Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Montare BB press fit in cadru de carbon.


Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421365 4 mai la 13:00

Salut!
Va rog sa-mi spuneti daca pot monta cu presa asta
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/m-wave-press-in-bb30-86-92-bottom-bracket/137642214/p?_gl=1*14paot6*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjwgr6TBhAGEiwA3aVuIb73hivPH1-E4Rn7S-xyC76k-OrhZbndBr_5WBjA5LNO4NXjmBPRZBoCOp8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
BB MT-800-PA
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-xt-m8100/BB-MT800-P.html
Cadrul este din carbon. Trebuie sa pun pasta grip in alezajul cadrului si pe BB?
Asa ceva am, dar are granule cam mari si mi-e teama sa nu largeasca alezajul cadrului:
https://www.bike24.com/p2326537.html?searchTerm=BikeWorkx%20Grip%20Star&source=SBP.
Se monteaza pe rand cele doua bucati press fit?

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1481
Subiecte: 9

#421366 4 mai la 13:29

Eu le-am strâns pe cadrul meu de carbon cu o țeavă filetată și două piulițe. Cost: vreo 3-4 lei. E fix același lucru ca și presa aia. Merge și aia OEM, avident.

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 140
Subiecte: 12

#421370 4 mai la 14:58

Vai ... daca tu vrei sa pui pasta de grip acolo la BB, e clar ca nu te pricepi si iti recomand cu toata caldura sa te duci la un service.

1. Si daca te uitI pe youtube, iti dai seama de greseala pe care o poti comite
2. Acolo se foloseste vaselina fara petrol (trebuie sa scrie pe cutie ca e compatibila cu carbonul).
3. Este nevoie mai mult decat sa presezi cele 2 parti ale bb-ului. Este nevoie sa le pui 10000% perfect aliniate. Altfel, vei deschide aiti un nou topic pentru respectivele probleme.

+1
Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421377 4 mai la 20:14

Aici nu recomanda vaselina pentru carbon min 5:04. Recomanda anti-creak compound ceea ce nu realizez ce ar fi? Adica diferente intre vaselina si anti-creak compound si ce as putea cauta ca sa fie anti-creak compund.
Minutul 5:00
https://m.youtube.com/watch?v=3TNtErFOaCM

Aici are 3 variante:
Min. 8:44
https://m.youtube.com/watch?v=2VnwKrC9rS0

- vaselina, dar cadrul este din aluminiu
- anti-seize compound, cadrul este din al
- varianta 3 : se pune un primer pt o dezasmblare usoara
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/park-tool-ap-1-adhesive-primer-10ml/137771323/p?_gl=1*15lmb60*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjwyMiTBhDKARIsAAJ-9Vu1eGzmhCDXOUeE2yBiFQu88L8Riv7cYdXeNuIGcLaRH66CMde6WZ8aAiISEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

si apoi retaining compound
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/park-tool-rc-1-press-fit-retaining-compound-10ml/137771322/p?queryID=86fa54325280cf218c592bcbab8d0bf7&buscador_search&_gl=1*149ftbp*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjwyMiTBhDKARIsAAJ-9Vu1eGzmhCDXOUeE2yBiFQu88L8Riv7cYdXeNuIGcLaRH66CMde6WZ8aAiISEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Pentru cadru din carbon se pare ca asta ar fi varianta cea mai buna DAR AL NAIBII DE SCUMPA.

Cred ca cei din sevice au pus vaselina si a intrat murdarie intre BB si alezajul cadrului bucsa BB-ului nemaivand cilindricitate sau pur si simplu se roteste BB-ul in alezaj si poate l-a si largit.

Aici spune de primer si apoi solutie grip. Dar asta este. Bucsa exterioara a BB -ului si-ar putea pierde circularitatea si bilele rulmentului ar putea sa provoace scartaitul. Sau exagerez? Caci solutia asta ar fi mai ieftina decat cu retaining component. Solutia grip o poti folosi si in alte locuri. La tija de sa si la sa.
Min 10:14.

https://m.youtube.com/watch?v=G_ugobn4lw8

Primerul de mai sus si solutia grip:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/park-tool-sac-2-supergrip-carbon-and-alloy-assembly-compound-113gr/137771330/p?queryID=e9ad08190fc0649530d08451f7e8a3a1&buscador_search&_gl=1*1mzb77*_up*MQ..&gclid=Cj0KCQjwyMiTBhDKARIsAAJ-9VvRYapr7cQ-fCjZAzZal9H_IHUTUamkxKLFcLKlMpzZCvP-8beWthsaAq7MEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Dar din descriere varianta cu retaining ar fi recomandata de bikeinn

ultima modificare: 5 mai la 18:57

Marin X

Trimite mesaj
Posturi: 1471
Subiecte: 70

#421378 4 mai la 20:42

loctite 609, alți 243 etc
Din ce am găsit pe YouTube se folosește astea.
Dar cu loctite o să fie greu de demontat.
Mai bine dai cu o vaselina de calitate.

ultima modificare: 4 mai la 20:48

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1259
Subiecte: 3

#421381 4 mai la 21:52

The overcomplicate team is here :)

Pe scurt, fie ca folosesti tija filetata sau o presa adecvata va trebui sa presezi cu grija bb-ul .. si cam atat, restul e filozofie.
Daca bb shellul tau este ok nu o sa ai probleme, daca ai deja probleme si un bb shell prost aliniat, nici Hambini nu te salveaza de zgomote.

+3
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1481
Subiecte: 9

#421382 4 mai la 22:05

Îndeasă-l frate fără vaselină, nu te complica că...ai să te complici mai târziu masiv. BB-ul intră liniștit doar cu puțină presare. Este de plastic, clar mult mai moale ca și carbonul, se presează fain și cool. Scârțâitul este de la rulmentul interior, apă, mizerie, uzură, alea alea, sau carcasa de protecție exterioară. Ai mai pus întrebarea asta cu scârțâitul pe aici, te țin minte :)

Ionuț, mi-a plăcut la maxim aia cu ”overcomplicate” :)))

Eu personal, bag o parte a BBului și o strâng la maxim cu tija filetată, 2 peulițe și 2 șaibe mari, apoi bag cealaltă parte, o strâng și...gata. Pe rând frumos, elegant, simplu și perfect. Nu ai cum, fizic să pui greșit un BB, e atât de mare în gaura aia uriașă încât intră el drept, că așa vrea el. Fără vasilină, unguent, apă sau alte unsori.

ultima modificare: 4 mai la 22:11

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3570
Subiecte: 4

#421383 5 mai la 00:38

Nu iti trebuie presa Park Tool. Gaseste una mai ieftina Xtools sau ceva taiwaneza daca nu vrei sa te chinui cu saibe sa le centrezi.

nici Hambini nu te salveaza de zgomote.
Rotfl

ultima modificare: 5 mai la 10:52

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421389 5 mai la 14:10

Nu presa Park Tools. Asta este presa:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/m-wave-press-in-bb30-86-92-bottom-bracket/137642214/p?_gl=1*14paot6*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjwgr6TBhAGEiwA3aVuIb73hivPH1-E4Rn7S-xyC76k-OrhZbndBr_5WBjA5LNO4NXjmBPRZBoCOp8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Are si discuri de centrare. Asa sper. Intra la interiorul BB
Monobloc BB-MT-800-PA. Are fi 24mm la interior si latimea cadrului 90mm. Eu cred ca se potriveste. Voi ce credeti?

Daca folosesc o tija filetata cu saibe si piulite, cum spune Teodor, as avea un inel in cutia BB ului pe care l-as pune intre saiba si gulerul BB astfel incat sa se preseze BB-ul pe bucsa exterioara, cea interioara fiind iesita in afara. Bratul pedalier are ca limitator gulerul interior. Dar nu am ghidaj la interior si trebuie sa am grija in timp ce insurubez sa aliniez si inelul si BB-ul in alezajul cadrului.

De la Park Tools mi-as lua un primer AP-1 si retainer RC-1:
https://m.youtube.com/watch?v=BpzGeLVMvgw
Toate sunt la acelasi magazin: extractorul, presa, primer-ul si retainer. Dar sunt extrem de scumpe AP-1 si RC-1.
Am dat link-uri mai sus, dar nu am dat si cea cu 3 variante min 8:50:
https://m.youtube.com/watch?v=2VnwKrC9rS0

In alt video ei spun ca la cadru din carbon nu se pune “ greaser” ci “anti-creak compund”. Nu realizez care ar fi anti-creak compound.
Minutul 5:04
https://m.youtube.com/watch?v=3TNtErFOaCM

Deci am mai aprofundat ce spun ei, dar este prea scump legat de solutiile cu care se ung suprafetele. Cea mai ieftina ar fi acel “anti-creak compound” care nu stiu ce este.

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421391 5 mai la 18:54

In postul al doilea nu am pus link-urile de pe Youtube. Am completat acum.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3570
Subiecte: 4

#421394 6 mai la 02:47

Pare ok presa BBB, e posibil sa o gasesti si in tara. Nu mi-as pierde vremea cu primer si retainer, pune loctite cum a zis Marin. Eu am cumparat de aici, ca in tara aveau sau 5 ml sau 50. E bun si la suruburi.

https://race-shop.ro/adezive/56120-loctite-243-adeziv-de-fixare-filet-10ml.html

ultima modificare: 6 mai la 08:47

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 406
Subiecte: 2

#421395 6 mai la 07:17

Găsești în Dedeman, e 30 de lei ăla de 10 mil.

+1
Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421399 6 mai la 13:19

Da Teodor, am mai intrebat de scartait. Mi-ai spus sa desfac angrenajul, sa-l curat si sa-l ung cu vaselina grafitata, dar tot scartaie si acum e mai rau. Ori s-au uzat caile de rulare ori se rotesc cupele BB-ului in alezajul cadrului. Dar eu tind sa cred ca nu este suficienta aderenta intre carbon si cupa din nailon a BB-ului. Foarte probabil au uns BB-ul cu vaselina. Imi scartaie numai cand este presiune mare pe pedala. La urcare si cand cobor lantul pe pinioane mai mici fara sa am suficienta viteza. Am cumparat Loctite 243 de la Dedeman, dar suruburile se desfac usor cand le desurubez. Este pentru a nu se desface de la vibratii. Trebuie o solutie mai puternica care sa mareasca frictiunea dintre BB si alezajul cadrului. Daca se roteste BB-ul chiar si cu un grad va scartai. Voi face niste semne pe cadru si pe bucsa BB. Daca nu se roteste inseamna ca BB-ul trebuie inlocuit. In tutorialul de acum 3 ani recomanda pasta grip. Si in tutorialul de acum 2 ani retainer. Mai spune ca scartaitul poate fi si de la deformarea BB daca s-a pus prea multa vaselina. Repet, primerul se pune pt a proteja carbonul la demontare, dar si pentru Retainerul va adera de primer.
Cred ca mergea si primer Loctite SF 770:
https://aspad-shop.ro/loctite-770-grund-pentru-adezivi-instant-pentru-plastic-si-cauciuc-10-ml-534?gclid=CjwKCAjwjtOTBhAvEiwASG4bCIeYcEGnDRvWLDCMucm_qlCB8YNsOHUeID29M-NFLqYmsY35EWsKQRoC4EsQAvD_BwE
Si o pasta grip, dar cu granule fine.

Si intr-un al trailea tutorial - este un tip in tricou alb- spune ca nu se foloseste “grease” ci “anti-steak compound”. De asta am deschis thread. Poate stiti voi astfel de paste. Pentru mine orice unsoare este “anti-steak”.

ultima modificare: 6 mai la 13:25

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3570
Subiecte: 4

#421400 6 mai la 13:23

Exista Loctite 270 pentru cuplu mai puternic, dar eu nu as folosi la BB pentru ca risti sa nu mai poti scoate rulmentul afara. Poftim o lista cu produse ok pentru asamblat BB. Vaselina Mobile 1, Motorex si Muc Off o gasesti si la noi.

https://wheelsmfg.com/carbon-bike-grease

Important: Do not use carbon assembly paste, compound or gripper paste for bottom bracket installs. Usage with a press-fit bottom bracket cup can damage your carbon frame. Do not use glues, epoxies or any other compound that will permanently bond to the BB cups or your frame.

Trebuie sa desfaci tot, sa cureti bine cu carpa si cu alcool izopropilic, sa lubrifiezi bine si sa montezi din nou BB-ul. A intrat apa si mizerie daca scartaie.

ultima modificare: 6 mai la 14:02

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421401 6 mai la 14:08

La filete exista un joc. Thread-locker are un spatiu mai mare intre spira interioara si cea exterioara comparativ cu ajustajul dintre BB si alezajul cadrului. Onctuozitatea blocheaza filetul. Loctite 243 are o onctuozitate diferita fata de alte solutii de frictiune.
Culmea este ca de abia acum mi-am adus aminte ca in cadru exista o bucsa din aluminiu in care se preseaza BB-ul.
Dar primer-ul face si o aderenta la nailonul BB. Si bucsa BB aluneca.
Cam tarziu m-am gandit sa fac niste semne pe bucsa din aluminiu si cupa BB-ului.
Acum tind sa cred ca rulmentii sunt uzati.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3570
Subiecte: 4

#421402 6 mai la 14:19

Florin Vasiliu: Acum tind sa cred ca rulmentii sunt uzati.
La cati kilometri ai facut cu ea nu e exclus. Eu as cumpara alt BB de la Hope sau Wheels Manufacturing si l-as monta cu curatare si lubrifiere adecvata cu una dintre vaselinele din lista de la Wheels Manufacturing.

https://www.wiggle.co.uk/hope-pf41-press-fit-stainless-bottom-bracket

ultima modificare: 7 mai la 09:26

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1481
Subiecte: 9

#421407 6 mai la 19:59

”ori se rotesc cupele BB-ului in alezajul cadrului.” Bre nea Vasiliule, nu mai spune așa ceva că se trezesc și morții. Este absolut și 100000% imposibil să rotești tu cupele în cadru. Într-un singur caz se poate întâmpla așa ceva, când rulmenții sunt GRIPAȚI. Dar îți garantez că nu vei putea învârti nici 1 cm din pedalier în acel caz :) Dă-l în puii lui, numa la tine face probleme astea. Ia altul, pune-l, ia altul și tot așa. Treci pe Hollowtech II și tot așa. Toata viața te cramponezi de un scârțâit la un monobloc. Trece viața pe lângă tine, să știi.

ultima modificare: 6 mai la 20:00

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1481
Subiecte: 9

#421410 7 mai la 07:45

Mai ții minte când ți-am spus de vaselină grafitată? Nu degeaba ți-am spus, e cea mai bună în materie de pătrundere și rezistență. Eu o folosesc de ani de zile, înainte foloseam și eu vaselină ordinară sau ulei chiar. Nu crezi că m-am născut învățat, am prins pe parcurs tot ce trebuie ca să -mi pot rezolva problemele singur, fără mecanici. Ți-o recomand cu căldură, în continuare.

”Aceasta vaselina este recomandabila in special componentelor supuse miscarilor oscilatorii si sarcinilor de soc. Prezinta o capacitate excelenta de patrundere chiar si in locurile cu sectiune foarte redusa.”

https://www.dedeman.ro/focsani/vaselina-grafitata-divinol-pentru-lubrifierea-rulmentilor-si-lagarelor-0-4-kg/p/1035598

ultima modificare: 7 mai la 07:45

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3570
Subiecte: 4

#421411 7 mai la 08:33

Problema e si de la BB-MT800-P, care nu e cel mai rezistent. Nu la cat foloseste Florin bicicleta oricum. BB-ul de la Wheels Manufacturing se insurubeaza ca si cel de la Hope, insa cu cheie de 48.5 mm cu 16 gheare. Se poate servisa pe bicicleta, fara a demonta cupele ca si la Shimano.

https://wheelsmfg.com/bottom-brackets/bb86-92.html?crank_spindle_dia=7121

https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/wheels-manufacturing-press-fit-bb86-92-shimano-24-mm-bottom-bracket-cup/137541473/p
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/wheels-manufacturing-press-fit-bb86-92-thread-shimano-24-mm-bottom-bracket-cup/137541475/p
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/var-bottom-bracket-tool-48.5-mm/137553239/p

ultima modificare: 8 mai la 08:33

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 140
Subiecte: 12

#421412 7 mai la 09:14

@ Florin Vasiliu: acel anti-creek-compound la care se refera Doddy (cred ca il cheama), dupa cautari pe net & forumuri straine, cred ca este (poate fi) acest produs: https://www.morganblue.net/product/aquaproof-paste-200cc/
Cu siguranta:
1. Daca vrei sa pui vaselina, trebuie sa folosesti ceva compatibil cu carbonul, fara petrol, asa cum am zis mai sus. Din cate observ, procedura corecta de montaj este dry-fit, sau cu acel compound indicat mai sus. Insa, si aici, depinde pe cine intrebi. Daca te vei duce la bike-shopuri si vei intreba sau vei observa fara sa intrebi, vei obtine niste rezultate socante: multi mecanici nu stiu si nu cauta perfecțiunea. Cel mai probabil vei observa vaselina motorex ori ceva similar pe baza de litiu. Fac asta pt ca nu stiu, nu le pasa, si au si marele avantaj ca pe termen scurt rezolva orice zgomote ale BB-ului. Felicitari ca esti un tip atent si cauti sa respecti cu adevarat procedurile de service!
2. Cu siguranta pasta de grip pt carbon nu trebuie folosita la BB. Eu am Carbon Gripper de la Muc-Off iar pe ambalaj scrie ca e pt tija sea, pipa&ghidon. Desigur, enumerarea nu este exhaustiva, dar este evident ca nu pasta de carbon trebuie folosita: scopul ei este sa iti permita sa strangi la un cuplu mai redus anumite repere, obținând aceleasi rezultate ca atunci cand ai strange mai puternic - insa la elementele de carbon vei provoca stres suplimentar. Asa fiind, 100% sigur, pasta de carbon nu are ce cauta la BB.

+1
Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421415 7 mai la 18:20

Este mult scris, dar link-urile ocupa spatiu mare.

Gelu Vlad: Florin Vasiliu: Acum tind sa cred ca rulmentii sunt uzati.
La cati kilometri ai facut cu ea nu e exclus.

Dupa 6-7 luni a inceput sa scartaie. 2500-2700 Km.
Este bun BB-ul de la Hope, dar scump. Nu cred ca va mai scartai, dar pana la urma se vor uza rulmentii.
Asta o fi chinezarie caci nu scrie ce producator este?
https://acros-components.com/en/products/core/bottom-brackets/370/pressfit-bottom-bracket?number=83.04.000R1S-GXP&gclid=Cj0KCQjwsdiTBhD5ARIsAIpW8CJEr8PUEdvh1cTfCDVnPEhLJfB0B2dRKba7LprPu8LIgNof8N0bZ-8aAiplEALw_wcB
Cel de la Wheels astea ar fi:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/wheels-manufacturing-press-fit-bb86-92-thread-shimano-24-mm-bottom-bracket-cup/137541475/p
sau
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/wheels-manufacturing-press-fit-bb86-92-shimano-24-mm-bottom-bracket-cup/137541473/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=10625019&country=ro&gclid=Cj0KCQjwsdiTBhD5ARIsAIpW8CK0z67u505ogNz7LUeEy0al7MjqhJ-mAyXFiiVr-9yvU0jwQzPWlQwaAl1WEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Dar sunt scumpe si astea.
Oare gasesti rulmenti de schimb la un pret acceptabil caci ar merita? Dar trebuie un distantier intre bratul pedalier si inelul interior al rulmentului.
https://acros-components.com/en/products/core/bottom-brackets/370/pressfit-bottom-bracket?number=83.04.000R1S-GXP&gclid=Cj0KCQjwsdiTBhD5ARIsAIpW8CJEr8PUEdvh1cTfCDVnPEhLJfB0B2dRKba7LprPu8LIgNof8N0bZ-8aAiplEALw_wcB

Dar link-ul asta l-ai scris ulterior: https://wheelsmfg.com/carbon-bike-grease?

Teodor Jagate: ”ori se rotesc cupele BB-ului in alezajul cadrului.”numa la tine face probleme astea. Ia altul, pune-l, ia altul și tot așa. Treci pe Hollowtech II și tot așa. Toata viața te cramponezi de un scârțâit la un monobloc.
Nu se rotesc cupele, ai dreptate. Am realizat si eu. :)
Dar, poate, fiind din nailon isi fac un joc, se deformeaza. Mi-a spus si un prieten ca si lui ii scartaie rau. Nu sunt singurul. El nu se pricepe, dar are prieteni care i-au spus ca se face joc intre BB si alezajul cadrului si asta provoaca scartaitul. Oare daca ar fi caile de rulare nu s-ar simti la mana cand rotesti cupa interioara a BB-ului. Si nu cred ca ar scartai asa. Am mai avut un monobloc uzat la bicla veche. Era metalic si simteai la pedalare.

Teodor Jagate: Mai ții minte când ți-am spus de vaselină grafitată?
Normal ca tin minte. Am si pus, dar nu acolo era problema. Am pus si pe canelurile axului pedalier care vine in bratul pedalier. Dupa un timp imi cadea bratul pedalier caci a intrat peste tot. La inceput nu a cazut pt. ca nu intrase peste tot. Mai erau locuri de frictiune. Dupa ce am curatat vaselina din zona canelurilor nu a mai cazut. Si atunci te-ai luat de mine ca nu are de ce sa-mi cada de la vaselina, dar uite ca acum nu mai cade. Dar nu este vina dtale. Nu mi-ai spus sa dau si acolo.

Gelu Vlad: Problema e si de la BB-MT800-P, care nu e cel mai rezistent. Nu la cat foloseste Florin bicicleta oricum. BB-ul de la Wheels Manufacturing se insurubeaza ca si cel de la Hope, insa cu cheie Shimano, fara scula speciala. Se poate servisa pe bicicleta, fara a demonta cupele ca si la Shimano.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/wheels-manufacturing-pf30-conversor-shimano-24-mm-bottom-bracket-cup/137541470/p

Asta nu este bun. Shell-ul meu are 90mm (sau 89,5). Am dat link-urile si cu cel press fit si cu cu cel prin insurubare. Dar trebuie distantier intre inel interior si brat pedalier sa nu atinga bratul de cupa exterioara a BB-ului.

Bogdan B.: @ Florin Vasiliu: acel anti-creek-compound la care se refera Doddy (cred ca il cheama), dupa cautari pe net & forumuri straine, cred ca este (poate fi) acest produs: https://www.morganblue.net/product/aquaproof-paste-200cc/

2. Cu siguranta pasta de grip pt carbon nu trebuie folosita la BB.


Pasta aia merita cumparata.
Nu mai ai nevoie de Loctite243, de pasta grip pt tija de sa si de alte solutii pt montarea BB si la piesele de la angrenaj ar fi buna: ax, suruburi, filete pedale. Si la cuvete. Este o pasta de frictiune. Scartaitul ala poate fi si de la axul care se roteste in interiorul BB? Cu asta nu s-ar mai roti.

Dar asta nu este identica. Este alt producator?
https://r2-bike.com/KOGEL-BEARINGS-Aquaproof-Paste-by-Morgan-Blue-200-ml
si cu asta
https://r2-bike.com/KOGEL-BEARINGS-Aquaproof-Paste-by-Morgan-Blue-5-ml? chiar scrie pt BB
Am gasit aici. Nu au Romania pe lista, dar cred ca pot plati prin OP
https://shop.morganblue.net/en/aquaproof-paste-200cc.html
Foarte bun la axul angrenajului.

Sunt de acord cu voi ca nu este buna o pasta grip de montat carbonul la BB. De asta am si intrebat de paste cu granule mai fine.
In general nu se recomanda pasta grip, dar in particular asta poate merge:
Repet. Uitati aici! ParkTools recomanda asta:
min 10:15
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=G_ugobn4lw8&ab_channel=GMBNTech
Am bucsa din aluminiu, parca, in cadru. Deci nu mai am presare carbon cu nailon.
Ce spune? La aluminiu se foloseste vaselina? Daca tot se roteste (aici Teodor iar va exploda) si va scartai inseamna ca s-au marit tolerantele si se va pune pasta grip: Park Tool SAC-2 Supergrip?

Inelul asta este in pachetul cu BB. Aveti idee la ce foloseste? Poate se pune la presarea BB-ului daca discul de presare de la presa nu are acel umar la diametrul exterior astfel incat discul de presare sa nu apese cupa interioara a BB-ului care este iesit daca apesi cu un disc plat.

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421416 7 mai la 18:50

Rezumat. Voi ce ati face?
1.Vreau sa cumpar o pasta din asta:
https://r2-bike.com/KOGEL-BEARINGS-Aquaproof-Paste-by-Morgan-Blue-200-ml
sau
https://shop.morganblue.net/en/aquaproof-paste-200cc.html
Pe care o preferati?

2.Sa cumpar BB-ul asta pe viitor, dupa ce se va uza BB-ul Shimano:
https://acros-components.com/en/products/core/bottom-brackets/370/pressfit-bottom-bracket?number=83.04.000R1S
L-as cumpara pt ca nu este din nailon si daca dupa ce voi folosi pastele de la Park Tools tot vor scartai.
I-am intrebat pe cei care il vand daca este un produs 100% chiezesc.

3.Sa incerc sa remontez BB-ul vechi cu pastele alea minune daca simt la mana ca BB nu are rulmentii uzati?

4.Si ceva care nu este in subiect. Am facut peste 4000km cu bicla. Trebuie sa curat si sa ung cuvetele? Am vaselina pt asa ceva. Ar trebui sa aibe rulmenti?

ultima modificare: 7 mai la 18:54

Aurel Dumitru

Trimite mesaj
Posturi: 120
Subiecte: 1

#421418 7 mai la 19:06

Moama cate probleme iti faci cu un scart. Si eu am acelasi butuc pedalier press-fit pe cadru, si eu am avut o scartaiala care a disparut singura - posibil sa fi intrat ceva mizerie, praf intre bratul pedalier si capacul exterior al butucului. Butucul meu are deja vreo 5700 de km si se tine bine si a "vazut" multe. L-am montat cu o presa improvizata cu surub lung si niste saibe groase pe post de prese si pus un puc de vaselina pentru a aluneca in cadru. Tu ai alta problema de iti scartatie, trebuie sa o identifici

Inelul acela este un distantier ce se pune la butucul pedalier cand latimea de montaj este de 89,5 mm, latimea de montaj standard a butucului este de 92 mm.

+1
Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421419 7 mai la 19:36

Wheels Mfg BB86/92
Au capace si nu mai este nevoie de distantiere.
https://www.youtube.com/watch?v=BZvIcgpRof0&ab_channel=RGEZMTB
Dar ar mai fi de schimbat numai rulmentii.

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1481
Subiecte: 9

#421420 7 mai la 19:46

Nea Florine, lasă-l frate așa. Și la mine, când se enervează nomoblocul pe mine scârțâie, când,nu, nu scârțâie. Azi, de exemplu, a scârțâit. Așa a vrut el, cu de la sine putere. Și este nou, sub 3000 de km făcuți. Și nu urc în pedale, că-s pufoșhenie, încă. Am zile în care urc în liniște, am zile în care nu. Esența e să-l FOLOSEȘTI așa cum este. Ia-ți un monobloc ieftin, CEL MAI IEFTIN, bagă-l și mergi. Și...atât. Eu tot nu m-am prins ce monobloc ai, prin presare sau filet. Deduc că presare. Ăla prin presare intră în cadru, oricum ai da-o, pentru că e din plastic, și e mai moale. Deci, monobloc NOU, ieftin și...spor la km mulți.

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1481
Subiecte: 9

#421421 7 mai la 19:49

O iei rău de tot pe arătură cu prețurile alea la un monobloc. Ai garanția că te ține o viață sau doar îl schimbi la un interval dublu față de unul ieftin? Dar de banii ăia cumperi vreo 5-6 ieftine și mergi de 5 ori mai mulți km.

P.S. Dacă umbli la cuvete, se duce topicul asta la 5 pagini pe puțin :)

ultima modificare: 7 mai la 19:50

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421424 7 mai la 21:26

Press fit BB-MT800-PA. Shell-ul este 89,5mm latime.
Normal ca in loc Wheels Manufacturing cumperi 5 buc BB Shimano.
Treaba este ca cel de la Shimano fiind din nailon cupele au si rol de amortizare si prelungeste viata rulmentului. Sa vad cu pastele de la Park Tools. Sper ca retaining-ul ala, care expandeaza cand se usuca sa rezolve problema.
Si asta zice ca scartaitul este de la faptul ca BB-ul are un joc in alezaj:
https://m.youtube.com/watch?v=QN-Guav836Q&ab_channel=Jamesthebikeguy

La monoblocul ala scump din aluminiu sa poti schimba numai rulmentii. Altfel nu merita.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3570
Subiecte: 4

#421425 7 mai la 21:44

Daca iei BB-ul poti lua si un set de rulmenti de rezerva. Din instructiunile de montaj, astia ar trebui sa fie:

https://wheelsmfg.com/enduro-24x37-abec-3-sealed-bearing.html
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/enduro-abec-3-mr-2437-llb-bearings/138173588/p

Instructiuni:

https://wheelsmfg.com/tech/PDF/PF30-OUT-SHIMANO-INSTRUCTIONS-WEB.pdf

Scrie ca Loctite 603 se pune in cupa rulmentului NU pe interfata cupa/carcasa cadru!

Da, cumperi si schimbi 5 butici Shimano si te disperi de fiecare data cand incepe sa iti scartaie dupa 3000 km. Shimano nu au piese proaste in esenta, dar producatorii de cadre fac carcase de rulment pedalier dezaliniate si cu tolerante aiurea. Shimano, pragmatici fiind, au inceput sa le faca din materiale mai moi pentru ca totusi sa se potriveasca si sa nu urle lumea ca nu e bun rulmentul pedalier cand de fapt e dezaliniata carcasa din cadru. Nylon-ul nu prelungeste viata rulmentilor, ii face sa se aseze cat de cat ok in carcasa. Cand scartaie, cumperi altul si il schimbi cu totul. Rulaj, consum, castiga si mecanicul un ban, economia merge, toata lumea e fericita.

In loc de pasta aia de frane Morgan Blue gasesti in tara Liqui Moly 3078 daca insisti, insa daca iei un BB ca lumea nu ar trebui sa ai nevoie decat de vaselina normala. Pasta aia pentru frane e buna la press fit in cadru din metal. La carbon n-am idee cum se comporta sau ce efect are. In MSDS scrie ca contine hidroxid de calciu (var), ulei mineral, siliciu amorf si dioxid de titan, deci ar trebui sa fie ok?

BB-ul Acros nu stiu cum e. Acros e companie germana, deci probabil ok? Daca poti schimba rulmentii fara sa demontezi toata sandramaua si au tolerante ok probabil ca e bun. Incearca si vezi, spune-ne si noua cum a decurs experienta.

https://www.epiesa.ro/pasta-ceramica-liqui-moly-3418-50g-acc-19886.htm
https://www.epiesa.ro/pasta-frane-anti-scartait-liqui-moly-3078-10g-acc-15106.htm

ultima modificare: 8 mai la 07:46

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421430 8 mai la 01:49

Rulmentii trebuie sa aibe fi 24mm la interior. Trebuie sa se gaseasca, dar cred ca nu merg orice rulmenti de aceleasi dimensiuni. Sau merg? Acolo sunt niste forte care preseaza mai ales cand cobori offroad. Toata greutatea ciclistului cu forte de inertie va apasa pe 2-3 bilute care la randul lor apasa pe caile de rulare. Daca cupele sunt din nailon se deformeaza si preiau o parte din sarcina. Asa zic eu. Posibil uzura cailor de rulare nu este influentata semnificativ si nu am dreptate.

Acros . M-am uitat la sigla aia, dar am crezut ca este a magazinului. Acum vad cum se numeste si scrie si pe BB. Nu cred ca se schimba rulmentii. Par incapsulati ca la Shimano.

Pasta asta nu prea imi este clar:
https://www.automoly.ro/cumpara/pasta-liqui-moly-ceramica-1691?
Eu vreau sa previna alunecarea pieselor imbinate si sa protejeze impotriva coroziunii.
La canelurile axului pedalier unde intra bratul pedalier. Filetele pedalelor.
Parca asta ar fi mai clar:
https://www.adeziviromania.ro/cumpara/pasta-de-asamblare-anti-seize-120g-protectie-coroziune-gripare-sudare-7502401?

ultima modificare: 8 mai la 10:54

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 311
Subiecte: 13

#421431 8 mai la 02:07

Nu cred ca prin schimbarea BB-ului Shimano se va rezolva chestia cu scartaitul, decat pe cateva luni. Scartaie caci se deformeaza nailonul in alezajul cadrului. Nu pe o zona mare. Unde este presiunea cea mai mare. La inceput va fi mai rigid, dar dupa cateva luni...
Trebuie "lipit" nailonul de alezaj, dar cu ceva care sa-i permita demontarea. Sper sa rezolv cu cele doua smoale de la Park Tool. Intai voi demonta BB-ul vechi, il curat si apoi il voi monta. Daca tot va scartai il voi monta pe cel nou. Daca cel nou nu va mai scartai inseamna ca cel vechi tine 6 luni si are rulmenti prosti. Pe urma voi trece la unul din aluminiu.
In toamna anului trecut se mai auzea, mai disparea scartaitul, dar acum face urat tot timpul. Nu imi trebuie clopotel. Pietonii din fata intorc capul.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2022 DirtBike.ro