Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Sfat achizitie Full Suspension 9000-10000lei


Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#408476 19 iunie la 21:49

Salut! Acum 3 ani am inceput sa ma dau mai tare cu bicicleta, iar pana de curand am avut un scott scale 950 care mi-a ramas mic. Eu am 62kg si 1,80m si planuiescs sa achizitionez o noua bicicleta. Desi acest Scott mi s-a parut grozav pt pretul sau 6500lei nou(Fox 32, shimano deore etc) cand m-am dat prima oare cu un full suspension, chiar daca era doar un RR 560s am observat imediat ce diferenta face amortizorul spate, iar acum cand ma dau cu bicicleta mea parca totul este prea rigid asa ca ma gandeam ca urmatoare mea achizitie sa fie un full suspension...desi nu prea stiu ce sa spun despre specificatii in banii astia,suma mea fiind 9000-10 000 lei. Sincer cea mai buna pret calitate mi s-a parut acest RR Xc 900s https://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-xc-900-s-29-id_8545706.html avand aceeasi greutate ca si scottul meu. Iau in calcul si un HT, eventual https://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-xc-940-ltd-29-id_8595247.html avand ca avantaje furca si transmisia (si faptul ca este mult mai usoara). Ceva recomandari de FS in banii acestia? Are cineva experienta cu aceasta bicicleta? Multumesc anticipat si numai bine!

Robert Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 71
Subiecte: 2

#408479 20 iunie la 03:13

Salut, nu cred ca o sa gasesti ceva mai bun raport pret/calitate.

Daca esti ok cu brandul Rockrider si nu tii neaparat sa ai cum au toti.. doar Scott, Merida, Trek si Specialized.. atunci ai cele mai bune optiuni.. vorbind doar de biciclete noi.

Ca si comparatie, Merida are cel mai apropiat model de full ca si specificatii la 11300, e cu cadru din aluminiu si mult mai grea - http://bikefun.ro/product/merida-2020-one-twenty-rc-9-xt-edition-silk-titan-inchis-argintiu

Iar referitor la HT, de obicei echiparile cu X01 si roti de carbon incep de la 16000 lei. Cel mai ieftin model merida cu roti de carbon e Big Nine 7000

Am luat ca exemplu Merida, pentru ca au cele mai democratice preturi dintre celelalte banduri.

Daca mergi mai mult la competitii si te intereseaza timpul si performanta - ia-ti HT, astea 2kg o sa faca diferenta. Poti sa-ti iai si ceva mai ieftin gen https://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-xc-900-29--id_8558254.html - am vazut multi ciclisti amatori care concureaza pe acest model si mereu sunt pe podium.

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#408489 20 iunie la 11:19

Multumesc pentru sfat! Insa in cazul bicicletei xc900,excluzand greutatea mai redusa(-1,5kg) upgradeul nu prea s-ar simti, componentele fiind ori la fel( franele level t in comparatie cu Shimano MT 501), ori putin mai bune( Sram Gx> Sram Nx), Ori chiar mai slabe( RockShox Reba Rl< Fox 32 Rithm) si pe deasupra si lockoutul furcii este net inferior). Ma gandeam ca acel Xc 940 ar fi mai bun avnd Rockshox SID si Sram Xo1.
Pe de alta parte, ma gandeam ca o suspensie pe spate m-ar ajuta sa trec mai confortabil peste denivelari, castigand astfel timp pe teren plat si la vale, compensand oarecum cele 2kg in plus...Gresesc cumva? Ce parere aveti?

Robert Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 71
Subiecte: 2

#408506 20 iunie la 15:28

Nu inteleg de ce faci comparatia intre Scott si Rockrider 900 (Rockrider e net superior la toate capitolele, cadru carbon, transmisie, roti, inclusiv furca Reba RL care e mai usoara si mai performanta decat Fox Rythm). Cred ca ar trebui sa faci comparatie intre biclele dintre care urmeaza sa faci o alegere.

XC 940 nu este in stoc, de aia ti-am recomandat XC900 ca alternativa, iar diferenta cea mai mare dintre acestea doua o reprezinta rotile. Intre GX si X01 tu personal nu o sa simti nici o diferenta, pentru ca nu este, diferenta o reprezinta greutatea, transmisia x01 fiind cu ~ 230g mai usoara, ambele avand aceeasi furca.

Iar daca la XC 900 ii schimbi ghidonul si tija pe unele din carbon si treci pe tubeless o sa ajungi la o greutate de sub 10kg...

Referitor la full, depinde de locul unde te dai si de ce vrei sa faci cu bicla. Eventual si full'ul ai putea sa-l aduci la ~11kg cu un ghidon, pipa, tija si sa din carbon + tubeless. Ai dreptate, castigi pe coborari, dar as zice ca pierzi pe plat si mai ales pe urcari. Daca stai la munte si ai ocazia sa pedalezi prin locuri care necesita un full - atunci mergi pe full. In toate celelalte cazuri HT isi face treaba, mai ales ca o sa simti diferenta trecand pe un cadru de carbon.

Cel mai bine mergi intr-un Decathlon si testeaza toate optiunile.

+1
Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#408512 20 iunie la 18:34

Furca de pe 940 este RS SID dupa cum se poate vedea si in imagini si scie si in descierea principala(cea de sub pret). Probabil au avut o gresala la editare si au lasat-o asa. Am verificat si pe siteurile Decathlon si din alte tari.

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#408513 20 iunie la 18:42

Iar la RR 900S Cum este amortizorul de pe spate? Este ok? Se merita? Eu stau intr-o zona rurala mai deluroasa unde sunt si niste trasee de concursuri cu niste coborari decente...

Robert Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 71
Subiecte: 2

#408518 21 iunie la 01:02

Nu l-am incercat personal, deci nu pot sa-ti dau un raspuns. Insa vad ca acelasi Manitou Radium Expert doar ca versiunea RL este pe Cube Stereo 120, 2020. Nu e top, insa pe net are reviewuri bune.

Mai bine mergi intr-un Decathlon sa o testezi singur.

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 783
Subiecte: 11

#408526 21 iunie la 11:29

Cateva teste, unele mai vechi altele mai recente :
https://www.youtube.com/watch?v=GFH3Zn89R-s
https://www.youtube.com/watch?v=FT49RNz4Cyc
https://www.youtube.com/watch?v=r__D_00-bDI

https://www.youtube.com/watch?v=IP90fFtO94c
https://www.youtube.com/watch?v=vPe5K_jXtSs

Ce foloseste elita in diferite competitii :
https://www.youtube.com/watch?v=vdMs2jeeAoo
https://www.youtube.com/watch?v=belBAyZmY6A

Poate te ajuta sa iei o decizie. Spor!

+1
Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#408527 21 iunie la 13:16

Cred ca asa este cel mai bine...Dar tot nu stiu daca se justifica greutatea de 1,5 kg in plus...Adica presupun ca 11,9 kg pentru un FS, fiind si de carbon, este rezonabil...dar tot sunt in dilema...

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#408528 21 iunie la 13:18

Ma voi uita! Multumesc foarte mult!

adi js

Trimite mesaj
Posturi: 2

#410867 16 septembrie la 11:07

Robert Sandu:

Referitor la full, depinde de locul unde te dai si de ce vrei sa faci cu bicla. Eventual si full'ul ai putea sa-l aduci la ~11kg cu un ghidon, pipa, tija si sa din carbon + tubeless. Ai dreptate, castigi pe coborari, dar as zice ca pierzi pe plat si mai ales pe urcari. Daca stai la munte si ai ocazia sa pedalezi prin locuri care necesita un full - atunci mergi pe full. In toate celelalte cazuri HT isi face treaba, mai ales ca o sa simti diferenta trecand pe un cadru de carbon.




Sunt si eu interesat de XC 900s, iar mesajul de mai sus referitor la upgrade mi-a atras atentia.

Oare cam cat ar costa acest upgrade la "ghidon, pipa, tija si sa din carbon + tubeless"? Pentru ca o greutate de 11 kg pentru FS e mai mult decat decent, zic eu.

adi js

Trimite mesaj
Posturi: 2

#410868 16 septembrie la 11:08

Andrei Stefan: Ma voi uita! Multumesc foarte mult!

Andrei, pana la urca ce ai achizitionat?

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 14

#410873 16 septembrie la 19:18

Ce inseamna sa testezi in Decathlon?

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro