Forum
Esti aici:
Subiect: Proiect cyclocross Giant X1500
#8536
Postat de Adrian Damian
Subiect deschis de la 27 noiembrie 2017 la 14:13
Raporteaza
Salut
Ma gandesc sa fac unele upgrade-uri acestei biciclete in ideea de a o transforma intr-o bicicleta buna la toate. Partea de commuting o face cu succes din primavara, veleitati de cursiera nu are si ma gandeam sai ii pun anvelope cramponate sa o scot si in off-road sa vad cum se comporta. Imi plac bicicletele de cyclocross si ma intrebam cat de usor/greu ar fi sa o duc in directia aceea?
Deci pacientul in cauza este :
Cadru CrMo 4130, grip shiftere 3x7, transmisie Alivio old school(crank,FD,RD), frane shimano BR-CT11
Ma gandeam sa ii schimb ghidonul in drop bar. Aici apar oarecum complicatii de compatibilitate si cost. Am cautat preturi la seturi de ergopower-e SH si sunt destul de scumpe in comparatie cu pretul total al bicicletei cum e acum.
Inspirat de un Triban 100, va intreb daca acea echipare cu shiftere pe ghidon model Shimano A050 si frane separate, e o solutie valabila. Si unde as putea gasi asa ceva ?
Ori daca cel mai indicat ar fi sa aleg optiunea de STi Shifter?
Stiu ca trebuie sa schimb pedalierul, caseta , pinioanele si lantul.
Intrebrea este pentru colegii mai mesteri decat mine si cu mai multe cunostinte in ale bicicletelor de sosea, daca merita investitia pt aceasta bicicleta si ce aspecte mai trebuie luate in calcul ?
orice informatie e bine-venita
multumesc.
Ma gandesc sa fac unele upgrade-uri acestei biciclete in ideea de a o transforma intr-o bicicleta buna la toate. Partea de commuting o face cu succes din primavara, veleitati de cursiera nu are si ma gandeam sai ii pun anvelope cramponate sa o scot si in off-road sa vad cum se comporta. Imi plac bicicletele de cyclocross si ma intrebam cat de usor/greu ar fi sa o duc in directia aceea?
Deci pacientul in cauza este :

Cadru CrMo 4130, grip shiftere 3x7, transmisie Alivio old school(crank,FD,RD), frane shimano BR-CT11
Ma gandeam sa ii schimb ghidonul in drop bar. Aici apar oarecum complicatii de compatibilitate si cost. Am cautat preturi la seturi de ergopower-e SH si sunt destul de scumpe in comparatie cu pretul total al bicicletei cum e acum.
Inspirat de un Triban 100, va intreb daca acea echipare cu shiftere pe ghidon model Shimano A050 si frane separate, e o solutie valabila. Si unde as putea gasi asa ceva ?
Ori daca cel mai indicat ar fi sa aleg optiunea de STi Shifter?
Stiu ca trebuie sa schimb pedalierul, caseta , pinioanele si lantul.
Intrebrea este pentru colegii mai mesteri decat mine si cu mai multe cunostinte in ale bicicletelor de sosea, daca merita investitia pt aceasta bicicleta si ce aspecte mai trebuie luate in calcul ?
orice informatie e bine-venita
multumesc.
Postat de Adrian Damian la 27 noiembrie 2017 la 14:13
0
0
Salut!
Financiar, in mod sigur nu merita. Daca ai tu chef de un proiect pentru serile lungi de iarna, si esti dispus sa cheltui ceva bani atunci da, sigur. Daca te tenteaza un gravelbike/cyclocross, cel mai avantajos este sa cauti oarece oferte de extrasezon gen
https://www.olx.ro/oferta/cyclocross-gravel-bike-voodoo-shimano-ieftin-cyclo-cross-ciclocros-ID9LvpP.html#bcda8fa5d2
si sa negociezi. Succes cu decizia.
apropo, vezi sa nu fie toptube-ul prea lung ptr dropbar. Risti sa ajungi la un reach incomod.
Financiar, in mod sigur nu merita. Daca ai tu chef de un proiect pentru serile lungi de iarna, si esti dispus sa cheltui ceva bani atunci da, sigur. Daca te tenteaza un gravelbike/cyclocross, cel mai avantajos este sa cauti oarece oferte de extrasezon gen
https://www.olx.ro/oferta/cyclocross-gravel-bike-voodoo-shimano-ieftin-cyclo-cross-ciclocros-ID9LvpP.html#bcda8fa5d2
si sa negociezi. Succes cu decizia.
apropo, vezi sa nu fie toptube-ul prea lung ptr dropbar. Risti sa ajungi la un reach incomod.
Postat de Octavian Craioveanu editat la 27 noiembrie 2017 la 16:56
0
0
Va fi rentabil? No way! Va fi fun? Hell, yeah!!!!!!
Acestea fiind spuse, nu pot sa-ti mai spun decat join the club! Momentan construiesc si eu un fel de monstercross dintr-un cadru de MTB CrMoly, roti de 26" si am studiat destul de mult subiectul. Ca idee, configuratia la care m-am gandit este:
- ghidon dropbar
- manete ergo
- transmisie 1x10, caseta 11-46T, foaie 38T
- frane TRP CX9 spate / TRP Spyre fata
Restul componentelor sunt irelevante in cazul de fata.
Ce pot sa-ti spun este ca nu va iesi cyclocross, ci un fel de struto-camila.
Oricum, daca vrei sa-l scoti offroad vei avea nevoie de manevrabilitate, pe care o vei obtine la modul optim doar in drops. Ca sa nu ai probleme in ceea ce priveste pozitia si manevrabilitaea drop-urile trebuie sa stea cam unde sta flatbar-ul acum. Lucrul asta il obtii cu o pipa cu rise foarte mare si un ghidon cu reach si drop mici. De asemenea, e recomandat un ghidon cu lateral flare mare, pentru ca iti ofera o multitudine de pozitii pentru maini cand stai in drops comparativ cu un dropbar normal. Un bun exemplu care le combina pe toate cele de mai sus este On-One Midge.
Legat de shiftere: daca vrei sa te dai offroad serios e indicat sa folosesti ergo. Avand in vedere ca vei sta mai mult in drops, sistemul de pe Triban 100 mi se pare exclus - ar presupune iei mana din drop de cate ori schimbi; pe sosea mai merge, dar offroad nu prea. O varianta mai wallet-friendly este sa folosesti manete de frana pentru dropbar si shiftere de tip bar-end, montate in capetele dropbar-ului. Asta daca iti iei niste bar-end-uri normale din bazar; daca iei R2C-urile de la Sram ajungi la banii de ergo :).Avantajul fata de setup-ul de la Triban este ca nu trebuie sa desprinzi mana de pe ghidon cand schimbi, ci doar o muti mai in spate. Setup-ul asta e destul de dubios la inceput, dar te obisnuiesti repede - m-am dat cu asa ceva si chiar mi-a placut.
Acestea fiind spuse, nu pot sa-ti mai spun decat join the club! Momentan construiesc si eu un fel de monstercross dintr-un cadru de MTB CrMoly, roti de 26" si am studiat destul de mult subiectul. Ca idee, configuratia la care m-am gandit este:
- ghidon dropbar
- manete ergo
- transmisie 1x10, caseta 11-46T, foaie 38T
- frane TRP CX9 spate / TRP Spyre fata
Restul componentelor sunt irelevante in cazul de fata.
Ce pot sa-ti spun este ca nu va iesi cyclocross, ci un fel de struto-camila.
Oricum, daca vrei sa-l scoti offroad vei avea nevoie de manevrabilitate, pe care o vei obtine la modul optim doar in drops. Ca sa nu ai probleme in ceea ce priveste pozitia si manevrabilitaea drop-urile trebuie sa stea cam unde sta flatbar-ul acum. Lucrul asta il obtii cu o pipa cu rise foarte mare si un ghidon cu reach si drop mici. De asemenea, e recomandat un ghidon cu lateral flare mare, pentru ca iti ofera o multitudine de pozitii pentru maini cand stai in drops comparativ cu un dropbar normal. Un bun exemplu care le combina pe toate cele de mai sus este On-One Midge.
Legat de shiftere: daca vrei sa te dai offroad serios e indicat sa folosesti ergo. Avand in vedere ca vei sta mai mult in drops, sistemul de pe Triban 100 mi se pare exclus - ar presupune iei mana din drop de cate ori schimbi; pe sosea mai merge, dar offroad nu prea. O varianta mai wallet-friendly este sa folosesti manete de frana pentru dropbar si shiftere de tip bar-end, montate in capetele dropbar-ului. Asta daca iti iei niste bar-end-uri normale din bazar; daca iei R2C-urile de la Sram ajungi la banii de ergo :).Avantajul fata de setup-ul de la Triban este ca nu trebuie sa desprinzi mana de pe ghidon cand schimbi, ci doar o muti mai in spate. Setup-ul asta e destul de dubios la inceput, dar te obisnuiesti repede - m-am dat cu asa ceva si chiar mi-a placut.
Postat de Camil Badulescu editat la 28 noiembrie 2017 la 08:42
0
0
Exact asa!
Cauta si guitar ted productions. Gasesti pe blogul ala n-shpe modele custom si detalii despre ce implica o astfel de conversie, mai ales pe partea de geometrie, care e cea mai importanta intr-un astfel de proiect.
Cauta si guitar ted productions. Gasesti pe blogul ala n-shpe modele custom si detalii despre ce implica o astfel de conversie, mai ales pe partea de geometrie, care e cea mai importanta intr-un astfel de proiect.
Postat de Camil Badulescu la 27 noiembrie 2017 la 21:17
0
0
Adrian Damian
..si ma gandeam.. sa o scot si in off-road sa vad cum se comporta.
Reinventezi industria, clar.
Lasand ironia, bani aruncati dpmdv.
La o prima vedere vad deja problema cu furca 1", pipele alea nu stiu cat rezista la offroad.
Apoi vezi ca franele nu-s destul de bune pt offroad, etc etc etc
Adrian Damian
... Imi plac bicicletele de cyclocross.
Si mie imi plac bicicletele de sosea, foarte mult, dar nu sunt pt mine, in special pe infrastructura noastra.
Postarea ta suna mai mult a proiect de plictiseala... mergi asa mult offroad incat sa aiba sens treaba ?
Daca da mai bine iei mtb cu banii pe care ii dai sa modifici o bicicleta de oras/ naveta, cu cramponate ce plm de naveta mai faci ?
Postat de Calin Neagu editat la 28 noiembrie 2017 la 09:32
0
0
Calin Neagu
La o prima vedere e problema cu furca 1", pipele alea nu stiu cat rezista la offroad.
Cu totii ne-am dat cu headset-uri de 1" inainte sa auzim de oversize si uite ca inca traim :)
Da, standardele s-au schimbat. Si da, nu va iesi o bicicleta de nivel competitional si nici o bicicleta care sa rupa muntii in doua, dar cred ca poate iesi o bicicleta foarte distractiva si consider ca asta conteaza cel mai mult.
Treaba cu mocirleala e doar un mod de a privi lucrurile. Poti sa mergi cu ea si pe uscat. :) Am testat o astfel de struto-camila offroad si mi s-a parut fenomenala. Motiv pentru care am renuntat la idea de a-mi face o bicla jucausa de oras si m-am reorientat catre acest tip de "mostercross".
Adrian, eu te sustin! :)))
Postat de Camil Badulescu editat la 28 noiembrie 2017 la 10:31
0
0
Pipa prinde ghidonul cu 1 surub, am vazut cateva clipuri unde se misca ghidonul la acest tip de prindere... clipuri de genul "How good is a 150$ wallmart mtb...
Cum am zis, poate merge cu ea asa cum e, cat timp e uscat acele cauciucuri au ceva aderenta si pe offroad... la presiune mai joasa.
Cum am zis, poate merge cu ea asa cum e, cat timp e uscat acele cauciucuri au ceva aderenta si pe offroad... la presiune mai joasa.
Postat de Calin Neagu editat la 28 noiembrie 2017 la 09:49
0
0
Nu luam in considerare "bicicletele" de supermarket. Alea raman proaste, indiferent de standardele pe care le implementeaza. Am avut o pipa ITM (parca) pe 1". Am dat in ea cat am putut, dar ghidonul n-a plecat de la locul lui decat in momentul in care am strambat si furca :))). Mai exista si alte variante gen Syncros.
Asa e! Eu ma dau pe offroad usor / gravel (uscat) cu semi-slick-uri de 28, pentru ca mi-e lene sa schimb cauciucurile de cate ori ies de pe asfalt. Doar ca, daca nu schimbi nimic, nu mai exista proiectul in sine. In plus, dropbar-ul face toti banii.
Nu stiu, poate sunt eu prea hyper pe subiectul asta... :)))
Calin Neagu
Cum am zis, poate merge cu ea asa cum e, cat timp NU se crede pe mtb,.. acele cauciucuri au aderenta si pe offroad USCAT la presiune mai joasa.
Asa e! Eu ma dau pe offroad usor / gravel (uscat) cu semi-slick-uri de 28, pentru ca mi-e lene sa schimb cauciucurile de cate ori ies de pe asfalt. Doar ca, daca nu schimbi nimic, nu mai exista proiectul in sine. In plus, dropbar-ul face toti banii.
Nu stiu, poate sunt eu prea hyper pe subiectul asta... :)))
Postat de Camil Badulescu editat la 28 noiembrie 2017 la 10:20
0
0
Discutate recent pe forum