Forum
Esti aici:
Subiect: Ce componente contine o bicla?
#2169
Postat de Dan Bolba
Subiect deschis de la 30 decembrie 2011 la 11:11
Raporteaza
Am ajuns iar aici, cu o intrebare poate ce are un raspuns lung, ce piese contine o bicla ? Cate din fiecare si cum trebuie sa se potriveasca adica ce caracteristica trebuie sa aiba sa fie compatibila cu celelalte ?
Va multumesc mult, sarbatori fericite, un an nou mult maibun si tot ce va doriti .
Va multumesc mult, sarbatori fericite, un an nou mult maibun si tot ce va doriti .
Postat de Dan Bolba la 30 decembrie 2011 la 11:11
0
0
http://ro.wikipedia.org/wiki/Biciclet%C4%83
Sper sa te ajute:)!
Sper sa te ajute:)!
Postat de Adrian Vladoiu la 30 decembrie 2011 la 11:21
0
0
Dan Bolba
Am ajuns iar aici, cu o intrebare poate ce are un raspuns lung, ce piese contine o bicla ? Cate din fiecare si cum trebuie sa se potriveasca adica ce caracteristica trebuie sa aiba sa fie compatibila cu celelalte ?
Va multumesc mult, sarbatori fericite, un an nou mult maibun si tot ce va doriti .
componente:
un cadru
o furca
un ghidon
un set de cuvete
o pipa
o pereche de mansoane
doi butuci (fata spate)
doua jenti
doua camere
doua cauciucuri
un angrenaj
o foaie
un set de pedale
un lant
o sa
o tija de sa
o cheita pentru sa
un bb-set/ monobloc
acum ar mai fi spitele cu niplurile care le iei in functie de numarul de gauri de pe jenti si butuc...
iar ca felul lor (sa fie toate compatibile) e dificil de explicat, o sa iti dau un raspuns mai pe seara pentru ca ma grabesc.
Postat de Andrei Mangeac la 30 decembrie 2011 la 11:23
0
0
Pff...trebuie sa oftez putin inainte sa incep sa scriu acest post.
O sa scriu ce piese are un mtb de xc (aka cross,este folosit exclusiv la plimbari,fie pe sosea sau prin padure).
Cadru:un cadru poate avea prindere de v brake ( http://deluxebmx.com/wp-content/uploads/2010/11/2011-tech2-silver-v-brakes-brake-mounts.jpg ) si/sau de disc (http://3.bp.blogspot.com/_CAXB2T0FEzk/TCRbhn-uEoI/AAAAAAAAEEs/HAQgIwc605o/s1600/nan_flame_7b.jpg cele 2 gauri,sa zic asa,de pe teava din stanga sus) . Majoritatea cadrelor de mtb au monobloc de tip euro http://octane-one.com/gal/bb/BB.jpg . Acest monobloc de obicei are 2 cupe care se infileteaza in cadru (aici http://www.flickr.com/photos/geekhousebikes/5202161398/ ) . Pe capetele monoblocului se pun cele 2 brate pedaliere (ca acestea http://www.flickr.com/photos/40578504@N05/3736765737/ -pot fi pe mai multe sisteme de prindere:pe patrat,pe isis etc ) . Un cadru mai are nevoie si de cuvete,asta insemnand de obicei 2 rulmenti care se introduc in cadru. Si acestea exista de mai multe feluri,la mtb de obicei sunt cuvete ca acestea care trebuiesc batute in cadru http://probike.ro/media/images/800/raceface-cuvete-diabolus-1096.jpg . Aici este schema pentru montajul cuvetelor http://4.bp.blogspot.com/_HR3GPXZOiao/R5EHYiDeZTI/AAAAAAAAAGs/yrC3S0qWtvI/s400/furca%2Bheadset.jpg .
Apoi,mai ai:
-cele 2 roti,de 26 inch. Acestea sunt formate din spite,nipluri,jante,butuci,fond de janta,camera si cauciuc.
-pedalele
-pipa,ghidon
-franele (de exemplu cele mecanice pe disc sunt formate din disc,care se prinde pe butuc,etrier care se prinde pe furca/cadru,adaptor,sufa,bowdena si maneta)
-saua+tija (poate avea diferite dimensiuni,trebuie sa tii cont de diametrul ei ca sa se potriveasca cu cadrul)
-furca (aici nu ma pricep sa iti explic cum functioneaza :)) )
Lucruri ar mai fi de explicat...multe. Foarte multe lucruri. Dar majoritatea le afli pe parcurs singur,montand si demontand diferite piese. Pana la urma,ce bike vrei sa iti faci? Spune`ne ce buget ai si la ce l-ai folosi si iti putem explica de ce ai nevoie.
Nu trebuie sa stii prea multe despre spite sau nipluri pentru ca daca duci un butuc si o janta la service ei stiu ce spite trebuiesc puse si iti fac roata fara probleme.
Un mtb normal are 3 foi si 7-8 pinioane. Pentru a schimba de pe un pinion pe altul ai prins de cadru un schimbator ca acesta http://www.peterwhitecycles.com/images/products/rd/shiftmate_main.jpg care actionat de pe ghidon printr`o maneta ( http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yvyK7r47L.jpg ) se misca in dreapta/stanga punand lantul pe pinionul corespunzator. Pentru schimbarea intre cele 3 foi ai la fel alta maneta si un sistem ca acesta http://www.freerider.ro/wp-content/uploads/2009/08/reglaj_schimbator_foi_pas_2.jpg care functioneaza pe acelasi principiu,"impingand" lantul pe foaia corespunzatoare.
O sa scriu ce piese are un mtb de xc (aka cross,este folosit exclusiv la plimbari,fie pe sosea sau prin padure).
Cadru:un cadru poate avea prindere de v brake ( http://deluxebmx.com/wp-content/uploads/2010/11/2011-tech2-silver-v-brakes-brake-mounts.jpg ) si/sau de disc (http://3.bp.blogspot.com/_CAXB2T0FEzk/TCRbhn-uEoI/AAAAAAAAEEs/HAQgIwc605o/s1600/nan_flame_7b.jpg cele 2 gauri,sa zic asa,de pe teava din stanga sus) . Majoritatea cadrelor de mtb au monobloc de tip euro http://octane-one.com/gal/bb/BB.jpg . Acest monobloc de obicei are 2 cupe care se infileteaza in cadru (aici http://www.flickr.com/photos/geekhousebikes/5202161398/ ) . Pe capetele monoblocului se pun cele 2 brate pedaliere (ca acestea http://www.flickr.com/photos/40578504@N05/3736765737/ -pot fi pe mai multe sisteme de prindere:pe patrat,pe isis etc ) . Un cadru mai are nevoie si de cuvete,asta insemnand de obicei 2 rulmenti care se introduc in cadru. Si acestea exista de mai multe feluri,la mtb de obicei sunt cuvete ca acestea care trebuiesc batute in cadru http://probike.ro/media/images/800/raceface-cuvete-diabolus-1096.jpg . Aici este schema pentru montajul cuvetelor http://4.bp.blogspot.com/_HR3GPXZOiao/R5EHYiDeZTI/AAAAAAAAAGs/yrC3S0qWtvI/s400/furca%2Bheadset.jpg .
Apoi,mai ai:
-cele 2 roti,de 26 inch. Acestea sunt formate din spite,nipluri,jante,butuci,fond de janta,camera si cauciuc.
-pedalele
-pipa,ghidon
-franele (de exemplu cele mecanice pe disc sunt formate din disc,care se prinde pe butuc,etrier care se prinde pe furca/cadru,adaptor,sufa,bowdena si maneta)
-saua+tija (poate avea diferite dimensiuni,trebuie sa tii cont de diametrul ei ca sa se potriveasca cu cadrul)
-furca (aici nu ma pricep sa iti explic cum functioneaza :)) )
Lucruri ar mai fi de explicat...multe. Foarte multe lucruri. Dar majoritatea le afli pe parcurs singur,montand si demontand diferite piese. Pana la urma,ce bike vrei sa iti faci? Spune`ne ce buget ai si la ce l-ai folosi si iti putem explica de ce ai nevoie.
Nu trebuie sa stii prea multe despre spite sau nipluri pentru ca daca duci un butuc si o janta la service ei stiu ce spite trebuiesc puse si iti fac roata fara probleme.
Un mtb normal are 3 foi si 7-8 pinioane. Pentru a schimba de pe un pinion pe altul ai prins de cadru un schimbator ca acesta http://www.peterwhitecycles.com/images/products/rd/shiftmate_main.jpg care actionat de pe ghidon printr`o maneta ( http://ecx.images-amazon.com/images/I/41yvyK7r47L.jpg ) se misca in dreapta/stanga punand lantul pe pinionul corespunzator. Pentru schimbarea intre cele 3 foi ai la fel alta maneta si un sistem ca acesta http://www.freerider.ro/wp-content/uploads/2009/08/reglaj_schimbator_foi_pas_2.jpg care functioneaza pe acelasi principiu,"impingand" lantul pe foaia corespunzatoare.
Postat de Alex Campanie editat la 30 decembrie 2011 la 11:41
0
0
Angrenajul este acea piesa care are doua brate si 1 foaie, 2 sau 3.
Pe bratele acestei piese montezi 2 pedale cu ajutorul unor suruburi.
Bicicletele de XC au 2 schimbatoare:
-1 de foi(cel din fata)
-1 de pinioane(cel din spate)
Pinioanele pot fi 1:(single-speed)
sau 2,3,5,6,7,8,9,10(multi speed)
La multii speed ai un shifter(are doua manete de care tragi/impingi cu degetele si astfel schimbi vitezele).
Shiferul este legat de deraior(schimbator) printr-un cablu si o camasa.
Furcile pot avea diferite curse(lungimea bratului ce culiseaza in lower), diferite greutati, culori, reglaje.
Ele pot fi pe arc, ulei sau aer
Sunt unele furci care merg doar pe aer, altele doar pe arc sau altele care merg pe 2 dintre cele mentionate, altele care merg pe toate 3.
Ramurile MTB-ului sunt:XC, AM, FR, DH, street, DJ, 4X.
In funtie de ramura aleasa iti alegi si piesele.
La XC se folosesc curse de 100mm, respectiv 120mm.
Acestea sunt mai usoare decat celelate furci din domeniul MTB-ului(vorbim de furcile cu suspensie, cele fixe sunt clar mai usoare).
La AM se folosesc curse de pana la 140mm.Furcile sunt mai grele si mai rezistente.
La FR se folosesc curse de 160mm, 180mm sau 203mm(double crown).De cele mai multe ori la aceasta disciplina riderii prefera furcile single crown pentru a nu fi limitati de libertatea ghidonului(la o furca double crown bratele se opresc in cadru si astfel nu poti vira la stanga, respectiv dreapta la mai multi de ~40-50 grade.
La DH se folosesc si furcile single crown-cursa de 180mm.In general cand de gandesti la Downhill iti vine in minte o furca double crown-cursa 203mm.
Furca single crown:http://www.google.ro/imgres?q=single+crown+fork&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=2ursKIVvAZGzPM:&imgrefurl=http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/2010-rs-revelation-150mm-100mm-possible-645996.html&docid=735O281FERR89M&imgurl=http://www.endurobikeshop.fr/img/p/1362-2024-thickbox.jpg&w=600&h=600&ei=maT9TsexK8b4sgaunby7DA&zoom=1&iact=hc&vpx=1174&vpy=272&dur=569&hovh=225&hovw=225&tx=136&ty=103&sig=107030556182591701837&page=1&tbnh=127&tbnw=146&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:15,s:0
Furca double-crown http://www.google.ro/imgres?q=single+crown+fork&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=qSLOwD-xQJMZwM:&imgrefurl=http://theworldofmountainbiking.blogspot.com/2011/09/suggestions-on-buying-bike.html&docid=_MzdILCul-MHoM&imgurl=http://www.bukalapak.com/system/datas/cf7/4c4/ae6/3fd/b2a/262240/large/Boxxer_WC_web.jpg%253F1303270022&w=400&h=400&ei=maT9TsexK8b4sgaunby7DA&zoom=1&iact=rc&dur=392&sig=107030556182591701837&page=1&tbnh=141&tbnw=128&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:17,s:0&tx=86&ty=87
Cadrele:Pot fi:
Hardtail http://www.google.ro/imgres?q=santa+cruz+jackal&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=4ch5Ky0fOBGM7M:&imgrefurl=http://www.playbike.ro/produs.php%3Fid_produs%3D2014&docid=nJmRkPsze-6M1M&imgurl=http://www.playbike.ro/images/produse/400/2014_1.jpg&w=400&h=249&ei=BqX9TrCpMZePsAb7zJEN&zoom=1&iact=hc&vpx=170&vpy=439&dur=259&hovh=105&hovw=169&tx=146&ty=96&sig=107030556182591701837&page=2&tbnh=105&tbnw=169&start=28&ndsp=28&ved=1t:429,r:0,s:28
Full suspension:http://www.dirtbike.ro/img/bazar/38269/2.jpg
Pe bratele acestei piese montezi 2 pedale cu ajutorul unor suruburi.
Bicicletele de XC au 2 schimbatoare:
-1 de foi(cel din fata)
-1 de pinioane(cel din spate)
Pinioanele pot fi 1:(single-speed)
sau 2,3,5,6,7,8,9,10(multi speed)
La multii speed ai un shifter(are doua manete de care tragi/impingi cu degetele si astfel schimbi vitezele).
Shiferul este legat de deraior(schimbator) printr-un cablu si o camasa.
Furcile pot avea diferite curse(lungimea bratului ce culiseaza in lower), diferite greutati, culori, reglaje.
Ele pot fi pe arc, ulei sau aer
Sunt unele furci care merg doar pe aer, altele doar pe arc sau altele care merg pe 2 dintre cele mentionate, altele care merg pe toate 3.
Ramurile MTB-ului sunt:XC, AM, FR, DH, street, DJ, 4X.
In funtie de ramura aleasa iti alegi si piesele.
La XC se folosesc curse de 100mm, respectiv 120mm.
Acestea sunt mai usoare decat celelate furci din domeniul MTB-ului(vorbim de furcile cu suspensie, cele fixe sunt clar mai usoare).
La AM se folosesc curse de pana la 140mm.Furcile sunt mai grele si mai rezistente.
La FR se folosesc curse de 160mm, 180mm sau 203mm(double crown).De cele mai multe ori la aceasta disciplina riderii prefera furcile single crown pentru a nu fi limitati de libertatea ghidonului(la o furca double crown bratele se opresc in cadru si astfel nu poti vira la stanga, respectiv dreapta la mai multi de ~40-50 grade.
La DH se folosesc si furcile single crown-cursa de 180mm.In general cand de gandesti la Downhill iti vine in minte o furca double crown-cursa 203mm.
Furca single crown:http://www.google.ro/imgres?q=single+crown+fork&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=2ursKIVvAZGzPM:&imgrefurl=http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/2010-rs-revelation-150mm-100mm-possible-645996.html&docid=735O281FERR89M&imgurl=http://www.endurobikeshop.fr/img/p/1362-2024-thickbox.jpg&w=600&h=600&ei=maT9TsexK8b4sgaunby7DA&zoom=1&iact=hc&vpx=1174&vpy=272&dur=569&hovh=225&hovw=225&tx=136&ty=103&sig=107030556182591701837&page=1&tbnh=127&tbnw=146&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:15,s:0
Furca double-crown http://www.google.ro/imgres?q=single+crown+fork&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=qSLOwD-xQJMZwM:&imgrefurl=http://theworldofmountainbiking.blogspot.com/2011/09/suggestions-on-buying-bike.html&docid=_MzdILCul-MHoM&imgurl=http://www.bukalapak.com/system/datas/cf7/4c4/ae6/3fd/b2a/262240/large/Boxxer_WC_web.jpg%253F1303270022&w=400&h=400&ei=maT9TsexK8b4sgaunby7DA&zoom=1&iact=rc&dur=392&sig=107030556182591701837&page=1&tbnh=141&tbnw=128&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:17,s:0&tx=86&ty=87
Cadrele:Pot fi:
Hardtail http://www.google.ro/imgres?q=santa+cruz+jackal&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1440&bih=768&tbm=isch&tbnid=4ch5Ky0fOBGM7M:&imgrefurl=http://www.playbike.ro/produs.php%3Fid_produs%3D2014&docid=nJmRkPsze-6M1M&imgurl=http://www.playbike.ro/images/produse/400/2014_1.jpg&w=400&h=249&ei=BqX9TrCpMZePsAb7zJEN&zoom=1&iact=hc&vpx=170&vpy=439&dur=259&hovh=105&hovw=169&tx=146&ty=96&sig=107030556182591701837&page=2&tbnh=105&tbnw=169&start=28&ndsp=28&ved=1t:429,r:0,s:28
Full suspension:http://www.dirtbike.ro/img/bazar/38269/2.jpg
Postat de Adrian Vladoiu la 30 decembrie 2011 la 11:49
0
0
Pe piese te-ar costa mai mult. Ai putea sa iti iei un bike complet din magazin deoarece sunt reduceri destul de mari de sarbatori http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=4126 .
Postat de Alex Campanie la 30 decembrie 2011 la 11:58
0
0
Acum ti-am facut o configuratie si a iesit la 2500RON...recomandarea lui Alex e mai ieftina si mai buna.
Mereu ceva pe piese va iesi mai scump ca una stock.
Oricum avea configuratie este sub acea bicicleta recomandata de Alex.
Ideea de "pe piese" este buna cand ai un buget mai mare.
La acei bani Cube Analog Disc este numa' bun!
O zi buna,
Adrian.
Mereu ceva pe piese va iesi mai scump ca una stock.
Oricum avea configuratie este sub acea bicicleta recomandata de Alex.
Ideea de "pe piese" este buna cand ai un buget mai mare.
La acei bani Cube Analog Disc este numa' bun!
O zi buna,
Adrian.
Postat de Adrian Vladoiu la 30 decembrie 2011 la 12:06
0
0
Pe piese poate e putin mai complicat. Sa nu fie cu suparare dar atunci cand faci o bicicleta pe piese o faci pentru ca stii ce ti se potriveste si stii ce iti place prin urmare trebuie putina experienta si avand in vedere intrebarea de la care a pornit acest topic ma cam insel ca exista. Eu unul recomand o bicicleta completa aici poate fi una second hand sau una noua. Pentru a te simti bine pe o bicicleta de cross/xc e foarte important sa fie marimea potrivita de aceea daca ne poti spune o inaltime o sa putem face niste recomandari potrivite. De asemeni si greutatea e importanta. Bicicletele de xc au furca cu suspensie/amortizor. Daca ne referim la modelele mai noi ele in principiu se impart in furci ce au compresia pe baza de arc(un arc plasat intre doua tuburi ce culiseaza unul in celalalt) si furci pe aer (arcul este inlocuit de o camera etansa in care se baga aer cu o pompa speciala)
Postat de Tudor Costin la 30 decembrie 2011 la 12:12
0
0
Discutate recent pe forum