Forum

Subiect: Configurare bicicleta

#10627

Florin Vasiliu
Postat de Florin Vasiliu
Subiect deschis de la 29 octombrie 2020 la 18:22
Raporteaza
Buna ziua!
Va rog, sa imi mai dati sugestii pt. configurare bicicleta. MTB Cross Country.
Inaltime ciclist 170cm; greutate 62kg; fara prea multa experienta offroad; folosesc dealurile din imprejurimile localitatii, dar si mai departate; tot sper ca voi ajunge si in muntii Baiului si Bucegi pe viitor. In nici un caz nu voi cobora pe stanci si poteci abrupte.
Dar ca sa ajung la traseele offroad si apoi sa ma intorc fac si drumuri pe sosele. Aproape toate sunt f abrupte. Ma mai duc si la oras (campie) la 45km uneori si la intoarcere este o panta usoara in urcare. Aici mi se pare cel mai greu, dar, mai ales plictisitor. Chiar daca voi castiga 5 km la viteza tot este ceva. Cred ca si efortul la intoarcere, dupa ce nu mai am calorii, sa fie mai mic cu o bicicleta mai usoara.
Imi trebuie ofoaie mare. La vechea bicicleta ma descurcam la urcare cu un raport optim maxim de 0.71. Foaie de 30T Grabaruk si caseta 11-42T.
Noua bicicleta.
Cadru din carbon, marimea S. Nu am gasit nimic cu roti de 27.5" si am cumparat cu 29"marimea S, Ribble:
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-htc100-carbon-hardtail-frameset/build/#Bike
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-htc100-carbon-hardtail-frameset/

Vreau sa folosesc o foaie de 34T si ca sa pastrez un raport maxim pt urcare de 0.71 ar trebui sa am o caseta 11-51T. Deci 1x12 transmisia. M5100 nu vad ca se vinde cu foaie de 34T.
Asa ca m-am gandit la SLX M7100, dar ca sa fiu sigur ca face o schimbare a pinioanelor lina mai bine sa cumpar XT M8100. Poate ca nu face, poate ajunge sa cumpar numai derailleur XT. Dar poate prind un groupset si acolo sunt mai toate in aceeasi serie.
Poate voi stiti mai bine intre SLX si XT. Diferenta de bani este semnificativa: 700lei. Nu am folosit si franele in comparatie.

Lantul ar ajunge 116 zale? Caseta 11-51; cadru marime S; roti 29".

Nu vreau 2x. Cu toate ca asta ar fi solutia cea mai buna.
Totusi la 2x11 si 2x12 mi se pare ca foaia mare este de 36T si cea mica 26T. Eu cred ca m-as descurca la urcare si cu foaia de 36T si cu caseta 11-51.

Oare sa iau 1x12 cu foaie de 36T ???????? Primordial, urcarea este pe primul plan. Mai intelept ar fi 34?

Am ales shifter: Shift Lever I-SPEC EV 12-speed. Parca are acelasi pret cu cel simplu in grup.

Am mai deschis un subiect cu ghidon, tija sa si pipa. Am fost lamurit, inclusiv tija sa, sa si cauciucuri. Mai putin pipa. Daca aveti amabilitatea sa imi raspundeti...
Alte componente:
-roti: https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257; sunt, cumva jenti DTSwiss?;
-furca: https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-reba-rl-29-solo-air-tapered-830960; cursa 100mm;
Postat de Florin Vasiliu editat la 29 octombrie 2020 la 19:42
0
0
Am vandut bicla pe care o aveam 1x10. Nu mai am cum sa masor.
Vreau sa cumpar mai multe de la Bike-disc. Numai sa le gasesc pe toate odata.
Furca are Maxle Stealth. Pe asta se poate monta butuc Shimano?
https://www.bike-discount.de/en/buy/rockshox-reba-rl-29-solo-air-tapered-830960
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257

Pipa: https://www.bike-discount.de/en/buy/ritchey-wcs-c220-25d-stem-740688? Are ceva ce nu ar merge? As vrea sa stea ghidonul mai ridicat.
Postat de Florin Vasiliu editat la 30 octombrie 2020 la 05:40
0
0
Gelu, e domnu cu ideea ca alta transmisie il face mai rapid, vezi threadul lui cu caseta Garbaruk...

Florin Vasiliu
Cadru din carbon, marimea S.
Nu am gasit nimic cu roti de 27.5" si am cumparat cu 29"marimea S,

Era culmea sa schimbi o 27.5 cu alta !!
Iar la 170 inaltime poti lua marimea M la ANUMITE cadre, un exemplu ar fi TreK Xcaliber, unde M pe 29" e 17.5" (virtual) si 16.5" masurat.
Dar nu e carbon, ... se stie (:D) ca pe carbon esti cu 5km mai rapid :P

Oricum cadrul Ribble e un rahatel cum a sugerat si Gelu, unghi HT 71, greu (carbon ieftin), de generatie veche cu ax 142... mda
Succes.
Postat de Calin Neagu editat la 30 octombrie 2020 la 09:57
0
0
Greut cadrul de gravel... la fel sau mai mult ca unul de mtb de aluminiu.

Ribble e pe geometrie clasica dar nitel lungita, imo nu merita dar nu-l cumpar eu.
In poza cu echipare completa spune ca marimea cadrului e S, ochiometric standover-ul e la fel sau mai mare ca la trekul meu marime M/L

Raman la sugestia cu electrica pt domnul, va avea viteza mult dorita FARA efort suplimentar.
Postat de Calin Neagu la 30 octombrie 2020 la 10:30
0
0
Repet. Cand merg de pe Valea Prahovei la Ploiesti cobor in panta de 1-3%. Sunt 46 km pana la service bicle. Ajung in 2 ore. Cand ma intorc, nu ma intorc pe acelasi drum; mai am o panta mare la urcarea in Campina, apoi iar alta panta mai abrupta si lunguta.
Inapoi fac 5 ore. Este adevarat ca sunt obosit - dar nu prea simt- dar cel mai rau ca nu mai are corpul calorii si trebuie sa ma opresc sa mananc de vreo 2-3 ori. La intoarcere fac mai mult ca distanta: vre57km.
Tot pe forum am citit: cu foaie de 30 il omoara la campie. Nu era vorba de bicla mea.
Pe forum mi s-a spus ca mai bine vand bicicleta si sa-mi cumpar alta, decat sa-i schimb transmisia la aia.
Gelu a cumparat si dumnealui cadrul asta. Cred ca nu se simte placut sa-i spui ca este o vechitura. Oare chiar trebuie boost? Peste 142 este 148, care este boost. Nu?
Ce sa fac cu electrica daca merg multe ore? Trasee lungi: 50-60 daca plec dupa-amiaza. Nu se consuma bateria si trebuie sa o imping si pe aia?
Si de ce nu s-au oprit producatorii la transmisie de 10 viteze, care are fiabilitate mai mare dect 11 si 12 viteze? De marketing?
Pot merge si cu 30km/h pe o vale, unde nu este vant si o panta in coborare de 1-3%: Valea Doftanei. Dar ca sa ajung acolo urc doua dealuri. Si primul are pante de 13-17%. Si este si lunga prima urcare.
Mai am si apa (pe care nu o prea consum), baterie externa, telefon montat pe post de GPS, lumini (plec tarziu). De la 13kg cat avea bicla ajungeam la 15. Numai apa cantarea 0,9kg.
M-ati ambitionat si am vandut bicla. Mai aveam un cunoscut, care mi-a dat microbul, care imi spunea ca daca o vand si cumpar una noua voi avea si furca noua, etc.
Bicicleta aia era buna, dar numai offroad.
Voi mergeti cu masina si cand ajungeti la offroad atunci folositi bicla. Numai inspre Ploiesti am plat. In rest numai dealuri abrupte.

Cu bicla veche ma cam loveam cu pedalele de pamant, pietre cand intram pe drumuri de caruta in care a sapat apa santuri.
Mi se parea prea aproape de pamant. Prea chinuit pe bolovani.

Dar stateam prea aplecat. Daca mutam saua in fata nu era bine. Simteam chiar nevoia sa ma dau in spate dupa un drum mai lung.

De asta as fi vrut o pipa cu un unghi mai mare in sus.
Oare una reglabila ar fi nesigura?
https://www.bike-discount.de/en/buy/procraft-ahead-adjustable-31.8mm-stem-964697
Scriu cam mult, dar am avut o noapte alba. Nu pot fi concis. Nici nu prea pot, de obicei. Tot am cautat sa am jante si cauciucuri UST Tubless. Dar sa fi si auzit de ele.
Am gasit de la inceput WTB, dar eu nu am auzit de producatorul asta.
Pe jante UST tubless sa montez cauciucuri Maxxis tubless ready?
Nu cred ca veti citi ce am scris, dar eu incerc.
Postat de Florin Vasiliu editat la 31 octombrie 2020 la 04:31
0
0
Pai UST este tubless curat. Asa am inteles eu. Tubless ready are nevoie de un bandaj pe fundul interior al jentii si nu este sigur ca va etanseiza. Poate trebuie sa umfli mereu in zilele urmatoare.
Daca ai janta UST tubless si cauciucul UST compatibil tubless ai etansarea cea mai buna. WTB plateste licenta ca Mavic sa-i certifice jentile ca fiind UST tubless. Pentru cauciucuri nu se cere licentiere. Asta este un articol citit de mine pe Internet.
Acum si cei de la Maxxis cu cauciucurile lor TR (tubless ready) garanteaza ca sunt ca si UST tubless. Bike-disc mi-a confirmat. Eu nu am auzit de WTB, iar Maxxis sunt pe mai toate biclele mai acatarii. Asa ca mai bine iau cauciucul recomandat de dta-Ardent Race 29x2.20" TR EXO 3C MaxxSpeed 120.
In cauciucurile UST compatibile tubless am inteles ca pot fi montate si camere, daca nu ti se repara cand esti in padure.
Cu atat mai mult in Maxxis.
Cauciucul UST compatibil tubless are la marginile de jos un anumit profil care se aseaza in profilul interior al jentii. Trebuie sa le spun celor de la service de amoniac.
Postat de Florin Vasiliu la 30 octombrie 2020 la 15:42
0
0
Am cumparat latex Stans. Am tot cautat si aici era raspunsul. Nu am inteles aici. M-am uitat ce mi-ai scris la Ghidoane si pipe pentru latex. Am cautat pe Google Conti & sealant. Am gasit acum pe site-ul de la Stan's si scriu ca au amoniac in proportie mica. M-am zapacit in cursul de schimb. Am trecut de la BRD la ING si astia au curs mare. Am tremurat sa bag banii pe Revolut. Am cumparat transmisie de la r2-bike, unde mi-ai recomandat sa ma uit de furca, parca. Acolo disparea si aparea precomanda din oferta si din cos. Asta m-a stresat rau. Este sambata, sfarsit de luna, precomanda pt. nov...
Cred ca m-am hazardat si am cumparat, tot de acolo si tija de sa pe care mi le-a recomandat concitadinul dtale Cristian (256 euro). El are si tija si saua. Se potrivesc. Le foloseste. Dar ma uit la tija pe care m-ai recomandat-o si tot scumpa este (200 + 25 transport). Ghidon am uitat ca mi-ai recomandat. Am ramas cu impresia ca sunt doua tije in link-uri. Am cumparat Truvativ (https://www.afisport.ro/piese-de-bicicleta-ghidoane/12a-hb-rb-noir-t30-318-700-25-ntcrb.html). Eu nu locuiesc in Cluj ca sa am salariul sa-mi permit tija aia.
Pipa nu cred ca as fi cumparat-o pe cea scumpa cu unghi mare in sus. Dar bine ca mi-ai spus ca poate uitam. Am pus in wishlist la bike-disc pe cea recomandata si am selectat pe cea mai scurta (60mm) asa cum mi-ai si spus. Sa nu fie prea lunga. Am facut o simulare la top-tube de 590mm (o ruleta pusa pe masa) si cred ca ar trebui si mai scurta, dar nu stiu daca exista.
Sunt informatii multe si noi pt. mine. M-am zapacit. Mi-e si jena ca ai avut amabiltatea si mi-ai dat informatii. Nu le-am urmat pe toate.
Macar stiu sa nu folosesc latex-ul de la Stan's. Vroiam sa-i intreb, dar mi-e teama ca va disparea precomanda la transmisie pan vor raspunde.
Multumesc!
Postat de Florin Vasiliu editat la 1 noiembrie 2020 la 02:51
0
0
Despre rotile WTB cu UST compatibil. Si eu m-am gandit ca nu este UST daca scrie "UST tubeless compatible".
Dar intr-un articol ziaristul i-a luat un interviu unuia de la WTB, care a raspuns ca ei certifica jantele lor. Normal, certificarea trebuie sa o faca Mavic. Cel putin asa am inteles eu printre picaturi, dar nu bag mana in foc.
Daca janta are 25mm latime ar trebui banda de 25mm latime? Sau mai late?
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257
Jantele rotilor astea ar trebui sa aibe 25mm latime, nu? https://www.bike-discount.de/en/buy/schwalbe-tubeless-rim-tape-443432. Nu au Conti. Daca as sti latimea as cauta si Conti.
Rotile acestea au butuci Shimano din seria XT m8100. Sunt la un pret bun.

Eu stiu ca exista butuci din seria Shimano XT M8100, care au microspline (numai microspline), dar nu am gasit roti DTSwiss care au montate butuci din seria asta.
Si aceasta a fost intrebarea. DT au butuci DT si la spate se monteaza un adaptor, care este si destul de scum?
Cum as putea eu sa montez jante cu spite DT?
Dta, cred ca le cumperi separat si le montezi. Dar eu sa am incredere in cei de la service ca mi le vor echilibra? Service-ul este in Ploiesti. Importator Bianchi- cred ca are si echipa pt competitii - sau deservesc. Cei din Buc de la Bikesxpert mi-au spus ca sunt buni. Si daca as cumpara DTSwiss, cu adaptor la roata din spate, cred ca ar fi vreo 400euro, cel putin.
Dar daca ma lamuresti, ma mai gandesc la pret.
Postat de Florin Vasiliu editat la 1 noiembrie 2020 la 12:00
0
0
Gelu Vlad
Numai separat poti sa faci roti cu jante DT si butuci Shimano, asa ca as merge pe rotile Shimano.

Deci. mai precis: rotile Shimano. Adica astea:
https://bike.shimano.com/en-US/product/component/deore-xt-m8100.html?
Nu sunt pentru cadrul meu12x142, Pentru fata pot cauta alta furca.

Sau facute din jante si spite DTSwiss cu butuci Shimano si asamblate in service? Astea se pot face.
Vai cat am cautat latexul pe care mi l-ai recomandat la Ghidoane si pipe. Ore am pierdut. Credeam ca este scris acolo pt ca acolo mi-ai recomandat cauciucuri Maxxis. Am comandat Stan's. Le-am scris sa-l inlocuiasca cu Conti. Au acelasi pret. Sa vad cat sunt de birocrati.
M-am incurcat si la Ghidon si tija de sa. De oboseala am incarcat numai tijele de sa. Vazusem eu acum 2 zile unul din ghidoane de 760mm. Era prea lat. Perechea superlogic este scumpa , dar tot este cu 480 lei mai ieftina decat am cumparat eu. Si are ghidonul ceva mai scurt. De fapt acum vad ca mi-ai scris doua perechi tija sa, varianta mai scumpa si una mai ieftina pentru care nu garantai ca va flexa.
Am facut socotelile cu carduri si cursuri lor valutare.
Daca nu esti odihnit nu trebuie sa cumperi produse atat de scumpe.
Postat de Florin Vasiliu editat la 1 noiembrie 2020 la 15:13
0
0
Nu. Sa nu mai vorbim decat de seria Shimano Deore XT M8100. Ca sa nu mai pierzi vremea, sa restrang obtiunile.
Eu am gasit perechea asta de roti cu butuci Shimano:
-"https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-custom-made-29-xt-m8110-micro-spline-wtb-st-light-i25-disc-wheel-set-907257"
Costa 1100lei

Foarte frumos
Dar daca sunt multi ciumeci si vor jante DTswiss, eu ma iau dupa ei,
Sunt doua variante.
1. Sa cumpar rotile WTB cu butuci Shimano: 1100lei?
2. Sa cumpar:
-jante DTSwiss;
-spite DTSwiss;
-piulite
-butuci Shimano din seria M8100
Si sa dau piesele astea la service sa mi le asambleze ei? Aici este buba. Oare mi le vor asambla bine?
Merita 700 lei in plus?
Fabrica le asambleaza la norma. Un service care are dispozitive ar face mai bine.
DTswiss vor costa 1800 lei. Dar este un ansamblu "ciumec". Daca am vrut XT 1x12 si roti tubless DT sa merg asa.

Ghidonul si tija de sa pe care mi le-ai recomandat sunt Ritchie. Varianta Ritchey Superlogic. Ritchie este un brand.
-https://www.bike24.com/p250229.html;
-https://www.bike24.com/p2249549.html
Eu am ales astea:
-https://www.afisport.ro/piese-de-bicicleta-ghidoane/12a-hb-rb-noir-t30-318-700-25-ntcrb.html
-https://r2-bike.com/SYNTACE-Seat-Post-P6-HiFlex-Di2-ready-Carbon-matte-272x400-mm

Pot renunta la ce am cumparat si sa cumpar Ritchey.
Postat de Florin Vasiliu la 2 noiembrie 2020 la 05:03
0
0
Florin Vasiliu
Eu am ales astea:
...
https://r2-bike.com/SYNTACE-Seat-Post-P6-HiFlex-Di2-ready-Carbon-matte-272x400-mm

Ai gasit-o mai ieftina ?
Postat de Calin Neagu la 2 noiembrie 2020 la 06:42
0
0
Nu. Tocmai ca este scumpa. Eu nu locuiesc in Cluj ca sa-mi permit asa ceva.
Am platit-o, dar pot renunta la ea.
Si apropo de cadru de carbon. Am cumparat pentru a mai atenua vibratiile.
Eu, care nu ma pricep la geometria cadrelor de biciclete m-am gandit ca este vechi, dar nu puteam cumpara unul la 5500 lei.
Mai bine mi-ai fi dat un sfat decat sa fii rautacios.
Postat de Florin Vasiliu editat la 2 noiembrie 2020 la 09:10
0
0