Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Bicicleta MTB oras


Andrei Dobrovolschi

Trimite mesaj
Posturi: 2
Subiecte: 1

#398287 23 februarie 2019 la 18:03

As vrea sa cer si eu o parere celor mai cunoscatori ca mine legat de cumpararea unei noi biciclete.

Profilul de riding ar fi majoritar in oras(cam in fiecare zi intre martie si noiembrie, in medie 10 kilometri de mers, cu mentiunea ca nu vreau sa am vreodata o ezitare in a aborda o bordura sau o groapa cu ea), plus 2-3 iesiri anuale pe drumuri forestiere de dificultate usoara/medie.

Ma intereseaza in masura egala pozitia comoda de mers si fiabilitatea.

Bugetul ar fi de 3500 de lei, plus minus.

Din ce am vazut pana acum varianta castigatoare ar fi un http://www.bikexpert.ro/bicicleta-devron-zerga-d5-7-lava-ash-2017 cu niste cauciucuri mai orientate spre oras.

Parerile/variantele sunt foare apreciate.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#398288 23 februarie 2019 la 18:20

Un alt topic despre miticul MTB de oras, var cu bicicleta de downhill usor. Gropile se ocolesc, bordurile se urca si cu o cursiera daca stii sa mergi.

+3
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1366
Subiecte: 51

#398289 23 februarie 2019 la 18:53

Iar mtb pt oras?
De cand merg cu cursiera prin oras si la plimbare mai bine imi tai un ou decat sa ma chinui cu mtb-ul pe sosea

Eu zic ca pt oras si drumurile alea usoare forestiere e bun https://www.decathlon.ro/bicicleta-sosea-triban-rc-500--id_8548314.html

Dar trebuie sa astepti sa intre pe stoc
Echipare decenta, poate un upgrade in viitor la niste frane bune si aia e

Ai si garantie pe viata la cadru si furca

Andrei Dobrovolschi

Trimite mesaj
Posturi: 2
Subiecte: 1

#398296 23 februarie 2019 la 22:12

Inteleg ca ideea de MTB de oras nu este tocmai apreciata :)

Revin cu o alta varianta pe care am gasit-o si as fi curios daca e mai potrivita pentru profilul meu:

https://www.decathlon.ro/bicicleta-riverside-920--id_8405267.html

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398299 24 februarie 2019 la 09:51

De ce nu iti iei si tu o hibrida sau o bita de trekking/touring? Gen Focus Arriba sau Cube Travel daca vrei roti mai groase. N-ai nevoie de suspensie pentru oras si alte drumuri. Majoritatea hibridelor vin cu suspensii jalnice care doar ingreuneaza bicicleta. Suspensia e pentru off road, adica lipsa drum. Pe drum, oricare ar fi acesta, ajung niste anvelope cu volum mai mare. Lasa Riverside ca ai buget de ceva mult mai bun, gen Cube Travel Pro cu transmisie pe curea:

http://www.bikexpert.ro/bicicleta-cube-travel-pro-black-white-2018

Exista si modelul Travel Sport cu deraior si cu roti mai subtiri daca nu intentonezi s-o folosesti iarna si esti dispus sa intretii corect transmisia. E mai usor cu vreo 3 kg din cauza rotilor mai subtiri, a portbagajului mai subtirel si a transmisiei. Ambele au lumini, dinam in butuc, aparatori de noroi, cric, sonerie, adica tot ce iti trebuie ca sa circuli legal pe drumurile publice si sa nu ajungi la destinatie stropit din cap pana in picioare.

Triban-ul recomandat de Marin e deasemenea de bun simt pentru buget mai limitat si zile insorite.

Eu ma dau cu trekking-ul cu anvelope de 700x35C pe asfalt, drumuri de pamant, macadam compactat, drumuri inierbate fara probleme. Pentru macadam cu pietre mai mari recomand minim 700x40C. 700x50C e deja 29". Dezavantajul la 29” e greutatea, avantajul e confortul sporit.

ultima modificare: 25 februarie 2019 la 15:51

+2
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398304 25 februarie 2019 la 19:43

Lasa Riverside-ul si MTB-ul!
Recomandarea mea e o hibrida. In locul tau (si acum imi asum murele ce va sa vie), la bugetul asta as cauta un C-dale Bad Boy cu Lefty rigida si viteze in butuc. Evident, la SH. Mai rar bicicleta mai badass decat aia (raportat la ce vrei tu sa faci cu ea).
Daca vrei neaparat sa ai suspensie, poti cauta modele mai vechi cu un headshock in stare buna, desi in lipsa furcii lefty bicla aia isi cam pierde toata personalitatea...

ultima modificare: 25 februarie 2019 la 20:13

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3926
Subiecte: 14

#398307 26 februarie 2019 la 13:05

De acord cu hibrida, la 3500lei gaseste noua, desi care se pricepe ar lua cu 1500 aceeasi chestie sh..

Pt viteza tribanul de mai sus, iar daca vrei mai mult confort cauta ceva cu anvelope 35-38c, adica hibrid/ fitness.. evident tot cu furca rigida.

Camil Badulescu: Lasa Riverside-ul si MTB-ul!
...la bugetul asta as cauta un C-dale Bad Boy cu Lefty rigida si viteze in butuc. Evident, la SH..
DOAR sh, modelele din ultimii ani nu merita atentie.

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 13:22

+2
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398308 26 februarie 2019 la 14:26

Clar! Astea noi cu furca dual crown sunt putin cam odioase... Sa nu mai vorbim ca modelul cu IGH bate undeva in 7000lei, daca nu ma insel.

La asta ma refeream in postul anterior:

Sau variantele cu headshock:


Desi ultima nu ma pasioneaza chiar tare...

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398309 26 februarie 2019 la 14:33

Headshock-ul e costisitor de servisat fie ca e fatty sau lefty. Costa mult cartusul, la lefty mai ai si butuc si pipa speciale. Mult noroc si portofelul gros daca ai nevoie de o pipa mai scurta. Stiu ca arata bine, insa eu nu m-as complca inutil. Modelul cu furca fatty rigida e cel mai ok, adica alea vechi de care zice Calin:



Altfel exista alte optiuni mult mai convenabile, gen Trex FX 2, Trek FX 3 disc, Kona Dew, Specialized Sirrus, Bergamont Vitess, Stevens Lite Tour, Ghost Square Times/Urban. Kona asta e varianta mega faina, cu roti 650B confortabile, doar luminile ii lipsesc:



https://www.hibike.com/kona-dew-deluxe-650-commuter-bike-seafoam-2019-p70f6812b4c4c05418f6d40cff8b97bc0

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 15:04

+1
Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398311 26 februarie 2019 la 14:46

MTB cu roti de 29'' și semislick-uri e perfect pentru un oraș cu gropi, linii de tramvai, borduri etc.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398312 26 februarie 2019 la 15:10

Nu se compara cu o bicicleta urbana/trekking ca lumea. E mult mai confortabila si mai stabila ultima, plus ca exista modele care vin echipate direct din fabrica semislick-uri groase 650B sau 700C cu balonaje de 40-50 mm. Daca te dai doar ocazional pe dealuri n-are sens sa te chinui 90% din timp cu MTB-ul prin oras.

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 15:12

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398314 26 februarie 2019 la 15:41

Gelu Vlad: Headshock-ul e costisitor de servisat fie ca e fatty sau lefty. Costa mult cartusul, la lefty mai ai si butuc si pipa speciale. Mult noroc si portofelul gros daca ai nevoie de o pipa mai scurta.
Asta cam asa e... La un fatty service kit = 35Eur, rulmenti headset = 25 Eur. Si are si el pipa dedicata = 75Eur
De cartus complet si de rulmentii aia liniari nici nu mai vorbesc... Dar daca prinzi una care a fost intretinuta bine, nu-s probleme.

Pe de alta parte, sunt complet de acord cu ideea ca urban + plimbarica = furca fixa ever! Dar sa stie omul ca are optiuni .

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 15:43

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398315 26 februarie 2019 la 16:32

Am făcut șoseaua alexandriei-jiului (Bucureștii noi) și pe MTB și pe cursiera.
Mtb, prietene!

-1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398316 26 februarie 2019 la 17:51

Cateodata stau si ma intreb de ce s-or mai fi inventat bicicletele de sosea... Probabil pentru facut trotuarul... cel de la Palatul Culturii catre Gara.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398318 26 februarie 2019 la 18:22

Pai zi asa, fata de cursiera cu anvelope de 23 mm, clar e mai ok un MTB cu semislick-uri groase. Dar o bicicleta urbana cu semislick-uri groase e mai ok decat ambele pentru mers prin oras, deoarece fix pentru aia a fost gandita. In plus ai o pozitie mult mai relaxata pe ea, ca nu trebuie sa fii aerodinamic sa rulezi cu 50 la ora si nici sa ai BB-ul inalt ca sa nu dai in stanci/radacini.

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 18:33

+1
Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398319 26 februarie 2019 la 19:18

Am avut și cannondale quickspeed. O cursiera cu ghidon flat. Anvelope de 25mm. Și aia era un coșmar în oraș.

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398320 26 februarie 2019 la 19:20

Pentru domnul camil: pentru oraș exista biciclete... CITY! Doar ca nimeni nu le vrea....

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398321 26 februarie 2019 la 19:38

Ai dreptate, dar un city bike nu e foarte eficient pe distante lungi, nici in orase cu ritm alert, unde trebuie sa alergi impreuna cu traficul si sa faci diverse ghidusii. Un city bike e extrem de comod, dar greu si greoi de manevrat. E foarte bun pentru drumuri de maxim 5km si pentru plimbari prin Herastrau.
Oare de ce toata lumea in Londra si Berlin (doar doua exemple) face naveta pe cursiere si hibride?
Oare de ce bike messenger-ii din New York folosesc fixie-uri cu cadre foarte sportive (gen track bike) si nu city bike sau MTB? Pentru ca sunt usoare si extrem de manevrabile, chiar daca sunt rigide ca dracu' si foarte incomode.
City bike folosesti in Amsterdam, unde bicicleta are prioritate chiar si fata de tramvai. Sau in Bucuresti daca stai la Unirii si lucrezi la Victoriei.

Ca idee, iti pot spune ca am facut naveta ani de zile din Pallady la Baneasa Business Center. Aproximativ 20km dus, 20km intors. Pe hibrida cu slickuri de 28. N-am avut niciodata probleme nici cu durerile de incheieturi, nici cu bordurile, nici cu traficul nesimtit din Bucuresti.

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 19:41

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398322 26 februarie 2019 la 19:52

Și cu liniile de tramvai?

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 20:02

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1366
Subiecte: 51

#398323 26 februarie 2019 la 19:54

Ce e cu liniile de tramvai?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2739
Subiecte: 4

#398324 26 februarie 2019 la 19:55

City bike-urile sunt groaznice si pot fi inlocuite cu un trekking, o bicicleta de fitness, o pliabila sau chiar un MTB (ATB) din anii ’90. Francezii au nimerit-o cel mai bine cu bicicletele mixte cu roti 650B din anii 40-70. Criteriul meu e sa nu intre roata in sina de tramvai. 28 mm e la limita, iar azi exista optiuni mult mai bune. Daca e ud, aluneci si cu 35 mm pe linia de tramvai.

Daca stai la Unirii si lucrezi la Victoriei folosesti o trotineta pluabila. Mult mai ieftina, mai usoara, se pliaza, o iei in lift, in portbagaj, in mwtrou/tramvai, o bagi sub birou.

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 19:59

Bogdan Action

Trimite mesaj
Posturi: 114

#398325 26 februarie 2019 la 20:07

Intodeauna piesele proprietare Cannondale au fost scumpe, e si normal pana la urma, baietii au bagat din gros in r&d. Ca sa reusesc sa dau jos spiderul de pe un pedalier Hollowgram Si ar fi trebuit sa decartez vreo 30 de euro pentru o banala cheie, probabil chiar mai usor de realizat decat aia de pinioane, noroc ca i-am gasit pe baietii de la spokes care aveau respectiva scula si am rezolvat problema. Spiderul tot asa, destul de scump, vreo 150 de coconeti varianta pentru "sarantoci", ala mai usor cu 30 de grame 200 si ceva de euro.

Iar in oras oricand aleg cursiera, mai rapida si ma strecor mult mai usor printre masini decat tractorul cu ghidon de 700.

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398326 26 februarie 2019 la 20:09

Ai manete de frână suplimentare?

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398327 26 februarie 2019 la 20:19

Laurentiu Laurentiu: Și cu liniile de tramvai?
Nici cu liniile de tramvai. Daca stii ce faci nu vei merge niciodata paralel cu linia de tramvai, la mai putin de 50cm de ea. Daca trebuie sa o traversezi o ataci la un unghi considerabil. Daca nu ai de ales si chiar trebuie sa o ataci paralel, dai un mic bunny hop peste ea, doar cat sa treci dincolo.
Pe drumul actual catre munca chiar trebuie sa trec rapid peste o linie de tramvai la un unghi mic. Daca nu e ud, iau un viraj brusc peste ea. Daca e pericol sa alunec aplic bunny hop-ul.

Revenind la C-Dale: decat un Suntour ieftin, greu si inutil prefer un Headshock costisitor la intretinere, dar care isi face treaba bine :)

ultima modificare: 26 februarie 2019 la 20:27

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398328 26 februarie 2019 la 20:33

Quod erat demonstrandum!

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#398329 26 februarie 2019 la 20:43

Hei! Aia era replica mea! :))))

Laurentiu Zotta

Trimite mesaj
Posturi: 347

#398330 26 februarie 2019 la 20:59

Ok, rectific: Aquila non capit muscas!

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro