Forum
Esti aici:
Subiect: Recomandare Stand Over Height maxim acceptabil
#112272
Postat de Vlad Iulian Panaitescu
Subiect deschis de la 3 iulie 2015 la 08:59
Raporteaza
Salutare tuturor!
In primul rand vreau sa stiti ca mi-am facut temele in ceea ce priveste alegerea geometriei bicicletei. Am o inaltime de 1.77cm, un inseam la jeans de 81cm si un inseam real, de ciclist, de 86cm. Bineinteles ca mi-am facut toate masuratorile biometrice posibile si am folosit calculatoare profi de pe 2 situri (competitivecyclist.com care are 3 metode diferite de calcul si pedalforce.com). Rezultatele au fost FOARTE apropiate... dar nu mai intru in detalii pe tema. Un singur lucru pot sa spun si anume faptul ca Top Tube-ul ideal pentru mine este de 55.2cm (la bicicleta actuala am 55.5cm si este perfect) si un Stem Length de 10.5-11.5. OK... Acum vreau sa comand din UK o bicicleta Genesis Tour de Fer 20 si pic intre geometriile marimilor 54 si 56. Prima are stand over height de 80.4cm iar cea de-a doua are 82.1. Intrebarea mea ar fi daca avand in vedere ca am un inseam real de 86cm pot opta fara probleme (sa nu ma trezesc cu surpriza ca opresc brusc si sar de pe bicicleta fix pe cadru :P ). Din ceea ce am citit pana acum, ar fi suficient o diferenta de inaltime de 3-5cm intre inseam-ul real si standover height... mai ales ca ai si niste pantofi in picioare care mai adauga cel putin inca 1cm si ca atunci cand te opresti la un stop, pozitia cadrului nu e perfect verticala ci usor aplecat ape o parte si standover-ul mai pierde circa 1cm. De asemenea, din cate inteleg, cel mai mult conteaza top tube-ul + stem-ul ca sa iti dea pozitie corecta a trunchiului (si aici pic fix intre modele) si de asemenea recomandarea generala ar fi sa alegem cadrul de dimensiune mai mare dintre cele doua. Deci, vi se pare OK un standover de 82.1cm pentru un inseam real de 86cm? Trebuie sa iau o decizie rapida in legatura cu asta pentru ca ar cam trebui sa dau comanda... Multumesc anticipat!
In primul rand vreau sa stiti ca mi-am facut temele in ceea ce priveste alegerea geometriei bicicletei. Am o inaltime de 1.77cm, un inseam la jeans de 81cm si un inseam real, de ciclist, de 86cm. Bineinteles ca mi-am facut toate masuratorile biometrice posibile si am folosit calculatoare profi de pe 2 situri (competitivecyclist.com care are 3 metode diferite de calcul si pedalforce.com). Rezultatele au fost FOARTE apropiate... dar nu mai intru in detalii pe tema. Un singur lucru pot sa spun si anume faptul ca Top Tube-ul ideal pentru mine este de 55.2cm (la bicicleta actuala am 55.5cm si este perfect) si un Stem Length de 10.5-11.5. OK... Acum vreau sa comand din UK o bicicleta Genesis Tour de Fer 20 si pic intre geometriile marimilor 54 si 56. Prima are stand over height de 80.4cm iar cea de-a doua are 82.1. Intrebarea mea ar fi daca avand in vedere ca am un inseam real de 86cm pot opta fara probleme (sa nu ma trezesc cu surpriza ca opresc brusc si sar de pe bicicleta fix pe cadru :P ). Din ceea ce am citit pana acum, ar fi suficient o diferenta de inaltime de 3-5cm intre inseam-ul real si standover height... mai ales ca ai si niste pantofi in picioare care mai adauga cel putin inca 1cm si ca atunci cand te opresti la un stop, pozitia cadrului nu e perfect verticala ci usor aplecat ape o parte si standover-ul mai pierde circa 1cm. De asemenea, din cate inteleg, cel mai mult conteaza top tube-ul + stem-ul ca sa iti dea pozitie corecta a trunchiului (si aici pic fix intre modele) si de asemenea recomandarea generala ar fi sa alegem cadrul de dimensiune mai mare dintre cele doua. Deci, vi se pare OK un standover de 82.1cm pentru un inseam real de 86cm? Trebuie sa iau o decizie rapida in legatura cu asta pentru ca ar cam trebui sa dau comanda... Multumesc anticipat!
Postat de Vlad Iulian Panaitescu la 3 iulie 2015 la 08:59
0
0
Daca il vei folosi doar pe asfalt e ok, un pic la limita dar ok.
Postat de Valeriu Ionascu la 3 iulie 2015 la 09:35
0
0
Multumesc mult pentru raspuns! Deci avand in vedere ca vreau sa-l folosesc si "pe langa" asfalt :P, ca am optat pentru un adventure /cyclocross bike tocmai ca sa am un all-rounder, inseamna ca ar trebui sa optez pentru dimensiunea mai mica... deci 54 cu standover-ul de 80.4cm...
Postat de Vlad Iulian Panaitescu la 3 iulie 2015 la 09:43
0
0
Nu as risca sa iau o bicicleta pe care voi sta zeci de ore pe saptamana fara sa o probez indelung inainte...
Postat de Valeriu Ionascu la 3 iulie 2015 la 09:51
0
0
Corect din nou... Din pacate nu am unde sa probez un Croix de Fer in Romania (vreau neaparat cadru otel si modelul asta de cadru este unul reusit se pare)... Bicicleta imi va fi trimisa din UK... Pe de alta parte, mi-am facut temele cat de bine am putut (facandu-mi masuratori si calcule si am verificat top tube-ul cu bicicleta actuala care e OK). Deci, la bicicleta actuala am TT 55.5cm, conform calcule ideal ar fi 54.8-55.2cm si la marimea Croix de Fer mai mica, la 54, TT-ul este de 54.7cm... deci ar trebui sa fie OK cred eu... As fi vrut eu sa o pot proba inainte... Iar in Romania nu am gasit vreun Aventure/Cyclocross cu cadru de otel... practic doar Merida, Cannondale, Cube, Focus cu cadre din aluminiu... si trebuie sa mai spun ca nu tin neaparat sa am o bicicleta "fulg"... 11.38kg ale Croix de Fer sunt OK pentru mine. Multumesc din nou pt. recomandare!
Postat de Vlad Iulian Panaitescu la 3 iulie 2015 la 10:10
0
0
Mult noroc, nu conteaza greutatea bicicletei cand oricum vei pune (zeci de)kg in genti. Pune o poza pe aici pe cand iti soseste sa o admiram si noi in varianta finala :)
Postat de Valeriu Ionascu la 3 iulie 2015 la 10:19
0
0
Asta este si parerea mea... multi se uita la 1 kg in minus la bicicleta desi ei nu participa la competitii si in plus ar fi mult mai usori per total daca ar da jos 5-10kg "suplimentare" de pe ei... eu mergand pe bicicleta zilnic 25km incepand cu luna aprilie am dat jos 7kg pana acum (de la 86 la 79, ca deh varsta si munca de birou isi spusesera cuvantul). Si la o inaltime de 1.77m mai pot da jos inca vreo 5kg... ce-ar mai conta 1-2kg in plus sau minus la bicicleta? Deja mi se pare ca dau prea usor la pedale (si asta chiar daca bicicleta mea e actuala e un no-name de otel, greu dupa aprecierile unora (dar OK din punctul meu de vedere) si cu groupset vechi si cu frecare mare (un Shimano de clasa joasa, muuult sub Claris). O sa pun neaparat poze cu Croix de Fer-ul (sau eventual cu Cenusereasa alternativa... Norco Search S3, care desi la jumate de pret fata de Croix de Fer, este iarasi o bicicleta reusita... doar ca nu poate sa-mi spuna nimeni care e distanta maxima admisibila Saddle to Pedal la marimea care mi se potriveste ca TT... are Seat Tube de doar 51cm pt. ca are top tube inclinat si eu am nevoie de Saddle to Pedal de 94-94.5, ca asa il tin si mi-e perfect. La un calcul 94.5 - 51cm - 17.25 (bratul pedalei) => 26.25cm pentru sa + tija sa... si mi-e sa nu permita... iar Evanscycle nu stiu sa masoare asta... ei doar stiu sa recomande la 1.77cm masura cutare (fara sa tina cont de inseam-uri mai mari sau mai mici sau de lungimi de trunchi si maini diferite :( )
Postat de Vlad Iulian Panaitescu la 3 iulie 2015 la 10:37
0
0
Ii critici pe cei care tin cont de 1 kg , dar tu esti obsedat de 1-2 cm la inaltimea cadrului si alti cativa mm pe la nu stiu unde.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de retentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci la comanda.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de retentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci la comanda.
Postat de Eduard Motoi editat la 3 iulie 2015 la 14:16
0
0
Ii critici pe cei care tin cont de 1 kg , dar tu esti obsedat de 1-2 cm la inaltimea cadrului si alti cativa mm pe la nu stiu unde.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Postat de Eduard Motoi editat la 3 iulie 2015 la 14:16
0
0
Ii critici pe cei care tin cont de 1 kg , dar tu esti obsedat de 1-2 cm la inaltimea cadrului si alti cativa mm pe la nu stiu unde.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Apropo, cadrele de otel facute de englezi sunt simpatice, ma benoclam si eu la ele pe-acolo, dar geometria e cam neinteresanta, prea moderna.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Apropo, cadrele de otel facute de englezi sunt simpatice, ma benoclam si eu la ele pe-acolo, dar geometria e cam neinteresanta, prea moderna.
Postat de Eduard Motoi editat la 3 iulie 2015 la 14:16
0
0
Ii critici pe cei care tin cont de 1 kg , dar tu esti obsedat de 1-2 cm la inaltimea cadrului si alti cativa mm pe la nu stiu unde.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Apropo, cadrele de otel facute de englezi sunt simpatice, ma benoclam si eu la ele pe-acolo, dar geometria e cam neinteresanta, prea moderna.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Apropo, cadrele de otel facute de englezi sunt simpatice, ma benoclam si eu la ele pe-acolo, dar geometria e cam neinteresanta, prea moderna.
Postat de Eduard Motoi editat la 3 iulie 2015 la 14:16
0
0
Ii critici pe cei care tin cont de 1 kg , dar tu esti obsedat de 1-2 cm la inaltimea cadrului si alti cativa mm pe la nu stiu unde.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Apropo, cadrele de otel facute de englezi sunt simpatice, ma benoclam si eu la ele pe-acolo, dar geometria e cam neinteresanta, prea moderna. Geometria le strica, si nici nu prea se vand separat, doar bicicleta cu totul.
Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.
Apropo, cadrele de otel facute de englezi sunt simpatice, ma benoclam si eu la ele pe-acolo, dar geometria e cam neinteresanta, prea moderna. Geometria le strica, si nici nu prea se vand separat, doar bicicleta cu totul.
Postat de Eduard Motoi editat la 3 iulie 2015 la 14:16
0
0
Discutate recent pe forum