Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Pozitie pe MTB


Robert Alexandrescu

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#410988 21 septembrie la 13:41

Salut!

Am un Crox GRX 827 cu roti de 29", cadrul marime L (51cm).
Eu am 185cm si lungimea picioarelor de 85cm (daca-mi aduc bine aminte).

Am reglat pozitia seii aproape la maxim in spate; cand era la jumatate simteam o jena in genunchi. Si am si verificat cu un fir cu o greutate la capat.
Inaltimea seii este corecta, genunchiul este intins daca tin calcaiul pe pedala.

Deci, saua este la locul ei.
Bicicleta are o pipa reglabila de la fostul proprietar, pe care urmeaza sa o schimb, cred ca este cam de 110mm intinsa cu unghiul de 7 grade.

Nu-mi dau seama pentru ce lungime de pipa sa optez, de 90mm sau de 100mm?
Cum as putea verifica?

Multumesc!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2326
Subiecte: 3

#410990 21 septembrie la 14:25

Filmezi din profil sa vezi cum stai cu mainile. Incheietura trebuie sa stea relaxata. Degeaba ai reglat saua pe orizontala daca schimbi pipa, va trebui s-o reglezi din nou cu pipa noua. In general eu am pipa de 80..100 mm la 6 grade. Daca stai prea intins ia una cu 20 mm mai scurta si regleaza din nou saua. Eu as lua de 90, cu alea de 100 stau cam intins si trebuie a mut saua cam in fata. Dar depinde mult si de cadru, ce lungime proiectata in plan are tot tube-ul. Cross GRX are geometrie clasica deci ar trebui sa fie ok 90 sau 100 mm.



ultima modificare: 21 septembrie la 14:30

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3483
Subiecte: 13

#410993 21 septembrie la 17:25

Robert Alexandrescu: Nu-mi dau seama pentru ce lungime de pipa sa optez, de 90mm sau de 100mm?
Cum as putea verifica?

Nu ai cum, doar sa imprumuti pipa/ pipe de la prieteni si vezi cu ce lungime esti mai ok.
La inceput a avut pipa 100mm. https://bellabike.ro/produs/bicicleta-mtb-cross-grx-827-29-negru-albastru-verde/

Pune 1 poza cu bicla din lateral sa vedem situatia.
Ciudat ca a trebuit sa dai asa mult saua in spate, are seattube destul de aplecat...
Cat a costat ?


ultima modificare: 21 septembrie la 18:05

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#411000 22 septembrie la 02:47

nu-ti bate capu prea mult cu 10cm pipa; pune pipa de 9cm si eventual cobori ghidonul mutand distantiere deasupra pipei daca cumva e prea scurta la 9cm.

ne-ai omorat cu marimea cadrului, 51cm nu spune nimic si dracu sa o ia de bicicleta pe care o ai ca nu e de gasit nicaieri top tube length+seat tube angle sau reach+stack.
am caroserie cu seat tube de 43cm care e mai mare (lunga) decat o alta caroserie de 48cm. deci ce ai zis tu ca ai... 51cm e absolut irelevant. e doar lungimea tevii dincolo de care incepe tija de sa. ca nu standardizeaza nimeni marimile de cadre dupa lungimea aia incat sa fie celelalte dimensiuni, alea care chiar conteaza pe potriva.

ia deci o pipa la repezeala, fie de imprumut fie cumperi ceva SH preferabil si vinzi tot SH daca 9cm tot e mare si crezi ca vei vrea 8cm.

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 219
Subiecte: 2

#411001 22 septembrie la 08:43

Tendința e ca pe Mtb sa se pună pipe din ce in ce mai scurte, ajută la manevrabilitate, eu de exemplu am pipa de 50mm și nu aș mai pune pipa lunga. Bineînțeles depinde și de bicicleta, probabil la Cross-ul ăla care nu e foarte sportiv merge liniștit de 80-90mm.

ultima modificare: 22 septembrie la 08:44

Robert Alexandrescu

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#411018 22 septembrie la 13:23

Nu caut sa fiu sportiv prin paduri, ci mai mult pe strada. Merg mai mult prin oras si pe la periferie, pe hartoapele binecunoscute.

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#411072 24 septembrie la 02:35

pt o mai mare aerodinamicitate se cauta - la cursiere zic - ca rotile sa fie cat mai adunate. se compenseaza prin pipa+ghidon care sa iti puna mainile mai in fata si asta cu un trail de 60mm.

la mtb, cx etc. nu mai e bai cu aerodinamicitatea si daca rotile nu-s prea departate e pt ca virajele sa fie mai in scurt.

geometriile mtb agreate acum de cei care nu prea merg la competitii sunt cu unghi furca mai micut, intre 64 si 69 grade. cu cat e mai mic unghiul cu atat e musai sa fie pipa mai scurta si de regula e si cadrul mai lung. iar ceea ce se numeste trail daca e asa mare, mult peste 80mm... e musai sa fie ghidonul foarte lat.

pt umblat pe sosele cu metebeu e recomandabil sa ai cadrul nu prea mare (lung) pt ca nu prea e ok cu combinatie de pipa sub 8cm (care merge doar unghi furca de maxim 70 dar si cu ghidon lat).

pipa de 8cm as zice deci ca e recomandabila pt oras/periferie asa incat daca ti se pare cumva ca e prea scurta dupa ce ai montat-o atunci poate trantesti un ghidon ceva mai lat. asta ar fi valabil daca cumva ghidonul e sub 600.

io ma descurc cu pipa de 8cm si ghidon ingust: doar 560. precizez insa ca folosesc furca fixa, roata fata de 622x40 (deci front end usor de manevrat) cu chainstay de 425mm si roata de 584x55(27" ) pe spate. iar cadrul e atat de mare ca e musai sa am ghidonul cu 2cm deasupra sezutului. asta fiind pe bicicloanta de umblat zilnic, un soi de beater in mediu urban ca sa zic asa.

daca ai saua data in spate la maxim iar tija are offset 20mm si nu e de-aia fara offset atunci e clar ca iti este cadrul cam prea mare si de-asta am zis ca ar trebui sa iti pui direct pipa de 8cm si sa nu iti bati capu cu 9cm.

daca pipa de 8cm ar fi inca prea mare (putin probabil) atunci poate schimbi caroseria/bicicleta pt ca iti e prea mare si la geometrie de-asta cu head angle peste 70 nu prea e ok cu pipe mai scurte de atat.

Robert Alexandrescu

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#411074 24 septembrie la 12:45

Multumesc pentru informatii si sfaturi! Voi tine cont de ele.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro