Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Recomandare Stand Over Height maxim acceptabil


vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#347319 3 iulie 2015 la 10:59

Salutare tuturor!

In primul rand vreau sa stiti ca mi-am facut temele in ceea ce priveste alegerea geometriei bicicletei. Am o inaltime de 1.77cm, un inseam la jeans de 81cm si un inseam real, de ciclist, de 86cm. Bineinteles ca mi-am facut toate masuratorile biometrice posibile si am folosit calculatoare profi de pe 2 situri (competitivecyclist.com care are 3 metode diferite de calcul si pedalforce.com). Rezultatele au fost FOARTE apropiate... dar nu mai intru in detalii pe tema. Un singur lucru pot sa spun si anume faptul ca Top Tube-ul ideal pentru mine este de 55.2cm (la bicicleta actuala am 55.5cm si este perfect) si un Stem Length de 10.5-11.5. OK... Acum vreau sa comand din UK o bicicleta Genesis Tour de Fer 20 si pic intre geometriile marimilor 54 si 56. Prima are stand over height de 80.4cm iar cea de-a doua are 82.1. Intrebarea mea ar fi daca avand in vedere ca am un inseam real de 86cm pot opta fara probleme (sa nu ma trezesc cu surpriza ca opresc brusc si sar de pe bicicleta fix pe cadru ). Din ceea ce am citit pana acum, ar fi suficient o diferenta de inaltime de 3-5cm intre inseam-ul real si standover height... mai ales ca ai si niste pantofi in picioare care mai adauga cel putin inca 1cm si ca atunci cand te opresti la un stop, pozitia cadrului nu e perfect verticala ci usor aplecat ape o parte si standover-ul mai pierde circa 1cm. De asemenea, din cate inteleg, cel mai mult conteaza top tube-ul + stem-ul ca sa iti dea pozitie corecta a trunchiului (si aici pic fix intre modele) si de asemenea recomandarea generala ar fi sa alegem cadrul de dimensiune mai mare dintre cele doua. Deci, vi se pare OK un standover de 82.1cm pentru un inseam real de 86cm? Trebuie sa iau o decizie rapida in legatura cu asta pentru ca ar cam trebui sa dau comanda... Multumesc anticipat!

Valeriu Ionascu

Trimite mesaj
Posturi: 254
Subiecte: 8

#347323 3 iulie 2015 la 11:35

Daca il vei folosi doar pe asfalt e ok, un pic la limita dar ok.

+1
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#347325 3 iulie 2015 la 11:43

Multumesc mult pentru raspuns! Deci avand in vedere ca vreau sa-l folosesc si "pe langa" asfalt , ca am optat pentru un adventure /cyclocross bike tocmai ca sa am un all-rounder, inseamna ca ar trebui sa optez pentru dimensiunea mai mica... deci 54 cu standover-ul de 80.4cm...

Valeriu Ionascu

Trimite mesaj
Posturi: 254
Subiecte: 8

#347326 3 iulie 2015 la 11:51

Nu as risca sa iau o bicicleta pe care voi sta zeci de ore pe saptamana fara sa o probez indelung inainte...

+2
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#347330 3 iulie 2015 la 12:10

Corect din nou... Din pacate nu am unde sa probez un Croix de Fer in Romania (vreau neaparat cadru otel si modelul asta de cadru este unul reusit se pare)... Bicicleta imi va fi trimisa din UK... Pe de alta parte, mi-am facut temele cat de bine am putut (facandu-mi masuratori si calcule si am verificat top tube-ul cu bicicleta actuala care e OK). Deci, la bicicleta actuala am TT 55.5cm, conform calcule ideal ar fi 54.8-55.2cm si la marimea Croix de Fer mai mica, la 54, TT-ul este de 54.7cm... deci ar trebui sa fie OK cred eu... As fi vrut eu sa o pot proba inainte... Iar in Romania nu am gasit vreun Aventure/Cyclocross cu cadru de otel... practic doar Merida, Cannondale, Cube, Focus cu cadre din aluminiu... si trebuie sa mai spun ca nu tin neaparat sa am o bicicleta "fulg"... 11.38kg ale Croix de Fer sunt OK pentru mine. Multumesc din nou pt. recomandare!

Valeriu Ionascu

Trimite mesaj
Posturi: 254
Subiecte: 8

#347331 3 iulie 2015 la 12:19

Mult noroc, nu conteaza greutatea bicicletei cand oricum vei pune (zeci de)kg in genti. Pune o poza pe aici pe cand iti soseste sa o admiram si noi in varianta finala :)

+1
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#347333 3 iulie 2015 la 12:37

Asta este si parerea mea... multi se uita la 1 kg in minus la bicicleta desi ei nu participa la competitii si in plus ar fi mult mai usori per total daca ar da jos 5-10kg "suplimentare" de pe ei... eu mergand pe bicicleta zilnic 25km incepand cu luna aprilie am dat jos 7kg pana acum (de la 86 la 79, ca deh varsta si munca de birou isi spusesera cuvantul). Si la o inaltime de 1.77m mai pot da jos inca vreo 5kg... ce-ar mai conta 1-2kg in plus sau minus la bicicleta? Deja mi se pare ca dau prea usor la pedale (si asta chiar daca bicicleta mea e actuala e un no-name de otel, greu dupa aprecierile unora (dar OK din punctul meu de vedere) si cu groupset vechi si cu frecare mare (un Shimano de clasa joasa, muuult sub Claris). O sa pun neaparat poze cu Croix de Fer-ul (sau eventual cu Cenusereasa alternativa... Norco Search S3, care desi la jumate de pret fata de Croix de Fer, este iarasi o bicicleta reusita... doar ca nu poate sa-mi spuna nimeni care e distanta maxima admisibila Saddle to Pedal la marimea care mi se potriveste ca TT... are Seat Tube de doar 51cm pt. ca are top tube inclinat si eu am nevoie de Saddle to Pedal de 94-94.5, ca asa il tin si mi-e perfect. La un calcul 94.5 - 51cm - 17.25 (bratul pedalei) => 26.25cm pentru sa + tija sa... si mi-e sa nu permita... iar Evanscycle nu stiu sa masoare asta... ei doar stiu sa recomande la 1.77cm masura cutare (fara sa tina cont de inseam-uri mai mari sau mai mici sau de lungimi de trunchi si maini diferite :( )

Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#347337 3 iulie 2015 la 16:03

Ii critici pe cei care tin cont de 1 kg , dar tu esti obsedat de 1-2 cm la inaltimea cadrului si alti cativa mm pe la nu stiu unde.

Fiecare cu obsesiile lui, dar evident ca angajatii magazinului nu o sa tina cont de pretentiile excentrice a lui X sau Y. Singura metoda prin care poti obtine un cadru exact dupa specificatiile tale e sa-l faci pe comanda, daca e atat de important.

Cadrele de otel facute de englezi sunt simpatice, aduc aminte de vremurile bune si ma benoclam si eu la ele pe-acolo(bicicletele de touring), dar geometria e cam neinteresanta, prea moderna. Geometria le strica, si nici nu prea se vand separat, doar bicicleta cu totul.

ultima modificare: 3 iulie 2015 la 16:16

vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#347338 3 iulie 2015 la 16:19

Eduard, nu cred ca ai inteles exact ceea ce am vrut sa spun... nu am criticat pe cei care tin cont de 1kg... doar am facut observatia ca, daca nu participa la competitii, 1kg in plus la bicicleta nu conteaza si ca de fapt mai mult conteaza greutatea ciclistului si am dat aici exemplul meu. Evident ca acum sunt mult mai rapid la 79kg cu o bicicleta mai grea cu 1kg decat eram la 86kg cu o bicicleta mai usoara... Cat despre "obsesia" mea referitoare la 1-2cm, cred ca daca ai fi silit sa sari brusc de pe sa si ai ateriza cu picioarele intr-o mica groapa (in cazul in care nu mergi pe asfalt... si aici ii multumesc MULT lui Valeriu Ionascu pt. ca mi-a atras atentia asupra faptului ca e mai bine sa nu mergi la maximum cu standover-ul daca vrei sa o mai "iei si pe aratura" ) ai constata brusc ca 1-2cm CONTEAZA MULT. Deci, in cazul meu prefer sa aleg un standover de 80.4cm in loc de 82.1cm. It was simple just like that... doar tu ai interpretat diferit. Multumesc inca odata Valeriu Ionascu!

Un fost membru
Posturi: 739
Subiecte: 10

#347353 3 iulie 2015 la 19:34

Sfatul meu e sa alegi cadrul mai mic.Cu cat tinde spre minimul confortabil ca dimensiune,cu atat vei reusi mai bine sa controlezi bicla.

+1
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#347357 3 iulie 2015 la 21:14

Multumesc mult Tudor Pondex... chiar asa voi face. Cu atat mai mult cu cat nu e vorba doar de controlul biclei (chestie de altfel foarte importanta pt. mine) ci si de protejarea "bijuteriilor de familie" in caz ca trebuie sa sar de pe sa pe un teren mai denivelat. Acum imi este clar faptul ca 82.1cm este prea mult (prea la limita) pentru mine, asa cum a spus si Valeriu Ionascu si deci voi alege dimensiunea mai mica, de 80.4cm. Se pare ca cei care recomanda ducerea la limita standover-ului sunt cei care participa la curse... pentru ei e OK fiindca merg doar pe sosea, nu opresc la stopuri, nu fac slalom printre masini 25km/zi ca mine si nu au de ce sa fie fortati sa sara brusc din sa in timpul cursei, iar daca o fac putin probabil sa sara cu piciorul intr-o mica groapa. Mi-a placut mult remarca vis-a-vis de controlul biclei... sunt convins ca asa e si cu cat ai control mai bun pe ea, cu atat te simti mai bine si mai sigur pe tine. Multumesc!

Un fost membru
Posturi: 739
Subiecte: 10

#347376 4 iulie 2015 la 05:09

Vlad-eu ani de zile am avut numai cursiere subdimensionate pentru inaltimea mea(dealtfel daca te uiti la concursurile de ciclism ai sa vezi ce minuscule par biclele pe langa ciclisti),dar la un moment dat am gasit o cursiera exact cat recomanda calculatoarele ca imi trebuie.Vreau sa ti spun ca mi tremurau kilotii in kur calare pe ea fiindca nu reuseam s o stapanesc si am rasuflat usurat cand ceva hot m a usurat de grija ei.De atunci imi iau cursiera cu 4 cm mai mica la ST decat spune orice calculator si o controlez eu pe bicla in orice situatie.Asta cu controlul e o chestie foarte importanta in traficul urban.

+1
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#347414 4 iulie 2015 la 15:56

Tudor, intuitia mea imi spune ca ai PERFECTA dreptate si contrar mitului ca ar trebui sa alegi dintre cadrele care ti se potrivesc pe cel cu standover-ul cat mai mare, ceea ce ar trebui in realitate sa facem este fix invers... sa-l alegem pe cel mai mic.
Tot referitor la ceea ce spuneai, acum ma bucur ca am ales cadrul cu standover-ul mai mic (Genesis Croix de Fer 20 size 54) de "doar" 80.4cm pentru ca are si TT mai mic ("doar" 54.7cm) rezultand intr-o pozitie usor mai ridicata si o manevrabilitate mai buna asa cum ai atras atentia... Dupa cum spuneam, pana acum am avut o bicicleta cu TT de 55.5cm si imi este absolut OK la capitolul manevrabilitate, deci una cu TT-ul un pic mai mic (are si Stem-ul mai mic, de 10) va fi SI MAI buna... Singura diferenta este ca actuala are Flat Bars, ceea ce la inceput mi s-a parut cam aiurea pentru ca eu ma simteam bine "nativ" pe Drop Bars. Acum imi plac si FB-urile dar parca tot DB-urile ma fac sa simt ca merg pe bicicleta.
Am vazut ultimul tau mesaj inainte sa dau comanda si sa platesc bicicleta asa ca asta m-a facut sa uit de orice urma de dubiu as mai fi putut cumva avea. Cand o sa o primesc, asa cum i-am promis lui Valeriu Ionascu, o sa pun poze cu ea si o sa ii fac si un review. Acum, desi sunt o persoana foarte tehnica, pe parte de ciclism sunt un "nimeni", deci nu asteptati un review ca la carte, cum ar fi unul facut de un profesionist... Ciclismul pentru mine e acum ceva "redescoperit" la "batranete" (merg pe 48) si desi sunt foarte serios about it si m-a "prins", il fac si pentru sanatate (am un inceput de artroza la genuchi datorita sportului de performanta facut in primii 30 ani de viata si inactivitatii totale din urmatorii... ca mi s-a spus ca ambele au daunat... si acum medicii, cand le-am spus de bicicleta, chiar m-au incurajat sa fac asta) si pentru ca mi-am pus in gand sa dau jos tot balastul si sa ajung cat mai aproape de forta si forma fizica pe care le aveam odinioara... deja dupa 3 luni si ceva de bicicleta colegii sunt uimiti de transformare... Aaa si inca ceva, medicul cardiolog imi recomandase si el sa ma reapuc de sport (dupa ce mi-a facut ecocardiografie si test de efort) deoarece in ultimii ani incepusem sa am puls extrem de ridicat in stare de repaus si trebuia sa iau medicatie ca sa-l tin sub control. A avut dreptate, dupa 3 luni de bicicleta si peste 7kg date jos (just because of it), am renuntat la medicamente deoarece pulsul meu a redevenit fix 60bmp ca pe vremea cand facem sport. Multumesc mult Tudor inca o data pentru sfaturile tale! Bicicleta e deja pe drum, o vor primi saptamana viitoare prietenii mei din UK si o sa caut o firma de curierat care sa mi-o aduca de la ei pana aici, in Ro. ;)

vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#350308 12 august 2015 la 13:45

Si acum Feedback asa cum am promis (de abia acum am primit bicicleta... Genesis Croix de Fer 20). Am dezambalat-o si verificat-o. I-am montat deocamdata doar furca si dropbar-ul (pe care nu l-am strans tare inca din lipsa de cheie dinamometrica). Primul lucru la care m-am uitat au fost sudurile (ca sa-mi iau de-o grija), care par ingrijite si strong in zonele importante (BB si intersectii Tuburi principale). Doar 2 suduri sunt mai putin frumoase si anume cea dintre seatstay-uri si seattube (are o mica mamaliga acolo care putea sa lipseasca... dar sudura pare 100% OK) si cea de la distantierul dintre seatstay-uri (are un mic por cat un varf de ac... iarasi no problem, pana la urma cadrul e din otel Reynolds 725 si sudurile sunt hand-made, atent realizate si tratate termic la sfarsit pentru detensionare, dar nimeni nu-i robot si nici nu sunt Photoshopate). Am pus poze cu "uratelele", care de fapt arata asa urat doar in poze pentru ca poza mareste foaarte mult. Singura problema pe care o vad este ca foaia mare pare sa fi fost batuta dinspre interior spre exterior chiar in locul in care pe spate sunt acele "ferestre" rotunde... se vad niste muntisori pe acolo, pe exteriorul foii... nu stiu cine ar fi putut face asa ceva (Shimano... Genesis?). Am atasat poza, de asemenea. Una peste alta, mie mi se pare ca bicla arata super (exceptie foaia, care sper totusi sa fi OK) si de acum trebuie sa incep sa-i caut Protectii Cadru (pt. DownTube, SeatStay si pe unde mai trec cablurile, ca pe ChainStay deja are una transparenta), Aparatori Roti, Cric, Lock (ma tot uit intre un lant gros, gen Kryptonite New York <dar mi-e sa anu fie URIAS si greu de carat pe spate>, sau Abus Bordo 6500 care probabil se transporta mai usor dar este mai putin safe... nu ca as intentiona sa las bicla singura pe strada), Husa, Borseta Sa, Lumini, Pompa si scule si solutii intretinere. Daca aveti recomandari, as vrea sa va aud parerile pt. ca eu acum caut de zor sa vad ce aleg. Pentru a o verifica (reglaje, strans dropbar cu cheie dinamometrica, etc) m-am gandit sa ma duc sambata la BikeXCS, la Baba Novac, pentru ca am inteles din comentariile voastre ca sunt profi. Ulterior, vreau sa invat si eu cat mai bine partea de mecanica a bicicletei si cand o sa o pot face la modul corect vreau sa ma ocup personal de ea. Pana atunci, ma limitez la pedalat. :)
Link Poze:

https://copy.com/GwUOoIvvJTaLZQDK

P.S. Pentru a o aduce in Ro am utilizat Eastlines care par a fi foarte OK. Transportul a decurs fara probleme, pretul transportului a fost parca 21Lire fara TVA (la 18kg tot pachetul... bicla are 11.2kg). Cu asigurare cu tot (3% valoare bicicleta), m-a costat 55Lire, incluzand si TVA-ul... adica vreo 3.6mil Final. De cand a plecat din Londra de la prietenii mei, bicicleta a facut 5 zile lucratoare (asa au si promis, 3-5 zile lucratoare). Asta pentru cei care ar fi interesati sa-si aduca biciclete din afara si vor sa afle cum e un transportator sau altul.

Un fost membru
Posturi: 739
Subiecte: 10

#350327 12 august 2015 la 17:29

Felicitari pt achizitie,sper sa te simti bine pe ea,tuburile Reynolds sunt de cea mai buna calitate,chiar eu folosesc un Merckx din 753 si m a dus ceva ani si inca mai duce.De m ar tine buzunarultas lua o cursiera din 931,am auzit ca are mai putin de 8 kg

+1
Alex Tudor

Trimite mesaj
Posturi: 287
Subiecte: 1

#350344 12 august 2015 la 23:29

Absolut superba! Felicitari pentru achizitie si nu te teme sa intorci pipa la unghi negativ.
Din toata lista ce ti-ai facut-o, iti pot recomanda doar aparatorile pt roti: Bluemels de la SKS http://www.bike-discount.de/en/buy/sks-bluemels-set-28-trekking-b45-black-30835/wg_id-1824 , cumparate neaparat impreuna cu prelungire pt aripa fata http://www.bike-discount.de/en/buy/sks-p-45-spoiler-long-136345/wg_id-151 . Si ia-ti si o aparatoare pt chainstay, nu te baza pe folia transparenta.

+1
Valeriu Ionascu

Trimite mesaj
Posturi: 254
Subiecte: 8

#350355 13 august 2015 la 10:39

Super. S-o stapanesti sanatos si la multi km impreuna fara evenimente neplacute. SKS Bluemels sunt super, le-am folosit si eu cativa ani si nu am reusit sa le rup desi erau luate SH si mereu le loveam la "parcare"

+1
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#350361 13 august 2015 la 13:25

Multumesc Tudor Pondex pentru urare!

Alex Tudor, cam ai dreptate cu unghiul pipei… nu mi-am dat seama. Thanx for the tip! Pipa a venit gata montata, eu doar am pus si centrat ghidonul. O sa remediez problema ;). SKS-urile alea cred ca s-ar potrivi perfect. Si o sa iau si o protectie separata pentru chainstay. Mai mult, vreau sa pun si folie de protectie transparenta pe downtube si seattube, just in case... sa vad unde gasesc ceva OK. Referitor la protectiile pt. chainstay, ce ma nedumireste pe mine este ca in ultimele luni, in peste 2500km facuti in traffic nu mi-a sarit lantul niciodata… si asta la o bicicleta no name si mergand destul de tare cu ea, pt. ca nu-mi place sa “stau pe loc”. Oare lanturile mai subtiri, de 10 viteze sau mai mult, sar mai des fiind mai flexibile? Cam asa ma gandesc dar sper sa nu…

Valeriu Ionescu, multumesc pentru urare! Sa stii ca evenimente neplacute nu am avut pana acum… sau, ma rog, incidente au fost, ca la oricare, dar am reusit sa mentin intotdeauna controlul asupra biclei (la usi deschise, masini care vireaza brusc, fara semnal prealabil, ca s-o ia pe o straduta la dreapta sau se baga repede in fata ta si franeaza in scurt ca vor sa stationeze, asta ca sa nu mai vorbesc ca unii pur si simplu nu vor sa-ti dea prioritate de dreapta). De cazut cu bicla n-am cazut, dar am cazut cu catelu’… pe un teren mai accidentat s-a bagat printre picioarele mele si am reusit sa nu-l calc da’ am luat o cazatura care desi fara urmari drastice (julit genunchi, umar si o lovitura fix in barbie) putea fi periculoasa (era sa ma infig cu fata intr-o teava de fier care iesea vreo 30cm din pamant)… culmea ironiei nu? Clar cu bicicleta e mult mai sigur decat pe jos… :) Am remarcat, de asemenea, ca si tu recomanzi SKS Bluemels intarind inca o data ceea ce a spus Alex Tudor. Thanx!

Alex Tudor

Trimite mesaj
Posturi: 287
Subiecte: 1

#350363 13 august 2015 la 13:37

Cand ziceam protectie pt chainstay, ma refeream la asa ceva(foto). Nu e musai sa-ti sara lantul de pe foaie ca sa lovesti partea asta, o simpla coborare sau urcare de bordura/obstacol e suficienta cat sa faca lantul sa loveasca in chainstay.


ultima modificare: 13 august 2015 la 13:37

+1
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#350366 13 august 2015 la 14:06

Alex Tudor, Mercic pt. explicatie... nu stiam. In cazul asta ar trebui sa pun o protectie mai grosutza... probabil din alea care se prind cu arici. Din pacate nu pot vedea poza atasata de tine, dar cred ca de aia e. O sa ramana folie transparenta doar pentru downtube si seattube... din cate am inteles cel mai bine ar fi sa merg la o firma de colantari auto pentru asta. Oare au si folii mai "grosute"?

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#350370 13 august 2015 la 15:22

Au firmele de detailing auto impotriva pietrelor pe capota, oglinzi, bara...e groasa si e lifetime warranty(zic ei).
Eu am folie de protectie la cursiera si e destul, nu e afectata deloc. Pe MTB am de aia cu scai, dar cu MTB chiar dai mult mai agresiv de denivelari, deci trebuie ceva mai serios.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3402
Subiecte: 12

#350373 13 august 2015 la 17:13

vlad iulian panaitescu: ...contrar mitului ca ar trebui sa alegi dintre cadrele care ti se potrivesc pe cel cu standover-ul cat mai mare, ceea ce ar trebui in realitate sa facem este fix invers... sa-l alegem pe cel mai mic.

Unde naiba ai citit asa ceva ?
MEREU se recomanda cadrul mai mic daca esti intre masuri !!

Plus ca imi e greu sa cred ca ai 86 inseam la 1`77, mai degraba 80-82.

Eu la 1.79 am inseam 81cm, iar bicicleta mea are 77cm.
Si bicicleta de 80cm imi pare mult, doar daca ai picioare anormal de lungi, ceea ce nu cred - mai degraba masori incorect

Acum imi este clar faptul ca 82.1cm este prea mult (prea la limita) pentru mine, asa cum a spus si Valeriu Ionascu si deci voi alege dimensiunea mai mica, de 80.4cm
Si 80.4 e prea la limita imo

Acum vreau sa comand din UK o bicicleta Genesis Tour de Fer 20 si pic intre geometriile marimilor 54 si 56
Au si cadru de 52 cu standover 786mm... plus ca 900£ e enorm pt echipare alivio si greutate de 14kg.
Te apuci de cicloturism sau pt ce o vrei ?
Adica vei cara multe bagaje ?

Daca nu e cazul, uita-te la biciclete ciclocross, in special la cele disponibile in tara, unde poti proba cadrul..

ultima modificare: 13 august 2015 la 17:43

vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#350383 13 august 2015 la 23:33

Marius Marcus, vrei sa zici ca pe cursiera ai doar folie de protectie si nu ai si aparatori la roti? Si doar folia poate sa-ti protejeze cadrul de eventualele pietricele aruncate de roti? Ar fi interesant… mi-as pune si eu doar folie si as renunta la aparatori, ca oricum cand ploua tare nu prea ma tenteaza sa scot bicla. Referitor la folia de protectie, am vazut intr-o poza o bicla la care tuburile erau foliate din capat in capat (nu era doar o fasie pusa in zona “de uzura”), dar cred ca asta a facut-o pe cand cadrul era “chior”, fara nimic pe el… asa ai?

Andrei Florea, despre mitul ala cu cadrul mai mare am citit pe net in documentatii care se vroiau serioase si care se refereau in mod expres la cursiere. Noroc ca nu iau imediat totul de bun fara sa mai verific in stanga si in dreapta… asa ca am ales Cadrul Mai Mic (si se potriveste cu Eddy Fit).

Well, alea erau masuratorile pe care mi le-am facut singur singurel acasa folosind doar ruleta, asa ca sa-mi fac o idee. Ulterior am rugat o colega (care e foarte tehnica si stiam ca ma pot baza pe acuratetea masuratorilor ei) sa ma ajute si inarmati cu un boloboc fara abatere (desi stiam ca-i bun, l-am verificat personal inainte de masuratori) am facut toate masuratorile de 3-4 ori (ca sa fiu 100% sigur). Si am fix 175.5cm inaltime si inseam 75cm (printre multe alte masuratori efectuate), masurat descult si cu boloboc “in bula”. Cu bicla de 80.4cm ma simt super OK. Apropos, la blugi am inseam-ul 81cm, cu 4cm mai mic decat cel de ciclist. Referitor la lungimea picioarelor, citeam pe net pe un forum strain unde 2 tipi spuneau ca au in jur de 1.95m si inseam 82cm… deci nu prea e nici o regula. Chiar eu aveam un prieten de 1.93m care in picioare era cat mine si si in bust la fel… doar ca avea niste centimetri in plus in dreptul taliei… ca si cum cineva i-ar fi adaugat acolo vreo 15cm… si nu arata ca si cum ar fi avut picioarele scurte si nici eu nu arat ca si cum le-as avea lungi… nici pusi unul langa celalalt nu aratam “ciudati”.

Referitor la “Genesis Tour de Fer 20”, scrisesem gresit in primul post (Genesis a folosit denumiri asemanatoare si ma gandeam la una si am scris alta). Citeste in posturile urmatoare ca e vorba de fapt despre “Croix de Fer 20” (Tour de Fer nu are 10, 20 sau 30, si este o copie dupa Croix de Fer facuta mai de Touring). Croix de Fer e un Adventure/Cyclocross , destul de faimoasa pentru faptul ca Vin Cox, campion cyclocross, a batut recordul mondial facand inconjurul lumii pe o astfel de bicicleta in doar 163 zile 6 ore si 58 minute, intrand astfel in Guiness Book. Unii posesori de astfel de bicle sunt foarte incantati de asta, dar sincer mie nu-mi spune absolut nimic… “motorul” lui Vin Cox a contat cel mai mult si faptul ca bicla nu s-a rupt in doua… Sunt Tare curios insa daca a luat una la intamplare din magazin sau i-au facut-o cei de la Genesis intr-un “laborator NASA”… cam asa se intampla cu toate “mostrele” astea care participa la concursuri “demonstrative”.

Referitor la marimea 52, avea toptube-ul prea mic (calculand cu date reale dupa Eddy Fit sau Competitive Fit imi rezulta 54, iar dupa French Fit 56). Din pacate Croix de Fer e si mai scumpa (1200£) dar are echipare full Tiagra… ar fi fost mai bine un 105, dar la ei doar cadrul costa 475£, ca cica-i din otel de marca si facut manual totul. Sincer, daca nu as fi vrut neaparat cyclocross (pentru rezistenta mai mare si cauciucuri mai babane) si nu as fi avut piticu’ cu cadru de otel, mi-as fi luat B’twin, ca au preturi super OK si biclele sunt foarte mishto lucrate. Daca as fi renuntat la otel dar nu la cyclocross, mi-as fi luat Rose, Canyon, Cannondale sau Merida, ca sa enumerez doar cateva. Da’ cu piticii nu te pui…

Nu vreau cicloturism, dar deja te-ai prins… vreau doar un cyclocross/adventure ceea ce mi-am si luat. Poate o sa-mi mai iau mai incolo si un MTB ieftin (probabil un RockRider 5xx) ca sa exersez Bunny Hop (care inca nu-mi iese) si alte chestii pe el si sa nu ma usture buza daca pateste ceva.

Ehe… ce mi-ar fi placut sa-mi iau ceva ce sa pot proba si sa verific in detaliu inainte. Dar la noi aveam doar 3 variante si toate pe aluminiu: Cannondale, Focus si Merida. Si oricum, am auzit ca sunt foarte putine magazine care te-ar lasa sa probezi ceva “pe bune” (adica nu doar sa te urci pe bicla si sa te dai jos).

By the way, bicla deja am luat-o si poti sa vezi niste poze mai sus.
Mercic pentru recomandari si ca ti-ai consumat ceva din timpul tau ca sa-mi scrii. ;)

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#350386 13 august 2015 la 23:54

Am folie doar pe furca din spate unde e lantul. CE pietre?, ca vorbim de cursiera :), aia nu vede pietre. E vorba ca lantul sa nu loveasca direct in cadru la o coborare de pe o mica bordura, maxim..
In rest nu am protectie nici pe MTB(decat unde am mentionat), si nu pot sa zic ca a sarit vopseua de pe ea, e fara ciobituri.
Cel mai predispus e teava de jos, care ia pietre din cand in cand, dar nu e ciobita vopseaua.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3402
Subiecte: 12

#350398 14 august 2015 la 10:10

vlad iulian panaitescu: am fix 175.5cm inaltime si inseam 75cm (printre multe alte masuratori efectuate), masurat descult si cu boloboc “in bula”. Cu bicla de 80.4cm ma simt super OK. Apropos, la blugi am inseam-ul 81cm, cu 4cm mai mic decat cel de ciclist.
Ma omori cu "inseamul de ciclist", ai un SINGUR inseam, doar unul.
Bine ca nu ai si inaltimea normala si inaltimea de ciclist... sper ca intelegi ca e stupid

Deci Croix de fer... tocmai am facut conversia, 7500lei pt o bicicleta de fier echipata tiagra...
Cel mai important e ca-ti place ție :)

ultima modificare: 14 august 2015 la 10:20

+1
vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#350409 14 august 2015 la 11:49

Marius Marcus, Merci pentru sfat. O sa-i pun atunci doar niste folie pe partea de jos a Downtube-ului si eventual in spatele Seatstay-ului si renunt la aparatori (ca imi place mai mult fara) pt. ca oricum n-o sa merg pe ploaie.

Andrei Florea > Sa stii ca la croitor cand iti taie blugii nu ti-i taie la inseam-ul despre care vorbesti tu. La bicicleta ai cu circa 4 cm mai mult decat la pantaloni (unde se cheama tot "inseam" ). Gasesti destule discutii pe net pe tema asta pentru ca unii si-au comandat biciclete pe net masurand inseam-ul blugilor, nestiind ca in ciclism are alta semnificatie... si deci nu prea e acelasi lucru. Ar fi asa doar daca pantalonii ti-ar intra in fund precum saua.

Referitor la conversie... relaxeaza-te :) ... doar nu crezi ca nu am asteptat reduceri... Crezi ca stateam pana acum ca s-o iau la pret intreg de 1200Lire? Nu, am pandit reducerile si pretul final a fost 900Lire + 2% plata prin transfer bancar + vreo cateva lire pt. 50m folie cu bule si 2 role scotch + transport&asigurare 55Lire... In mod sigur nu esti fan cadru otel, pentru ca altfel ar trebui sa stii ca o bicicleta cu cadru de otel este mult mai scumpa tocmai datorita cadrului (deci in aceiasi bani cu una cu cadru de aluminiu iesi mai jos ca echipare... sau invers, pentru echipare similara platesti mai mult). In cazul de fata, au bagat niste frane foarte bune (lucru foarte important pentru mine), dar au ramas pe Tiagra in loc sa puna 105.. dar groupset-ul e oricum consumabil, cadrul ramane... nu? Si da, m-am uitat inainte la multe modele de biciclete si pentru ce vroiam eu am avut de ales intre Surly si Genesis... imi placeau si Ritchey, but that's out of my League (nu te uita la cat costa un cadru ca faci precis infarct)... iar Tohan nu se mai face :)

Stefan Vasilescu

Trimite mesaj
Posturi: 116

#350419 14 august 2015 la 14:53

S-o calaresti sanaatos, nu uita antifurtul! Ce frane are?

vlad iulian panaitescu

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#350446 14 august 2015 la 22:53

Merci Stefan Vasilescu!

Franele sunt TRP HyRd, un mix de frane hidraulice cu actionare mecanica... uite un review la modelul mai vechi: http://road.cc/content/review/85499-trp-hyrd-mechanical-interface-hydraulic-disc-brakes

Si asta e ce zic cei de la Genesis:
TRP's revolutionary Hy/Rd brakes combine traditional cable actuation with hydraulic power to great effect, allowing you to enjoy all the benefits associated with hydraulic braking (good power and modulation, self centring pads, minimal maintenance) without the expensive dedicated hydraulic shifter setup. We've also combined them with Jagwire KEB-SL compressionless outer for optimum performance. The devil's in the detail!

Pe langa marketingul de rigoare, ar trebui sa fie OK... cat de OK habar n-am sa-ti spun inca, dar la prima vedere pare ca roata "ingheata". In timp, nu stiu cum or sa reziste...

Acuma, ce sa zic, personal preferam lucrurile mai simple, mai calitative si durabile de alta data... Cat am fost copil am calarit o singura bicla (un Pegas Camping verde inchis) ani la rand (cred ca vreo 5-6 ani). Nu i-a uns nimeni vreodata lantul, doar ii mai umflam rotile din An in Paste si a mers perfect. Nici urma de rugina pe cadrul de otel desi julisem vopseaua pe alocuri si imi placea sa trec prin toate baltile dupa ploaie. Aveam prieteni cu Ucraine, Tohane, Sputnik. Le spalam toti cu furtunul cand erau foarte noroite... de uscat se uscau singure la soare. Si niciuna n-a avut nici o problema. Mergeam cu ele pe dealuri si poteci, dadeam prin gropi si saream borduri... Nimic... Era 100% Distractie si practic ZERO mentenanta... mai fa azi asta cu biclele de acum. Acum daca nimeresti un produs fara defecte esti norocos, dar sa si reziste in timp No Way... nu mai exista asa ceva, cel putin la ce e facut in ultima vreme.

N-o sa uit de antifurt in nici un caz... :)

Stefan Vasilescu

Trimite mesaj
Posturi: 116

#350450 15 august 2015 la 08:49

Mda, smecherie de frane ca si performante. Interesant ca baietii de la Genesis nu fac artificii la geometria cadrelor ca sa.forteze productia de marimi mici.
Spor la pedalat

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro