Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Devron zerga D5.7? Sram GX sau Shimano Deore?


Alex Clocotici

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#392845 22 iunie la 00:01

Salut! Vreau o bicicleta noua buget maxim 2500 ron. Am gasit astea.
https://www.afisport.ro/biciclete-biciclete-mtb/bicicleta-devron-zerga-d5-7-2016-26088.html
https://www.afisport.ro/biciclete-biciclete-mtb/bicicleta-devron-zerga-d4-7-2016.html
https://www.afisport.ro/biciclete-biciclete-mtb/bicicleta-sprint-apolon-pro-ltd-29-negru-mat-lime-2017-20866.html
Ce parere aveti despre devron? sunt bine inchegate? scartaie sau pocnesc dupa cativa km?
Care este mai ok, ce sa aleg? Sram GX sau Shimano Deore?
Alte recomandari? Gasesc ceva mai ok in bugetul asta?
Multumesc!

ultima modificare: 22 iunie la 00:02

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#392846 22 iunie la 07:50

In primul rand uite geometriile comparativ

Am facut animatia punand rotile pe acceasi baza si BB-ul pe aceeasi verticala. In felul acesta iti da sama cum stau pe drum cele doua comparativ. Este usor de vazut diferenta. Z4.7 este mai joasa, unghi HT mai mare, deci cumva mai spre XC adica eficienta mai mare la pedalare pe drumuri mai bune. Z5.7 este mai inalta si unghi HT mai mic, deci cumva mai spre trail. Aceasta inseamna stabilitate mai buna la coborari, cumva destinata explorarii de drumuri mai proaste. Binenteles nici una nu are calitatile pure de XC sau trail, dar am fortat un pic incadrarile ca sa iti dai seama cam la ce ar merge mai bine cele doua geometrii. Daca gresesc, rog sa ma corectati cu blandete, sunt in faza de learning :).

Deore este destinat pentru 10s si este cumva pe nivel cu Sram X5, X7, x9. Sram GX este pentru 11s. Deci stric ca incadrare GX ar fi cumva in clasa cu SLX adica peste Deore. Practic nu ai sa simti nici o diferenta, ambele nu au clutch, deci fac cam acelasi lucru si il fac bine.
Una are 3x10, ai o paleta foarte larga de viteze (si redundanta mai mare), cealalta are 2x10, cumva mai trendy.

Ce sa alegi? Pai depinde de stilul de mers, de aceea ti-am dat si geometriile comparative. Mergi distante lungi (>30Km) pe poteci relativ bune atunci alege pe 4.7. Faci trasee mai scurte de explorare prin paduri si drumuri mai proaste, mergi pe 5.7. Este parerea mea.

ultima modificare: 22 iunie la 07:52

+1
Gabi Berceanu

Trimite mesaj
Posturi: 475
Subiecte: 9

#392847 22 iunie la 09:09

Vlad Fratiman, e același cadru dar cu 2 dimensiuni și de acolo diferențele optice de gabarit.
Alex Clocotici, diferența de preț la devroane vine din diferența de echipare. Dacă îți place sram-ul, mergi pe 5.7. Altfel, și 4.7 e echopată decent iar combinația cu 3 foi mie mi se pare mai la îndemână, cea cu 2 fiind penalizată atât la viteza cât și la urcare.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2031
Subiecte: 12

#392848 22 iunie la 09:24

Vlad Fratiman: In primul rand uite geometriile comparativ



Termina cu aberatiile astea, geometriile se compara in excel nu cu poze facute cine stie in ce conditii si la ce marimi de cadre.

0
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 936
Subiecte: 6

#392850 22 iunie la 09:38

Pe langa marimile diferite de cadru, poza de la 5.7 este facuta din alt unghi fata de cea de la 4.7. De unde si geometria "diferita".
Cum a spus si Gabi, e fix acelasi cadru.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2031
Subiecte: 12

#392853 22 iunie la 09:58

Aia ziceam si eu, poza la 5.7 este teribil de prost facuta, de foarte jos cu camera orientata in sus. Asta este motivul pentru care se si vad interiorul seii si ambele sine.

ultima modificare: 22 iunie la 10:07

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#392856 22 iunie la 10:46


Vlad Fratiman, e același cadru dar cu 2 dimensiuni și de acolo diferențele optice de gabarit.

Mie mi se pare ca macar unghiul de la HT este diferit. De asemenea curbura TT-ului. Daca ne uitam la versiunea de pe pagina producatorului (varianta noua de 5.7) vedem ca are butuci novatec, furca pe aer de 120mm, throught axle, deci este o bicicleta gandita spre zona de trail. Varianta 4.7 este o treapta mai jos, as spune spre recreere-XC (nu competitie). Marimea diferita schimba proportiile nu forma.
Al doilea argument: dupa cum observi TT-ul din fotografii este cam acelasi. Daca era alta marime dar aceeasi geometrie atunci trebuia sa se schimbe si TT-ul.

Argument 3:
Focus: Raven, Bold, Whistler
Trek: x-caliber, Fuel-ex, Remedy
Canyon: exceed CF, Grand Canyon, Neuron
La acestea, indiferenty de marime au acelasi unghi la furca (HT) si acelasi BB drop macar pentru marimile M, L, XL adica cele mai raspandite. M-as mira sa puna poze pe site la modele cu marime S mai putin cautate.Orice marime ar fi bicicleta, daca eu reduc poza la scara ca sa fie rotile cam la fel (27,5 in acest caz) si le asez rotile pe aceasi baza, atunci unghiul la HT si BB drop trebuie sa fie identice. In cazul de fata sunt mult diferite si ma indoiesc sa aiba vreo treaba cu marimile.


Termina cu aberatiile astea, geometriile se compara in excel nu cu poze facute cine stie in ce conditii si la ce marimi de cadre.

Ce spui tu este corect in opinia mea pentru cei care au testat macar cateva zeci de cadre de diverse tipuri si pot face diferenta intre valorile din excel pe baze experientei avuta pe diverse cadre cu diverse valori ale cotelor. Pentru incepator acele valori sunt fix zero si eu vad mai util o aproximatie a modului cum va sta pe bicicleta. Animatiile nu sunt gandite sa fie o analiza riguroasa a geometriei, sunt diferente usoare de unghi a fotografie, poate de marime pentru cadru (are cineva informatii exacte despre asta???) dar iti fac o idee totusi generala despre pozitie pe bicicleta. Excelul iti spune ceva tie si tu prin prisma experientei personale poti sa ii explici omului cum va sta pe bicicleta. Din pacate la Devron vad ca nu sunt detalii despre geometrie.

L.E.

Pe langa marimile diferite de cadru, poza de la 5.7 este facuta din alt unghi fata de cea de la 4.7. De unde si geometria "diferita".

Asa este, unghiul este usor diferit dar nu intr-atat incat sa schimbe mult BB drop-ul si unghiul de la HT.
Hai sa facem o proba. O sa fotografiez bicicleta mea din lateral, un unghi de sus, altul de jos, cam ceva de genul de mai sus. Suprapunem pozele si vedem ce iese. Poate aveti dreptate. Nu stiu daca am timp astazi, dar o sa fac asta sigur. Daca ies diferente notabile, ma dau batut.

L.L.E.
Daca ma uit mai bine, intr-adevar poza pentru 5.7 pare facuta de la un unghi exagerat de jos. Este o sansa sa fie aceeasi geometrie. :)

ultima modificare: 22 iunie la 11:15

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 936
Subiecte: 6

#392858 22 iunie la 11:10

Orice marime ar fi bicicleta, daca eu reduc poza la scara ca sa fie rotile cam la fel (27,5 in acest caz) si le asez rotile pe aceasi baza, atunci unghiul la HT si BB drop trebuie sa fie identice. In cazul de fata sunt mult diferite si ma indoiesc sa aiba vreo treaba cu marimile.
Vlad, pozele sunt facute din unghiuri diferite. Aici intervine PERSPECTIVA. Tu poti scala pozele liniar pe doua directii. Chiar presupunand ca folosesti vreun algoritm trendy-flendy care sa scaleze non-liniar si dupa curbe diferite pe X si pe Y, tot nu vei putea compensa pentru efectele perspectivei. Fara suparare, dar ia o carte de geometrie descriptiva si vezi ce efect are perspectiva asupra unghiurilor atunci cand imaginea 3D este proiectata pe un plan.

O sa fotografiez bicicleta din lateral, un unghi de sus, altul de jos, cam ceva de genul de mai sus
Ca sa fie comparatia corecta tre' sa fie ambele fotografiate fix din acelasi unghi. Adica aparatul sa fie calat pe trepied, orientat normal la planul in care se afla bicicleta (planul focal sa fie paralel cu planul fotografiat si perfect centrat pe acesta), iar bicicletele sa fie la verticala si fix in aceeasi pozitie. E realizabil, dar e nevoie de mai mult de un aparat foto si o bicicleta.

Deore este destinat pentru 10s si este cumva pe nivel cu Sram X5, X7, x9. Sram GX este pentru 11s. Deci stric ca incadrare GX ar fi cumva in clasa cu SLX adica peste Deore.
Nu chiar. Exista GX atat pentru 10, cat si pentru 11 viteze.
X5 ar fi pe undeva pe langa Deore, X7 pe langa SLX si X9 pe langa XT. Asta asa, in mare. Nu prea exista o corespondenta chiar clara, pentru ca Sram are vreo 3479 de modele (X3,4,7,9,0, XX, XX1, NX, GX, etc.), in timp ce la Shimano e putin mai simplu. Iar parerile utilizatorilor sunt impartite.

ultima modificare: 22 iunie la 11:17

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#392860 22 iunie la 11:58

Depinde si de focala obiectivului cu care sunt facute pozele. Focala mare compreseaza planul fotografiei in timp ce focala mica deformeaza usor (depinde de calitatea obiectivului) :).

In rest de acord, m-am grabit cu comparatiile. X5 e clar comparabil cu deore, restul greu de clasificat exact. Chestii de greutate, fineturi, carbon,...... Cu atatea clasificari nu mai apucam sa mergem pe biciclete. De ce sram are X5 (10s) si GX (10s) chiar imi este greu sa imi dau seama.

ultima modificare: 22 iunie la 11:58

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#392862 22 iunie la 12:31

Gata, m-am trezit!!
Bună dimineața tuturor!! :)
Bineînțeles că e același cadru (Zerga 2016) cu echipare diferită (4.7, 5.7)
Scuze pentru deruta creată.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 936
Subiecte: 6

#392863 22 iunie la 12:35

Dimineață să-ți fie inima! :)

De ce sram are X5 (10s) si GX (10s) chiar imi este greu sa imi dau seama.
Tine minte trei cuvinte: marketing! :)
Unele GX-uri de 10 viteze sunt cu clutch, spre deosebire de X5 care e fara.
X5-ul e considerat cam prea entry si nu stiu cat de ravnit si vandut a fost (desi e un schimbator absolut decent), spre deosebire de X7 si X9 care au avut piata mai larga. Cand s-a trecut la sistemul clutch, X5-ul a devenit GX (ca sa sune mai intr-un fel), in timp ce X7, X9 si mai sus (avand deja un renume bun) au ramas pe piata cu aceeasi denumire. Pai cum sa schimbi denumirea lui X9 cand e un schimbator care se bate parte-n parte cu XT-ul?
Evident, pentru ca era nevoie, totusi, si de un X5 pe piata, au sarit repede si cu un GX non-clutch care sa umple gaura si sa faca vanzari bazat pe "reputatia" GX-ului clutch.

Cam asa vad eu lucrurile, poate n-am pus chiar punctul pe J.

ultima modificare: 22 iunie la 13:17

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 936
Subiecte: 6

#392864 22 iunie la 13:15

@ Alex Clocotici: uita-te si prin thread-ul asta, in caz ca aici n-ai inteles mare lucru
https://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/discutii-tehnice/31-biciclete/32469-mtb-buget-2500-lei/

Alex Clocotici

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#392871 22 iunie la 18:06

Multumesc pentru intentii dar m-ati pierdut in geometrii si unghiuri si curburi si poze facute din unghiuri diferite, intrebarea mea e relativ simpla, e sram gx mai bun ca deore? In banii astia imi puteti recomanda alte modele mai bune/mai bine echipate decat cele prezentate? Cine are un devron e multumit de el? Merita echiparea cu gx 2300lei?
Din ce am inteles pana acum e ca gx e un x5, deore e mai bun ca x5 da x7 e mai bun ca deore da gx cica e mai bun ca x7...

ultima modificare: 22 iunie la 18:07

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 936
Subiecte: 6

#392873 22 iunie la 18:40

:))) tocmai d-aia iti dadusem link-ul ala. Acolo am fost mai coerenti.
Cum am scris si acolo, personal as alege oricand GX-ul ala de pe 5.7 fata de Deore-le de pe 4.7. Asta din cauza slabiciunii mele pentru Sram si pentru transmisiile cat mai simple. In realitate nu e vreo diferenta notabila intre ele.

ultima modificare: 22 iunie la 23:14

Paul Alexandru

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#392882 22 iunie la 20:49

Ca idee, eu mi-am cumparat un Zerga 4.7 saptamana trecuta si dupa o saptamana de asteptare am primit cutia praf iar cand am dus bicicleta la service sa mi-o asambleze (ca eu mi-s noob) au observat ca ambele discuri erau deformate. Total distractie - 150 lei.

Soooo, aveti grija cu AfiSport. Mai bine le luati din showroom.

Ionel Borcescu

Trimite mesaj
Posturi: 58
Subiecte: 5

#392884 22 iunie la 21:03

Mie imi pare mai degraba vina firmei de curierat daca era ambalajul deteriorat.

Roberto Andrei

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 1

#392885 22 iunie la 21:43

A mai cumparat cineva de la AfiSport? Pareri? Si eu vreau sa cumpar un Devron Zerga...

Alex Clocotici

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#392887 22 iunie la 22:38

cred si eu ca de la curier e problema, ai avut ghinion, in specificatii arata ca e in stocul furnizorului si vine in 3-6 zile lucratoare deci... saptamana aia e explicabila..oarecum..
dar nu mi s-au oferit variante in acest pret?!

ultima modificare: 22 iunie la 22:39

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 936
Subiecte: 6

#392888 22 iunie la 22:45

Cand ambalajul e praf se refuza coletul fara sa te gandesti de doua ori. Simplu.
Nu ti s-au oferit variante pentru ca astea sunt cam best-buy la banii astia in momentul de fata.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#392889 22 iunie la 23:07

Eu am avut o pățanie cu un frigider. Când a ajuns, curierul mi-a atras atenția că este ruptă cutia într-o parte. Se vedea frigiderul lovit. Am refuzat, au trimis altul, perfect ambalat. L-am preluat de la curier, l-am dus în casă și seara când am desfăcut ambalajul aveam pe ușă o lovitură de toată frumusețea. Am trimis poză la magazin, au recunoscut că este vina lor și mi-au oferit un voucher. Am acceptat pentru că nu mai aveau alt produs in ofertă și sincer era un coșmar să îl ambalez din nou. In plus lovitura nu era ceva grav și am mascat cu vreo două ornamente magnetice.
De atunci filmez desfacerea coletelor de valoare mai mare.

On topic, și eu aș alege varianta cu Sram GX.

Alex Clocotici

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#393049 28 iunie la 00:10

Salut! Am primit bicicleta, un zerga d5.7, arata bine imi place, ambalajul a fost ok, nu rupt nu murdar totu bine, in schimb are un set de 3 zgaraieturi mici pe capacul ala de la cuvete si una de vro 2 cm pe ghidon.. capacul ala probabil o sa il schimb ca nu e scump si pe ghidon nu prea se observa, cel mai probabil e din fabrica minunea aia.
Problema e ca am impresia ca rotile sunt descentrate? sau nu am reusit eu sa le pun cum trebuie.. imi ating placutele de frana si scot si un sunet din ala fas fas fas la rotire. cum tre sa le pun corect?
Ps am cumparat-o de la afisport.ro

ultima modificare: 28 iunie la 00:10

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 936
Subiecte: 6

#393050 28 iunie la 07:44

Daca rotile sunt descentrate se vede. Invarte de ele ai uita-te cu atentie.
Oricum, gradul de centrare al rotii nu afecteaza relatia dintre disc si placute. Iti atinge pentru ca nu e aliniat bine etrierul sau pentru ca e discul putin stramb. Sau ambele.
Incearca sa centrezi cat de bine poti etrierul,si daca tot atinge uita-te daca discul are abatere. Daca da, te uiti cu atentie unde si in ce parte e stramb si tragi USOR de el cu mana in asa fel incat sa-l indrepti.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 1915
Subiecte: 6

#393054 28 iunie la 09:07

E mtb nu bibelou, să te aștepți și la alte zgârieturi.

În privința roților, dacă nu te pricepi cel mai bine mergi la un service... sau te uiți pe youtube cum se reglează etrierul pe disc.

Narcis Ionathan Neamtiu

Trimite mesaj
Posturi: 114
Subiecte: 7

#393060 28 iunie la 10:46

Din ce am gasit eu pe internet, acuma nu stiu cat de adevarat este.



ultima modificare: 28 iunie la 10:47

Dan Buzdugan

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 1

#393338 5 iulie la 10:47

@Vlad, ai fost amuzant cu comparatia de geometrie :))

ontopic, sunt in aceeasi pozitie, dupa ce ( am crezut ) ca m-am hotarat pe un Zerga 4.7 2017, am vazut Zerga 5.7 2016 cu o echipare mult mai buna si sunt hotarat sa o comand ( desi nu sunt 100% multumit de culoare - deh, prostii ) si modelul 2017 are cablurile ascunse, iar ceva optic, echiparea e mai importanta, plus ca e mai ieftina cu 200 lei, de banii aia schimb pedalele.

Am vorbit cu cei de la DHS local, pentru ca vreau sa o iau de la ei si verifica acum stocurile, apropo, daca mergeti cu pretul de Afisport la DHS, va ofera acelasi pret de pe Afi - personal mi se pare mai ok sa-i sustin local.

LE: Am primit telefon, au reusit sa obtina o bucata ( o fi trick de vanzator ) si imi dau pretul de Afi, dupa program, merg la dat avans. Super happy!

ultima modificare: 5 iulie la 11:49

+2
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 355
Subiecte: 10

#393356 5 iulie la 13:03


@Vlad, ai fost amuzant cu comparatia de geometrie :))

Am muncit la ea :)
Încă mi se pare o idee bună că să compari măcar aproximativ geometrii de biciclete în acest mod. Însă trebuie să ai fotografii laterale de din același unghi, aceeași mărime de bicicletă, sunt cam multe variabile, așa că o las baltă momentan.

ultima modificare: 5 iulie la 13:03

+1
Dan Buzdugan

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 1

#393362 5 iulie la 15:16

Poate ajuta pe cineva pe viitor, am gasit o galerie la cehi

http://cykl.cz/item/galerie-devron-zerga-d5-7

Alex Clocotici

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 3

#393501 8 iulie la 19:38

Dane ti-a ajuns bicicleta? cum e? mie mi-a venit de la afi cu ambele roti descentrate si discurile imi atingeau placutele.. am dus-o in decathlon la centrat si de 3 zile nu e gata .. cred ca ma ajunge vro 30 de lei din cate am inteles de la baiatu ala plus 10 lei ciubuc ca na sa o termine odata.. In rest sunt foarte multumit de ea, plus ca GX ul mi se pare superior fata de Deore

+1
boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3162
Subiecte: 12

#393507 8 iulie la 20:40

Adica meseriasii de la afisport au trimis asa ceva? Ar merita o recenzie aici https://www.dirtbike.ro/recenzii-biciclete/46-magazine-biciclete

+1
Dan Buzdugan

Trimite mesaj
Posturi: 25
Subiecte: 1

#393543 9 iulie la 09:34

Inca nu, eu am comandat-o prin DHS, joi le-am platit avans. Joi dimineata am sunat la DHS sa intreb de stoc, nu aveau nimic. Am sunat la Afi, aveau 7 bucati in stoc. Am sunat iar la DHS si i-am rugat sa incerce sa faca rost de o bucata, mai ales ca Afi are 7. Dupa vreo ora, m-a sunat DHS ca au reusit sa "rupa"o bucata de la fabrica, din cele 7 rezervate pentru Afi.

Acum, daca vine cu defecte, presupun ca n-o sa-mi mai spuna si ma suna cand e pregatita. La cum e vremea, nu ma grabesc sa o ridic.

Revin cu detalii.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro