Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Lant Shimano XT 8100 versus KMC 1x12


Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417779 30 iulie la 12:58

Salut!
Va rog sa-mi dati un sfat!
Am transmisie XT 8100; caseta 10-51; foaie 34. Bicicleta a fost montata in nov 2020 din piese noi; cadru din carbon.
Mi-a charhait pinionul 4 de sus. Ciudat, nu pinioanele extreme: 11,10,9. Pinionul 12 nu mai are alt pinion deasupra lui si nu il iau in considerare. Sau 1,2,3. Numai 9. Acum imi charhaie mai multe, dar lantul este uzat. Ar trebui sa montez un lant Shimano din seria 8100? Ar fi optimizat la transmisia lui? Sau nu conteaza.
Deja am cumparat KMC. Dar foarte probabil nu voi scapa de charhaiala. Deranjeaza la picioare si poate uzeaza si pinioanele. A fost o problema la reglajul inaltimii patinei schimbatorului. Era prea sus. Este un arc de cerc trasat pe cusca patinei. Dintii pinionului mare erau sub arcul de cerc. Mi-a atins cusca patinei de un pinion la schimbate Rapid Fire.

ultima modificare: 30 iulie la 12:59

Alexandru M

Trimite mesaj
Posturi: 82
Subiecte: 1

#417782 30 iulie la 14:37

Mergi la service/magazin si cumperi lant cu montaj si reglaj de catre ei. Eu am avut pe caseta 10-51 lant Shimano clasic si mergea perfect. Problema la tine nu tine de ce marca e lantul, ci e de alta natura, gen reglaje sau ceva defect.

+2
Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417783 30 iulie la 14:53

La service mi-au montat bicla. Service-ul este bun, dar ori nu a vazut mecanicul semnul de care spun ( intr-un tutorial am vazut ca arcul de cerc era alb -la mine e un canal de aceeasi culoare ca si cusca) La ei am fost si mi-au asamblat bicla. Acum am cumparat lantul tot de la ei, dar nu au de unde sa aduca lant Shimano. Am cumparat KMC. Dar dupa ce am comandat lantul m-am gandit la Shimano. Ei nu au ce sa faca. La bibilit reglaje eu le bibilesc. Daca nu voi reusi merg iar la ei.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417784 30 iulie la 15:24

Asa cum a zis si Alexandru, nu are legatura cu lantul sau conteaza prea putin. E de la reglaj. De obicei zgomotele sunt din lipsa tensiunii in cablu sau tensiue prea mare daca nu ai umblat la suruburile H si L.

Exista un surub pentru reglarea decalajului patinei, B-screw, daca la aia te referi cu arcul de cerc.

https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY?t=836

Specific pentru Shimano 12v:

https://youtu.be/HKp23H_v6gs

ultima modificare: 30 iulie la 15:28

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417785 30 iulie la 15:53

Stiu de suruburi. Eu am reglat inaltimea patinei. Am incercat si cu unul din suruburi care deplaseaza si limiteaza ca patina sa nu treaca de pinionul mic. La cel care limiteaza patina sa nu treaca de pinionul mare nu am umblat. Pot sa spun ca nu mai charhaie atat de rau. Dupa ce mi-au montat bicla am fost sa le spun ca imi charhaie un pinion. Mi-au raspuns ca schimba bine, dar ca este cadrul de calitate slaba. La cadrele de calitate angrenajul este mai in stanga ca sa fie lantul la mijlocul casetei cand este pe un pinion central. Chainline-ul nu ar fi corect. Stiu ca la ce am eu trebuie un chainline de 52mm. Si mi-a mai spus mecanicul ca la mine sta lantul in X cand e pe pinioanele mari.
Ei nu mai au ce sa-i faca.
Am umblat si la surubul de tensionare a cablului.
Trebuie schimbat lantul. Atat pot sa-i faca ei. Deci nu au ce sa faca.
Am avut lant KMC.
Sa incerc sa montez un lant Shimano?
Deja am cumparat unul KMC. Merita sa mai dau bani? Pe asta o sa incerc sa il vand.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417786 30 iulie la 16:26

Chainline-ul se poate masura si se ajusteaza cu distnantierele care vin in punga cu rulmentul pedalier.

https://youtu.be/0lN3Zf9gpp8

Poti sa incerci si cu lant Shimano, desi nu cred ca se va schimbar nimic. Inainte sa faci asta, curata transmisia si greseaz-o corespunzator. Oricum lantul il vei folosi in viitor pentru ca e piesa de uzura. Cati km ai facut din iarna cand ai construit bicicleta?

ultima modificare: 30 iulie la 16:27

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417787 30 iulie la 17:26

Vreo 2500-2700. Ciclocomputerul imi arata 2300 anul asta. Dar nu intotdeauna l-am folosit. La ture scurte. Sau uit sa-i dau drumul. Vad ca lantul Shimano are sanfrenele mai lungi si sunt simetrice. La KMC nu sunt simetrice. Cumva trebuie montat intr-o pozitie KMC? Spre exteriorul pinioanelor se pune o anume parte?
Am uitat. Imi caraie numai cand sunt in mers si mai pregnant la urcus. Pe stand nu se aude. Am bagat un carton subtire intre lant si pinionul mai mare. Intra. La intrarea in angrenare si la iesire se vede cu ochiul ca nu atinge. Poate frecari intre lant si pinionul pe care sta. Poate s-au format bavuri pe pinion.

ultima modificare: 30 iulie la 17:31

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417788 30 iulie la 19:07

Pai schimba lantul pentru ca tine cam 1500, iar tu ai facut dublu. Ai bagat lera in el? Shimano e directional, se monteaza doar cu scrisul inafara.

ultima modificare: 30 iulie la 19:29

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417792 30 iulie la 21:37

Cineva care are transmisia ca a mea si a folosit lant KMC ar putea sa-mi raspunda. In sensul asta trebuia pusa denumirea topicului.
Nu mai vreau sa arunc bani aiurea. Posibil voi folosi si al doilea lant, dar anul viitor. Daca nu mai caraie cu Shimano nu voi mai folosi KMC.
Poate lantul Shimano cu sanfrenele lui se aseaza fara sa frece cand este in X pe pinioanele mari.
Poate si KMC o fi unidirectional? Sau daca era scriai?
Voi cumpara lant Shimano.
Lera am cumparat-o de la service: Topeak. Intra daca apesi putin pe lera. Este uzat sa zicem 97-99%. Daca asez lera ca in tutoriale nu intra complet. Sper ca dupa lera mea sunt exact in punctul in care trebuie schimbat lantul.
Dar tocmai asta este. Am cumparat KMC cu care imi caraia un pinion cu toate piesele noi.
Oare nu ar fi mai bine sa incerc Shimano? La asta m-am gandit mai tarziu.
Se uzeaza mai rapid la 1x12.

Iar pe lera celor de la service scria 0,75. Lera aia intra lejer. Zicea ca a mea poate are gradatia 1. Dar ce lera mi-ar trebui pana la urma? Sa scrie pe ea gradatia? Si ce gradatie? In nici un caz lere cu afisaj electronic.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417793 30 iulie la 23:45

Eu stiu ca lanturile de 12v trebuie schimbate la 0.5. Deci 0.75 sau 1 e mult. Iti strici caseta si foile daca mai mergi cu el asa.

https://www.parktool.com/blog/repair-help/when-to-replace-a-chain-on-a-bicycle

ultima modificare: 30 iulie la 23:46

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417795 31 iulie la 10:46

Normal ca il voi schimba, dar pe viitor sa cumpar alta lera? La asta ma refer.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4216
Subiecte: 14

#417798 31 iulie la 12:28

Eu știu că schimbi la 0.5 dacă ai foaie/pinioane aluminiu, dacă ești pe otel merge 0.75

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417799 31 iulie la 12:51

Asta este lera pe care o am. Intra daca apesi pe ea. Deci este la limita. Pe lera de la service scria 0.75 si 0.5.
Pe asta nu scrie nimic.
Cea de la service intra lejer. Presupun ca a mea este de 1 pentru ca intra mai greu, dar pe ea nu scrie nimic.
Inseamna ca ar trebui sa cumpar o lera pe care scrie 0.5 si 0.75?

https://cdn.topeak.com/storage/app/media/download/product-manual/Chain%20Hook%20&%20Wear%20Indicator/chainhookwearindicatorgb.pdf

https://www.topeak.com/global/en/products/174-Shop-Tools/576-CHAIN-HOOK-&-WEAR-INDICATOR

Sa cumpar asa ceva? Intreb caci tot am cumparat piese care nu mi s-au potrivit.
https://www.bikexpert.ro/accesorii/scule-si-dispozitive/lera-uzura-lant-rfr

ultima modificare: 31 iulie la 12:55

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417800 31 iulie la 16:17

Am inteles ca trebuie sa schimb lantul, dar pe viitor sa nu ma mai bazez pe lera asta?



Am vrut sa inserez imagini dar nu mai stiu cum se procedeaza.

ultima modificare: 31 iulie la 17:17

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417801 31 iulie la 17:09

Da, ia alta lera cu marcaj 0.5 daca gasesti, daca nu 0.75. Cea RFR e prea scumpa. Iti iei lera Lezyne sau Topeak cu cralig de lant la bani mai putini decat aia.

ultima modificare: 31 iulie la 17:18

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417803 31 iulie la 22:46



Nu mai stiu cum se insereaza imagini. Am dat click pe copac, apoi am copiat codul din imgbb apoi paste dupa http://
Lera o cumpar de la un magazin online de unde am ceva de cumparat ca sa nu platesc transport in alta parte si sa ma coste si mai mult.
Exista ceva special ce trebuie sa urmaresc la lungimea ce trebuie sa aibe lantul la transmisia 1x12 sau sa urmez un tutorial de pe YouTube pe care il gasesc, Cei de la Parktools au multe tutoriale. Numaia sa se preteze la ce am eu:
https://www.youtube.com/watch?v=O0YibMDWBAw&t=274s

ultima modificare: 31 iulie la 23:01

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417805 31 iulie la 23:53

Pai ai lantul vechi, masoara cu ala cum iti arata in tutorial la punctul 2 "sizing to original chain" si desfaci lantul nou tot la aceeasi lungime, tinand cont de alungire. Eu dupa tutorialul postat de tine am dimensionat fara sa am lant de model si a iesit perfect. Vad ca iti intra lera, deci schimba lantul.

In caz ca montezi lant Shimano directional si cu pin, trebuie sa fii mai atent intrucat pinul e de unica folosinta, deci ai o singura incercare:

- montezi lantul cu scrisul inafara
- introduci lantul corect prin schimbator, pe dupa opritorul de pe patina
- ta asiguri de 2x ca e buna lungimea

La lant KMC nedirectional cu za rapida e mai simplu ca il poti monta practic oricum, desi e bine sa te obisnuiesti sa-l pui cu scrisul inafara.

ultima modificare: 1 august la 00:05

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417816 1 august la 14:23

Pai ai lantul vechi, masoara cu ala cum iti arata in tutorial la punctul 2 "sizing to original chain" si desfaci lantul nou tot la aceeasi lungime, tinand cont de alungire. Eu dupa tutorialul postat de tine am dimensionat fara sa am lant de model si a iesit perfect. Vad ca iti intra lera, deci schimba lantul.

1. Am coborat patina si lantul va trebui sa fie mai lung acum. In plus voi pune lant Shimano. Am avut KMC. Eu stiu daca va avea aceeasi lungime?

Am umblat la surubul B ca sa cobor patina. Nu era bine pozitionata. La L nu am umblat. Apoi am umblat la H. Pana la urma am reusit sa elimin zgomotele in afara de pinionul 9 (al patrulea de sus-sper ca asa se numeroteaza), dar este mai slab acum zgomotul. Asa era si dupa ce am luat bicla din service cand a asamblat-o.
Un alt surub la care am umblat: surubul de strangere al urechii schimbatorului. Era destul de slabit. Dar nu mai urca bine lantul, dupa ce l-am strans. Mecanicul a zis ca ala trebuie lasat slabit ca suprafata furcii spate pe care se aseaza urechea este curbata si se aseaza cum are el nevoie.
Din tutorialul asta, pe care mi l-ai trimis:
https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY?t=836
2. sa inteleg ca deplasarea pe laterala a patinei se regleaza si din piulita de tensionare a cablului de la manerul franei? Acum am umblat la el, dar nu observ nici o deplasare. Nici la surubul H nu mai observ deplasare laterala cand am umblat la el.
3. Lantul Shimano pe care l-am platit are Quick Link. Dar quick-link-ul l-ati mai reutilizat? Eu vreau sa mai desfac lantul si sa-l curat intr-un borcan cu benzina macar o data pe luna.

ultima modificare: 1 august la 14:58

Alexandru M

Trimite mesaj
Posturi: 82
Subiecte: 1

#417817 1 august la 18:27

Vezi ca scrie pe quick link am impresia daca se refoloseste , sa termina in R daca nu ma insel.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4216
Subiecte: 14

#417818 1 august la 19:32

pinioanele (si foile) se numara de la cadru inspre afara, de la cel mare la cel mic/ de viteza in cazul pinioanelor.

ultima modificare: 1 august la 19:34

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417822 1 august la 20:11

La L si H n-ai de ce se umbli daca au fost reglate bine, doar la tensiunea din cablu. La 2 si 3, da, dar nu curata lantul in benzina, mai bine il cureti cu burete si sampon de vase. Daca il bagi in solvent ii diluezi uleiul care e in role si trebuie sa-l gresezi iar cu un ulei mai vascos care sa intre intre role si sa previna intrarea mizeriilor (nisip).

Eu la cursiera l-am degresat si-l dau cu ceara (Zefal), iar pe MTB e inca cu uleiul original din punga, nu l-am gresat cu altceva, are doar 160 km.

ultima modificare: 1 august la 21:29

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417828 2 august la 10:53

Asta ar fi uleiul pe care ar trebui sa-l folosesc, ceramic, USCAT:
https://www.sportguru.ro/lubrifiant-muc-off-dry-ceramic-lube-120ml?___SID=U
Il folosesc pe asta:
https://www.douaroti.ro/ulei-lant-weldtite-tf-2-wet-75-ml-ulelanweltf2wet75ml-weldtite.html
TF2 Wet
Se incarca prea usor de praf transmisia. Parca tot timpul este plin de ulei. Am sters lantul, pinioanele si rotitie schimbatorului cu o carpa de bumbac moale. Asta am facut-o ultima oara. Am mers vreo 5km offroad si vreo 15 rutier si a trebuit sa curat iar.

ultima modificare: 2 august la 10:57

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4216
Subiecte: 14

#417830 2 august la 11:32

da, daca picuri mai mult ulei trebuie sters dupa aia de 2-3x... ma refer la cel wet, nu folosesc dry.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417831 2 august la 11:41

Eu asta folosesc pentru uscat:

https://www.zefal.com/en/maintain/480-extra-dry-wax.html

Nu ti se incarca cu praf, dar trebuie sa degresezi lantul foarte bine inainte sa aplici ca sa nu aiba nici urma de ulei. Adica ii faci baie in benzina iar dupa aceea in alcool tehnic. Eu in tin flaconul cu emulsie de ceara in apa fierbinte inainte sa-l aplic pe lant, ca sa fie mai fluid si sa intre la role. Cam o aplicare la 100 km. Intre aplicari sterg doar lantul cu o carpa uscata cand vin din tura. In rest inainte de aplicare, stergi lantul cu carpa cu alcool tehnic si aplici. Dezavantajul e ca are nevoie de o ora ca sa se usuce, deci il aplici cand vii din tura, nu cand pleci.

Mai exista si Squirt, e mai scump si cica mai bun.

https://www.rideshop.ro/accesorii-biciclete/squirt-chain-lube-120ml

Cele ceramice sunt scumpe, am si eu o emulsie de la Finish Line dar a fost 35 de lei, nu 100. Merge, dar nu e extraordinar de stralucita si nici nu tine foarte mult. Imi convine ca e compatibila cu ceara si mai gresez cu ea intre aplicarile de ceara, inainte sa plec in tura pentru ca nu are nevoie de timp de uscare.

https://www.microbike.ro/cumpara/finish-line-ceramic-wax-60ml-1051

Pentru umed am tot de la Zefal Extra Wet Lube, dar n-am apucat sa-l testez. L-am luat pentru cand va trebui sa gresez lantul de pe MTB.

ultima modificare: 2 august la 12:28

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417834 2 august la 19:48

Gelu Vlad: La L si H n-ai de ce se umbli daca au fost reglate bine, doar la tensiunea din cablu. La 2 si 3, da, dar nu curata lantul in benzina, mai bine il cureti cu burete si sampon de vase. Daca il bagi in solvent ii diluezi uleiul care e in role si trebuie sa-l gresezi iar cu un ulei mai vascos care sa intre intre role si sa previna intrarea mizeriilor (nisip).

Eu la cursiera l-am degresat si-l dau cu ceara (Zefal), iar pe MTB e inca cu uleiul original din punga, nu l-am gresat cu altceva, are doar 160 km.


Pai deja am umblat la L si H.
Dar mustaciosul de la ParkTools spune ca daca ai zgomot pe pinioane trebuie umblat la surubul H si la tensiunea din cablu. Daca umblii iar la H la pinioanele interioare nu dereglezi la pinionul mic? La fel si la tensiunea din cablu.
Se regleaza din H ca axul rolei schimbatorului sa aibe axul pe aceeasi verticala cu exteriorul pinionului mic.
La pinionul mare se regleaza ca axul rotitei schimbatorului sa fie pe verticala axului pinionului mare.
Apoi patina are pasul din fabrica si coboara si urca cu acel pas pentru numarul de pinioane corespunzator.
Pagina 15 din manual.

Apoi tensiunea se regleaza pe pinioanele 2 si 3 numarand de la pinionul mic.
Pagina 20 din manual.
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-GN0001-21-ROM.pdf

Mustaciosul exmplifica pe SRAM:
https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY?t=836
Acum daca gresesc poate ma corectati.

Gelu Vlad: Eu asta folosesc pentru uscat:

https://www.zefal.com/en/maintain/480-extra-dry-wax.html

Eu in tin flaconul cu emulsie de ceara in apa fierbinte inainte sa-l aplic pe lant, ca sa fie mai fluid si sa intre la role. Cam o aplicare la 100 km. Intre aplicari sterg doar lantul cu o carpa uscata cand vin din tura. In rest inainte de aplicare, stergi lantul cu carpa cu alcool tehnic si aplici. Dezavantajul e ca are nevoie de o ora ca sa se usuce, deci il aplici cand vii din tura, nu cand pleci.

Pentru umed am tot de la Zefal Extra Wet Lube, dar n-am apucat sa-l testez. L-am luat pentru cand va trebui sa gresez lantul de pe MTB.

Daca il tii in apa calda sa nu-si strice proprietatile.
Daca stergi lantul cu alcool tehnic se curata? La uleiul pe care in am folosesc degresant si il spal cu un dispozitv cu periute si rotite, dar si cu o periuta de dinti. Apoi cu jet de apa la mijlocul lantului dupa cateva minute dupa degresare si tot nu se curata bine.
Curatarea lantului in benzina cica nu e de bine. L-am scos si eu de curand si l-am bagat in perclor!!! Cica este coroziv pt otel. Poate de aceea intra lera. Niturile lantului or avea acoperire anticoroziva ca zalele? Zalele nu au fost atacate.
Unii curata cu benzina. Altii spun ca e prea agresiva. Si dta. Gelu ai spus ca solventii curata uleiul din interiorul camasii. Pai acolo nu intra ulei cand il ungi? Cica trebuie lasat 3-4 ore inainte de tura ca sa intre peste tot. Sau inainte de a pune ceara il speli numai o data in benzina? Periodic nu-l mai speli?
La ceara nu trebuie degresat sa ramana otelul curat? Eu cred ca si la ceara se va lipi nisipul, dar poate nu asa mult. In schimb ca sa cureti ceara ar trebui scos lantul si bagat in apa fierbinte. Se duce draq quik-link-ul.
Eu nu ma indoiesc de ceara, dar trebuie curatata la un moment dat. Poate mai rar decat uleiul.
La MTB nu ar fi mai bine folosit ulei uscat sau ceara?

ultima modificare: 2 august la 19:53

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417837 3 august la 07:00

Doar odata il speli cu benzina, inainte sa pui ceara si nu mai folosesti ulei deloc, doar ceara. Apoi se spala in alcool tehnic ca sa il degresezi perfect.

De curatat regulat, doar il stergi de praf cu carpa uscata. Daca ti se pare ca a acumulat totusi mizerie, il speli cu burete si detergent de vase, dupa care il clatesti bine, il lasi sa se usuce, il stergi cu o carpa pe care pui alcool tehnic sau dai cu degresant pentru discuri de frana si apoi il lubrifiezi din nou cu ceara. Daca nu e foarte murdar poti sari peste pasul cu spalatul si il stergi doar cu carpa cu alcool. De acumulat nu prea acumuleaza mizerie, iar ceara murdara cade de pe el in timp daca folosesti bicicleta. Alternativa la emulsie pe baza de ceara e sa dai jos lantul si sa-i faci baie in parafina topita, insa mie mi se pare prea complicat.

Emulsia incalzita cu apa fierbinte nu isi pierde proprietatile, doar devine temporar mai putin vascoasa si intra mai usor intre rolele lantului. Incalzirea are sens doar la emulsiile mai vascoase, de consistenta iaurtului de baut. Daca emulsia are consistenta laptelui, atunci nu are sens s-o incalzesti.

ultima modificare: 3 august la 07:39

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1116
Subiecte: 3

#417838 3 august la 08:58

Pentru road poate are sens ceara, pentru mtb am experimentat si sunt dezamagit de "calitatile" ei. Lantul trebuie curatat la fel ca si cand fooseam ulei, adica dupa fiecare tura!

-1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2978
Subiecte: 4

#417840 3 august la 10:19

Diferenta e ca nu se umple de mizerie asa de usor, lantul tratat cu ceara nu murdareste, iar de curatat e mai usor: il stergi cu carpa sau daca e foarte murdar il cureti cu apa si detergent de vase, nu cu benzina si alti solventi organici carora le inspiri vaporii, pateaza si pe care ii deversezi apoi aiurea, contaminand solul si apele. Practic nu mai folosesc deloc WD40, l-am inlocuit cu alcool tehnic. Inainte foloseam si eu ulei pentru lant si imi era constant groaza sa-l curat cu solventi. Tratez lantul cu ceara in medie odata la trei ture, deci cam 100 km. Daca a incasat mult praf in tura precedenta, ii mai bag niste emulsie Finish Line chiar inainte sa plec in tura. Daca scartaie sau scrasneste ii dau o spalare cu apa si detergent de vase.

De mers, merg cu gravel bike-ul pe unde se nimereste: sosea, drumuri cu asfalt reciclat, drumuri cu pietris compactat (= praf la greu mai ales cand circula si masini pe el), drumuri de acces agricol cu pamant si pietre, drumuri de acces agricol cu pamant, drumuri inierbate, carari si drumuri in padure.

Ah apropo. Pentru cei care folsoesc ulei pentru conditii umede: puteti folosi ulei de lant de drujba. E mult mai ieftin (15..25 de lei litrul) decat produsele pentru biciclete. Seamana cu uleiul original cu care sunt gresate lanturile noi. Pastrati un flacon cu picurator si-l tot reumpleti din cutie. Dezavantajul e ca aduna tot nisipul din lume, la fel ca si uleiul original.

https://www.dedeman.ro/ro/ulei-ungere-lant/c/3671?attrs%5Btip_produs_search%5D%5B0%5D=ungere%20lant&page=1

ultima modificare: 3 august la 10:51

Florin Vasiliu

Trimite mesaj
Posturi: 194
Subiecte: 11

#417841 3 august la 10:28

Degresantul de la McOff curata si ceara - asA scrie. Probabil si alti degresanti caci Muc Off sunt scumpi.
Ar merge si alcool tehnic bagat intr-un flacon cu pompita sa-l pulverizezi si sa intre si la interiorul camasii? Si mai rar bagat intr-un borcan cu alcool tehnic?
Da, exact acum am vorbit cu cineva de la un magazin online si a spus ca lui nu prea i-a placut ceara Squirt, care ar fi cea mai buna. Si avea in stoc, deci interesul lui ar fi fost sa-l vanda si a spus ca si el recomanda MucOff Dry Ceramic.
Gelu a spus ca si el tot pe rutiera foloseste ceara.
Problema la mine ca foloseam ulei umed si ala curgea peste rotitele patinei, si peste rotile dintate. Il stergeam si de pe lant, dar nu foarte hotarat. Imi parea rau de ulei. Ungeam lantul pe anumite zone si apoi credeam ca il raspandesc pe tot lantul daca roteam pedalele si il schimbam pe pinioane. Credeam ca uleiul trebuie sa asigure lubrifierea intre camasa lantului la exterior si dinte.
Deci ce am inteles eu acum despre ungerea lantului.
1.trebuie uns tot lantul? Se unge o tura copleta sau doua? Se rotesc pedalele sa ajute la intrarea uleiul; lantul sa faca mai multe ture;
2.apoi trebuie lasat 3-4 ore sa intre in interiorul camasii lantului (sa faca lubrifierea intre aceasta si nitul lantului) si intre zaua interioara si cea exterioara;
3.sterse bine cu o carpa de bumbac absorbant (moale - cum sunt tricourile), nu scortoasa ca cearsaful: lantul, pinioanele, rotitele patinei si foaia

Daca stergi imediat uleiul, dupa ce la-i aplicat, poate ramane prea putin si nu va intra suficient la interior.

Uleiul nu trebuie sa asigure ungerea intre dintii rotilor si camasile lantului.

Dar as vrea sa mai desfac si lantul o data pe luna si sa-l bag intr-un borcan sa-l curat mai bine. Dar in ce caci degresantul este scump. Oricat de bine as spala lantul montat tot nu se curata bine.

DACA PUN IN BORCAN ALCOOL TEHNIC, CACI BENZINA OBSERV CA NU SE RECOMANDA? uNII FOSOSESC BENZINA IN TUTORIALE, ALTII SPUN CA ESTE PREA AGRESIV.
LANTUL NOU ARE ULEI DIN FABRICA PE EL. NU MAI PUN EU ULEI, LA PRIMELE TURE?

DEGRESANTUL W40 NU SE PRETEAZA LA BICICLETE? IN UNELE LOCURI SPRAY-UL INTRA MAI BINE DECAT CEL DE LA POMPITA. LA FEL SI LUBRIFIANTUL W40 - VEAU SA MAI DAU PE LA SCHIMBATOR, POATE SI LA MANETA DE FRANA. AR TREBUI SA DAU. SA DAU INTAI CU DEGRESANT, APOI CU LUBRIFIANT? CRED CA ASTA ESTE MAI MULT O CHESTIE DE MRKETING. LUBRIFIANT (NU CEL DE LANT) SI DEGRESANT SPECIAL PT BICICLETE. SI LA AUTO SI LA BICLE SUNT OTEL SI VOPSELE ASEMANATOARE.
PE PLACUTELE DE FRANA AM FOLOSIT ALCOOL IZOPROPILIC. PE DISCURILE DE FRANA SI PE GHIDAJELE FURCII.

Intreb multe pt ca pana acum nu am uns bine lantul si mi se umple de praf si dupa 5 km de offroad, dar si uleiul umed contribuie mult SI AM CUMPARAT UNELE CHESTII CARE NU SE POTRIVESC.

ultima modificare: 3 august la 11:04

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1116
Subiecte: 3

#417843 3 august la 10:35

Mai adaug ca dupa 30-40 de km pe offroad incepe lantul sa zornaie a "sec". As spune ca duce mai putin decat un dry lube si atunci nu isi mai prea are sens.
Intradevar pare sa se lipeasca mai putin praf si nu se mai face mazga aceea neagra dar dupa o tura zdravana de offroad oircum ajunge praf pe lant.

ultima modificare: 3 august la 10:35

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro