Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Gravel bike buget


Calin S.

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 1

#409360 19 iulie la 13:21

Salut,

Caut un gravel/allroad bike care sa fie intre o hibrida si un MTB. Am avut o Merida Speeder 200 2017 si acum am un Rockrider XC50, insa ambele sunt specifice in mediul lor. As dori ceva capabil in sosea dar si poteci de padure(singletrack, etc), care sa aiba un angrenaj subcompact sau chiar 1x(40t), dar cadrul sa accepte un balonaj mai mare decat un 32mm(atat a incaput pe Merida Speeder) si frane hidraulice.

Mentionez ca am o inaltime de 180cm si 80cm inseam.

Am facut o lista in jurul unui Sonder Camino AL, dar sunt deschis si la alte propuneri de biciclete complete.
Ca buget, as dori sa ma limitez la 1400 euro.

Link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1rKFzP8HBGNx6_8wCRGUt_hGCSI6vgky5iexShT6eivY/edit?usp=sharing

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409364 19 iulie la 13:33

ce iti trebe tie s-ar parea ca trebe sa aiba chainstay length redus. gravel-urile au chainstay lungut, cam 430-435mm (nu stiu cate ar avea mai mult de atat). un CX ar avea 425mm aproximativ.

de regula CX-urile au spatii mari pt anvelope pt ca sunt facute sa poa sa mearga pe mocirla. la ultimul CX pe care l-am avut ii puteam pune anvelope chiar si de 47mm dar cu spatiu de cativa mm ramas.

nu stiu prea bine care ar fi norma de head angle la gravel si head angle la CX.

ti-as recomanda sa cauti un CX cu frane pe disc, fie ca ii pastrezi ghidonul, fie ca ii pui altul, de la drop la flat/riser.

eu la 1.76 inaltime si proportii brate-picioare normale am mers foarte bine pe caroserie cu 58cm top tube length cu 73 grade seat tube length, ghidon de 620mm latime (mi-a fost lene sa tai din el cat sa il aduc la 580mm care ar fi fost de ajuns) iar pipa.. nu mai stiu exact de cat era, cam la 100mm parca. oricum, nu am simtit sa fie nepotrivita pipa ca lungime asa incat si cadrul sa imi vina la fix. toate astea cu ghidonul cam 1cm sub sa (sezut). bicla nefiind construita pt competitii ci pt drumuri, plimbari etc.

daca as fi folosit ghidonul drop cu care am luat-o insa mi-ar fi fost prea mare 58cm pe top tube length.
ti-am zis ca sa stii referitor la marimi de cadru - influenta combinatiei de pipa si ghidon.

ultima modificare: 19 iulie la 13:35

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2089
Subiecte: 3

#409373 19 iulie la 14:45

Calin, am eu un Camino v2 construit anul asta. Cam la bugetul tau am ajuns in final, tot cu GRX 400, insa cu jante 650b DT 500db si butuci SLX. Nu vad franele si STI-urile pe lista. Ghidonul e cam ingust, eu am pus un VentureMax de 44 care initial credeam ca e prea lat dar s-a dovedit a fi perfect. Cablurile vin cu STI-urile, doar de camasi ai nevoie. Insa iti trebuie conducte de frana pe care nu le-ai pus.

ultima modificare: 19 iulie la 15:03

Calin S.

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 1

#409377 19 iulie la 14:59

Franele si STI-urile nu-s pe lista ca fac parte din groupset-ul de pe bike24.com si am uitat sa le adaug.

Am uitat sa mai scriu ca in acelasi buget mai am in vedere Vitus Substance VR-2 sau Merida Silex 400(versiunea cu GRX). Dar daca la 1400 euro ajung cu un build custom, o parte din componente SH, parca as lua ceva gata construit.

O bicicleta gata facuta la Sonder dureaza minim 5 saptamani, iar cadrele ajung la 1 August.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2089
Subiecte: 3

#409378 19 iulie la 15:08

Vitus-ul e ok, daca iti place si e pe stoc (e la Wiggle), ia-l. Singurul avantaj (mare) la Sonder e ca ia roti mai groase, dar daca iti ia o luna jumate sa-l termini mai bine iei Vitus-ul. Merida are transmisie de sosea si frane pe cablu, din punctul meu de vedere e o oportunitate ratata.

ultima modificare: 19 iulie la 15:13

Calin S.

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 1

#409379 19 iulie la 15:15

Merida Silex 400 e echipata cu GRX400. https://bellabike.ro/produs/bicicleta-sosea-merida-silex-400-2020-albastru/

Ai dreptate, Camino accepta "700c x 50mm or 650b x 2.1” dar Vitus vine cu 650b x 47mm si Silex are spatiu pana la 650b x 42mm(pe modele de aluminiu).

De pe CRC, un raspuns la o intrebare legata de Vitus: "The bike is supplied with 650b wheels and tyres, but the frame design allows for fitment of 700c wheels too to a max tyre size of 42mm."

ultima modificare: 19 iulie la 15:25

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2089
Subiecte: 3

#409380 19 iulie la 15:33

Ok. O fi fost alta. Are BB pressfit, iar rotile sunt slabute si cu IW 17 mm la Merida. Si au pus niste discuri foarte ieftine. Vitus-ul vine cu i23, cu niste anvelope grozave si ceea ce pare a fi discuri RT-64 de care am pus si eu pe Camino si care merg cu placute metalice. Mie mi se pare atractiva tocmai pentru ca vine cu roti 650b tubeless ready. N-as mai pune anvelope cu balonaj sub 42 mm dupa ce m-am dat pe 48 mm si 48 cu 43 pe fata. Am si un trekking cu 35 deci pot face o comparatie. In furca Sonder v2 anvelopa de 48 intra la limita, ramane loc prea putin pentru noroi. De aia zic ca e de preferat Camino v3-ul daca vrei sa rulezi 47 mm. Vitus-ul pare sa aiba loc suficient cu 47 mm. M-am uitat peste geometrie, e foarte asemanator cu Camino, doar ca fiind 2x are rapoarte mai bune pentru urcare, de care vei avea nevoie in Cluj, unde cam toate locurile faine implica traversarea unui deal.

ultima modificare: 19 iulie la 15:52

+1
Calin S.

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 1

#409382 19 iulie la 15:48

In acest caz cred ca am sa comand Vitus-ul in marime L, de la Wiggle sau CRC.

Calin S.

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 1

#409792 30 iulie la 17:20

Ok. A ajuns bike-ul. L-am asamblat dar inca n-am apucat sa il testez.

Cateva puncte de mentionat:
- pistonasele etrierului fata erau iesite, dar am scos placutele si cu un levier de plastic le-am impins inapoi, dar tot freaca placutele de disc. Am reglat si pozitia etrierului, dar fara un rezultat satisfacator, probabil au prea multa carne placutele.
- saua este prea tare si are o forma care favorizeaza presiunea pe prostata. Am reglat saua unde trebuie sa fie si am incalecat-o sa verific daca e ok. Probabil acesta va fi primul upgrade.
- nu am cheie dinamometrica si imi e cam frica sa verific daca axele/toate suruburile sunt stranse la cuplu corespunzator, dar tinand de partea scurta a cheilor, probabil dezvolt cam 4Nm, ceea ce cred ca e ok.

Poza:


Mersi Gelu Vlad pentru sfaturi! Poate ne vom intalni prin Cluj :)

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2089
Subiecte: 3

#409794 30 iulie la 17:51

Pistoanele trebuie impinse inauntru si pus un bleed block. Poti face asta cu levierele de demontat anvelope. Vezi canalul asta, are mai multe despre frane ca e cam obsesiv compulsiv cu franele:

https://youtu.be/_wHesMliu40

Sa iti recomand Fizik Gobi daca te impaci cu sri inguste, altfel Brooks Cambium C15. Pe suruburile pipei poti pune thread lock de la Loctite sau Bison.

Sunt curios si eu de bicicleta. A mea e rosie, da un semn daca ma vezi dau pe privat. Ies des prin Faget si Gheorgheni-Aiton. Daca o reglezi putem iesi la o tura impreuna.

ultima modificare: 30 iulie la 17:55

Calin S.

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 1

#410005 4 august la 22:41

Revin cu un update legat de frane, in cazul in care si altcineva se loveste de problema asta: etrier fata atinge discul frecvent, roata oprindu-se dupa cateva rotatii, iar maneta de frana avea alta cursa comparativ cu maneta franei de pe spate ceea ce ma determina sa franez inegal. Am aerisit si centrat cat de cat discul, apoi am facut vre-o 100km asa cu bike-ul, discul fata avand deja pe o parte semne de uzura.

Studiind in detaliu tutorialele de pe net, demontand roata de cel putin 20 ori, facand cel putin de 5 ori operatiunea de bleed, tot nu am reusit sa centrez etrierul. M-am gandit ca probabil furca e problema, ori eu is incapabil si atunci ma duc la un service sa ma ajute.

Problema efectiva: Prea mult lichid in instalatie. Solutie: Montat iar sistemul de bleed, aerisit, scos bleed block, impins pistonase si abia apoi inchis instalatia. Am folosit un business card indoit, montat roata, strans etrier, problema rezolvata.

ultima modificare: 4 august la 22:42

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro