Forum
Esti aici:
Subiect: Parere alegere suport pentru biciclete cu prindere pe carlig
#4719
Postat de Cristian Amariutei
Subiect deschis de la 4 ianuarie 2014 la 20:04
Raporteaza
Salutare !
Vreau sa-mi achizitionez un suport de biciclete cu prindere pe carligul masinii, un Ford Mondeo break model 2002. In principiu as avea nevoie sa incarc 5 biciclete, dar cred ca ar trebui sa mai achizitionez si 2 sau 3 suporturi pentru plafon deoarece cred ca ar fi prea mare un suport de carlig pentru 4, 5 biciclete.
Cine foloseste astfel de suporturi rog sa-mi spuneti parerea voastra si sfaturi.
Din ce am vazut pe internet cel mai potrivit mi se pare modelul Thule Euro Way G2 923, care costa un pic peste bugetul meu (1400 lei) Daca aveti, folositi alte modele, rog sfaturi, link-uri.
Multumesc.
Vreau sa-mi achizitionez un suport de biciclete cu prindere pe carligul masinii, un Ford Mondeo break model 2002. In principiu as avea nevoie sa incarc 5 biciclete, dar cred ca ar trebui sa mai achizitionez si 2 sau 3 suporturi pentru plafon deoarece cred ca ar fi prea mare un suport de carlig pentru 4, 5 biciclete.
Cine foloseste astfel de suporturi rog sa-mi spuneti parerea voastra si sfaturi.
Din ce am vazut pe internet cel mai potrivit mi se pare modelul Thule Euro Way G2 923, care costa un pic peste bugetul meu (1400 lei) Daca aveti, folositi alte modele, rog sfaturi, link-uri.
Multumesc.
Postat de Cristian Amariutei la 4 ianuarie 2014 la 20:04
0
0
Nu iti recomand pe carlig(doamne fereste sa ai un accident)cel mai indicat ar fii sa iei 3 suporti pentru plafon si unul pentru haion.
Postat de Alecs Georgescu la 4 ianuarie 2014 la 23:26
0
0
''Problema'' pe care o am cu suporturile pe plafon e ca trebuie sa trec pe sub un pasaj de 2,5 m si ca din ce am mai auzit nu se comporta prea bine la viteza mai mare de 90 km/h. Avand in vedere ca trebuie sa incarc 5 biciclete, mai mult ca sigur va trebui sa folosesc si suport pt. pavilion si voi fi nevoit sa nu uit ca trebuie sa nu trec pe sub acel pasaj. Daca pentru cui mi-am facut o oarecare idee, adica G2 923, pentru plafon chiar sunt in ceata , mai ales ca trebuie sa-mi achizitionez si bare transversale...
Postat de Cristian Amariutei la 5 ianuarie 2014 la 08:56
0
0
Se comporta foarte
Postat de Alecs Georgescu editat la 5 ianuarie 2014 la 10:28
0
0
Daca folosesc un suport pe carlig si sunt lovit in spate banuiesc ca firma de de asigurari trebuie sa despagubeasca intreaga paguba...
Mie mi se fare mai sigur cel pe carlig de cat pe plafon, singurul dezavantaj ar fi ca pe timp de vreme rea o sa se murdareasca mult mai tare, dar am deschis acest subiect pentru a afla mai multe pareri din partea celor care folosesc ambele variante de suporturi, pentru a face cea mai buna alegere, eu si cei care mai citesc acest subiect.
Multumesc.
Mie mi se fare mai sigur cel pe carlig de cat pe plafon, singurul dezavantaj ar fi ca pe timp de vreme rea o sa se murdareasca mult mai tare, dar am deschis acest subiect pentru a afla mai multe pareri din partea celor care folosesc ambele variante de suporturi, pentru a face cea mai buna alegere, eu si cei care mai citesc acest subiect.
Multumesc.
Postat de Cristian Amariutei la 7 ianuarie 2014 la 09:52
0
0
Eu cred ca nu firma de asigurari nu plateste paguba in cazul in care cineva din spate te loveste si-ti face praf cele trei biciclete. Masina e asigurata cand iti faci asigurarea, nu si vopseaua cu lacrimi de gasca de aur, bicicletele de pe suport si porcul din portbagaj. Daca am dreptate si asiguratorul nu acopera o eventuala distrugere prin accidentare din spate, eu cred ca asta e unicul si singurul motiv pentru a NU avea niciodata suport pe spatele masinii.
In fine, tare as vrea sa-mi spuna cineva ca nu-i ca mine! Dar din putinele experiente cu asiguratorii, n-am cum sa cred ca platesc ei asa de drag si bicicletele.
Cat despre cele de pe plafon Thule 532 / Thule 591, cu vreo 3 biciclete iti urca ceva consumul cu 1-2l/100km. Poti merge cu 140kmh fara probleme. Iar bare iti poti lua originale, de la dezmembrari, sau Thule sau altceva in functie de rezistenta dorita, profil aero (pentru ca o sa fie barele tot timpul pe masina, dar eu cred ca asta-i un moft si creste si pretul), certificari, si pret evident.
Poti pune si 5 biciclete nu-i problema, barele de plafon am vazut si pentru 100kg, numa' ca o sa-ti urce consumul cu vreo 2-3l probabil, cand faci socoteala da bine pana la urma.
In fine, tare as vrea sa-mi spuna cineva ca nu-i ca mine! Dar din putinele experiente cu asiguratorii, n-am cum sa cred ca platesc ei asa de drag si bicicletele.
Cat despre cele de pe plafon Thule 532 / Thule 591, cu vreo 3 biciclete iti urca ceva consumul cu 1-2l/100km. Poti merge cu 140kmh fara probleme. Iar bare iti poti lua originale, de la dezmembrari, sau Thule sau altceva in functie de rezistenta dorita, profil aero (pentru ca o sa fie barele tot timpul pe masina, dar eu cred ca asta-i un moft si creste si pretul), certificari, si pret evident.
Poti pune si 5 biciclete nu-i problema, barele de plafon am vazut si pentru 100kg, numa' ca o sa-ti urce consumul cu vreo 2-3l probabil, cand faci socoteala da bine pana la urma.
Postat de Alex Protopopescu editat la 7 ianuarie 2014 la 10:51
0
0
Asigurarile obligatorii in Romania nu prevad despagubiri pentru bicicletele de pe masinile implicante in incidente rutiere, indiferent cum, unde si cu ce suporturi sunt fixate pe masina (am vorbit personal cu directorul uneia din cele mai mari firme de brokeraj de asigurari din Romania). Din cate stiu nici asigurarile CASCO nu ofera despagubiri in sensul asta.
In privinta suportului pentru bicicleta, eu l-am preferat (pentru 3 biciclete) pe cel de plafon cu transversale Thule WingBar si suporti ProRide 591. Avantajul (pentru mine) este ca am acces normal la portbagaj (haion), bicicletele sunt oarecum mai protejate la eventualele incidente din trafic si mi se pare mai confortabil din punct de vedere al manevrabilitatii masinii atat timp cat esti atent la inaltime. :) Transversalele cu profil WingBar au avantajul ca sunt mult mai putin zgomoase decat altele (la drum lung conteaza :), tot ce se aude este un suierat usor la viteze de peste 100 km/h (viteza maxima recomandata este de 110-120 Km/h, eu am mers si cu 140 Km/h fara probleme). In rest, ansamblul de prindere nu face nici cel mai mic zgomot, indiferent de viteza sau tipul carosabilului. Consumul creste cu aproximativ 1-1,5l la suta, in functie si de viteza cu care mergi.
Daca ar fi sa aleg intre suportul pe carlig si pe haion l-as alege pe primul (nu am folosit dar am cativa amici care au avut probleme cu balamalele de la haion dupa o oarecare perioada de folosire a suportului).
In privinta suportului pentru bicicleta, eu l-am preferat (pentru 3 biciclete) pe cel de plafon cu transversale Thule WingBar si suporti ProRide 591. Avantajul (pentru mine) este ca am acces normal la portbagaj (haion), bicicletele sunt oarecum mai protejate la eventualele incidente din trafic si mi se pare mai confortabil din punct de vedere al manevrabilitatii masinii atat timp cat esti atent la inaltime. :) Transversalele cu profil WingBar au avantajul ca sunt mult mai putin zgomoase decat altele (la drum lung conteaza :), tot ce se aude este un suierat usor la viteze de peste 100 km/h (viteza maxima recomandata este de 110-120 Km/h, eu am mers si cu 140 Km/h fara probleme). In rest, ansamblul de prindere nu face nici cel mai mic zgomot, indiferent de viteza sau tipul carosabilului. Consumul creste cu aproximativ 1-1,5l la suta, in functie si de viteza cu care mergi.
Daca ar fi sa aleg intre suportul pe carlig si pe haion l-as alege pe primul (nu am folosit dar am cativa amici care au avut probleme cu balamalele de la haion dupa o oarecare perioada de folosire a suportului).
Postat de Razvan Paveliu editat la 7 ianuarie 2014 la 11:34
0
0
Ai incercat sa iei in considerare o remorcuta? Cu niste chingi si inca cateva improvizatii te poti descurca chiar foarte bine. Poate ai sanse sa le scoti intacte in urma unui accident, in cazul in care sunt ancorate bine, iar daca te aflii pe drum de tara, sunt mai slabe sansele ca ceva sa se defecteze... Este pur si simplu parerea mea, stiu ca unii nu imi vor da dreptate, dar am incercat sa ajut macar. Succes!
Postat de Andrei Calin la 7 ianuarie 2014 la 11:46
0
0
E si asta o optiune, dar mai ciudata/greoaie, are sens daca vrei sa transporti 15-20biciclete. Pentru 5 biciclete nu te plimbi cu remorca dupa tine. O remorca mica pe o osie cu sarcina maxima de 750KG si fara sistem de franare gasesti in cel mult 2000RON. Se gasesc si mai mici de atat, dar daca tot iei sa fie! :)
Postat de Alex Protopopescu la 7 ianuarie 2014 la 11:55
0
0
Eu nu as merge pe improvizatii cu lucruri de genul asta. :-
Aici puteti vedea un test cu suporti Thule pentru carlig si plafon, montati pe aceeasi masina:
https://www.youtube.com/watch?v=7jUQGrBXGqM
Thule ProRide 591 City Crash Test:
https://www.youtube.com/watch?v=kmQ0SLw-Bv4
Si un ProRide 591 pe o masina, pe macadam:
https://www.youtube.com/watch?v=HmGE1jiO2YY
Nu incerc sa fac apologia unor sisteme mai scumpe insa, in opinia mea, merita sa investesti in ceva de calitate pentru a minimiza riscul unor eventuale incidente neplacute (din care unele cu consecinte destul de grave, nu numai pentru posesor).
Aici puteti vedea un test cu suporti Thule pentru carlig si plafon, montati pe aceeasi masina:
https://www.youtube.com/watch?v=7jUQGrBXGqM
Thule ProRide 591 City Crash Test:
https://www.youtube.com/watch?v=kmQ0SLw-Bv4
Si un ProRide 591 pe o masina, pe macadam:
https://www.youtube.com/watch?v=HmGE1jiO2YY
Nu incerc sa fac apologia unor sisteme mai scumpe insa, in opinia mea, merita sa investesti in ceva de calitate pentru a minimiza riscul unor eventuale incidente neplacute (din care unele cu consecinte destul de grave, nu numai pentru posesor).
Postat de Razvan Paveliu la 7 ianuarie 2014 la 11:56
0
0
Bogdan
@spoE
Salut...si eu am avut dubii in alegerea suportului.....iar in final inclin sa cred ca cel mai bun ar fi suportul pt plafon..detin un hatchbackt...frate`miu la fel...el are suport pt haion si daca nu esti atent la drum risti sa lovesti destul de nasol bicicletele...acestea ies in lateral vreo 20 de cm..poate mai mult...+ ca in timpul transportului se pot zgaria mai usor intr ele. In cazul suportului pentru plafon bicicletele mi se par mult mai bine ancorate,si nici nu se pot lovi intre ele. Intradevar este o diferenta mare de pret intre suporturi, la cel pt plafon avand nevoie si de barele transversale...
Postat de Bogdan editat la 8 ianuarie 2014 la 23:28
0
0
Vlad Protopopescu
Eu cred ca nu firma de asigurari nu plateste paguba in cazul in care cineva din spate te loveste si-ti face praf cele trei biciclete. Masina e asigurata cand iti faci asigurarea, nu si vopseaua cu lacrimi de gasca de aur, bicicletele de pe suport si porcul din portbagaj. Daca am dreptate si asiguratorul nu acopera o eventuala distrugere prin accidentare din spate, eu cred ca asta e unicul si singurul motiv pentru a NU avea niciodata suport pe spatele masinii.
In fine, tare as vrea sa-mi spuna cineva ca nu-i ca mine! Dar din putinele experiente cu asiguratorii, n-am cum sa cred ca platesc ei asa de drag si bicicletele.
[...]
Edit: Chiar sunt curios despre plata bicicletelor din suportul de spate de catre asigurator in conditiile accidentarii. Va rog, daca aveti informatii sigure sa le impartasiti. Ura!
Sa zicem ca nu vor asiguratorii sa iti despagubeasca bicicletele de 30.000 de euro. Ai datele omului care te-a accidentat si il dai in judecata, sau rezolvi amiabil cu el (eventual il astepti cateva zile pana isi vinde rinichiul).
Daca tu ai fost cel in culpa iti asumi paguba.
Alternativa e sa iti asiguri bicicletele.
Postat de Ionut Radu editat la 8 ianuarie 2014 la 22:26
0
0
Discutate recent pe forum