Forum

Subiect: Hahanna reborn (decapare cadru)

#108909

Paul Feldioreanu
Subiect deschis de la 9 mai 2013 la 21:34
Raporteaza
Hahanna a fost prima mea bicicleta "adevarata". Am luat-o acu multi ani in Chichis de la un individ suspect cu o duba de Austria, impreuna cu un arc cu sageti doua arbalete si un snowboard. Snowboard-ul si arbaletele le-am vandut iar arcu habar n-am pe unde mai e, Hahanna e singura care a ramas. Dupa vreo doi ani furca, o Rock Shox Judy 100 si-a dat obstescul sfrasit si am inlocuit-o cu o furca Raidon RLD pe atunci bita arata cam asa

Article Image

Am iubit bicicleta asta, cu toate ca furca era un pic prea lunga pentru cadru si cadrul era un pic prea scurt pentru mine, la vale stateam cu boasele pe ghidon, ca sa zic asa, dar bicicleta intorcea foarte vioi in configuratia asta, desi m-a trantit de cateva ori, m-a scos din serbet in multe alte situatii.

La cam un an dupa ce am schimbat furca, m-a plesnit boala cu cadre de aluminiu, frane pe disc, etc. si am zis ca gata Hahanna, am luat de pe ea tot ce am putut folosi si am bagata restu la naftalina.

Pe la sfarsitul lu Aprilie, m-a intrebat intr-o doara Maxi ce-am mai facut cu bita si m-a palit asa subit o umbra de nostalgie, asa ca m-am luat singur de guler si m-am apucat de treaba, pana la urma tot ce nu mutasem pe celelalt cadru era in perfecta stare de functionare.

Intotdeauna mi-a placut culoarea cadrului, nu se vede asa de bine in poze, era un rosu carmin cu pulbere aurie in vopsea. Initial am zis ca-l curat si-l revopsesc exact cum era fiind prea ciobita vopseaua ca sa ramana asa, m-am plimbat o zi cu cadrul la sub brat pe la toti vopsitorii de care stiam in oras, da dupa 4 versiuni de, nu preparam asa putin, n-avem pulbere aurie asa de fina, mi-am bagat picioarele. Cum nu aveam un plan B cu privire la vopsit si timpoukl meu liber este scurt si cracanat, am zi-s sa dau cadru la fundul gol s-oi vedea eu dupa aia.

Asa ca decapam.

Si ca sa nu fie chiar degeaba "articolul asta" hai sa va zic cum am decapat :

Va recomand cu caldura sa atarnati cadrul pentru operatiunea asta, daca un aveti stand de service sau aveti si nu vreti sa dati cu decapant pe el.

Article Image

Am folosit:

- Kromofag (eu am dat 37 de lei pe litru), nu-i cel mai bun decapant da isi face treaba si e printre cele mai ieftine variante

- una bucata spaclu, cat mai subtire, eu am dat o mana de smirghel pe canturi ca sa nu zgarii prea tare teava cand dau vopseaua jos

- una bucata asa ceva
http://www.globstar.ro/produs.php?ItemID=1725
nu stiu cum ii zice e un soi de ghem de spirata le inox, foarte util in etapa a doua a decaparii

- pensula

- pahar

- manusi de cauciuc, mai ales pe piele uscata Kromofagu pisca si induce mancarimi ca dracu

-diluant universal ( 509 ) sau alcool tehnic ( izopropilic )

-carpe

Primul pas este relativ simplu:

- se aplica decapantul

- se face pauza


Din cate am citit, teoretic, dupa 30 de minute vopseaua trebuia sa inceapa sa se cojasca, n-a fost cazul. Dupa 45 de minute vopseaua s-a inmuiat suficient de mult cat sa poata fi razutita cu spaclu, cu un minim de efort. Rezultatul arata cam asa, de fapt arata exact asa.

Article Image

Pentru a fusese vopsit destul de serios cadrul, iar grundul era in strat mai gros decat vopseaua in sine, ma trecut la pasul doi, adica:

- se aplica decapantul

- se face pauza

La a doua etapa de razuire ghemul ala de inox este extrem de util, este suficient de abraziv, nu se incarca cu vopsea si poate fi inghesuit prin toate incheieturile cadrului, mie unul cel putin mi-a usurat enorm munca.

Ulterior se spala cu o carpa cu diluant sau alcool tehnic, dupa gust, si rezulta asa ceva.

Article Image


Pentru ca al meu cadru avea si cateva urme de rugina, l-am curatat si lustruit, folosind:

- masina de gaurit cu perie de sarma rotativa,

- Scotch Brite, nu cel de vase, versiunea pentru uz industrial, eu folosesc la fabrica si cumpar de la furnizor direct, dar se gaseste la orice magazin de vopsele auto

http://www.freemansupply.com/productimages/Xplus91.jpg

Am curatat punctele de rugina cu peria de sarma si am folosit scotch brite pentru a indeparta urmele de perie si a uniformiza textura suprafetei.

Article Image

Lustruirea efectiva am facut-o cu Slem, este o pasta abraziva pentru lustruit metal, atentie nu e vorba despre polish auto, este efectiv o pasta abraziva, vine in cutiute mici cu eticheta albastra. Cea mai buna sansa de a gasi asa ceva este ori un magazin de vopsele auto, ori un magazin de produse de uz industrial (adica aia de au rulmenti, curele, etc.)

Si rezulta asta.

Article Image
Postat de Paul Feldioreanu editat la 9 mai 2013 la 21:41
0
0
Foarte util acest post,si cadrul arata bestial asa.Eu unul nu l-as mai colora,l-as lacui si cam atat !
Postat de Bucur Rikardo la 9 mai 2013 la 21:39
0
0
Hahanna a fost prima mea bicicleta "adevarata". Am luat-o acu multi ani in Chichis de la un individ suspect cu o duba de Austria, impreuna cu un arc cu sageti doua arbalete si un snowboard. Snowboard-ul si arbaletele le-am vandut iar arcu habar n-am pe unde mai e, Hahanna e singura care a ramas. Dupa vreo doi ani furca, o Rock Shox Judy 100 si-a dat obstescul sfarsit si am inlocuit-o cu o furca Raidon RLD pe atunci bita arata cam asa

Article Image

Am iubit bicicleta asta, cu toate ca furca era un pic prea lunga pentru cadru si cadrul era un pic prea scurt pentru mine, la vale stateam cu boasele pe ghidon, ca sa zic asa, dar bicicleta intorcea foarte vioi in configuratia asta si desi m-a trantit de cateva ori, m-a scos din serbet in multe alte situatii.

La cam un an dupa ce am schimbat furca, m-a plesnit boala cu cadrele de aluminiu, frane pe disc, etc. si am zis ca gata Hahanna, am luat de pe ea tot ce am putut folosi si am bagat restul la naftalina.

Pe la sfarsitul lu Aprilie, m-a intrebat intr-o doara Maxi ce-am mai facut cu bita si m-a palit asa subit o umbra de nostalgie, asa ca m-am luat singur de guler si m-am apucat de treaba, pana la urma tot ce nu mutasem pe celelalt cadru era in perfecta stare de functionare.

Intotdeauna mi-a placut culoarea cadrului, nu se vede asa de bine in poze, era un rosu carmin cu pulbere aurie in vopsea. Initial am zis ca-l curat si-l revopsesc exact cum era fiind prea ciobita vopseaua ca sa ramana asa, m-am plimbat o zi cu cadrul la sub brat pe la toti vopsitorii de care stiam in oras, da dupa 4 versiuni de, nu preparam asa putin, n-avem pulbere aurie asa de fina, mi-am bagat picioarele. Cum nu aveam un plan B cu privire la vopsit si timpul meu liber este scurt si cracanat, am zis sa dau cadru la fundul gol s-oi vedea eu dupa aia.

Asa ca decapam.

Si ca sa nu fie chiar degeaba "articolul asta" hai sa va zic cum am decapat :

Va recomand cu caldura sa atarnati cadrul pentru operatiunea asta, daca un aveti stand de service sau aveti si nu vreti sa dati cu decapant pe el.

Article Image

Am folosit:

- Kromofag (eu am dat 37 de lei pe litru), nu-i cel mai bun decapant da isi face treaba si e printre cele mai ieftine variante

- una bucata spaclu, cat mai subtire, eu am dat o mana de smirghel pe canturi ca sa nu zgarii prea tare teava cand dau vopseaua jos

- una bucata asa ceva
http://www.globstar.ro/produs.php?ItemID=1725
nu stiu cum ii zice e un soi de ghem de spirata le inox, foarte util in etapa a doua a decaparii

- pensula

- pahar

- manusi de cauciuc, mai ales pe piele uscata Kromofagu pisca si induce mancarimi ca dracu

-diluant universal ( 509 ) sau alcool tehnic ( izopropilic )

-carpe

Primul pas este relativ simplu:

- se aplica decapantul

- se face pauza


Din cate am citit, teoretic, dupa 30 de minute vopseaua trebuia sa inceapa sa se cojasca, n-a fost cazul. Dupa 45 de minute vopseaua s-a inmuiat suficient de mult cat sa poata fi razutita cu spaclu, cu un minim de efort. Rezultatul arata cam asa, de fapt arata exact asa.

Article Image

Pentru ca fusese vopsit destul de serios cadrul, iar grundul era in strat mai gros decat vopseaua in sine, am trecut la pasul doi, adica:

- se aplica decapantul

- se face pauza

La a doua etapa de razuire ghemul ala de inox este extrem de util, este suficient de abraziv, nu se incarca cu vopsea si poate fi inghesuit prin toate incheieturile cadrului, mie unul cel putin mi-a usurat enorm munca.

Ulterior se spala cu o carpa cu diluant sau alcool tehnic, dupa gust, si rezulta asa ceva.

Article Image

Pentru ca al meu cadru avea si cateva urme de rugina, l-am curatat si lustruit, folosind:

- masina de gaurit cu perie de sarma rotativa,

- Scotch Brite, nu cel de vase, versiunea pentru uz industrial, eu folosesc la fabrica si cumpar de la furnizor direct, dar se gaseste la orice magazin de vopsele auto

http://www.freemansupply.com/productimages/Xplus91.jpg

Am curatat punctele de rugina cu peria de sarma si am folosit scotch brite pentru a indeparta urmele de perie si a uniformiza textura suprafetei.

Article Image

Lustruirea efectiva am facut-o cu Slem, este o pasta abraziva pentru lustruit metal, atentie nu e vorba despre polish auto, este efectiv o pasta abraziva, vine in cutiute mici cu eticheta albastra. Cea mai buna sansa de a gasi asa ceva este ori un magazin de vopsele auto, ori un magazin de produse de uz industrial (adica aia de au rulmenti, curele, etc.)

Si rezulta asta.

Article Image
Postat de Paul Feldioreanu la 9 mai 2013 la 21:41
0
0
O pasta de lustruit foarte faina se mai gaseste la magazinele cu tehnica medicala, in special cele cu produse pentru tehnica dentara. E de marimea unui tub de pasta de dinti si costa undeva la 30-35 de lei. Foarte fain Paul!
Postat de Tudor Costin la 9 mai 2013 la 21:46
0
0
O pasta de lustruit foarte faina se mai gaseste la magazinele cu tehnica medicala, in special cele cu produse pentru tehnica dentara. E de marimea unui tub de pasta de dinti si costa undeva la 30-35 de lei. Foarte fain Paul!
Postat de Tudor Costin la 9 mai 2013 la 21:46
0
0
Foarte util acest post,si cadrul arata bestial asa.Eu unul nu l-as mai colora,l-as lacui si cam atat !


Subscriu !
Postat de Lucian Iancu editat la 10 mai 2013 la 07:54
0
0
Foarte util acest post,si cadrul arata bestial asa.Eu unul nu l-as mai colora,l-as lacui si cam atat !


Subscriu !
Postat de Lucian Iancu editat la 10 mai 2013 la 07:54
0
0
Foarte util acest post,si cadrul arata bestial asa.Eu unul nu l-as mai colora,l-as lacui si cam atat !


Subscriu !

Daca totusi doresti a o vopsii uite cum ar arata fain :)http://okinawanbikes.up.seesaa.net/image/Dartmoor20Hornet20111113201.JPG
Postat de Lucian Iancu la 10 mai 2013 la 07:54
0
0
Foarte util acest post,si cadrul arata bestial asa.Eu unul nu l-as mai colora,l-as lacui si cam atat !


Subscriu !

Daca totusi doresti a o vopsii uite cum ar arata fain :)http://okinawanbikes.up.seesaa.net/image/Dartmoor20Hornet20111113201.JPG
Postat de Lucian Iancu la 10 mai 2013 la 07:54
0
0
Ar arata frumos lacuit, problema e ca rugineste sub lac. Otelul are nevoie de un grund, iar grund incolor inca nu exista.
Postat de . Bibi la 10 mai 2013 la 08:01
0
0
Ar arata frumos lacuit, problema e ca rugineste sub lac. Otelul are nevoie de un grund, iar grund incolor inca nu exista.
Postat de . Bibi la 10 mai 2013 la 08:01
0
0
Ruginesc , dar dupa cat timp ? Am avut un cadru destul de vechi , mai mult de 10 ani si era raw cu lac peste , nu avea nici cea mai mica pata de rugina. Arata super asa dar probabil ca tot culoarea aia vrei sa il faci . Incearca sa vorbesti cu un vopsitor sa iti spuna cand are de vopsit ceva rosu sa ia mai multa vopsea si sa iti faca si tie cadrul.
Postat de Anthony Voinea la 10 mai 2013 la 12:32
0
0