Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Recomandare cursiera SH, buget pana in 2000 lei


W M

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 1

#408209 12 iunie 2020 la 16:51

Salutare,

E pentru prima data cand vreau sa-mi iau o cursiera, pana acum am avut doar mtb-uri.
Nu renunt la mtb, doar ca as vrea si o cursiera.

Nu ma pricep deloc la cursiere, si as aprecia orice sfat. Vreau sa-mi iau ceva SH, buget 1000-2000 lei +/- .
Cu marimea tot nu ma pricep ca e diferit de mtb, am 171, din cate am citit pe internet as avea ne voie de cadru 50-54 in dependenta de brand.

Preferabil sa fie din Bucuresti sa o pot proba, dar nu neaparat.
As prefera o transmisie 2x10 sau 2x11 daca este ceva in acest buget, si sa fie cat mai usoara. N-as vrea sa am mtb-ul mai usor ca cursiera)))
Am mers pe o cursiera carbon si mi-a placut foarte mult cum se simte fata de aluminiu, am gasit cateva anunturi cu cadru de carbon in acest buget dar la echipari nu ma pricep.

Am facut aceasta lista pe care o postez mai jos.
Orice alte sugestii sunt binevenite.

https://www.olx.ro/oferta/cursiera-bianchi-vianirone7-c2c-tiagra-m-IDdGPOe.html
https://www.olx.ro/oferta/cursiera-rock-machine-51-cm-IDdJITg.html
https://www.olx.ro/oferta/cursiera-trek-IDdKcKZ.html#8195b94eaf
https://www.olx.ro/oferta/vand-cursiera-carbon-battaglin-IDdKcn1.html#8195b94eaf
https://www.olx.ro/oferta/vand-cursiera-specialized-allez-elite-e5-2018-IDdK5Bo.html#8195b94eaf
https://www.dirtbike.ro/bazar/focus-full-carbon-428047
https://www.dirtbike.ro/bazar/scott-speedster-m54-429504
https://www.dirtbike.ro/bazar/vand-cursiera-eddy-merckx-emx-1-carbon-429735
https://www.dirtbike.ro/bazar/drag-pro-race-comp-m-530-434318
https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-pinarello-435868
https://www.dirtbike.ro/bazar/vand-bicicleta-curse-cboardman-421590
https://www.dirtbike.ro/bazar/scott-comp-ciclocros-furca-carbon-size-m-52-cm-347893
https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-ridley-excalibur-full-carbon-423376
https://www.dirtbike.ro/bazar/cannondale-synapse-carbon-423646

Multumesc!

ultima modificare: 12 iunie 2020 la 17:00

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3471
Subiecte: 15

#408216 12 iunie 2020 la 23:32

Cred că la înălțimea ta ai nevoie de mărime M!

În locul tău, la ce buget ai, aș lua-o pe cea mai nouă/puțin utilizată posibil! Ca să eviți să mai bagi bani în piese, așa ... vreo 600Ron dacă ești norocos!

+2
W M

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 1

#408236 13 iunie 2020 la 16:03

. bibi: Cred că la înălțimea ta ai nevoie de mărime M!

În locul tău, la ce buget ai, aș lua-o pe cea mai nouă/puțin utilizată posibil! Ca să eviți să mai bagi bani în piese, așa ... vreo 600Ron dacă ești norocos!


Am incercat un M de la Canyon (54) al unui prieten si imi era mare, deci presupun ca am nevoie de 50-53
Nu sunt clarvazator sa stiu care e cea mai noua/putin utilizata, de asta si am scris aici pentru a primi sfaturi.

Din lista de mai sus care ar fi cele mai ok calitate-pret?

ultima modificare: 13 iunie 2020 la 16:06

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3471
Subiecte: 15

#408238 13 iunie 2020 la 16:48

Depinde cum măsoară fiecare producător!

