Foaie 34T (sau mai mare) Explore 520


Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424714 8 aprilie la 16:54

Salutare! Dupa cateva ture prin oras cu al meu Explore 520 parca vreau o cadenta mai relaxata la viteza mai mare, si prima solutie la care m-am gandit ar fi sa schimb foaia de o are din fabrica (de 30T). Zis si facut, am comandat una cu 96BCD (gandindu-ma ca e foaie mica, am comandat ceva ce am gasit fara prea multe cautari), fara sa verific si pe bicicleta. Am reusit sa o vand, pentru ca bineinteles nu era compatibila. Asadar intrebarea mea este, imi puteti recomanda o foaie de cel putin 34T ce ar putea fi montata pe bicicleta mea? Daca nu ma insel, atunci cand am dat jos foaia originala am vazut ca este de 76BCD, insa nu sunt sigur (urmeaza sa verific azi-maine daca are ceva scris pe ea).

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424717 8 aprilie la 17:49

Ce foaie ai luat, link ?
BCD 96 simetric sau asimetric ?
Pare ca ai bcd 96 asimetric... daca nu masoara.
Nu se stie daca merge 34 fara sa atinga cadrul, eventual masoara aproximativ,
Foaia 34 va fi cu 16mm mai mare ca diametru, deci 8mm raza mai mare vs foaie de 30 actuala

ultima modificare: 8 aprilie la 17:55

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424718 8 aprilie la 18:24

Asa ceva am cumparat, si era destul de mare fata de pattern-ul gaurilor de la angrenaj: shorturl.at/dosS4

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424719 8 aprilie la 18:42

Pff, as fi zis ca se potriveste la angrenajul de Expl 520 (foto)


Masoara distanta intre mijlocul a 2 gauri nonconsecutive, adica 1 si 3, 2 si 4 ...
Cel mai simplu faci asta pe foaia originala, mai greu sa masori la angrenaj

Pe viitor e util sa faci ceva foto, era util sa fi avut foto cu foaia de pe aliexpress suprapusa pe angrenaj... chiar nu vad de ce nu s-a potrivit, nu cred ca rr sa aiba vreun angrenaj cu bcd exotic.

ultima modificare: 8 aprilie la 18:50

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424720 8 aprilie la 18:51

Notat pentru data viitoare! Stiu ca atunci cand am incercat sa prind foaia noua, nu "bateau" deloc suruburile, dar cu prima ocazie dau jos foaia de pe bicicleta si masor distanta (sper ca o rigla sa fie destul de buna, nu am un subler la indemana momentan).

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424741 9 aprilie la 23:35

Am demontat foaia, am si facut poze, rezultatul: https://imgur.com/a/QSsX1hD . Am incercat sa masor distanta dintre gauri, cat de bine am putut, 76mm intre 2 gauri opuse (1-3), 63mm intre 2 gauri pe latura lunga, 44mm intre 2 gauri pe laura scurta. Foaia de masura am gasit-o aici (https://www.wolftoothcomponents.com/pages/how-to-measure-bolt-circle-diameter-bcd), care zic eu ca e o sursa de incredere. Am reusit sa gasesc si acest angrenaj (http://pro-wheel.com/main/?product=charm-fd04s), dar nimic mai mult, deci presupun ca singura mea solutie ar fi sa schimb cu totul angrenajul bicicletei.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424744 10 aprilie la 08:58

Da, nu ma asteptam, as fi zis ca e 96..
Se gasesc foi 34T bcd 76 dar sunt 200+lei, cum zici si tu mai bine iei un angrenaj clasic bcd 104 + foaie din bazar la ~60lei

Ca exemplu
Angrenaj XT
Foaie 34 rotunda sau ovala
E din Oradea deci nu mai dai transport.

Inca o data, vezi sa ai spatiu pt foaie 34, am zis mai sus, sa nu cumperi astea degeaba.

ultima modificare: 10 aprilie la 09:05

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424746 10 aprilie la 09:48

Dupa ce ar trebui sa ma orientez cand vine vorba de angrenaj nou? Nu am mai schimbat niciodata unul la bicicleta, si sunt destule caracteristici (chainline, q-factor, etc). Stiu doar de lungimea crank-ului ca trebuie sa fie tot 170mm, imi place cum se simte acum pe bicicleta, deci n-are rost sa schimb ceva, dupa parerea mea.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424747 10 aprilie la 10:01

170mm
https://www.dirtbike.ro/bazar/lx-fc-m-580-490822

Poti masura chainline la angrenajul actual, e distanta de la jumatatea cadrului pana in centrul foii.
De obicei cadrul are o gaura acolo jos sub monobloc pt eliminarea apa (pe centru), deci e relativ simplu de gasit mijlocul cadrului.


ultima modificare: 10 aprilie la 10:05

+1
Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424749 10 aprilie la 10:08

La acel angrenaj nu se modifica chainline-ul daca dau jos foile actuale si pun doar una? Sau se poate face o "romaneasca" sa pun foaia mai aproape sau mai departe de cadru? Intreb pentru ca mi-e frica sa cumpar si dupa sa nu se potriveasca, mai bine verific cat pot inainte de a da banii pe piese .

ultima modificare: 10 aprilie la 10:08

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424753 10 aprilie la 11:35

Foaia se pune in locul celei mijlocii, deci chainline ramane identic .
De fapt va fi cu ~1mm mai inauntru, foaia NW e mai groasa.

ultima modificare: 10 aprilie la 11:36

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 1009
Subiecte: 13

#424754 10 aprilie la 13:51

Cu mentiunea ca ai nevoie de suruburi mai scurte, pentru ca de data asta vei strange doar o foaie. La angrenajele de 3 , foaia mare si cea mijlocie sunt prinse cu acelasi surub. Ori asa , ori iei la polizat suruburile vechi :)

Dar desteptii de la Decathlon , daca au facut acel angrenaj cu design specififc lor, nu au si piese/foi de schimb ?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424756 10 aprilie la 14:15

Nu-i trebuie alte șuruburi, la mine merg originalele.
Foaia NW e destul de lată.

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424757 10 aprilie la 14:21

Suruburi oricum pot gasi si la mine in Oradea (cred), deci n-ar trebui sa fie mare problema. Legat de desteptii de la decathlon, nici eu nu ii inteleg sincer. Foaie de schimb nu gasesc, iar angrenaj am gasit cred ca la fel ca al meu, cu foaia de 30T, la 329 lei.

Deci in mare, ca sa ma asigur ca am inteles: ar trebui sa cumpar un angrenaj la care cunosc BCD-ul (si este unul comun), chainlinr si lungimea crank-ului la fel ca ce am acum, si atat? Pare prea simplu, sincer sa fiu.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424758 10 aprilie la 14:28

Vroiai sa fie mai dificil ...
Ai măsurat chainline la actualul ?

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424761 10 aprilie la 16:02

Am incercat cu o rigla, dar nu am reusit, deci cand voi avea ocazia incerc cu un subler. Singura problema e ca gaura nu este la mijlocul cadrului (cel putin nu mi se pare sa fie), dar ma descurc si asa.

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424843 15 aprilie la 12:02

Revin cu masuratoarea, aparent cadrul avea un semn la mijloc, deci nu a fost foarte greu. Chainline-ul are 54mm, mi se pare putin ciudat avand in vedere ca nu am boost (am masurat de la mijlocul foii la mijlocul cadrului).

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424846 15 aprilie la 14:05

Vorbim de angrenajul original cu foaia originala da ?
Pune lantul in spate pe pinionul pe care lantul sta cel mai drept in relatie cu foaia...


Baga foto sa fie clar,
Foto si cu angrenajul actual ca pare mult prea mare chainlineul, macar aceste 2 pozitii



Chainline se masoara f usor si daca nu stii unde e mijlocul cadrului.
Masori de la foaie la capatul opus al cadrului, apoi masori cadrul (exact) si scazi jumatate din latimea sa.
E important ca toate masuratorile sa fie EXACTE... masori cu bicicleta cu rotile-n sus nu pe sub ea.


ultima modificare: 15 aprilie la 14:50

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424915 19 aprilie la 22:54

Revin cu imaginile, sper sa fie destule: https://imgur.com/a/blW6SzK . Ca masuratori, am obtinut 73mm la cadru, 93mm exteriorul foii + cadru, si 4mm grosimea foii, deci daca calculez bine, chainline-ul este 93-73/2-4/2 = 54.5mm, aproape de valoarea gasita anterior.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#424916 20 aprilie la 12:10


Nu stiu ce sa spun, din acest unghi lantul nu pare drept pe pinionul 5, prob e drept pe pinion 6 sau 7.
Nu pare nici sa fie mult loc pt foaie mai mare, trebuie masurat si aia dar nu prea ai cum acum cand ai alt angrenaj/ chainline...

Personal as lua piesele mentionate si foaie 34, eventual montezi foaia in locul foii mari daca trebuie chainline mai mare ...
Daca nu as reusi sa fac sa mearga le-as revinde.
Tu faci cum crezi.

Mtb-ul nu-i de oras, in special astea noi 1x ..

ultima modificare: 20 aprilie la 12:35

Mihai Stancu

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 6

#424917 20 aprilie la 16:56

Intr-adevar, nu e deloc de oras. Ma bate gandul sa iau un city bike ieftin decat sa investesc prea mult in ea pentru a o face "mai rapida", dar oricum candva va trebui schimbata si foaia din cauza uzurii, iar cu angrenajul actual nu ar fi posibil. Multumesc pentru sfaturi, atunci cand voi cumpara ceva revin aici cu pareri, cum sta pe bicicleta, etc.

Florin Calisthenics

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 2

#425324 saptamana trecuta luni la 22:08

Pana la urma ce ați mai rezolvat cu 520 e buna pe sosea?

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×