Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Rockrider 560s sau altceva


Cosmin B

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#403077 saptamana trecuta marti la 13:38

Salutare,

Sunt si eu in cautarea unei biciclete pentru plimbari montane si ocazional participare la evenimente gen Maratonul Olteniei (https://maratonulolteniei.ro/mtb/33km/).
Bugetul este de 3000-4000 Ron.
Cele mai importante aspecte pentru mine sunt siguranta si confortul (am si ceva probleme cu spatele si nu vreau o pozitie foarte agresiva pe bicicleta).
Din acest motiv m-am uitat initial la bicicletele cu roti 27,5+ in ideea ca ofera un plus de amortizare.
Ceva de genul https://www.bikexpert.ro/bicicleta-devron-zerga-1-7-albastru-2018

Am mai citit pe net si am gasit review-uri foarte bune pentru bicicletele Vitus (https://www.chainreactioncycles.com/ro/en/vitus-nucleus-275-vr-bike-altus-2x9-2020/rp-prod181448).
Sunt laudate pentru geometria lor dar pe acestea nu am nicio sansa sa le testez si nu stiu cum o sa ma simt pe ele...
Daca are cineva aceata bicicleta, sunt curios sa aud pareri...

Si mai nou, am vazut o oferta la Decathlon, pentru full suspension-ul Rockrider 560s (practic acesta este singurul FS decent care se incadreaza in bugetul meu).
https://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-st-560-s-275--id_8379043.html

Pe hartie 560s pare castigator, este FS, componente ok si este chiar mai usora decat celelalte care sunt hard tail...

Voi ce parere aveti despre aceste biciclete? Pe ce varianta ati merge (din lista mea, sau altele)?
Repet, pe mine nu ma intereseaza sa fiu cel mai rapid pe un traseu, ci sa fie o bicicleta sigura, fun si sa nu ma omoare spatele.

Multumesc!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#403080 saptamana trecuta marti la 17:27

Poti lua ceva mai bun in bugetul respectiv. Vitus Nucleus e o bicicleta reusita, insa e cam orientata catre trail. Mai potrivit pentru ce vrei tu e un Vitus Rapide, insa nu mai gasesti pe stoc. Daca vrei sa te si urci pe ea intr-un showroom, pentru ca nu stiu magazine care sa te lase sa probezi, vezi o Merida Big Nine 400 sau 500. La maratoane nu prea ai ce cauta decat cu 29er, deci poti ignora bicicletele cu roti 27.5/27.5+. Majoritatea celor cu 27.5+ au geometrii pentru trail, multe dintre ele accepta doar transmisie 1x. Tu ai nevoie de o bicicleta de XC. Daca ghidonul ti-e la acelasi nivel cu saua, vei avea pozitie ok pe bicicleta. Ai fi ideal daca te-ar lasa s-o probezi pe un trainer, asa macar ai putea sa-ti faci o idee despre cum te simti pe ea. O bicicleta jucausa in general te oboseste pe urcari si ai sa resimti exact la spate. Sunt putine exceptii.

https://www.veloteca.ro/bicicleta-de-munte-merida-big-nine-400-2019

RR 560s e o dezamagire de FS. Ia un hardtail. Nu gasesti FS bun in bugetul tau. Un FS bun costa nou de la 2000€ in sus.

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 19:28

Cosmin B

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#403082 saptamana trecuta marti la 19:09

Multumesc pentru raspuns.
Imi mai poti spume, te rog, de ce o geometrie de trail nu ar fi ok? Nu este mai confortabila decat una de xc?
In ceea ce priveste rotile eu ma gandeam ca ar fi mai ok de 27.5 avand in vedere ca nu sunt f experimentat ( cred ca e mai usor de manevrat).

Si imi poti detalia putin de ce RR 560s este o dezamagire? Ce nu este ok la bicicleta asta?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#403084 saptamana trecuta marti la 19:52

Putine biciclete de trail urca la fel de bine si usor ca si una de XC. Sunt gandite mai mult pentru coborari (60%) si trasee mai tehnice. De unde si rotile cu anvelope mai groase, plus size, care se pare ca vor ramane o nisa. Piata s-a stabilizat mai mult pe balonaje de 2.4…2.6, iar ofertele din 2020 reflecta perfect asta.

https://reviews.mtbr.com/are-plus-tires-and-bikes-still-a-thing

Daca iti intra anvelope cu balonaj de 2.4 pe bicicleta, nu are sens sa-ti faci probleme. Eu am de 2.1…2.2 pe ale mele. Cu Inbred-ul pe care am Continental X-King de 2.2 m-am bagat pe pietre de rau de 5-10 cm, moloz, deseuri de beton, frunze, crengi, nisip. Si e un amarat de 26er, nu trece peste denivelari ca un 29er.

Singurul motiv ca sa nu iti iei bicicleta cu roti de 29 e daca ai sub 1.70 m. Daca ai peste 1.85 nici sa nu te gandesti la altceva decat la 29er.

RR 560s e are bascula e gandita aiurea, iar amortizorul e de doi bani.

ultima modificare: saptamana trecuta marti la 21:12

Cosmin B

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#403103 saptamana trecuta miercuri la 14:20

Aha, ok. Deci cu balonajul 2.4 ar trebui sa fie suficient.

Tu ai testat RR 560s? Sau ceea ce imi spui este pe baza specificatiilor?
Eram curios sa aud si parerea cuiva care a testat-o in teren.

Mi-a ramas gandul la bicicleta asta pentru ca:
- are o greutate redusa pentru un FS, doar 13.4kg iar Merida BigNine 400 are 13.1kg si este HT;
- amortizorul spate inteleg ca nu este cel mai performant, dar nu este totusi mai ok in atenuarea vibratiilor decat un HT?
- si la pretul pe care-l are bicicleta asta, ma gandeam ca pe viitor as putea sa ii pui niste frane mai performante si eventual si un dropper post si sa fie o bicicleta decenta pentru un amator...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#403104 saptamana trecuta miercuri la 15:06

Nu am testat-o dar nu are cum sa fie ok la pretul asta. Poti s-o testezi tu pe timpul si pe cheltuiala ta, insa sansele sa fii dezamagit sunt mari. Stiu pe cineva care are un RR 520s si e o porcarie. N-ai cum sa faci bicicleta ok cu amortizor spate in banii aia.

Pentru amortizat vibratii nu ai nevoie de amoritizor spate, ci de o tija de sa si o sa buna (elastica, preferabil de 27.2 si cu offset) si de un cadru care sa preia cat mai multe vibratii. De obicei cele cu chainstay-uri in Y sunt rigide si transmit vibratiile, cele cu seatstay-uri in forma de V si subtiri sau formate oval sau laminar in sectiune si cu chainstay-uri lungi amortizeaza cel mai bine. Inafara de asta e si MTB, deci poti pune anvelope groase pe el. Amortizorul spate nu-ti atentueaza vibratii (amplitudine mica) ci soc-uri (amplitudine mare), de aceea se si numeste "rear shock". Un amortizor slab si ieftin mai mult incurca decat ajuta pentru ca-ti absoarbe energia de pedalare, is special atunci cand pedalezi in picioare si ai nevoie mai mare de ea ca sa urci o rampa. Daca faci doar XC, maratoane nu ai nevoie de amortizor spate.

Tija de sa flexibila:


Seatstay-uri formate oval in sectiune:


Dropper post e util la trail, insa eu nu m-as obosi sa pun unul pe o bicicleta fara rutare interna pentru dropper. La XC nu stiu cat e de util, insa iti ingreuneaza bicicleta. MTB-uri de XC abia au inceput sa apara cu dropper. De exemplu Merida Big Nine Limited 2020 are e un cadru dropper ready inspirat de Big Nine Team (imaginile de mai sus).

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 10:07

+1
Cosmin B

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#403107 saptamana trecuta joi la 17:26

Astea sunt de finete...merida flex costa 500 Ron doar tija, adica 15% din bugetul meu :)

Nu m-am exprimat eu ok mai sus, ma gandeam si la socuri, nu doar la vibratii.
Am fost la maratonul olteniei anul trecut si sunt cateva coborari mai lungi pe care, la viteze mari, am cam "dansat" si acolo ma gandeam ca ar ajuta acel amortizor, fie el si entry level, vs un hard tail (probabil nu am nici cea mai buna tehnica de amortizare din genunchi)

Stiu ca pierd din eficienta la urcari avand amortizor, dar timpul final nu ma intereseaza foarte tare, vreau doar sa ma simt bine pe traseu.

Deci, tu esti de parere ca e mai ok o Merida BigNine 400 decat RR 560s, chiar daca nu ma intereseaza timpul, ci doar fun-ul?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#403110 saptamana trecuta joi la 21:02

Daca te intereseaza doar fun-ul iti iei o bicicleta hardtail mai orientata spre trail. Mie cel mai mult mi-a placut NS Bikes Eccentric Lite ala oliv. Singura chestie enervanta si peste care nu pot trece nicicum e ca n-are nicio montura pentru nimic, nici macar bidon de apa. Dar in test bifeaza toate casutele.

https://nsbikes.com/eccentric-lite-1,343,pl.html

Au si un build mai ieftin la 999€ de culoare aiurea albastru si cu o furca buget.

Merida Big Nine iti iei pentru XC si maratoane. Big Nine 400 e mai de agrement si mai ingaduitoare, insa ma cam indoiesc ca e jucausa. E faina daca iti place mai mult sa urci si sa-i dai blana pe drept decat sa cobori. La ce vrei tu sa te bagi, respectiv maratoane pentru amatori, poti merge si cu un trail bun care urca ok ca e doar 30 km, iar pe coborari nu se compara cu un XC. Daca ti-a fugit stanga/dreapta inseamna ca n-ai avut anvelope bune si suficient de groase. Eu am pe o bicicleta Smart Sam de 2.1 care aluneca in toate directiile pe torente si nisip, iar pe alta X-King care au aderenta buna cam pe orice inafara de nisip, insa si pe ala merg ok si au tractiune. Daca iti intra in cadru o anvelopa Trail King sau un Trail Boss de 2.4 nu mai aluneci stanga-dreapta, iar cu roti de 29 treci peste hartoape in viteza.

Tija de sa si sa nu-i musai sa iei noua, eu nu am cumparat inca nicio sa noua. Tije da, pe dimesniuni ciudate gen 27 mm pentru ca n-am gasit nimic decent la mana a doua. Sei nu, ca le schimba lumea fara sa le foloseasca prea mult din cauza ca nu li se potrivesc. O sa care ti se potriveste face difetenta cer-pamant.

BTW, acum am primit newsletter de la Alpkit ca a aparut noul Frontier:

https://youtu.be/sdFKDEvsabU

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 22:55

Edi Cucu

Trimite mesaj
Posturi: 72
Subiecte: 3

#403111 saptamana trecuta joi la 21:31

"NS Bikes Eccentric Lite ala oliv. Singura chestie enervanta si peste care nu pot trece nicicum e ca n-are nici-o montura pentru nimic, nici macar bidon de apa."
NS Eccentiric Lite are gauri pentru suport bidon apa.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#403114 saptamana trecuta joi la 22:03

Super Edi, acum vad si eu. Cel de 27.5 nu are. 29er-ul bifeaza toate casutele. Yay!

Build-ul ala ieftin e redus acum pe bike24 (doar L):

https://www.bike24.com/p2323338.html?q=Ns+eccentric

ultima modificare: saptamana trecuta joi la 23:01

+1
Robert Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 26

#403119 saptamana trecuta vineri la 16:38

1x10 mi se pare mult prea putin.. Cauta mai bine 1x11 , 1x12 sau eventual 2x10. Ai o multime de optiuni in acest buget.

Cu foaie de 30 si pinioane 11-42 nu faci mare lucru nici pe plat, nici la urcari. Pe plat reusesti maxim 28-30km/h pedaland ca nebunul, nu mai zic de coborari unde mereu pedalezi in gol... iar la urcari raportul maxim e mai slab decat oricare 3x8 , 2x10 sau 1x11 etc.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#403120 saptamana trecuta vineri la 17:45

Robert, tu te dai pe traseu tehnic cu 30 la ora, pedaland pe panta in jos? Ca eu nu. Eu pisc frana chiar des. Bike-ul de trail nu e pentru dat blana pe plat mergand pe roti de 2.4 cu crampoane. Pentru aia iti iei cursiera sau gravel. Sau XC cu 2x in cel mai rau caz. La urcare raportul e 0.71, aproape de o transmisie 2x cu 22/32. Bike-ul ala e in primul rand pentru coborari. De urcat urca decent, iar pe plat merge frumos, lejer.

https://m.youtube.com/watch?v=UJRtzCJuq7s

Daca nu pentru aia il vrei, atunci e nepotrivit.

ultima modificare: saptamana trecuta vineri la 18:22

Robert Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 26

#403125 saptamana trecuta sambata la 00:20

Majoritatea maratoanelor noastre nu sunt foarte tehnice, coborari pe drumuri de pietris sau chiar asfalt, unde se merge in viteza.
Ai dreptate, daca sunt trasee tehnice, nu ai unde, dar din astea sunt putine, si foarte dificile, destinate elitelor, si nu cred ca Cosmin participa la din astea :)

Majoritatea sunt de genul https://www.youtube.com/watch?v=Qae2KjQ-tpA

ultima modificare: saptamana trecuta sambata la 00:21

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1085
Subiecte: 2

#403129 saptamana trecuta sambata la 07:40

Traseul din clipul tau se poate face si cu o cursiera de gravel. Iti obosesc incheieturile dar se poate. Cu o bicicleta de trail e moartea pasiunii sa-l faci, e plictisitor. NS Eccentric e bun pentru trasee de agement in regiuni montane si de deal (ce fac cei doi din clip), trasee de trail amenajate, drumetii de una, doua zile, bike packing.

Maratonul mentionat de Cosmin mi se pare destul de lejer ca si traseu, e XC pur, pe iarba si pe drum de pamant cu diferenta mica de nivel si pe distanta scurta. Cam asa sunt turele mele de weekend, pana in 30 km cu diferenta de nivel < 600 m, timp pana in 2h daca il faci lejer, insa de regula 30…40% din teren e mai dificil pentru ca ma bag pe poteci prin padure.

ultima modificare: saptamana trecuta sambata la 10:13

Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 73

#403132 saptamana trecuta sambata la 19:50

Robert Sandu: Majoritatea maratoanelor noastre nu sunt foarte tehnice, coborari pe drumuri de pietris sau chiar asfalt, unde se merge in viteza.
Ai dreptate, daca sunt trasee tehnice, nu ai unde, dar din astea sunt putine, si foarte dificile, destinate elitelor, si nu cred ca Cosmin participa la din astea :)

Majoritatea sunt de genul https://www.youtube.com/watch?v=Qae2KjQ-tpA


De ce nu rup băieții cu gravel bike uri clasamentele in doua la maratoanele de la noi, daca sunt așa accesibile traseele?
La bugetul lui cel mai bine merge pe ce i au recomandat mai sus, hardtail de 29er...

ultima modificare: saptamana trecuta sambata la 19:52

Robert Sandu

Trimite mesaj
Posturi: 26

#403147 ieri la 23:15

Robert Stefan:
De ce nu rup băieții cu gravel bike uri clasamentele in doua la maratoanele de la noi, daca sunt așa accesibile traseele?
La bugetul lui cel mai bine merge pe ce i au recomandat mai sus, hardtail de 29er...


Ma intelegi gresit. Eu am recomandat cumva altceva in afara de hardtrail 29?
Daca te uiti mai sus, o sa vezi ca unica mentiune a fost referitor la transmisie, eu perosnal nu mi-as lua ceva 1x10 pentru maratoane.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro