Foaie 34T (sau mai mare) Explore 520
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424714 8 aprilie la 16:54 Salutare! Dupa cateva ture prin oras cu al meu Explore 520 parca vreau o cadenta mai relaxata la viteza mai mare, si prima solutie la care m-am gandit ar fi sa schimb foaia de o are din fabrica (de 30T). Zis si facut, am comandat una cu 96BCD (gandindu-ma ca e foaie mica, am comandat ceva ce am gasit fara prea multe cautari), fara sa verific si pe bicicleta. Am reusit sa o vand, pentru ca bineinteles nu era compatibila. Asadar intrebarea mea este, imi puteti recomanda o foaie de cel putin 34T ce ar putea fi montata pe bicicleta mea? Daca nu ma insel, atunci cand am dat jos foaia originala am vazut ca este de 76BCD, insa nu sunt sigur (urmeaza sa verific azi-maine daca are ceva scris pe ea). |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424717 8 aprilie la 17:49 Ce foaie ai luat, link ? |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424718 8 aprilie la 18:24 Asa ceva am cumparat, si era destul de mare fata de pattern-ul gaurilor de la angrenaj: shorturl.at/dosS4 |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424719 8 aprilie la 18:42 Pff, as fi zis ca se potriveste la angrenajul de Expl 520 (foto) |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424720 8 aprilie la 18:51 Notat pentru data viitoare! Stiu ca atunci cand am incercat sa prind foaia noua, nu "bateau" deloc suruburile, dar cu prima ocazie dau jos foaia de pe bicicleta si masor distanta (sper ca o rigla sa fie destul de buna, nu am un subler la indemana momentan). |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424741 9 aprilie la 23:35 Am demontat foaia, am si facut poze, rezultatul: https://imgur.com/a/QSsX1hD . Am incercat sa masor distanta dintre gauri, cat de bine am putut, 76mm intre 2 gauri opuse (1-3), 63mm intre 2 gauri pe latura lunga, 44mm intre 2 gauri pe laura scurta. Foaia de masura am gasit-o aici (https://www.wolftoothcomponents.com/pages/how-to-measure-bolt-circle-diameter-bcd), care zic eu ca e o sursa de incredere. Am reusit sa gasesc si acest angrenaj (http://pro-wheel.com/main/?product=charm-fd04s), dar nimic mai mult, deci presupun ca singura mea solutie ar fi sa schimb cu totul angrenajul bicicletei. |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424744 10 aprilie la 08:58 Da, nu ma asteptam, as fi zis ca e 96.. |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424746 10 aprilie la 09:48 Dupa ce ar trebui sa ma orientez cand vine vorba de angrenaj nou? Nu am mai schimbat niciodata unul la bicicleta, si sunt destule caracteristici (chainline, q-factor, etc). Stiu doar de lungimea crank-ului ca trebuie sa fie tot 170mm, imi place cum se simte acum pe bicicleta, deci n-are rost sa schimb ceva, dupa parerea mea. |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424747 10 aprilie la 10:01 170mm |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424749 10 aprilie la 10:08 La acel angrenaj nu se modifica chainline-ul daca dau jos foile actuale si pun doar una? Sau se poate face o "romaneasca" sa pun foaia mai aproape sau mai departe de cadru? Intreb pentru ca mi-e frica sa cumpar si dupa sa nu se potriveasca, mai bine verific cat pot inainte de a da banii pe piese |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424753 10 aprilie la 11:35 Foaia se pune in locul celei mijlocii, deci chainline ramane identic . |
Adrian Damian![]() Posturi: 1009 Subiecte: 13 |
#424754 10 aprilie la 13:51 Cu mentiunea ca ai nevoie de suruburi mai scurte, pentru ca de data asta vei strange doar o foaie. La angrenajele de 3 , foaia mare si cea mijlocie sunt prinse cu acelasi surub. Ori asa , ori iei la polizat suruburile vechi :) |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424756 10 aprilie la 14:15 Nu-i trebuie alte șuruburi, la mine merg originalele. |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424757 10 aprilie la 14:21 Suruburi oricum pot gasi si la mine in Oradea (cred), deci n-ar trebui sa fie mare problema. Legat de desteptii de la decathlon, nici eu nu ii inteleg sincer. Foaie de schimb nu gasesc, iar angrenaj am gasit cred ca la fel ca al meu, cu foaia de 30T, la 329 lei. |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424758 10 aprilie la 14:28 Vroiai sa fie mai dificil ... |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424761 10 aprilie la 16:02 Am incercat cu o rigla, dar nu am reusit, deci cand voi avea ocazia incerc cu un subler. Singura problema e ca gaura nu este la mijlocul cadrului (cel putin nu mi se pare sa fie), dar ma descurc si asa. |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424843 15 aprilie la 12:02 Revin cu masuratoarea, aparent cadrul avea un semn la mijloc, deci nu a fost foarte greu. Chainline-ul are 54mm, mi se pare putin ciudat avand in vedere ca nu am boost (am masurat de la mijlocul foii la mijlocul cadrului). |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424846 15 aprilie la 14:05 Vorbim de angrenajul original cu foaia originala da ? |
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424915 19 aprilie la 22:54 Revin cu imaginile, sper sa fie destule: https://imgur.com/a/blW6SzK . Ca masuratori, am obtinut 73mm la cadru, 93mm exteriorul foii + cadru, si 4mm grosimea foii, deci daca calculez bine, chainline-ul este 93-73/2-4/2 = 54.5mm, aproape de valoarea gasita anterior. |
Calin Neagu![]() Posturi: 5171 Subiecte: 16 |
#424916 20 aprilie la 12:10
|
Mihai Stancu![]() Posturi: 43 Subiecte: 6 |
#424917 20 aprilie la 16:56 Intr-adevar, nu e deloc de oras. Ma bate gandul sa iau un city bike ieftin decat sa investesc prea mult in ea pentru a o face "mai rapida", dar oricum candva va trebui schimbata si foaia din cauza uzurii, iar cu angrenajul actual nu ar fi posibil. Multumesc pentru sfaturi, atunci cand voi cumpara ceva revin aici cu pareri, cum sta pe bicicleta, etc. |
Florin Calisthenics![]() Posturi: 9 Subiecte: 2 |
#425324 saptamana trecuta luni la 22:08 Pana la urma ce ați mai rezolvat cu 520 e buna pe sosea? |