Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

3x convert 1x


Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412201 saptamana trecuta sambata la 13:22

Salut, m am gandit sa intreb pe forum daca pot scoate de la niste foi 3x la 1x adica sa scot toate foile si sa o pastrez doar pe cea din mijloc are 32 de dinti, se poate?

Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 514
Subiecte: 13

#412202 saptamana trecuta sambata la 13:30

Salut,
Da, se poate, daca angrenajul tau iti permite acest lucru (+ o sa ai nevoie de suruburi noi, mai scurte).
Ce angrenaj ai?

+1
Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412203 saptamana trecuta sambata la 13:36

ceva de la shimano e sters mai in fata si nu mi dau seama oricum n am hollow tech

Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412205 saptamana trecuta sambata la 13:53

nu stiu cum sa ti dau poza

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 813
Subiecte: 11

#412206 saptamana trecuta sambata la 14:11

Nagy Attila (AtiBoa): Salut,
Da, se poate, daca angrenajul tau iti permite acest lucru (+ o sa ai nevoie de suruburi noi, mai scurte).
Ce angrenaj ai?


Daca face chestia asta nu risca sa-i sara lantul cand ajunge la pinioanele extreme?
Aici consider ca ar fi necesar sa achiztioneze o foaie NarrowWide. Deci in concluzie nu pastreaza nici una din foile vechi.

@Nicolas
Fa upload la poza pe https://postimages.org/, selecteaza linkul care se termina cu . jpg,, te intorci aici pe forum, apesi pe butonul cu copac si introduci linkul, apoi postezi.

+1
Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412207 saptamana trecuta sambata la 14:25

pai daca nu pot sa pastrez nici una din foile vechi atunci imi trebuie si hollow tech?

Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412209 saptamana trecuta sambata la 16:59

https://postimg.cc/gallery/CLtX0bf

Valeriu Florea

Trimite mesaj
Posturi: 48
Subiecte: 4

#412210 saptamana trecuta sambata la 18:00

Demontezi foile vechi, cumperi un NarrowWide de 32 (dacă îți convin rapoartele) cu BCD corespunzător, găsești niște șaibe să compensezi lungimea șuruburilor și ... aia e! Spor la pedalat!
https://www.youtube.com/watch?v=cGe4_Nbz_oE&ab_channel=LoveMTB

ultima modificare: saptamana trecuta sambata la 18:06

+1
Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412212 saptamana trecuta sambata la 18:58

si daca vreau sa pastrez foaia ca ma mut pe hollow tech pot? iar de ce de 32 eu as vrea de 30 plus ca momentan am 3x9
iar bcd ce inseamna?

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 813
Subiecte: 11

#412213 saptamana trecuta sambata la 19:13

Ia putin si citeste pe net ca sa intelegi ce insemna sa renunti la cele doua foi de pe fata. Tu ai niste rapoarte de viteze prin combinatia foilor de pe fata cu pinioanele, pentru diferite tipuri de teren. Daca tu scoti cele doua foi renunti la viteza pe drum drept, iar pentru pantele pe care le urci , crezi ca o sa-ti fie de ajuns raportul de 32fata cu cat ai acum maxim pe spate 36 ??.

Nu te apuca sa schimbi chestii asa doar ca ti se pare tie cool. Trebuie sa intelegi ce castigi vs ce pierzi in urma acestei modificari. Merita sa o faci? Si ce legatura are Hollowtech in toata treaba asta? Tu vrei sa schimbi din start pedalierul cu unul Hollowtech? Ce model ai ales?

+1
Nagy Attila (AtiBoa)

Trimite mesaj
Posturi: 514
Subiecte: 13

#412220 saptamana trecuta duminica la 08:15

Adrian Damian: Daca face chestia asta nu risca sa-i sara lantul cand ajunge la pinioanele extreme?
Aici consider ca ar fi necesar sa achiztioneze o foaie NarrowWide. Deci in concluzie nu pastreaza nici una din foile vechi.


Asa cum spui. Cu foaia veche exista riscul sa sara lantul. Insa nici cu foaie NW nu exclude complet acest risc, decat in cazul in care are schimbator cu clutch (din cate vad nu are...). Dar pana ajungeam aici, mai era necesara informatia despre angrenaj. Putea fi un model la care foile sunt nituite.

@Nicolas:
Bolt Circle Diameter (BCD) sau PCD (Pitch Circle Diameter) este diametrul unui cerc imaginar care trece prin centrul gaurilor de montare ale foilor. Este întotdeauna definit în milimetri. -> acest lucru tot timpul e specificat atat la angrenaj cat si la foaie. Cel mai probabil pt angrenajul tau (cred ca e FC-M522, e pe ax Octalink si da, este Hollowtech, dar NU Hollowtech II) ai nevoie de foaie cu BCD 104mm. Acest diametru se foloseste la o gramada de angrenaje (mai vechi), deci ai din ce alege.

Hollowtech si Hollowtech II (a nu se confunda!) sunt niste tehnologii care nu au legatura stricta cu BCD sau cu drivetrain de 1x.
Aici poti gasi mai multe info despre acestea:
HOLLOWTECH: https://bike.shimano.com/en-NZ/technologies/component/details/hollowtech.html
HOLLOWTECH II: https://bike.shimano.com/en-EU/technologies/component/details/hollowtech-2.html

In cazul in care "găsești niște șaibe" (ceea ce e mai greu de gasit, dar poate sunt eu mai neinformat si nu stiu unde sa caut, de aceea ziceam, ca poti cumpara niste suruburi mai scurte, special pt sisteme 1x), poti folosi si foaia actuala cu un chainguide. Sansele sa sara lantul astfel vor fi mult mai mici decat cu o foaie NW.

Acum intrebarea este, cat vrei sa investesti in aceasta modificare a drivetrain-ului, si daca merita investitia? Te-a intrebat si Adrian daca esti 100% hotarat sa faci acea modificare, in urma caruia vei avea mult de pierdut (vei fi limitat atat la urcare cat si la viteze mari din cauza ca "pierzi" anumite rapoarte), si putin de castigat (o sa fii la moda cu transmisia 1x, si castigi cateva grame). Parerea mea este, sa te apuci de modificarea asta, daca te-ai impacat si cu "pierderile" aferente.

Ati

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3467
Subiecte: 13

#412221 saptamana trecuta duminica la 09:25

Nu trebuie saibe daca ia foaie NW, care sunt mai groase si merg suruburile vechi... in cazul meu a mers deci probabil va fi ok.
Arata a BCD 104, oricum poti verifica usor, angrenajul are nr de model pe interiorul bratelor unde vin pedalele.
Foi NW gasesti la 60-70lei la noi... adica bazar sau olx.
Ca sa subliniez:
Pt a trece la 1x poti folosi angrenajul actual, trebuie doar foaie NW.... ca strict necesar.
Ar trebui verificat si lantul, daca e uzat trebuie schimbat !

In privinta foii, cu foaie de 30 mergi ca melcul prin oras... uitandu-ma la acele pedale ma indoiesc ca mergi mult offroad...
Vezi si tu ce raporte folosesti acum si verifici cu un calculator online de rapoarte... sa-ti faci o idee despre diferente.
Mai depinde si cum folosesti bicicleta, una e sa iesi in parcul apropiat si alta e sa mergi in ture de 80+km .

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 09:40

+1
Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412224 saptamana trecuta duminica la 11:27

@Nagy Attila da chiar sunt sigur pentru mine nu e chiar asa rau

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 63
Subiecte: 2

#412225 saptamana trecuta duminica la 12:37

Presupunand ca ai 9 viteze 11-36T, te poti uita aici sa vezi diferenta dintre 3x si 1x la rapoarte:
http://gears.mtbcrosscountry.com/#27.5I2I208X27.5I1123I208
La urcari pierzi rapoartele sub 0.92 (1-1 si 1-2) si la viteza pierzi peste 3.02 (3-8 si 3-9). Daca folosesti oricare din combinatiile astea in mod normal, nu recomand sa faci schimbarea. Totusi, daca in general pedalezi cu foaia doi si nu prea schimbi pe altele, ai putea sa te gandesti la aceasta schimbare.

Care ar fi motivul pentru care vrei sa treci de la 3x9 la 1x9?

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 12:38

Nicolas Opria

Trimite mesaj
Posturi: 10
Subiecte: 2

#412226 saptamana trecuta duminica la 13:22

@Dan I e mult mai ok 1x si imi place simt ca ma ajuta plus ca o sa imi iau si pinioane de 10 si schimbator...

Adrian Doroftei

Trimite mesaj
Posturi: 26
Subiecte: 5

#412227 saptamana trecuta duminica la 15:38

Crezi ca are sens sa bagi atatia bani in transmisie? Ai in jur de 600 de lei doar la pinioane+lant+schimbator. Mai ai in plus foaia NW si eventual si un angrenaj, care la randul lui ar cere si un bb nou. Deci ajungi la destul de mult, si asta daca nu mai intampini alte probleme de compatibilitate pe la angrenaj sau orice altceva(nu mai zic de chainline). Ce bicicleta ai? Nu s-ar merita eventual sa pui banii astia la o bicicleta noua? Te-ai informat pe net ce presupune acest upgrade? Daca mergi preponderent in oras ar avea sens, dar pentru orice altceva te-ar dezavantaja foarte mult, cum a zis si Ati Nagy Attila (AtiBoa): vei avea mult de pierdut (vei fi limitat atat la urcare cat si la viteze mari din cauza ca "pierzi" anumite rapoarte), si putin de castigat (o sa fii la moda cu transmisia 1x, si castigi cateva grame).

https://www.youtube.com/watch?v=n_uQvusbTJM
https://www.youtube.com/watch?v=VMV-SOIhM2c

+4
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3467
Subiecte: 13

#412228 saptamana trecuta duminica la 16:11

In poze are transmisie 3x10.

Oricum din ce vad sunt alte upgradeuri mai importante..

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 16:20

+1
Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 63
Subiecte: 2

#412229 saptamana trecuta duminica la 17:09

Nicolas Opria: @Dan I e mult mai ok 1x si imi place simt ca ma ajuta plus ca o sa imi iau si pinioane de 10 si schimbator...
Inca nu mi-am dat seama de ce doresti sa treci la 1x (La ce e mult mai ok? Cum simti ca te ajuta?), pana la urma este alegerea ta, doar incerc sa inteleg ca sa iti pot oferi un sfat potrivit pentru tine.
Vad ca vrei sa cumperi si pinioane+schimbator, acele piese costa ceva bani.

Ce bicicleta ai acum? Si ce nu iti place la ea?
Vad ca un prim lucru ar fi transmisia, atunci ce buget ai pentru acest upgrade?
Ar mai fi alte elemente? De exemplu, ai putea sa cumperi alte pedale, o sa ai aderenta mai buna.

Intreb pentru ca poate ar fi mai bine sa cauti alta bicicleta care are tot ce doresti tu in loc sa cheltuiesti banii pe asta si sa ramai cu alte piese care nu-ti plac.

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 17:18

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro