Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Configurare bicicleta


Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411635 29 octombrie la 20:22

Buna ziua!
Va rog, sa imi mai dati sugestii pt. configurare bicicleta. MTB Cross Country.
Inaltime ciclist 170cm; greutate 62kg; fara prea multa experienta offroad; folosesc dealurile din imprejurimile localitatii, dar si mai departate; tot sper ca voi ajunge si in muntii Baiului si Bucegi pe viitor. In nici un caz nu voi cobora pe stanci si poteci abrupte.
Dar ca sa ajung la traseele offroad si apoi sa ma intorc fac si drumuri pe sosele. Aproape toate sunt f abrupte. Ma mai duc si la oras (campie) la 45km uneori si la intoarcere este o panta usoara in urcare. Aici mi se pare cel mai greu, dar, mai ales plictisitor. Chiar daca voi castiga 5 km la viteza tot este ceva. Cred ca si efortul la intoarcere, dupa ce nu mai am calorii, sa fie mai mic cu o bicicleta mai usoara.
Imi trebuie o foaie mare. La vechea bicicleta ma descurcam la urcare cu un raport optim maxim de 0.71. Foaie de 30T si caseta 11-42T.
Noua bicicleta.
Cadru din carbon, marimea S. Nu am gasit nimic cu roti de 27.5" si am cumparat cu 29"marimea S, Ribble:
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-htc100-carbon-hardtail-frameset/build/#Bike
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-htc100-carbon-hardtail-frameset/

Vreau sa folosesc o foaie de 34T si ca sa pastrez un raport maxim pt urcare de 0.71 ar trebui sa am o caseta 11-51T. Deci 1x12 transmisia. M5100 nu vad ca se vinde cu foaie de 34T.
Asa ca m-am gandit la SLX M7100, dar ca sa fiu sigur ca face o schimbare a pinioanelor lina mai bine sa cumpar XT M8100? Poate ca nu face, poate ajunge sa cumpar numai derailleur XT. Dar poate prind un groupset si acolo sunt mai toate in aceeasi serie.
Poate voi stiti mai bine intre SLX si XT. Diferenta de bani este semnificativa: 700lei. Nu am folosit si franele in comparatie.
Inclin mai mult spre XT.

Lantul ar ajunge 116 zale? Caseta 11-51; cadru marime S; roti 29".

Nu vreau 2x. Cu toate ca asta ar fi solutia cea mai buna.
Totusi la 2x11 si 2x12 mi se pare ca foaia mare este de 36T si cea mica 26T. Eu cred ca m-as descurca la urcare si cu foaia de 36T cu caseta 11-51.

Oare sa iau 1x12 cu foaie de 36T ???????? Primordial, urcarea este pe primul plan. Mai intelept ar fi 34?

Am ales shifter: Shift Lever I-SPEC EV 12-speed. Vreo 16euro vreo diferenta fata de cel simplu.
Am mai deschis un subiect cu ghidon, tija sa si pipa. Am fost lamurit, inclusiv tija sa, sa si cauciucuri. Mai putin pipa. Daca aveti amabilitatea sa imi raspundeti...
Alte componente:
-roti: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257; nu inteleg ce este cu jantele DTswiss; ar fi tubless ready numai; adica trebuie montata o banda pe fundul jentii? are un butuc la care trebuiesc montate adaptoare in functie de ce ai nevoie? ar fi o solutie mai buna? se mai potriveste chainline-ul cu caseta? Mavic ar fi UST?
se potriveste cauciucul cu janta aleasa de mine? sau trebuie sa caut o anvelopa la care sa scrie UST?
https://www.bike-discount.de/en/buy/maxxis-ardent-race-29x2.20-tr-exo-3c-maxxspeed-120-folding-620059
Cred ca mai bine imi recomandati o pereche roti cu cauciucuri care la final sa fie tubless.
Cadrul are 12x142. Pot alege alta furca daca nu se potriveste.
Or fi cauciucuri de la alt producator tubless UST-Continental? Si sa fie rezistente si la asfalt.

-furca: https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-reba-rl-29-solo-air-tapered-830960; cursa 100mm;

ultima modificare: 29 octombrie la 21:42

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411636 29 octombrie la 21:59

Ce bicicleta ai acum? Model, an, marime? Masoara macar TT, ST, HT interax.

La Ribble marimea S am calculat reach de 394 mm ca dau doar stack-ul de 671 mm. RE = ETT - cos(HTA)*ST. Roti ia cu jante cu latime interna de 25 mm, cadrul suporta anvelope pana la 2.4. Sunt ok alea Shimano dar o sa te rupa la transport b-d. Vezi si la rosebikes. DT Swiss doar seria X1700 si cele scumpe au butuci 350 sau 240 pe care poti schimba caseta. Pe X1900 nu poti. Tubeless ready inseamna ca iei banda, valve, fluid si le poti face tubeless. Sau bagi camera. Sau iei o camera cu tine in caz ca faci pana nasoala care nu se mai sigileaza. UST un patent Mavic folosit de Michelin, Hutchinson, Onza si altii. Francezi in principiu. E mai vechi, iar anvelopele sunt mai grele. Tubeless ready se pot folosi si cu camera, UST habar nu am. In principiu vrei tubeless ready. Daca iei fluid ia fara amoniac ca cel cu amoniac iti buseste anvelopele Maxxis. Conti are ceva fluid ok. Orange e iar bun.

Mai sunt destui producatori de anvelope tubeless dar eu mi-am limitat optiunile la cele 3 anvelope de care ti-am zis: Rekon Race, Ardent Race si Vittoria Mezcal G2. Cu jantele WTB am in general emotii ca intra greu pe ele anumite anvelope.

Furca e ok.

ultima modificare: 29 octombrie la 22:40

+1
Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411641 30 octombrie la 07:38

Am vandut bicla pe care o aveam 1x10. Nu mai am cum sa masor.
Vreau sa cumpar mai multe de la Bike-disc. Numai sa le gasesc pe toate odata.
Furca are Maxle Stealth. Pe asta se poate monta butuc Shimano?
https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-reba-rl-29-solo-air-tapered-830960
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257

Pipa: https://www.bike-discount.de/en/buy/ritchey-wcs-c220-25d-stem-740688? Are ceva ce nu ar merge? As vrea sa stea ghidonul mai ridicat.

Cauciucuri UST:
https://r2-bike.com/WTB-Tire-Ranger-29-x-225-TCS-Tough-Fast-Rolling
Scria unul pe un forum ca avea cauciuc UST si a montat camera pt. ca rasufla.

ultima modificare: 30 octombrie la 07:40

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411643 30 octombrie la 08:24

Daca e 15x100 axul da.

Pipa aia e cu unghi foarte mare si e min 80 mm. Vezi asta pentru inspiratie:

https://bikeworksderby.co.uk/products/ribble-htc-100-shimano-slx-carbon-hardtail-mtb-2018-small

E tot marimea S. Pipa de pe ea e de 70-80. Kit Race Face, cred ca cu e pipa Ride, care se fabrica de la 60 la 110.

Poti sa iei o pipa Ritchey Comp 4axis, e mult mai ieftina, e suficient de usoara si arata bine de tot. O poti vinde lejer daca nu ti-e buna. Eu aia am pe toate bicicletele. C220 e scumpa, nu merita decat daca esti 100% sigur ca ti-e buna dimensiunea. De preferat sa iei kit-ul - pipa, tija de sa si ghidonul de la acelasi producator ca sa arate unitar.

https://www.bike-discount.de/en/buy/ritchey-comp-4axis-6-31.8mm-stem-1036949

ultima modificare: 30 octombrie la 09:26

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411648 30 octombrie la 11:44

Gelu, e domnu cu ideea ca alta transmisie il face mai rapid, vezi threadul lui cu caseta Garbaruk...
Sunt un mare fan al modificarii transmisiei pt tine, dar asta pt a optimiza transferul de putere, puterea ramane aceeasi fara antrenament.

Florin Vasiliu: Cadru din carbon, marimea S.
Nu am gasit nimic cu roti de 27.5" si am cumparat cu 29"marimea S,

Era culmea sa schimbi o 27.5 cu alta !!
Iar la 170 inaltime poti lua marimea M la ANUMITE cadre, un exemplu ar fi TreK Xcaliber, unde M pe 29" e 17.5" (virtual) si 16.5" masurat.
Dar nu e carbon, ... se stie () ca pe carbon esti cu 5km mai rapid

Oricum cadrul Ribble e un rahatel cum a sugerat si Gelu, unghi HT 71, greu (carbon ieftin), de generatie veche cu ax 142... mda

La varsta dvs si dorinta asta de viteza poate e mai indicata o electrica...

ultima modificare: 30 octombrie la 11:57

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411652 30 octombrie la 12:08

Unghiurile sunt cam ca si la un gravel flat bar, doar ca are suspensie si roti groase. Pentru XC poate ca nu mai e asa la moda, insa pentru ce vrea el cred ca e perfect. Cadrul meu de gravel are 2 kg deci asta e cu 800g mai usor si e MTB. Eu nu-mi amintesc sa fi sugerat ca nu e ok. Chiar imi place cum arata bicla aia din link-ul dat mai sus.

ultima modificare: 30 octombrie la 16:41

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411654 30 octombrie la 12:30

Greut cadrul de gravel... la fel sau mai mult ca unul de mtb de aluminiu.

Ribble e pe geometrie clasica dar nitel lungita, imo nu merita dar nu-l cumpar eu.
In poza cu echipare completa spune ca marimea cadrului e S, ochiometric standover-ul e la fel sau mai mare ca la trekul meu marime M/L

Raman la sugestia cu electrica pt domnul, va avea viteza mult dorita FARA efort suplimentar.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411655 30 octombrie la 13:06

Cinelli Zydeco (Full color si Lala) are 1.76 kg. Faza e ca e foarte usoara furca, cam 800g C/Al si max 560g C moncoca, deci per total rareori sar de 2.8 kg.

In fine, pentru sezonul 2021 printre cele mai usoare mai usor MTB-uri XC de serie e Mondraker Podium Carbon. 775g cardul.

https://www.pinkbike.com/news/lightest-production-hardtail-ever-2021-mondraker-podium.html

Standover-ul nu imi dau seama cat e si nu pot calcula pentru ca nu dau BB drop, dar si mie imi pare mai inalt decat Trek-ul.

ultima modificare: 30 octombrie la 13:13

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411658 30 octombrie la 13:54

Cu bicla veche ma cam loveam cu pedalele de pamant, pietre cand intram pe drumuri de caruta in care a sapat apa santuri.
Cred ca mai bine ar fi cu roti de 29".
Vreau si tubless. Asa ca mai bine alta bicicleta decat sa schimb roti, transmisie, furca.
Tot am cautat sa am jante si cauciucuri UST Tubless. Dar sa fi si auzit de ele.
Am gasit de la inceput WTB, dar eu nu am auzit de producatorul asta.
Pe jante UST tubless sa montez cauciucuri Maxxis tubless ready?

ultima modificare: 31 octombrie la 06:31

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411659 30 octombrie la 14:05

Nu, eu am cumparat alt cadru din otel. Nordest Sardinha. Dar ala e greu are 2.8 kg + inc 1.2 kg furca deci vreo 4 kg cu totul. In fine, imi pare numai bun cadrul ala Ribble pentru tine.

Mie nu-mi plac reglabilele si oricum e pacat sa pui pe cadrul ala din carbon asa ceva.

UST n-am idee daca merg tubeless pe jante tubeless ready. De ce vrei UST ca nu inteleg?

ultima modificare: 30 octombrie la 14:11

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411661 30 octombrie la 17:42

Pai UST este tubless curat. Asa am inteles eu. Tubless ready are nevoie de un bandaj pe fundul interior al jentii si nu este sigur ca va etanseiza. Poate trebuie sa umfli mereu in zilele urmatoare.
Daca ai janta UST tubless si cauciucul UST compatibil tubless ai etansarea cea mai buna. WTB plateste licenta ca Mavic sa-i certifice jentile ca fiind UST tubless. Pentru cauciucuri nu se cere licentiere. Asta este un articol citit de mine pe Internet.
Acum si cei de la Maxxis cu cauciucurile lor TR (tubless ready) garanteaza ca sunt ca si UST tubless. Bike-disc mi-a confirmat. Eu nu am auzit de WTB, iar Maxxis sunt pe mai toate biclele mai acatarii. Asa ca mai bine iau cauciucul recomandat de dta-Ardent Race 29x2.20" TR EXO 3C MaxxSpeed 120.
In cauciucurile UST compatibile tubless am inteles ca pot fi montate si camere, daca nu ti se repara cand esti in padure.
Cu atat mai mult in Maxxis.
Cauciucul UST compatibil tubless are la marginile de jos un anumit profil care se aseaza in profilul interior al jentii. Trebuie sa le spun celor de la service de amoniac.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411662 30 octombrie la 17:48

La jantele WTB i25 doar profilul e compatibil UST. E putin pe dos, e TLC compatibil UST, nu invers. Tot trebuie sa pui banda si zeama. Mavic au jante UST fara gauri, cu spite speciale care se prind in exterior, insa nu vrei asa ceva. Sunt scumpe si nu vrei gasi usor spite de schimb. Mai bine pui banda.

La service degeaba le zici, or sa zica bine bine si baga ce au. Stans No Tubes are amoniac, Schwalbe Doc Blue e tot Stans. Cel mai recomandat e sa-ti faci singur rotile, asa in caz de pana stii ce sa faci. La service le zici sa-ti puna camere ca oricum trebuie sa se aseze anvelopa pe janta prima data, iar cu camera se aseaza cel mai bine. Iti iei banda si 240 ml de Revosealant de la Conti si ti le faci tu.

WTB sunt o firma americana cam la fel de renumita ca si Maxxis. Fac anvelope, sei, jante, gripuri, accesorii, haine. WTB Nano si Riddler ar fi alternative la Maxxis.

ultima modificare: 31 octombrie la 07:25

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411712 31 octombrie la 22:59

Multumesc pentru informatii!
Mi-ai recomandat sa caut furca la r2-Bike si am gasit transmisie si tija de sa recomandata de Cristian Marchis. Nu am mai cumparat de pe Bike24 Ritchey pt ca trebuia sa platesc transport si Ghidonul este cam lat. Am avut de 720mm latime si mi se parea lat. Am cumparat unul de 700mm.
Tija de sa mi se pare ca m-am hazardat. Este scumpa pentru mine. Dar si cea recomandata de dta era scumpa.
Cu latexul am gresit, dar sper sa mi-l schimbe.
DTSwiss si Maxxis nu sunt, cumva, o legenda prea exagerata? Toti care vor sa aibe o bicla dotata cu ce este mai bun monteaza rotile astea cu cauciucuri Maxxis. Au butuci DTSwiss si adaptor cu microspline? Nu exista cu butuci Shimano din seriile M7100 sau M 8100?
Pipa si cauciucurile sper sa le iau impreuna cu furca (daca nu se vinde), rotile si saua. Nu luam pipa aia scumpa cu unghi mare, dar bine ca mi-ai recomandat una ieftina (eu poate nu gaseam la un pret atat de mic) si sa iau mai scurta.

ultima modificare: 1 noiembrie la 04:51

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411713 1 noiembrie la 06:16

Ba da, exista butuci M7100 si M8100 cu microspilne. Eu de obicei imi fac roti cu jante DT si cu butuci Shimano Deore sau SLX. Acum am un SLX 7110 si un XT M8010 ca nu se mai fabrica SLX decat cu microspline si jante M502. Asa sunt mai accesibile. Rotile complete DT nu gasesc cu spite J-bend, doar cu 28 de spite straight pull si nu imi plac. Sunt si scumpe. Daca gaseam roti Shimano potrivite le cumparam pe alea, dar n-am gasit cu jante de 30 mm interior. Imi sunt cele mai potrivite pentru cadru deoarece pot monta anvelope cu balonaj intre 2.2 si 2.6. Intentionez sa pun Rekon Race de 2.35 sau Rekon de 2.4, ruleaza relativ usor si au si aderenta buna. Componente Ritchey de regula cumpar din seria Comp, sunt accesibile. Ghidonul se poate scurta, scrie de obicei in descriere cat. Pe langa Maxxis sunt si alte optiuni - Vittoria, WTB dar costa cam la fel; Vittoria Mezcal ruleaza foarte usor. Anvelopele bune costa peste 30€ dar chiar merita, fac diferenta mare.

ultima modificare: 1 noiembrie la 09:01

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411717 1 noiembrie la 13:05

Despre rotile WTB cu UST compatibil. Si eu m-am gandit ca nu este UST daca scrie "UST tubeless compatible".
Dar intr-un articol ziaristul i-a luat un interviu unuia de la WTB, care a raspuns ca ei certifica jantele lor. Normal, certificarea trebuie sa o faca Mavic. Cel putin asa am inteles eu printre picaturi, dar nu bag mana in foc.
Daca janta are 25mm latime ar trebui banda de 25mm latime? Sau mai late?
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257
Jantele rotilor astea ar trebui sa aibe 25mm latime, nu? https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-tubeless-rim-tape-443432. Nu au Conti. Daca as sti latimea as cauta si Conti.
Rotile acestea au butuci Shimano din seria XT m8100. Sunt la un pret bun.

Eu stiu ca exista butuci din seria Shimano XT M8100, care au microspline (numai microspline), dar nu am gasit roti DTSwiss care au montate butuci din seria asta.
Si aceasta a fost intrebarea. DT au butuci DT si la spate se monteaza un adaptor, care este si destul de scum?
Cum as putea eu sa montez jante cu spite DT?
Dta, cred ca le cumperi separat si le montezi. Dar eu sa am incredere in cei de la service ca mi le vor echilibra? Service-ul este in Ploiesti. Importator Bianchi- cred ca are si echipa pt competitii - sau deservesc. Cei din Buc de la Bikesxpert mi-au spus ca sunt buni. Si daca as cumpara DTSwiss, cu adaptor la roata din spate, cred ca ar fi vreo 400euro, cel putin.
Dar daca ma lamuresti, ma mai gandesc la pret.
https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-xm-481-disc-rim-32-hole-494859?varid=494862
Spite si piulite cred ca trebuie sa cumpar set de 100.
Va costa si manopera: 50leix2.
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-fh-m8110-center-lock-rear-hub-12x142mm-847071?varid=847073
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-hb-m8110-center-lock-front-hub-15x100mm-847139
Spite DT ar trebui sa cumpar set de 100, dar nu stiu lungimea. Am pus si eu niste jante si spite la nimereala, mai ieftine. Vreo 2000lei ar costa, cu manopera.
- WTB 1100lei.
Merita DTSwiss?

ultima modificare: 1 noiembrie la 14:00

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411721 1 noiembrie la 14:00

Mai lata cu 2-3 mm trebuie banda. Sa nu iei de la WTB ca nu e grozava. Schwalbe cica e buna, de 27 ma gandesc ca e ok pentru jante cu 25 intern.

Roti DT Swiss doar cu butuci DT se gasesc. X1900 gama buget sunt cu butuci 370 pe rulmenti la care nu se poate schimba freehub-ul, deci cum le iei asa mor, exact ca si Shimano. X1700 sunt cu butuci 350 la care poti schimba freehub-ul. Dar sunt scumpe (spre 500€), freehub-ul separat e 65€ si sunt cu 28 de spite straight pull de care eu nu vreau sa aud. Numai separat poti sa faci roti cu jante DT si butuci Shimano, asa ca as merge pe rotile Shimano. D-ta ai optiunea asta, eu nu o am ca mi-ar fi convenit, desi am cine sa mi le spiteze. Puteam sa imi iau roti Octane One Solar de 29 mm latime interna, dar nu erau pe stoc cu boost si nici nu ma omor dupa ele estetic ca au ditamai logo-ul vopsit cu alb pe negru. Plus ca-s cu prindere de disc in 6 suruburi si eu voiam CenterLock - mi se pare mai sigura fixarea.

Daca vrei roti cu jante DT si alti butuci decat DT, poti lua legatura cu Vlad Sabau. Are si pe bazar de vanzare cateva seturi, insa fara microspline. Apropo de caseta microspline DT:

https://www.dirtbike.ro/bazar/caseta-dt-swiss-micro-spline-439555

E si aftermarket. Cu banii aia imi iau butuc Shimano XT, spite si nipluri si-mi mai raman si ceva pentru manopera.

ultima modificare: 1 noiembrie la 14:19

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411725 1 noiembrie la 17:12

Gelu Vlad: Numai separat poti sa faci roti cu jante DT si butuci Shimano, asa ca as merge pe rotile Shimano.
Deci. mai precis: rotile Shimano. Adica astea:
https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deore-xt-m8100.html?
Nu sunt pentru cadrul meu12x142, Pentru fata pot cauta alta furca.

Sau facute din jante si spite DTSwiss cu butuci Shimano si asamblate in service? Astea se pot face.
Vai cat am cautat latexul pe care mi l-ai recomandat la Ghidoane si pipe. Ore am pierdut. Credeam ca este scris acolo pt ca acolo mi-ai recomandat cauciucuri Maxxis. Am comandat Stan's. Le-am scris sa-l inlocuiasca cu Conti. Au acelasi pret. Sa vad cat sunt de birocrati.
M-am incurcat si la Ghidon si tija de sa. De oboseala am incarcat numai tijele de sa. Vazusem eu acum 2 zile unul din ghidoane de 760mm. Era prea lat. Perechea superlogic este scumpa , dar tot este cu 480 lei mai ieftina decat ce am cumparat eu. Si are ghidonul ceva mai scurt. De fapt acum vad ca mi-ai scris doua perechi tija sa, varianta mai scumpa si una mai ieftina pentru care nu garantai ca va flexa.
Am facut socotelile cu carduri si cursuri lor valutare.
Daca nu esti odihnit nu trebuie sa cumperi produse atat de scumpe.

ultima modificare: 1 noiembrie la 17:13

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411728 1 noiembrie la 19:15

Poftim:

https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-slx-m7110-micro-spline-wtb-st-i25-disc-wheel-set-907250
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-slx-fh-m7110-micro-spline-wtb-st-disc-rear-wheel-898629
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-fh-mt510-micro-spline-wtb-st-disc-rear-wheel-897549
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-hb-m8110-wtb-st-light-disc-front-wheel-898838
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-hb-mt400-wtb-st-disc-front-wheel-897502

Sper ca ai luat tija de sa de 27.2. Alea flexeaza intrucatva cam toate care sunt cu setback ca e subtire teava.

ultima modificare: 1 noiembrie la 19:23

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411733 2 noiembrie la 07:03

Nu. Sa nu mai vorbim decat de seria Shimano Deore XT M8100. Ca sa nu mai pierzi vremea, sa restrang obtiunile.
Eu am gasit perechea asta de roti cu butuci Shimano:
-"https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257"
Costa 1100lei

Foarte frumos
Dar daca sunt multi ciumeci si vor jante DTswiss, eu ma iau dupa ei,
Sunt doua variante.
1. Sa cumpar rotile WTB cu butuci Shimano: 1100lei?
2. Sa cumpar:
-jante DTSwiss;
-spite DTSwiss;
-piulite
-butuci Shimano din seria M8100
Si sa dau piesele astea la service sa mi le asambleze ei? Aici este buba. Oare mi le vor asambla bine?
Merita 700 lei in plus?
Fabrica le asambleaza la norma. Un service care are dispozitive ar face mai bine.
DTswiss vor costa 1800 lei. Dar este un ansamblu "ciumec". Daca am vrut XT 1x12 si roti tubless DT sa merg asa.

Ghidonul si tija de sa pe care mi le-ai recomandat sunt Ritchie. Varianta Ritchey Superlogic. Ritchie este un brand.
-https://www.bike24.com/p250229.html;
-https://www.bike24.com/p2249549.html
Eu am ales astea:
-https://www.afisport.ro/piese-de-bicicleta-ghidoane/12a-hb-rb-noir-t30-318-700-25-ntcrb.html
-https://r2-bike.com/SYNTACE-Seat-Post-P6-HiFlex-Di2-ready-Carbon-matte-272x400-mm

Pot renunta la ce am cumparat si sa cumpar Ritchey.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411734 2 noiembrie la 08:42

Florin Vasiliu: Eu am ales astea:
...
https://r2-bike.com/SYNTACE-Seat-Post-P6-HiFlex-Di2-ready-Carbon-matte-272x400-mm

Ai gasit-o mai ieftina ?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411735 2 noiembrie la 09:44

Florin, sau iei rotile alea Shimano custom, sau vorbesti cu Vlad sa vezi daca-ti poate face ceva cu DT sau iti iei butuci Shimano, jante, spite. Nu lua spuite si nipluri (nu piulite) de afara, ia de aici in caz ca trebuie sa le schimbi. Cu calculul pot sa te ajut eu daca iei jante DT Swiss ca am facut mai multe roti la comanda si m-am folosit de calculatorul lor, roti insa tot e cu cantec si a trebuit sa schimb spitele cu altele mai lungi de fiecare data. De aia zic sa vorbesti cu Vlad daca vrei cu DT Swiss, pentru ca te scapa de problema spitatului. Daca merita nu stiu, din cate am vazut jantele WTB sunt dintr-un un duraluminiu destul de dur, deci casant, am vazut jante crapate, am auzit si de probleme de montare dificila a anvelopelor pe ele, insa poate ca respectivii sunt doar ghinionisti. Cu DT n-am avut niciodata probleme si am avut pana acum trei seturi de roti, doua construite, unul X1900 original, iar acum pregatesc un al patrulea set.

Cu ghidonul si tija de sa eu zic sa nu cheltui atat, ia-ti mai bine un set Ritchey WCS din duraluminiu 7050 si bagi banii aia in roti, transmisie si frane. Vezi, da o tura si pe bazar poate gasesti ceva. Eu pana acum am luat o singura tija de sa noua doar pentru ca era o dimensiune mai putin raspandita, de 27.0 mm, insa 27.2 cat ai tu e o dimensiune comuna si gasesti destule la mana a doua in stare buna. Este o tija de sa Superlogic din carbon de 27.2 pe bazar daca tii neaparat, pare noua, nu e chiar 200€ si poate iti mai lasa din pret vanzatorul daca negociezi cu el.

https://www.dirtbike.ro/bazar/ritchey-superlogic-link-flexlogic-carbon-408004

Tija de sa Syntace mi se pare aberant de scumpa. Cristi si-a gasit kit-ul pe bazar, deci nici el nu le-a luat noi. N-are rost sa dai atatia bani. Ghidonul sa zicem ca e ok desi pentru standardele actuale e cam scurt pentru MTB. Si eu folosesc tot ghidoane scurte, deci te inteleg perfect de ce nu vrei de 740.

ultima modificare: 2 noiembrie la 09:52

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411736 2 noiembrie la 09:44

Nu.

ultima modificare: 2 noiembrie la 11:10

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411739 2 noiembrie la 11:10

Calin Neagu:
Ai gasit-o mai ieftina ?

Nu. Tocmai ca este scumpa. Eu nu locuiesc in Brasov ca sa-mi permit asa ceva.
Am platit-o, dar pot renunta la ea. Au fost intelegatori si mi-au schimbat latexul. In loc de Sam's au schimbat in CONTINENTAL Revo Sealant.
Si apropo de cadru de carbon. Am cumparat pentru a mai atenua vibratiile.
Eu, care nu ma pricep la geometria cadrelor de biciclete m-am gandit ca este vechi, dar nu puteam cumpara unul la 5500 lei.
Chestia este ca am platit-o, deja. Am cumparat transmisie si frane de la r2-bike si avea si tija asta. Era ultima zi din luna si precomenzile erau pt. nov. Acum nu le mai vad. Daca mai asteptam sa imi raspundeti poate ca pierdeam precomenzile.
Dar, totusi, in testul comparativ cu alte 4 tije, cel care le-a probat a scris ca este singura care se preteaza la offroad.

ultima modificare: 2 noiembrie la 11:13

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411741 2 noiembrie la 15:05

Florin Vasiliu: Calin Neagu:
Ai gasit-o mai ieftina ?

Nu. Tocmai ca este scumpa..

Cum sa dai 1200lei pe un rahat de tija de carbon 27.2, când găsești în bazar și sub 200lei ??!!

Mai bine mi-ai fi dat un sfat decât să fii răutăcios.
Are sens prețul tijei când tot cadrul de carbon e 350 euro ?

Iar o tija care sa atenueze serios sunt cele cu suspensie integrata, tija de carbon e să reducă putina greutate, atât...idem ghidonul
Probabil crezi ca gata, iei carbon si mergi pe norisori, nu e asa.

ultima modificare: 2 noiembrie la 19:13

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411752 3 noiembrie la 04:46

Va rog imi puteti spune ce latime sa iau la jante!
De 29". Pentru cauciucuri 29x2.2. Pt 32 spite.
MTB Cross Country. Am numai 62kg. Nu stiu daca conteaza.
25 mm la interior?
Ce alte caracteristici ar trebui sa mai conteze? Latimea exterioara? Inaltimea?
https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-xr-391-29-disc-rim-659104
La Bike-Disc trimit cu 2 curieri. Unul cu 15 euro si unul cu 25 euro.

ultima modificare: 3 noiembrie la 04:56

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411754 3 noiembrie la 06:43

25 mm interior ideal pentru tubeless 2.2...2.4". Eu doar la latimea interioara si la profil ma uit. Inaltimea doar cand calculezi spitele si pentru rutieristi conteaza. Vezi daca-ti plac astea:

https://www.bike24.com/p2296449.html
https://www.bike24.com/p2196753.html
https://r2-bike.com/DT-Swiss-Rim-29-XM-421
https://r2-bike.com/DT-SWISS-Rim-29-XR-391

XM 421 e de AM dar e mai usoara ca si X 432 care e de XC. Vezi cu cate gauri iei. Scrie ca sunt tubeless ready pe alt site, la bike24 nu scrie nimic.

ultima modificare: 3 noiembrie la 14:18

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 5

#411783 4 noiembrie la 13:21

Ma gandesc sa trimit tija inapoi.
Si sa iau Cannondale Save.
Cred ca ambele sunt modele mai vechi, dar nu cred ca conteaza.
https://www.cyclingabout.com/seatposts-overlooked-yet-critical-for-cycling-comfort/

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 708
Subiecte: 18

#411784 4 noiembrie la 13:37

Salut Florin.
La greutatea ta poti merge si pe jante mai inguste pe interior.
Chiar daca are spre exemplu 23mm intern n-o sa te afecteze asa de tare la anvelope de 2.2

In plus diferentele de greutate la jante intre 23mm si 25mm poate fi undeva intre 50 si 100 de grame / janta, ceea ce overall o vei simti.

Asta ca zicea de XC.

Pana nu demult Mavicurile aveau 19mm intern (ceea ce e drept, pt o bicicleta moderna e putin) dar acum nu te astepta ca alea de 25mm sa mearga ca la dh si cu alea de 23mm sa te chinui.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411785 4 noiembrie la 13:58

Eu pe jantele R 500db de gravel am latime interna de 22 mm si rulez anvelopa de 48 mm. Jantele noi GR 531db au 24 mm. De aia i-am zis sa puna 25 mm pentru ca-i intra anvelopa pana la 2.4" in cadru, iar cea de 2.2 e la fix pe janta de 25. Daca ia XR 361 cu latime de 22,5 mm in loc de XR 391 e diferenta doar de 30g pe fiecare roata. Cam greutatea unei camere pe ambele roti. Nesemnificativ, mai ales ca nu merge la concursuri.

Florin, este e bazar o tija Canoyon ca si cea din testul pe care l-ai pus mai sus. Nu merita sa te framanti prea tare din pricina tijei de sa si nici sa dai 250€ pe una. O sa amortizeze vibratii cam orice tija de 27.2. Am vazut ca aipus-o la vanzare pe bazar, insa sa stii ca poti s-o returnezi ca primesti inapoi banii pe ea.

ultima modificare: 4 noiembrie la 18:29

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 708
Subiecte: 18

#411788 4 noiembrie la 14:36

Irelevant. Gumele de gravel au o anumita "geometrie" iar gumele de MTB e total diferit. In plus difera si aplicatiile.

NU inseamna ca daca ai 25 la gravel o sa mergi la vale cum merg cu cu mtb-ul pe acelasi tip de poteca si nici nu inseamna ca o sa merg eu pe sosea cum mergi tu cu bike-ul ala.

30 de grame o camera? Poate daac ai Tubolito :))

Repet, pana acum 1 an sau 2 Mavic avea la MTB 19 pe intern si riderii mergeau tare in Cupa Mondiala si cu alea. Cu gume de 2.2
Deci Florin, nu te framanta la 1-2mm la intern... orice janta moderna de mtb o sa faca fata cerintelor tale. Fie ca are 23 sau 25mm intern.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro