Forum

Subiect: O singura viteza

#11105

Titus Potoceanu
Postat de Titus Potoceanu
Subiect deschis de la 20 iulie 2021 la 23:50
Raporteaza
Buna,
Am o bicicleta mai veche Frejus cu 7 viteze si as vrea sa va rog sa ma ajutati
sa o transform intr-una cu o singura viteza (sa renunt la maneta, cablu,
camasa, schimbator). Pot oare folosi roata pe care o am?
Multumesc anticipat pentru indrumari, sfaturi si rabdare.
Postat de Titus Potoceanu la 20 iulie 2021 la 23:50
0
0
Incepe prin a demonta pinioanele pe care le ai - probabil pe filet, freewheel.
Apoi pune pinion single speed.
Daca totul e ok, scurtezi lantul si apoi poti demonta tot ce e in plus.
Postat de Rares Abrudan la 21 iulie 2021 la 07:34
0
0
Salut! Ca o completare la ce a zis @RaresAbrudan: daca ai pinioane pe filet, foarte probabil ai dropout uri verticale, deschise, care nu permit ajustarea tensiunii lanțului. Chiar și după scurtarea corespunzătoare, e posibil ca lantul sa nu stea cum trebuie. In cazul asta, poate ar fi bine sa te uiți după un întinzător de lanț. Nu costă mult și s ar putea dovedi util.
Postat de Ioachim Mihalache la 21 iulie 2021 la 09:09
0
0
Am uitat sa dau niste detalii :
- roata e de 28"
- dropout-urile sunt verticale
- foaia are 42 dinti
- pinioanele sunt intr-adevar freewhell
Cati dinti ar fi ok sa aiba pinionul single speed?
Dupa ce inlocuiesc pinioanele scurtez lantul pe care il am, sau cumpar altul?
Probabil e nevoie si de un intinzator de lant, nu?
Ma gandesc sa rezolv etapele astea si apoi cred ca urmeaza partea cu alinierea foii cu noul pinion, la care din nou te voi ruga sa ma ajuti.
Postat de Titus Potoceanu editat la 21 iulie 2021 la 09:40
0
0
Ioachim Mihalache, scuze, am scris ce voiam sa spun inainte de a citi postul tau si ceea ce spui este exact ce ma interesa
Postat de Titus Potoceanu la 21 iulie 2021 la 09:40
0
0
Tu știi cel mai bine cati dinți trebuie să aibă pinionul respectiv. Care e raportul pe care îl folosești cel mai des? Pe ăla îl reconstitui. Eventual un raport chiar mai mare, daca va trebui sa susții o anumită viteză. Exemplu: daca folosești preponderent sa zicem 42:18, reconstitui raportul ăsta, eventual imediat următorul (42:15, sa spunem)
Sper că ideea a fost înțeleasă, in ciuda explicațiilor oribile:)
Postat de Ioachim Mihalache la 21 iulie 2021 la 10:15
0
0
Am inteles ce mi-ati recomandat, am sa va anunt stadiul in care ma voi gasi.
Doar pentru lamurirea mea, in numele pinionului, 20T de exemplu inseamna numarul de dinti iar 1/2x1/8 tipul de lant, da?
Postat de Titus Potoceanu la 21 iulie 2021 la 18:39
0
0
Din engleza, T=tooth, adică dinte, in română
Nu știu ce să zic de lant. In mod normal, single speed merge cu orice lanț (adică așa ar trebui), că e de 8 viteze, de 10, de 12...nu cred că contează.
S ar putea foarte bine să mă înșel
Postat de Ioachim Mihalache la 21 iulie 2021 la 18:58
0
0
Eu stiam ca cele single speed au lant mai gros si mai rezistent.
Postat de Alexandru M la 21 iulie 2021 la 20:15
0
0
cel mai bine e sa afli cat ai chainstay length in milimetri ca sa faci ceea ce se numeste magic gear.
daca folosesti intinzator de lant... iese o tiganie. parerea mea.

cel mai rudimentar/muncitoresc artificiu care sa te ajute pt asta ar fi sa iei la pila din caroserie.

daca nu vrei sa iei la pila atunci masoara folosind cat ai chainstay folosind ori un lant nou ori unul uzat. in caz ca e vorba de un lant uzat mai e nevoie sa masori uzura lantului folosind un subler... e complicat de explicat si nu e atat de greu sa iti dai seama cum vei folosi sublerul pt a socoti diferenta de lungime a lantului fata de nou.

in ultima instanta vei masura burta pe care ar avea-o un lant montat pe cutare foaie si pinion si deduci folosind pitagora cat are lantul in plus lungime asa incat sa afli cat ai chainstay length.

https://eehouse.org/fixin/formfmu

^^ ca sa nu mai faci calcule trigonometrice, ai de-a gata formularul asta ^^
Postat de Adi Petre editat la 21 iulie 2021 la 20:48
0
0
inca ceva, lanturile alea late care nu au flexibilitate laterala (concepute pt single speed sau fixed, nu bushingless) vor functiona foarte anapoda daca nu nimeresti la fix alinierea foii cu pinionul, mai ales daca caroseria are o flexibilitate cat sa fie ok pt mai multe viteze.

cand pedalezi mai in forta o sa iti crontane un lant de-ala care crezi ca ar tine mai mult in timp... chiar si pe o bicicleta de pista se aude cum crontane putintel, daramite pe ceva cu mai mare flexibilitate a triunghiului spate (BB flex).
Postat de Adi Petre editat la 21 iulie 2021 la 20:42
0
0