Eu înclin spre https://www.dirtbike.ro/bazar/drag-pro-race-comp-m-530-434318
dar cu o negociere mare ținând cont că e model 2017 și costa 700 de E nouă în magazin!

la furăciunile de pe olx nu mă uit!

ultima modificare: 13 iunie 2020 la 17:27

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2417
Subiecte: 3

#408254 14 iunie 2020 la 22:12

Hmm 54 maricel. Poate daca vrei pentru touring si are pipa lunga pe ea. Eu am 1.73 si marimea 53 de la Kona Rove mai vechi (2014-2016) imi venea la fix. Cu o mixte Peugeot marimea 52 cu ghidon albatros dau cu genunchii in ghidon, iar Kona Rove 54 editiile noi dupa 2017 mi-e mare. Probabil tie ti-e bun un 52-53, reach in jur de 380 si stack 570…580.

Vezi si CX-ul ala rosu Scott daca tot esti din Bucuresti. E model 2010. Posibil sa-ti placa mai mult decat o cursiera care au BB jos si rapoarte cam imposibile petru urcari. Oricum cauta ceva cu foi de max 50/34 daca vii de pe MTB. Mie si aia mi se pare mult, eu am 46/30 pe gravel, nici nu mi-am pus niciodata problema de 50/34 ca avem dealuri aici.

Dat fiind ca esti sub inaltimea medie si o sa ai toe overlap cu majoritatea cursierelor de strada, vii de pe MTB, eu in locul tau as avea rabdare si as cauta ceva cu frane pe disc, HTA de 71° sau mai mic si degajare mai maricica ca sa pot pune anvelope mai groase. As schimba rotile cu 650bx42, Panaracer Gravelking slick. De exemplu o Kona Rove Al marimea 52 cu Claris sau Sora (cu aia sunt echipate din fabrica). Nu e cursiera pentru TDF, dar o sa te simti mai confortabil pe ea in ture mai lungi si e mai utila decat una de curse mai ales daca poti monta pe ea si aparatori de noroi si eventual un portbagaj. Eu am gasit un compromis foarte echilibrat intr-o cursiera all road din alloy cu furca de carbon si roti 650b. Singura problema e ca BB-ul e destul de jos fata de MTB si ar trebui sa folosesc SPD-uri in loc de pedale de AM cu care risc sa ma agat in asfalt.

Daca ai rabdare sa studiezi asta:
https://www.renehersecycles.com/myth-17-bigger-wheels-roll-faster-amended/#more-16407

ultima modificare: 15 iunie 2020 la 09:59

+1
W M

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 1

#408256 14 iunie 2020 la 23:48

Uhh.. multumesc pentru info.. pare atat de complicat tot, acum sunt cu totul in ceata :))

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3471
Subiecte: 15

#408257 15 iunie 2020 la 00:13

E complicat...
In primul rând și cel mai important e să stabilești ce mărime ai nevoie!

Apoi, să vezi exact ce mărime au bicicletele scoase la vanzare! Adică poza cu mărimea scrisă pe cadru, nu ce-ți spune vânzătorul. Bisnitari versati își dau seama că nu te pricepi si te vor asigura ca ai nevoie de exact ce vand ei!

După aceea negociezi pretul! Cum să dai 2500 pe un Scott de 10 ani echipat entrylevel: Manete Tiagra de acum 10 ani? Jante Remerx? Bicicleta aia costa nouă 1000 de E!

PS.
30 de euro: https://www.dirtbike.ro/bazar/dezmembrez-bicicleta-sram-etap-dt-swiss-pr1400-oxic-pt-172-182cm-419068

așa scrie, atâta cere.

ultima modificare: 15 iunie 2020 la 00:30

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2417
Subiecte: 3

#408271 15 iunie 2020 la 10:07

Vezi Triban 520 RC gravel lmtd. Stiu ca e peste buget, insa daca ai suficienta rabdare si nu vrei chiar acum, or sa apara la un moment dat si la mana a doua. Am vazut unul in iarna la 2500, isna era editia de asfalt echipata cu 105. Altfel fiind vorba de Decathlon au optiuni de creditare pe card de cumparatori etc.

https://www.decathlon.ro/bicicleta-triban-rc-520-1x11-id_8561385.html

E cu SRAM Apex si WTB Resolute 650bx42. Schimbi anvelopele cu Gravelking de 42 si ai o cursiera buget super ok pentru de sosea si drumuri nepavate si necirculate de nebuni motorizati. E foarte utila si pentru bikepacking, naveta merge si la club rides. Resolute-urile de pe ea sunt mai mult pentru noroi, le poti tine si folosi in mai si iunie cand toarna.

https://www.youtube.com/watch?v=OMFHL1t9Gs0
https://www.vojomag.com/prise-en-main-triban-520-ltd-edition-limitee-et-temps-compte/

ultima modificare: 15 iunie 2020 la 10:34

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3544
Subiecte: 13

#408277 15 iunie 2020 la 10:37

De ce ii spui de anvelope 42C cand vrea cursiera, presupun pt asfalt ...
Personal as gandi-o:
- daca vrea ture luuungi si mai mult confort 32-35C
- sportivitate - 28c, poti si 25 dar simti drumul cam mult/tare si imo nu merita,

Asta daca vrea cursiera.
Si asa posibil sa se amuze pe seama lui baietzii cu 23c... depinde daca ii pasa sau nu.

De acord cu transmisia, foaie de 50 e f mare.

ultima modificare: 15 iunie 2020 la 10:47

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2417
Subiecte: 3

#408281 15 iunie 2020 la 10:50

Pentru ca:

- E sub inaltimea medie si o sa agate cu varful piciorului in roata din fata daca nu foloseste SPD-uri. Am si eu aceeasi problema.
- Balonajele sub 28 mm te zdruncina tot, intri cu ele in sina de tramvai si nu sunt mai rapide, doar iti dau senzatia de viteza din cauza zdruncinaturilor.
- Poate sa monteze oricand roti de 700x28c daca vrea, dar e foarte probabil sa le dea jos dupa ce merge cu combinatia pe care i-am recomandat-o.
- 23c rar se mai foloseste la altceva inafara de velodrom astazi. Si la TT folosesc 25c. La Paris-Roubaix 28c. Au incercat si cu road tubeless unii dar au facut pene si au pierdut etapa din cauza asta.

50/34 e ok pentru asfalt si mult drum plat, nu e chiar ok pentru amatori din zone deluroase ca si mine. 48/32 sau 46/30 e mai potrivit pentru respectivii.

De acord cu tine ca 30..35c sunt mai potrivite pentru ture lungi si confort insa doar *daca* sunt montate pe roti de 700C. 650bx42 are moment de inertie mai mic decat o roata de touring cu anvelopa de 35c, e comparabila mai degraba cu 700x28c.

ultima modificare: 15 iunie 2020 la 16:32

W M

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 1

#408297 15 iunie 2020 la 19:17

Multumesc pentru sfaturi.. Insa mai mult ma complic daca iau o bicicleta apoi ma apuc sa schimb roti, anvelope si alte componente.. nici nu ma pricep. Nici bugetul nu as vrea sa-l maresc.

In general cursiera o doresc pentru ture de 50-100km pe asfalt + oras. Pentru offroad am mtb
O sa folosesc spd

ultima modificare: 15 iunie 2020 la 19:32

W M

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 1

#409292 17 iulie 2020 la 05:01

Salutare din nou.. revin iarasi la aceeasi intrebare.
Ce parere aveti despre:
https://www.olx.ro/oferta/cursiera-cannondale-synapse-shimano-105-211-furca-carbon-IDdttKs.html#63b5480ff1
https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-IDdHFMO.html#7c5bfc8fa6

Multmesc!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2417
Subiecte: 3

#409293 17 iulie 2020 la 06:57

Ti-e mica.

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 836
Subiecte: 11

#409295 17 iulie 2020 la 07:39

Inca nu ai stabilit ce marime ti-e buna ?
Este totusi o diferenta mare intre 48 si 54.
Posibil ca Felt-ul sa-ti vina bine. E echipat decent, poate mai negociezi putin avand in vedere ca bicicleta are niste ani. Modelele noi de schimbatoare STI (ma refer aici la gamele de jos Claris, Sora ,Tiagra, din 2017) au toate cablurile ascunse.
Insa inainte de a mai cauta biciclete afla ce marime ti se potriveste !!!!

Vizionare placuta :
https://www.youtube.com/watch?v=fyIOPDfX494
https://www.youtube.com/watch?v=oKnfqoapMao
https://www.youtube.com/watch?v=s8aq2WKlZUE
https://www.youtube.com/watch?v=Mwn7p_oiNV8

ultima modificare: 17 iulie 2020 la 07:44

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2417
Subiecte: 3

#409296 17 iulie 2020 la 08:28

52-53 ii e buna probabil. Felt-ul s-ar putea sa ii vina dar cu alta pipa, una de 80-90 mm.

ultima modificare: 17 iulie 2020 la 08:30

+3
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3544
Subiecte: 13

#409300 17 iulie 2020 la 11:27

Da probabil Felt-ul ii e bun, si da cu alta pipa/ mai scurta

Nici pretul nu e exagerat, daca mai tai nitel e chiar bine.
Poti merge sa o vezi/ verifici / probezi.

De fapt stii ce ?
Mergi si la cannondale, nu strica experienta.

ultima modificare: 17 iulie 2020 la 11:31

+3
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409309 18 iulie 2020 la 05:53

eu as recomanda CX pt ca poti sa ii pui anvelope mai mari de 28mm. oricum, nu gasesti la toate cursierele sa le poti baga anvelope de 28mm.

la competitii de sosea se folosesc acum anvelope de 28mm si nu prea vad de ce ar trebui cineva care nu se baga la competitii sa stea pe 25mm. jantele preferabil e bine sa fie de pana la 19mm as zice eu pt ca singurul dezavantaj este un plus de greutate dar stau mai bine anvelopele pe jante late, ai rolling resistance mai bun. jante cu latime de 19mm pe interior merg foarte bine cu anvelope de 28mm. mai mari de atat gasesti foarte greu, chiar si jante cu latime de 19mm gasesti destul de greu pt cursiere si CX pt ca sunt toti obsedati alea cateva zeci de grame in plus.

28mm am folosit la ultima cursiera pe care am avut-o iar janta pe fata era un DT TK 540, spite de 1.5mm. TK 540 insemnand 18.2mm inner width.
pe fata e mai important sa ai janta lata, nu numai pt rolling resistance dar si ca sa aiba stabilitate in viraje etc. anvelopa, sa aiba deflectii laterale reduse. nu mai stiu bine la ce presiune mergeam dar sigur nu mai mult de 4bar - eu avand pana in 70kg. de regula vei baga presiune mai mica cand pui anvelopa pe janta mai lata.

ultima modificare: 18 iulie 2020 la 05:55

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2417
Subiecte: 3

#409313 18 iulie 2020 la 11:58

CX-urile au si dezavantaje, sunt scurte si agile, au BB-ul inalt, ceea ce le face incomode la ture mai lungi si mai putin stabile. Un Triban RC 520 ar fi ok.

ultima modificare: 18 iulie 2020 la 12:06

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409317 18 iulie 2020 la 13:51

singurul dezavantaj pt CX este ca ai aerodinamicitatea mai mica pt ca distanta intre roti e ceva mai mare - dar nu mult - iar anvelopele daca le POTI pune mai mari - ca asta e si ideea - vei avea si din asta frecari ceva mai mari cu aerul.

dar mie mi se pare PENIBIL sa mergi pe anvelope mai mici sau egale cu 28mm pe soselele noastre.

d-asta recomand CX.
sunt ceva mai lungi si stabilitatea la viteza e ceva mai buna din acest motiv. head angle de 71 in loc de 73, roata fata putin mai in fata si cu trail ceva mai mare dar sigur mai putin decat au MTB-urile.

poti sa le pui si ghidon flat/riser in loc de drop daca ai chef, asta insemnand ca ar fi recomandabil sa ai cadru mai mare decat pt inaltimea ta. deci daca faci tranzitia mai tarziu ar fi cazul sa nu ai cadru care sa iti fie oleaca mai mic decat la fix ci oleaca mai mare.

iar daca e la fix marimea cadrului vei fi mai putin motivat sa ii schimbi ghidonul.

se poate jongla daca vrei totusi ghidon drop si cadrul iti e putin cam mare (1cm gen) prin a cauta - nu neaparat ca vei si gasi - ghidon mai lat. la fel si invers, la o caroserie putin cam mica pui ghidon mai ingust si pipa mai mare. asta intre aumite limite, normal.

eu si pe cursiera si pe caroserie CX am folosit ghidoane flat/riser cu bar ends montate inboards - de la manete spre pipa adica. pt situatii de vant si pt viteze peste 30-35 km/h, sa pot sa ma mut mai aplecat fara sa stau cu coatele la unghi aiurea.

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 836
Subiecte: 11

#409320 18 iulie 2020 la 14:21

Adi Petre: ...dar mie mi se pare PENIBIL sa mergi pe anvelope mai mici sau egale cu 28mm pe soselele noastre.....

Asta e cam trasa de par. Daca ceva nu functioneaza la tine(sau in Bucuresti), asta nu inseamna ca trebuie sa generalizezi pe toata tara, nu de alta , dar poate te crede cineva. Raportand cerintele initiale(ture de 50-100km +oras) la Cluj, eu as spune fara nici un fel de probleme ca este de ajuns cu 25/28.
Nu spun ca CX-urile nu ar fi bune si pt asfalt, dar sunt destinate unei altfel de utilizari.

+1
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409324 18 iulie 2020 la 15:19

Adrian Damian: Adi Petre: ...dar mie mi se pare PENIBIL sa mergi pe anvelope mai mici sau egale cu 28mm pe soselele noastre.....

Asta e cam trasa de par. Daca ceva nu functioneaza la tine(sau in Bucuresti), asta nu inseamna ca trebuie sa generalizezi pe toata tara, nu de alta , dar poate te crede cineva. Raportand cerintele initiale(ture de 50-100km +oras) la Cluj, eu as spune fara nici un fel de probleme ca este de ajuns cu 25/28.
Nu spun ca CX-urile nu ar fi bune si pt asfalt, dar sunt destinate unei altfel de utilizari.


pai nu am generalizat, DIMPOTRIVA. am dat argumente pt recomandarea mea, am particularizat, am rationalizat pt un anumit tip de carosabil preponderent. am explicat de ce ar fi potrivit pt cineva in anumite situatii sa prefere CX in loc de limitarea cursierei la 25mm ca abia abia sa poti la unele 28mm.

am explicat si ca e roata mai in fata cu cativa cm pt ca ai head angle mai mic, trail putin mai mare, undeva intre <<road>> si <<MTB>> si mai zic acum urmatorul lucru: daca esti in situatii sa deccelerezi puternic vei putea mai bine cu o roata fata nu foarte aproape si cu trail nu foarte mic.

daca vrei bicicleta cat mai aproape de road race atunci nu te gandesti prea mult la siguranta ta, ca ar da masini peste tine - ca sunt destui cretini sa te buseasca grav, fie ca te ating, fie ca nu te ating dar te determina sa te paradesti iar tu nu ai nici teorie si nici practica in ce priveste stapanirea cursierei in situatii limita.

hai sa zicem asa: <<s-ar putea sa prefere omu CX si pana sa se puna pe asa ceva sa nu isi dea seama de ce... si hai sa ii explic de ce>>. n-am zis ca caroseriile strict road n-ar putea fi optime pentru nimeni, am zis ca sunt totusi destui care sa nu isi dea seama ca o caroserie CX ar fi mai potrivita, mai ales celor incepatori... zic eu.

n-are omu decat sa incerce CX cu semislick-uri de 28-32-35, eventual pe bicla altuia daca totusi nu reuseste sa priceapa toate argumentele mele si nici vrea sa priceapa logic ce e aia trail, wheel flop, mechanical trail - afectate de head angle, fork offset etc.

subliniez din nou... daca e totusi vorba de "road bike" recomand sa fie luata o bicicleta cu caroserie care sa inghita 28mm. s-ar prea putea sa aiba omu chef sa puna asa ceva si sa constate prea tarziu ca era bine sa se gandeasca si la asta cand si-a ales ce bicla cumpara SH.

ultima modificare: 18 iulie 2020 la 15:21

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409325 18 iulie 2020 la 15:22

W M: Salutare,

Preferabil sa fie din Bucuresti sa o pot proba, dar nu neaparat.

Multumesc!


deci nu e in cluj individu...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2417
Subiecte: 3

#409327 18 iulie 2020 la 17:06

Intre road si MTB e allroad, motiv pentru care am zis de RC 520. CX-ul e specializat pentru ca sa te invarti pe un circuit ~60 min, nu ca sa faci 50…200 km pe sosea.

ultima modificare: 18 iulie 2020 la 17:09

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1345
Subiecte: 50

#409328 18 iulie 2020 la 17:37

dar mie mi se pare PENIBIL sa mergi pe anvelope mai mici sau egale cu 28mm pe soselele noastre
de ce?
eu ies cu cursiera anvelope 23c si nu vad problema?

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409329 18 iulie 2020 la 17:43

CX daca ii schimbi anvelopele e mai de sosea decat trekking-urile care au ca diferenta principala un wheelbase si mai lung incat chainstays sa fie destul de lungi pt panniers... si pe caroseriile de trekking mai vin montate aparatori si butuci cu dinam si alte draci.

eu i-am recomandat lu domnu <<W M>> sa caute ceva CX ca sa ajunga sa schimbe doar anvelopele daca-s oleaca cramponate, eventual sa le manance pana la capat si sa isi puna semislick-uri.

daca nu te-ai dat pe sosele cu bicicleta CX te asigur ca este excelenta pt sosea, atat ca nu e ok pt competitii pt ca... pt o anumita viteza vei pedala mai din greu. cu alte cuvinte la peleton vrea stupu sa aiba 20 oameni sa zicem pe o intindere de 36 metri.

la CX nu merg in echipa - peleton - si mai trebe sa topaie peste obstacole pe circuit.
dar ca geometrie sunt prea mici diferente sa afecteze aerodinamicitatea cat sa zici ca avantajele ar fi prea mici in comparatie cu dezavantajul asta, al pierderii de putere - care daca e sa stau doua ore sa caut ce au publicat altii ca sa ajung la cifre concrete... oricum nu va lua nimeni in seama acele date concrete.

am mers pe CX cu avenlope de 37mm spate si 35mm fata si pot spune clar ca asta e de preferat pt iesiri din bucaresti si pentru mult prea frecventele deplasari prin oras mai ales.

avantajele sunt nu numai de rolling resistance ci si de stabilitate si siguranta in trafic.

inca ceva, acum am luat in seama inaltimea 1.71... vei avea toe overlap la cursiera. e enervat ce n-am cuvinte. nu pt indivizi de 1.71 au fost concepute cursierele cu roti de 622xYY.

mai degraba iti cauti - PRINTRE ALTELE - CX. ii pui anvelope de 28mm (sau mai mult daca ai chef) si ai spatiu sa iti treaca picioarele cand pedalezi in viraje sau slalom etc.

din head angle mai mic cam cu 2 grade se castiga 2cm de roata mai in fata cat sa nu mai ai toe overlap.
iar pipa de regula e mai scurta la head angle mai mic. iar, castigi inca 1cm sa zicem - daca ai pipa mai scurta cu 1cm si cadru mai lung decat varianta de <<road>> pur.

puristilor...

daca jantele de CX sunt mai late decat alea de <<road>> atunci cu atat mai bine. nu au cum sa fie prea late.
la competitii se merge cu anvelope de 28mm pe jante care o umfla la 31mm latime.
io as recomanda janta de minim 18.5mm pe interior pt anvelope de 28mm. doar daca ar fi peste 25mm s-ar putea spune ca ar fi prea late. iar pe sosea nu conteaza greutatea rotilor cat conteaza rolling resistance iar rolling resistance tine de tipul de anvelopa si raportul cu janta.

doar la competitii cu catarari se poate spune ca vrei o janta cu 50 grame mai usoara si anvelope mai usoare si ele asa incat sa le iei pe unele mai inguste ca la vale sa fugi mai tare iar la deal sa atarne mai putin. iar in ce priveste acceleratia e prea putin important pe sosea cat e la MTB mai degraba dambla sa ai roti cat mai usoare pt tehnicalitati.

aerodinamicitatea anvelopelor... e inertie in mentalitate, idei fixe. repet. s-a trecut la 28mm de mult in ce priveste competitiile la soseliste.

---

OP-ul cauta SH

iata un exemplu:
https://www.dirtbike.ro/bazar/ciclocoss-scott-comp-cx-437364
ia si te "negociaza"...

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409330 18 iulie 2020 la 17:55

am mers si eu pe prima cursiera pe anvelope de 23mm.

pe a doua - luata ca imi venea mai bine - am pus de 28mm ca nu se putea mai mult.
2x8 viteze, drop bars.

nu as mai merge pe anvelope de 23mm nici daca mi le-ar da cineva pe degeaba.
mai degraba as da setul de anvelope de 23mm pe un fond de janta decat sa merg pe ele.


si apropo, durerea mea azi ar trebui sa fie ca e ca pe o janta de 19mm un dobitoc a montat fond de janta pe care scrie 18x622 care sta ca dracu in janta asta si iar injur ca daca am demontat anvelopa de 2.2" de pe janta ca sa ii pun un 622x40mm am dat si de damblaua asta. bicla cumparata SH alaltaieri, sa ii fac unui prieten toacla de umblat in oras, de pe langa carrefour militari pana pe la politehnica. d-asta am zis un fond de janta in loc de doua beri. ca de fond de janta am acum nevoie spre exemplu, nu de doua beri. si nici sa pierd timpu aiurea argumentand pe forum ca au trecut vremurile cand jante de 13mm pe interior erau tolerate, la pachet cu anvelope de 23-25mm.

mi-am spart capu zilele trecute sa calculez cam cat e scaderea de viteza ca pt un 250W constant sau cat e plusul de watti ca pt o anumita viteza constanta. in baza urmatoarelor:

https://www.endurance-data.com/en/power-to-speed-calculator-pro/
https://www.researchgate.net/publication/323909534_Drag_and_Side_Force_on_Bicycle_Wheel-tire_Combinations


ceva fara cifre (pt putere si viteza), ca pt cei care n-au chef sa isi bata capul matematic cu astea doua de mai sus.
pe limba voastra si cu muzica (care ma enerveaza pe mine) pe alocuri:
https://youtu.be/yrHxQg1OW0A

ultima modificare: 18 iulie 2020 la 17:56

W M

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 1

#409331 18 iulie 2020 la 18:20

Salutare!

Multumesc tuturor pentru sfaturi, ati scris mult de tot si putin ce pricep din toate astea pentru ca pana acum nu am avut cursiera si nu am fost interesat de acest tip de biciclete.

Nu sunt interesat de cursiere sau ciclocrosuri cu transmisii 1x pentru ca nu castig nimic nici pe plat, nici pe urcari. As vrea totusi sa fiu mai rapid decat cu mtbul.

Vreau sa merg azi sa vad biclele de care scriam mai sus. Intre timp am mai gasit 2 optiuni, vreo parere ceva?
https://www.olx.ro/oferta/vand-sau-schimb-cu-mountain-bike-cursiera-bianchi-53-nirone7-IDdQMmQ.html#2889a8e2ff
https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-cursiera-boardman-IDdKpNW.html#fb33e29359

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409332 18 iulie 2020 la 18:30

7. Estimate your CdA

The final step is to calculate your approximate drag area. For this, you’ll need to use one of these rough drag coefficients as a starting point:

Riding with hands on handlebar tops: 1.15
Riding with hands on brake hoods: 1.00
Riding with hands on drops: 0.88
Riding with hands on tri-bars: 0.70

Here’s the sum:

Frontal area x Rough drag coefficient

eg 0.429 x 0.70 = 0.300m²


gugaluit si aflat cele de mai sus.
cam 0.429 pt pozitia pe manetele de frana si nu in drop bars - de regula se foloseste drop bars si nu mai stai pe hoods cand mergi impotriva vantului, sprint-uri sau mers la vale fara sa mai pedalezi, tun.

din alea doua lincuri din postul de mai inainte luat... CdA pt anvelopa de 25mm:
Vittoria corsa CX (25 mm) --- 0.033
^^ asta cu raport anvelopa/janta de 1.28:1.

anvelopele de 25mm au 7,7% ponderea din frecarea corpului ciclistului daca se ia un om mediu CdA de 0.429 pt pozitie pe hoods.
n-aveti decat sa faceti guesstimations cu privire la plusul de la 25mm la 28mm sau eventual mai mult de atat, cat va fi CdA-ul pe care sa il treceti deci in formularul din acest linc:
https://www.endurance-data.com/en/power-to-speed-calculator-pro/

dar daca Ghita nu merge intr-un grup incat sa faca schimb cu bicicleta altuia si sa compare... nu o sa creada.

tradition, cum zice in ultimele ~70 secunde in acel video, il dau din nou ca link:
https://youtu.be/yrHxQg1OW0A

ultima modificare: 18 iulie 2020 la 18:32

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409333 18 iulie 2020 la 18:34

ah, sa nu uit... daca ai caroserie cu down tube in profil aproape ca de lacrima atunci poti sa zici ca ai caroserie aerodinamica.

dar cati vor fi obsedati pana acolo cat sa cheltuiasca banii tinand cont si de aceasta mica diferenta... ca nu-s putini bani pt diferenta intre o caroserie cu down tube aproximativ rotund si alta caroserie cu profil aero.

am postat de la inceput ca raspuns pt individu care isi cauta bicla SH la 2000 lei. i-am ghicit profilul de noob sa zic asa. consider ca inca e potrivit sa ii fie recomandata o bicla CX la care sa tranteasca anvelope de 28mm si peste.

repet lincu:
https://www.dirtbike.ro/bazar/ciclocoss-scott-comp-cx-437364

are deja anvelope semislick. ori le tocesti si iei dupa aia ceva mai de calitate... ori le dai la mana a doua si le schimbi de la inceput - desi nu e prea mare graba.

alea doua de pe olx sunt praf comparativ cu scott-comp-cx din lincu de mai sus - bazar.
vad si pinioanele ca nu prezinta semne de uzura; lant de 8x e ieftin si durabil, nu ai nevoie de mai mult decat daca te dau afara banii din casa sau esti pe competitie. doar pedale SPD - recomand cu pantofi ca de MTB adica - sa ii ia. ma doare mai rau capu la o soselista cu pedale platforma decat la un CX cu pedale Time ATAC si anvelope de 28mm fata si 28mm sau 32mm spate - recomandarea mea.

ultima bicla de fugeala prin oras pana sa ma pricopsesc cu o electrica cu motor in butuc, ultima bicla de fugeala a fost cu 35mm fata si 37mm spate. angrenaj de 165mm si raport 46:19, pedale Time ATAC cum am si recomandat. bar ends montate inboards, ghidon riser de ~600mm (mi-a fost lene sa il tai cat sa ajunga putin sub 600mm). asta a fost dupa ce mi-a fost furata Scapin EOS 7 la care am nimerit de intrau 28mm.

iti recomand daca e sa iti faci idee performantele bicicletei... sa faci un schimb cu o alta bicla avand acelasi raport foaie pinion (calculezi care ar fi echivalenta) ajustand si diferenta de diametru a rotii... si vezi daca se simte ca mergi mai greu cu aceeasi cadenta. pui ceva la urechi cat sa iti dicteze BPM sau RPM-ul. iei o sosea cu inclinatie cat de cat constanta daca nu perfect dreapta. iti iei un preten la fel de pitic ca tine. doar asa vei putea sa zici "ba, anvelopele astea de 32-35mm sau cat or fi alea de pe CX sunt cam mari, se simt ca taie greu aerul". treci de pe o bicla pe alta si compari ori viteza sa fie exact aceeasi ori faci o socoteala d-asta cu gear ratio cu justarea de diametru a rotilor.

si vezi ca impresia vitezei te poate pacali daca mergi cu presiune prea mare etc. doar daca ai un computer care sa fie cu powermeter eventual poti sa te lamuresti.

dar pana nu mergi la competitie iti spun mai bine asa: pune mana si invata ce sa mananci cat sa nu te vaiti ca nu te tine fizicu la mers in grup cu bicla soselista. eventual, pana treci la anvelope mai micute - daca mergi in grup, in peleton... ai si varianta de a fi sandvisat, sa nu fii nici primul si nici ultimul din tren.

toti aproape sunt obsedati de anvelope sub 28mm, nimeni nu invata ce si cum sa manance. traditie, cum zicea si ala cu GCN.

ultima modificare: 18 iulie 2020 la 18:56

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3544
Subiecte: 13

#409334 18 iulie 2020 la 18:42

Bianchi SIGUR e prea mare, deci nu
Boardman e prea scumpa si sincer nu-mi place, sigur are niste ani vechime si am o problema cu mincinosii... cica e noua.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro