Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Ghidon aplecat sau normal?


Catalin Brindas

Trimite mesaj
Posturi: 126
Subiecte: 73

#347003 29 iunie 2015 la 21:46

Salut. Am avzut la multe biciclete , in special la concursuri , ghidonul este aplecat , adica nu este sus ceea ce pare a oferi lejeriate pe bicicleta , ci ca si cum ai sta si tu aplecat.
De ce? , care sunt avantajele ca ghidonul este lasat in jos? Este mai agila bicicleta sau , pedalezi mai usor?

Vlad Pintea

Trimite mesaj
Posturi: 272
Subiecte: 50

#347006 29 iunie 2015 la 22:06

Te referi la ghidonul cu rise?

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#347010 29 iunie 2015 la 22:35

Banuiesc ca se refera la rise negativ (stiu ca suna stupid) sau pipe cu EH negativ gen http://rcdn.mtbr.com/wp-content/uploads/2012/09/syntace_flatforce_stem.jpg
Vezi asta la cursele de XC unde greutate mai mare pe roata fata inseamna control mai bun, distributie mai buna etc

Vlad Pintea

Trimite mesaj
Posturi: 272
Subiecte: 50

#347013 29 iunie 2015 la 22:42

Eu iti recomand un ghidon flat de 620;680 mm

Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#347022 30 iunie 2015 la 01:34

Inginerii isi storc de mult timp creierii ca sa poata inventa o pozitie mai inconfortabila pe bicicleta. Ca rezultat al eforturilor lor a aparut acum un secol ghidonul lasat, folosit si astazi pe cursiere. Ca supliciu aditional, ei au adaugat si pipa care se lasa in jos, astfel incat sa ai o pozitie mai aerodinamica si sa castigi o secunda in cazul in care participi la concursuri.

Ceea ce marea majoritate a ciclistilor nu fac oricum. Dar cum spuneam, scopul lor fundamental e sa te chinuiasca. O alta lovitura pentru ciclistii din toata lumea a fost aparitia seii Selle Flite, aclamata de o gramada de profesionisti sadici. Saua aia e inconfortabila si dupa ce mergi 10 ani pe ea. De ce? Pai de-asta au facut-o, ca sa fie inconfortabila pe vecie si sa ai nevoie de pantalonii aia ridicoli cu burete la deriere ca sa o faci suportabila

Traditia torturarii ciclistilor a inceput odata cu inventia primei versiuni a bicicletei, velocipedul, poreclit cu afectiune "scuturatorul de oase". De atunci, inginerii au pastrat traditia vie, cu toate ca au existat unii profani care au incercat sa schimbe lucrurile, cum ar fi veterinarul Dunlop, care la un moment dat s-a saturat sa-l vada chinuindu-se pe fisu si a inventat anvelopa pneumatica pentru bicicleta lui.


ultima modificare: 30 iunie 2015 la 03:09

+1
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#347028 30 iunie 2015 la 07:15

Catalin Brindas: care sunt avantajele ca ghidonul este lasat in jos? Este mai agila bicicleta sau , pedalezi mai usor?

Nu e o regulă. Fiecare după cum s-a obișnuit să-și controleze bicicleta. Nu știu dacă există niște avantaje vizibile, cel puțin la mine nu s-au văzut, în schimb cu siguranță dacă te-ai obișnuit cu un ghidon cu rise (curbat), te vei simți inconfortabil când treci la ghidon drept. Pt că aplecarea peste ghidon și în general poziția pe bicicletă se vor modifica simțitor, vizibil.
În cazul tău e foarte simplu: văd că ai ghidon cu rise și o pipă destul de ridicată, cu unghi mare. Inversează pipa, pune-o invers, ca să fie cu unghi negativ, în jos, și o să poți testa cum e cu ghidon flat (drept) și pipă cu unghi negativ.

Radu-Teodor Stoian

Trimite mesaj
Posturi: 923
Subiecte: 29

#347030 30 iunie 2015 la 09:11

Eu cred ca ne referim aici de pozitia ghidonului la bicicletele de XC (a mentionat ca se observa in special la concursuri).
Pipa scurta si un ghidon flat care fac sa arate ca saua e muult prea sus si riderul va sta foarte aplecat.
Sunt multe motive pentru pozitia asta. Unul din ele e ca ofera o pozitie mai agresiva la urcari.

Ionut Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 97
Subiecte: 8

#347032 30 iunie 2015 la 09:28

Eu folosesc modelul asta:http://www.worldwidecyclery.com/products/ritchey-wcs-dive-bar-31-8mm-20mm-rise-710mm-width-matte-black
Avantajul e ca ai mai multa greutate pe roata fata si te ajuta la urcari.
Dezavantajul e ca dupa mai multi km simti ceva discomfort la degetele mari.

ultima modificare: 30 iunie 2015 la 09:40

Un fost membru
Posturi: 739
Subiecte: 10

#347066 30 iunie 2015 la 17:21

Esenta ghidonului aplecat mult in fata este de a distribui o parte din greutatea ciclistului si pe roata din fata precum si o pozitie aerodinamica ce ti permite ,uneori ,sa castigi acea secunda care te va face invingator.

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#347067 30 iunie 2015 la 17:50

Campionule care ești tu !

Lămuriți băiatul și răspundeți cu argumente ”umane”, cotidiene, dacă aveți cunoștințe despre avantajele și dezavantajele flat și rise. Nu e niciun campion sau viitor aspirant la titlu printre noi, iar dacă ar fi, ăla nu are nevoie de sfaturile noastre ca să devină, are profesioniști în spate care-l manageriază.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro