Forum

Subiect: Gravel bike buget

#10421

Calin S.
Postat de Calin S.
Subiect deschis de la 19 iulie 2020 la 11:21
Raporteaza
Salut,

Caut un gravel/allroad bike care sa fie intre o hibrida si un MTB. Am avut o Merida Speeder 200 2017 si acum am un Rockrider XC50, insa ambele sunt specifice in mediul lor. As dori ceva capabil in sosea dar si poteci de padure(singletrack, etc), care sa aiba un angrenaj subcompact sau chiar 1x(40t), dar cadrul sa accepte un balonaj mai mare decat un 32mm(atat a incaput pe Merida Speeder) si frane hidraulice.

Mentionez ca am o inaltime de 180cm si 80cm inseam.

Am facut o lista in jurul unui Sonder Camino AL, dar sunt deschis si la alte propuneri de biciclete complete.
Ca buget, as dori sa ma limitez la 1400 euro.

Link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1rKFzP8HBGNx6_8wCRGUt_hGCSI6vgky5iexShT6eivY/edit?usp=sharing
Postat de Calin S. la 19 iulie 2020 la 11:21
0
0
ce iti trebe tie s-ar parea ca trebe sa aiba chainstay length redus. gravel-urile au chainstay lungut, cam 430-435mm (nu stiu cate ar avea mai mult de atat). un CX ar avea 425mm aproximativ.

de regula CX-urile au spatii mari pt anvelope pt ca sunt facute sa poa sa mearga pe mocirla. ultimul CX pe care l-am avut a avut sa ii poti pune anvelope chiar si de 42mm.

nu stiu prea bine care ar fi norma de head angle la gravel si head angle la CX.

ti-as recomanda sa cauti un CX cu frane pe disc, fie ca ii pastrezi ghidonul, fie ca ii pui altul, de la drop la flat/riser.

eu la 1.76 inaltime si proportii brate-picioare normale am mers foarte bine pe caroserie cu 58cm top tube length cu 73 grade seat tube length, ghidon de 620mm latime (mi-a fost lene sa tai din el cat sa il aduc la 580mm care ar fi fost de ajuns) iar pipa.. nu mai stiu exact de cat era, cam la 100mm parca. oricum, nu am simtit sa fie nepotrivita pipa ca lungime asa incat si cadrul sa imi vina la fix. toate astea cu ghidonul cam 1cm sub sa (sezut).

daca as fi folosit ghidonul drop cu care am luat-o insa mi-ar fi fost prea mare 58cm pe top tube length.
ti-am zis ca sa stii referitor la marimi de cadru - influenta combinatiei de pipa si ghidon.
Postat de Adi Petre editat la 19 iulie 2020 la 11:35
0
0
Franele si STI-urile nu-s pe lista ca fac parte din groupset-ul de pe bike24.com si am uitat sa le adaug.

Am uitat sa mai scriu ca in acelasi buget mai am in vedere Vitus Substance VR-2 sau Merida Silex 400(versiunea cu GRX). Dar daca la 1400 euro ajung cu un build custom, o parte din componente SH, parca as lua ceva gata construit.

O bicicleta gata facuta la Sonder dureaza minim 5 saptamani, iar cadrele ajung la 1 August.
Postat de Calin S. la 19 iulie 2020 la 12:59
0
0
Merida Silex 400 e echipata cu GRX400. https://bellabike.ro/produs/bicicleta-sosea-merida-silex-400-2020-albastru/
Postat de Calin S. editat la 19 iulie 2020 la 13:25
0
0
In acest caz cred ca am sa comand Vitus-ul in marime L, de la Wiggle sau CRC.
Postat de Calin S. la 19 iulie 2020 la 13:48
0
0
Ok. A ajuns bike-ul. L-am asamblat dar inca n-am apucat sa il testez.

Cateva puncte de mentionat:
- pistonasele etrierului fata erau iesite, dar am scos placutele si cu un levier de plastic le-am impins inapoi, dar tot freaca placutele de disc. Am reglat si pozitia etrierului, dar fara un rezultat satisfacator, probabil au prea multa carne placutele.
- saua este prea tare si are o forma care favorizeaza presiunea pe prostata. Am reglat saua unde trebuie sa fie si am incalecat-o sa verific daca e ok. Probabil acesta va fi primul upgrade.
- nu am cheie dinamometrica si imi e cam frica sa verific daca axele/toate suruburile sunt stranse la cuplu corespunzator, dar tinand de partea scurta a cheilor, probabil dezvolt cam 4Nm, ceea ce cred ca e ok.

Poza:
Article Image

Mersi Gelu Vlad pentru sfaturi! Poate ne vom intalni prin Cluj :)
Postat de Calin S. la 30 iulie 2020 la 15:20
0
0
Revin cu un update legat de frane, in cazul in care si altcineva se loveste de problema asta: etrier fata atinge discul frecvent, roata oprindu-se dupa cateva rotatii, iar maneta de frana avea alta cursa comparativ cu maneta franei de pe spate ceea ce ma determina sa franez inegal. Am facut vre-o 100km asa cu bike-ul, discul fata avand deja pe o parte semne de uzura.

Studiind in detaliu tutorialele de pe net, demontand roata de cel putin 20 ori, facand cel putin de 5 ori operatiunea de bleed, tot nu am reusit sa centrez etrierul. M-am gandit ca probabil furca e problema, ori eu is incapabil si atunci ma duc la un service sa ma ajute.

Problema efectiva: Prea mult lichid in instalatie. Solutie: Montat iar sistemul de bleed, aerisit, scos bleed block, impins pistonase si abia apoi inchis instalatia. Am folosit un business card indoit, montat roata, strans etrier, problema rezolvata.
Postat de Calin S. editat la 4 august 2020 la 20:42
0
0