www.dirtbike.ro/bazar/mondraker-foxy-xr-2019-450108
https://www.dirtbike.ro/bazar/mondraker-dune-r-453009

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 21:07

+2
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#415315 saptamana trecuta miercuri la 18:57

Man, oare cum ajungem să recomandăm unui începător fără experiență care caută un bike de buget să-și facă bicicletă nouă cu geometrie custom, CUM???

+3
Alexandru Udrescu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 7

#415319 saptamana trecuta miercuri la 21:43

Salut , am si eu o propunere pt tine .
Pe bucati nu o sa reusesti in 8000 de lei sa faci , dar , aici in bazar este o bicla destul de misto , care , daca iti permiti sa o iei , cred ca este potrivita
https://www.dirtbike.ro/bazar/saracen-myst-pro-2017-aproape-nou-455148

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#415321 saptamana trecuta joi la 09:37

Bogdan, câteva chestii:

1. Asigură-te că ce vrei să faci chiar e ”downhill”. Adică să te duci să te dai la Sinaia și poate la noi la Brașov DOAR folosind shuttle și gondolă, iar când prietenii tăi vor să meargă pe un traseu unde ai și niște urcări și ai și de pedalat să fii nevoit să spui ”ăăă, pas”. Bița de DH are sens dacă ai muntele aproape și/sau dacă te dai în curse de DH. Deși unii dintre noi ne-am dat în race-uri de DH cu bița de enduro fără vreo problemă. Asta îți și recomand: bicicletă de enduro, că e mai ușoară, mai polivalentă și de cele mai multe ori mai distractivă. Cu cât mai nouă, cu atât mai bine.

2. Să-ți faci bicicleta pe piese e un moft adesea inutil, fiindcă ieși tot timpul mai bine dacă iei un pachet complet. De ce ai nevoie de așa ceva ca începător? Sorry, ăstea sunt ifose. Cel mai smart e să iei bike complet, apoi să schimbi lucruri pe el, ca să-ți fie pe plac.

3. E esențial să spui ce înălțime ai, ca să afli ce mărime de cadru ți se potrivește.

4. Cadrul și furca, apoi roțile sunt cele mai importante. Restul pieselor mai puțin, că sunt ușor de înlocuit. La cadre, în general numele mari o să aibă întotdeauna biciclete bune, mai ai mărci mici de nișă și mărci aspirante care mizează pe raportul preț/echipare, dar nu toate au cadre proprii, ci cadre-client din Taiwan, adică un cadru făcut de fabrica X pe care-și pun logo mai multe mărci. La suspensii aproape sigur o să dai de RockShox sau Fox și sunt bune ambele, unde RS sunt mai ieftin de întreținut și poți face asta și singur acasă. Sunt bune și Marzocchi, Manitou sau alte mărci mai mici, dar le întâlnești mai rar sau nu în segmentul tău de preț.

5. Ține cont că piața de biciclete e foarte sus și se cumpără rapid ce e bun. Dacă găsești ceva pe plac, cumpără rapid!

Mx

+3
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 972
Subiecte: 11

#415325 saptamana trecuta joi la 12:03

Clar,omului ii trebuie un bike de enduro aka roti de 29 si cursa maxima de 160 mm daca eu m-am dat OK cu Dave-ul meu pe Happy tot sezonul trecut.

Legat de bike custom , eu am iesit cu al meu MARINO full-suspension 29er 180mm front/160 mm back la fabuloasa suma de 9065,7 lei.

Lucruri noi:
Cadru custom - 3133 lei ( se poate si mai putin daca scad dropout reglabile, internal routing )
Roti custom - 904,5 lei
Yari 180 mm - 2000 lei
Ghidon&Pipa.....
Discuri float China - 170 lei ( se pot si discuri normale la maxim 100 lei )
Cuvete....

Lucruri second:
Shock Fox DHX 5.0 coil - 450 + service
Frane MT5 - 600 lei
Dropper 150 mm - 500 lei
Angrenaj 165 mm - 200 lei

si tot asa

La 8000 lei se poate ajunge cu un bike custom Marino insa unele lucruri care nu au uzura mare merg foarte bine si second - asta cel putin este reteta mea.

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 12:04

+1
Alexandru Udrescu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 7

#415327 saptamana trecuta joi la 12:30

Discutia asta nu cred ca prea are sens . Omul daca isi doreste DH , cred ca e mult mai ok sa faca greseala pe pielea lui decat sa isi ia enduro si dupa sa se gandeasca ca "ba poate era mai bine cu dh". Personal am facut greseala pe pielea mea . Un DH nu este decat un park machine , nimic altceva . Daca vrei sa te dai in oras si din an in paste ceva BP , cred ca este suficient un enduro. Cat de facut pe piese , recent mi am comandat un bike nou , Propain Spindrift CF 2021 . Am incercat sa o fac pe piese , exact aceleasi si se ducea undeva la 4000 euro . Daca nu ai cascaval gros pe tine sau esti ceva mecanic de ai tone de piese , zic ca e mult mai ok sa iti iei gata facuta.

-1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#415330 saptamana trecuta joi la 13:54

Alexandru Udrescu: Discutia asta nu cred ca prea are sens . Omul daca isi doreste DH , cred ca e mult mai ok sa faca greseala pe pielea lui decat sa isi ia enduro si dupa sa se gandeasca ca "ba poate era mai bine cu dh". Personal am facut greseala pe pielea mea . Un DH nu este decat un park machine , nimic altceva . Daca vrei sa te dai in oras si din an in paste ceva BP , cred ca este suficient un enduro. Cat de facut pe piese , recent mi am comandat un bike nou , Propain Spindrift CF 2021 . Am incercat sa o fac pe piese , exact aceleasi si se ducea undeva la 4000 euro . Daca nu ai cascaval gros pe tine sau esti ceva mecanic de ai tone de piese , zic ca e mult mai ok sa iti iei gata facuta.

”Fiindcă eu am greșit și am plătit, să greșească și alții!”

BRAVO! Felicitări! Mai spune-ne chestii din vasta ta experiență. Treburi gen ”park machine” și alte lucruri cool, că doar la noi e full de bikepark-uri pe peste tot!

Mx

+3
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 972
Subiecte: 11

#415331 saptamana trecuta joi la 14:31

Bike park-uri "e" multe la noi ? Unde ? Unde ? #not

Alexandru Udrescu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 7

#415332 saptamana trecuta joi la 16:45

Maxi , eu nu am zis asta . Ma refeream strict ca daca baiatu e chitit sa isi ia asta nu ai cum sa ii schimbi gandirea .

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 215
Subiecte: 9

#415333 saptamana trecuta joi la 17:17

Eu nu am vazut unde a insistat Bogdan ca vrea neaparat downhill. Cred ca a inteles ca mai bine ia enduro si va fi multumit.

+2
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#415334 saptamana trecuta joi la 23:14

Alexandru Udrescu: Maxi , eu nu am zis asta . Ma refeream strict ca daca baiatu e chitit sa isi ia asta nu ai cum sa ii schimbi gandirea .

Ba da. Există o vorbă: friends don't let friends ride shit.

Facem chestia asta aici pe forum de când există. Din 2007. Unii ascultă, puțini. Alții fac de capul lor. Apoi vin după 2 ani și zic: ”Meeen, aveai dreptate, ce bine era dacă te ascultam...” Bine. asta 2000 EUR aruncați pe fereastră mai târziu.

Fact: în ziua de azi nu are nici dracu' nevoie de bicicletă de DH, când ai bicicilete atât de bune de enduro.

Fact: bike de DH are sens să-ți iei doar dacă te dai la curse sau ai aproape bikepark sau trasee grele deservite de shuttle sau telescaun. Cum avem în România bikepark-uri fix pix și curse de DH și mai puține și nu stă toată lumea la BV, unde are sens cât de cât să ai bike de DH, e cam clar traba. Ca fapt divers, cred că merg mai repede pe traseele locale socotite ”de DH” cu bike-ul de enduro de 29” decât cu cel de DH de 27.5”.

Pentru alte nelămuriri, vă stau la dispoziție!

Mx

+3
Bogdan Mircea

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 5

#415370 saptamana trecuta vineri la 17:51

va multumesc pentru raspunsuri!

Am sa ma orientez catre un bike de enduro.
Partea cu facutul pe piese, credeam ca ies mai ieftin.
DH vs enduro am inteles cum sta treaba
Referitor la inaltime am 1.74 si din ce am vazut sunt fix intre M/L
Rotile de 29 mi se par cam mari dar poate fac mai mult sens pe un cadru M? nu stiu. am sa fac o vizita intr-un magazin sa vad cum stau pe ea inainte.

Si sunt hotarat pe downhill legit, cat de des o sa pot face asta, zilnic 100% nu. dar saptamanal poate, sper

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 17:53

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#415384 saptamana trecuta sambata la 15:00

În suma aia nu prea cred că găsești biță de 29” de enduro, iar la 1.74 m nu cred că roțile de 29” sunt cel mai important lucru.

Dacă mergi în magazin, ține cont de faptul că bicicletele diferă foarte mult, iar dacă tu stai bine pe un Trek nou mărime M, asta nu înseamnă că o să stai la fel pe un Specialized de acum trei ani tot mărime M.

Altfel, nu înțeleg cum crede lumea că iese mai ieftin dacă face pe piese, dar mă rog...

Mx

+3
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3836
Subiecte: 14

#415387 saptamana trecuta sambata la 17:36

Maximilian Munteanu: ...nu înțeleg cum crede lumea că iese mai ieftin dacă face pe piese, dar mă rog...
Unii vin de la ideea cu PC-urile, unde chiar e mai ieftin sa le faci pe componente.
Bine, asa era inainte de problemele si din industria aia... crypto mining + situatia actuala.

Alexandru Udrescu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 7

#415388 saptamana trecuta sambata la 17:51

Cand e vorba de pc-uri , situatia actuala este doar unul dintre micii factori . Factorul principal este mining-ul. Placile sunt overpriced complet de cand cu mining .

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#415396 saptamana trecuta duminica la 10:43

Putem să nu deturnăm discuția înspre PC-uri? Nu vorbeam de biciclete de DH aici?

+1
Bogdan Chirodea

Trimite mesaj
Posturi: 274
Subiecte: 3

#415400 saptamana trecuta duminica la 18:33

Am avut bike de enduro 180/170mm pe 27.5 si l-am schimbat de DH de 29. Intradevar este o diferenta, dar nu trece de 20% . Cu toate ca o folosesc destul de des, imi lipsea faptul ca nu pot sa ies la o ture si am luat recent un bike de trail, e nasol sa nu poti sa iesi decat in park cu ea. E faina bicicleta de DH dar pentru maxim 10 - 20 zile / sezon, in restul timpul o admiri agatata pe perete sau unde o depozitezi, in rest sta degeaba.

De asta sustin ca si restul un bike de Enduro.

Acum in conditile actuale ale pietei, foarte greu sa gasesti nou sau chiar SH in bugetul indicat de tine.

Ti-as fi recomandat din bazar, dar ofertele sunt putine insa e un tip in Germania cu 300 review-uri pozitive care vinde un REIGN 2016 in stare perfecta. Cu siguranta daca ii oferi 1800 euro / 9000 lei ti-o trimite in tara in cateva zile cu DHL-ul .

Bike-ul il vezi aici :

https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1490402-giant-reign-1-uvp-4399eur-top-ausgestattet

Full spec : https://www.giant-bicycles.com/us/reign-27dot5-1-2016

Singura mentiune, e Large ca marime, posibil sa iti fie (putin) mare dar fiind un bike destul de popular in Romania, eu zic cu siguranta gasesti pe cineva cu una de aceasi marime in Bucuresti sa te lase sa o probezi inainte.

Bafta !

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 18:33

+4
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#415408 saptamana trecuta duminica la 22:41

Ii e mare bine L, nu putin. Si eu am 1.73 si am probat destule L-uri.

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 22:42

Bogdan Chirodea

Trimite mesaj
Posturi: 274
Subiecte: 3

#415411 saptamana asta luni la 00:27

Te referi L-ul la Reign sau L în general? Difera de la model la model, dar eu la 1.83 am testat un Reign de genul size M și era mic, am încercat și Large și era ok dar nu foarte lung. Vorbim de reach de 460 la Large. Ca și o comparație acum ma dau pe 480 reach pe 29 ambele bikeuri și nu mi se par mari deloc . Oricum la înălțimea lui eu nu as lua un bike cu reach sub 460 având în vedere ca vrea sa se dea gravity dar depinde de feeling de asta am zis sa încerce dacă poate cat mai multe biciclete.

+3
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5948
Subiecte: 67

#415432 saptamana asta luni la 12:03

Chiar dacă e mai relevant decât altele, și reach-ul poate fi o valoare destul de subiectivă. După ce m-am dat cu Foxy-ul care are 495, mi-am jurat că nu mă mai dau pe ceva mai scurt. Totuși, Scout-ul are 475 și e foarte fain, dar în alt fel. Cred că M9-le are pe la 440 și e posibil să fie și mai scurt, cu ghidonul meu cu rise și cu AngleSet. Totuși, bicicletele de DH par să aibă reach mai mic decât cele de enduro de la aceleași mărci pe aceeași mărime.

De aia zice neamțu': ”Nix geht über probieren!”

Deci probează!
Mx

+4
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#415442 saptamana asta luni la 16:24

Bogdan Chirodea: Te referi L-ul la Reign sau L în general? Difera de la model la model, dar eu la 1.83 am testat un Reign de genul size M și era mic, am încercat și Large și era ok dar nu foarte lung.
Asta din cauza ca pentru tine la 1.82 e bun L-ul. Daca pornesti de la recomandarea producatorului, M-ul e pentru 1.73..1.80. Deci el clar nu se incadreaza la L, fiind in partea de jos a recomandarii producatorului pentru marimea M. Asta daca neglijam faptul ca s-a dat pe BMX-uri si street pana acum, deci e obisnuit cu cadre mici.

Te uiti la 2017, ca 2016 nu are size guide. In esenta la 2017 mai au in plus marimea XL, in rest au acelasi stack/reach si cadrul e foarte asemanator, tot 27.5.

https://www.giant-bicycles.com/ro/reign-2-2017

Mda, probeaza daca poti...

ultima modificare: saptamana asta luni la 16:32

+1
Bogdan Chirodea

Trimite mesaj
Posturi: 274
Subiecte: 3

#415444 saptamana asta luni la 17:10

Nu contest ce spun, oricum s-a dat bike-ul. Ca o concluzie la tot, daca vrei sa cumperi in conditiile de piata actuala, cand ai bani in mana, te pui si cauti si te decizi repede. Este CRIZA de biciclete, ce e bun , se vinde REPEDE , dar sustin si eu daca poti, sa probezi inainte. Sau daca esti dispus sa te mai intinzi un pic , nici asta nu e de aruncat si e size M daca vrei ceva mai scurt

https://bikemarkt.mtb-news.de/article/1432937-giant-reign-1-gr-m

+2

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro