Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Proiect cyclocross Giant X1500


Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 810
Subiecte: 11

#387736 27 noiembrie 2017 la 16:13

Salut

Ma gandesc sa fac unele upgrade-uri acestei biciclete in ideea de a o transforma intr-o bicicleta buna la toate. Partea de commuting o face cu succes din primavara, veleitati de cursiera nu are si ma gandeam sai ii pun anvelope cramponate sa o scot si in off-road sa vad cum se comporta. Imi plac bicicletele de cyclocross si ma intrebam cat de usor/greu ar fi sa o duc in directia aceea?
Deci pacientul in cauza este :

Cadru CrMo 4130, grip shiftere 3x7, transmisie Alivio old school(crank,FD,RD), frane shimano BR-CT11

Ma gandeam sa ii schimb ghidonul in drop bar. Aici apar oarecum complicatii de compatibilitate si cost. Am cautat preturi la seturi de ergopower-e SH si sunt destul de scumpe in comparatie cu pretul total al bicicletei cum e acum.
Inspirat de un Triban 100, va intreb daca acea echipare cu shiftere pe ghidon model Shimano A050 si frane separate, e o solutie valabila. Si unde as putea gasi asa ceva ?
Ori daca cel mai indicat ar fi sa aleg optiunea de STi Shifter?
Stiu ca trebuie sa schimb pedalierul, caseta , pinioanele si lantul.

Intrebrea este pentru colegii mai mesteri decat mine si cu mai multe cunostinte in ale bicicletelor de sosea, daca merita investitia pt aceasta bicicleta si ce aspecte mai trebuie luate in calcul ?

orice informatie e bine-venita
multumesc.

Octavian Craioveanu

Trimite mesaj
Posturi: 46
Subiecte: 4

#387738 27 noiembrie 2017 la 18:55

Salut!
Financiar, in mod sigur nu merita. Daca ai tu chef de un proiect pentru serile lungi de iarna si esti dispus sa cheltui ceva bani atunci da, sigur. Daca te tenteaza un gravelbike/cyclocross, cel mai avantajos este sa cauti oarece oferte de extrasezon gen

https://www.olx.ro/oferta/cyclocross-gravel-bike-voodoo-shimano-ieftin-cyclo-cross-ciclocros-ID9LvpP.html#bcda8fa5d2

cu echipare ceva mai modesta si sa negociezi. Succes cu decizia.
apropo, vezi sa nu fie toptube-ul prea lung ptr dropbar. Risti sa ajungi la un reach incomod.

ultima modificare: 27 noiembrie 2017 la 18:56

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387740 27 noiembrie 2017 la 22:52

Va fi rentabil? No way! Va fi fun? Hell, yeah!!!!!!
Acestea fiind spuse, nu pot sa-ti mai spun decat join the club! Momentan construiesc si eu un fel de monstercross dintr-un cadru de MTB CrMoly, roti de 26" si am studiat destul de mult subiectul. Ca idee, configuratia la care m-am gandit este:
- ghidon dropbar
- manete ergo
- transmisie 1x10, caseta 11-46T, foaie 38T
- frane TRP CX9 spate / TRP Spyre fata
Restul componentelor sunt irelevante in cazul de fata.

Ce pot sa-ti spun este ca nu va iesi cyclocross, ci un fel de struto-camila.
Oricum, daca vrei sa-l scoti offroad vei avea nevoie de manevrabilitate, pe care o vei obtine la modul optim doar in drops. Ca sa nu ai probleme in ceea ce priveste pozitia si manevrabilitaea drop-urile trebuie sa stea cam unde ar sta flatbar-ul in mod normal. Lucrul asta il obtii cu o pipa cu rise foarte mare si un ghidon cu reach si drop mici. De asemenea, e recomandat un ghidon cu lateral flare mare, pentru ca iti ofera o multitudine de pozitii pentru maini cand stai in drops comparativ cu un dropbar normal. Un bun exemplu care le combina pe toate cele de mai sus (la un pret relativ decent) este On-One Midge.
Legat de shiftere: daca vrei sa te dai offroad serios e indicat sa folosesti ergo. Avand in vedere ca vei sta mai mult in drops, sistemul de pe Triban 100 mi se pare exclus - ar presupune sa iei mana din drop de cate ori schimbi; pe sosea mai merge, dar offroad nu prea. O varianta mai wallet-friendly este sa folosesti manete de frana pentru dropbar si shiftere de tip bar-end, montate in capetele dropbar-ului. Asta daca iti iei niste bar-end-uri normale din bazar; daca iei R2C-urile de la Sram ajungi la banii de ergo :). Avantajul fata de setup-ul de la Triban este ca nu trebuie sa desprinzi mana de pe ghidon cand schimbi, ci doar o muti mai in spate. Setup-ul asta e destul de dubios la inceput (pentru ca schimbi in sus cu inelarul si/sau cu degetul mic si in jos cu podul palmei), dar te obisnuiesti repede - m-am dat cu asa ceva si chiar mi-a placut.

Later edit: Revenind putin cu picioarele pe pamant... Tinand cont de ce ai tu acolo, ai avea nevoie doar de ghidon, eventual o pipa mai scurta (nu-mi dau bine seama din poza cat de lunga e asta), ergopowere si cauciucuri. Probabil ca vei dori o postura mai agresiva decat ce ai acum, deci te poti duce cu dropbar-ul mai jos decat pozitia actuala a ghidonului. Oricum, avand in vedere ca ai un headset old-school reglajul pe inaltime nu va fi o problema.

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 10:42

+2
. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3439
Subiecte: 15

#387741 27 noiembrie 2017 la 22:58



si 232 de pagini cu idei, probleme si solutii:

https://www.bikeforums.net/classic-vintage/828426-show-your-vintage-mtb-drop-bar-conversions.html

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387742 27 noiembrie 2017 la 23:17

Exact asa!
Cauta si guitar ted productions. Gasesti pe blogul ala n-shpe modele custom si detalii despre ce implica o astfel de conversie, mai ales pe partea de geometrie, care e cea mai importanta intr-un astfel de proiect.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#387748 28 noiembrie 2017 la 10:56

Adrian Damian: ..si ma gandeam.. sa o scot si in off-road sa vad cum se comporta.
O poti folosi asa cum e, cat timp e offroad usor.. eventual iei cauciucuri de CX
Cu modificarea,.. la o prima vedere e problema cu furca 1", pipele alea nu stiu cat rezista la offroad.
Apoi apar altele, poate vezi ca franele nu-s destul de bune pt offroad, etc etc etc
Asta DACA reusesti sa rezolvi treaba cu geometria...

Adrian Damian: ... Imi plac bicicletele de cyclocross.
Si mie imi plac bicicletele de sosea, foarte mult, dar nu sunt pt mine, in special pe infrastructura noastra.

Postarea ta suna mai mult a proiect de plictiseala... mergi asa mult offroad incat sa aiba sens treaba ?
Daca da ia mtb.

Ce vad eu la ciclocross e mocirleala, acest tip de biciclete NU e pt offroad serios asa ca se umplu de noroi si fug cu bicicleta-n spate... TARE.



Cu asa ceva nu ar mai pierde timpul cu descalecat/ incalecat.



ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 11:32

+2
. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3439
Subiecte: 15

#387749 28 noiembrie 2017 la 11:20

Pe vremuri era mai simplu si rideri mai increzatori:

de sosea:


de teren:


Pipe de 1inch si cauciucuri de 18 sau 22.....acum nici bordura nu o mai cobori fara fat sau +27 si cuvete si pipe heavy duty....

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 11:22

+4
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387750 28 noiembrie 2017 la 11:35

Calin Neagu: La o prima vedere e problema cu furca 1", pipele alea nu stiu cat rezista la offroad.
Cu totii ne-am dat cu headset-uri de 1" inainte sa auzim de oversize si uite ca inca traim :)
Da, standardele s-au schimbat. Si da, nu va iesi o bicicleta de nivel competitional si nici o bicicleta care sa rupa muntii in doua, dar cred ca poate iesi o bicicleta foarte distractiva si consider ca asta conteaza cel mai mult.
Treaba cu mocirleala e doar un mod de a privi lucrurile. Poti sa mergi cu ea si pe uscat. :) Am testat o astfel de struto-camila offroad si mi s-a parut fenomenala. Motiv pentru care am renuntat la ideea de a-mi face o bicla jucausa de oras si m-am reorientat catre acest tip de "monstercross".
Adrian, eu te sustin! :)))

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 12:31

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#387751 28 noiembrie 2017 la 11:37

Pipa prinde ghidonul cu 1 surub, am vazut cateva clipuri unde se misca ghidonul la acest tip de prindere... clipuri de genul "How good is a 150$ wallmart mtb
Si eu m-am dat pe acest tip cand eram copil si mergeam incet, acum n-as avea curaj cu asa ceva.

Cum am zis, poate merge cu ea asa cum e, cat timp NU se crede pe mtb,.. acele cauciucuri au aderenta si pe offroad USCAT la presiune mai joasa.

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 11:49

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3439
Subiecte: 15

#387752 28 noiembrie 2017 la 11:50

Daca iei pipa de la Walmart.........sigur ca nu tine la hopuri.

Dar daca iei asta:
https://www.pinkbike.com/photo/8288440/

Cu asta se castigau campionate mondiale! De downhill! Pe bune.

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 11:51

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387753 28 noiembrie 2017 la 12:03

Nu luam in considerare "bicicletele" de supermarket. Alea raman proaste, indiferent de standardele pe care le implementeaza. Am avut o pipa ITM (parca) pe 1" ca inlocuitor pentru pipa stock de pe Olympia. Am dat in ea cat am putut, dar ghidonul n-a plecat de la locul lui decat in momentul in care am strambat si furca :))). Mai exista si alte variante gen Syncros.

Calin Neagu: Cum am zis, poate merge cu ea asa cum e, cat timp NU se crede pe mtb,.. acele cauciucuri au aderenta si pe offroad USCAT la presiune mai joasa.
Asa e! Eu ma dau pe offroad usor / gravel (uscat) cu semi-slick-uri de 28, pentru ca mi-e lene sa schimb cauciucurile de cate ori ies de pe asfalt. Doar ca, daca nu schimbi nimic, nu mai exista proiectul in sine. In plus, dropbar-ul face toti banii.

Nu stiu, poate sunt eu prea hyper pe subiectul asta... :)))

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 12:20

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3439
Subiecte: 15

#387754 28 noiembrie 2017 la 14:27

Singurul lucru ingrijorator la cadrul tau pare sa fie, din poza, spatiul destul de mic pentru cauciucul spate. Nu vad sa mai fie loc prea mult in zona chainstay-iurile din spatele pedalierului.

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 810
Subiecte: 11

#387758 28 noiembrie 2017 la 17:13

Multumesc frumos de pareri, sugestii , informatii si sustinere. Vad ca am trezit unii pasionati
O sa am de unde sa ma documentez in lunile urmatoare.

Motivul pt care merg pe acest proiect este din cauza cadrului : eu avand 1.68 mi-e foarte greu sa gasesc biciclete pe masura mea, mai ales daca vreau cyclocross(asta daca as merge pe ceva relativ nou) ....cursiere hai ca mai gasesti prin targuri, aduse de antreprenorii locali. Am observat o tendinta la cadrele de 50-52 cm, cat as avea eu nevoie ,sa se foloseasca roti de 584.
Si un alt motiv pt care nu doresc una noua este ca daca sta legata intr-un rastel, nu vreau sa se claseze in primele zece optiuni ale baietilor care isi pun intrebarea " Pe care o saltam?"

Legat de ghidon , am uitat sa mentionez ca doresc sa schimb si pipa si sa folosesc un adaptor :
https://www.marosbike.ro/pipe-ghidon/adaptor-pipa-zoom-28-6-22-2mm-150mm.html pt a putea folosi combinatia asta :


Legat de geometrie , la ce ar trebui sa fiu mai atent ? Sa nu se modifice reach-ul foarte mult ?
O vedere din lateral :


@boris
Ai dreptate legat de spatiul acela. Insa momentan am o anvelopa de 47x622 si mai sunt cam 7mm pe fiecare parte. Din cat m observat, pt cyclocross anvelopele recomandate ar fi intre 30-35, deci presupun ca ar trebui sa incapa.

Evident ca nu voi folosi bicicleta la trasee super tehnice , sau coborari spectaculoase, deci nu voi incerca nimic din ce se vede in acest video : https://www.youtube.com/watch?v=gvL1agpqwvE

Si o ultima intrebare legata de frane. Am observat ca tendinta este sa se migreze catre frane pe disc ,daca le-au introudus si la cursiere, sa nu mai vorbim de cyclocross unde nu cred ca ai posibilitatea sa alegi altceva.
Intrebarea mea este legata de modelele cantilever : exista vreo diferenta notabila intre urmatoarele modele :
Tektro CR710 https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=128047;menu=1000,4,320,321 si
Tektro CR720 https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=12052;menu=1000,2,15,118 ???
Sau este doar de design ?

multumesc

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387760 28 noiembrie 2017 la 18:13

Legat de ghidon: da, trebuie sa ai grija sa nu maresti reach-ul prea tare. Cand stai in drops mainile sa fie cam in aceeasi pozitie in care ar sta pe flatbar. Teoretic drop-ul sa nu cada sub cuveta superioara
Daca folosesti un adaptor ahead vei avea nevoie de o pipa cu rise mare rau (gen 35-37 grade). Oricum, iti sugerez sa iei intai ghidonul sa vezi cam in ce pozitie vrei sa il pui si abia apoi sa alegi pipa care sa ti-l aduca unde vrei.
Legat de frane: prima e setata narrow, ceea ce iti ofera putere mai mare. A doua e setata wide si va avea modulatie mai buna (teoretic) si un mud-clearance mai bun. Poti, de exemplu, sa mergi cu narrow pe fata si wide pe spate. Ca un heads-up, exista Avid Shorty Ultimate (cam scumpe) care te lasa sa le setezi tu cum vrei. Nu strica sa te uiti si la niste mini v-brake. De asemenea, vezi ca Tektro si Cane Creek fac niste manete de frana dropbar compatibile cu v-brake normale dar nu au shiftere inegrate.

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 22:27

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387761 28 noiembrie 2017 la 21:57

PS: Nu stiu ce sa zic de adaptorul ala. Am avut si eu unul la un moment dat. Nu era Zoom, era alta chinezarie, dar facea ghidonul exact ca in filmuletele despre care vorbea Calin.
Decat un adaptor prost mai bine o pipa standard, dar buna.

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 22:26

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro