Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Transmisie 2x9 to 1x9, nelamurire lungime lant.


Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#410321 17 august la 14:16

Salut.

Sînt nou pe forum, tocmai ce mi-am cumpărat o bicicletă nouă (dar nu e prima) și vreau s-o modific din capul locului din 2 x 9 în 1 x 9.
În acest scop, am cumpărat o casetă Sunrace CSM98 09AX, 11-40T 9v, black, urmînd să păstrez foaia mare de 36T de la pedalier și să dau jos foaia mică 24T, de asemenea voi renunța la schimbătorul și maneta față.
Singura mea nelămurire/întrebare este dacă voi avea nevoie de un lanț mai lung, deoarece trec de la transmisie 36T-36T la 36T-40T?

Ms.
O zi faină tuturor!

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#410322 17 august la 14:35

Eu zic că da, deși poți să încerci mai întâi cu lanțul existent și vezi care e treaba. Nu te costă nimic.
4t în plus îți cere așa ochiometric 4 zale in plus ceea ce nu este chiar puțin, dar depinde și de lanțul existent cum a fost scurtat, de aceea zic să încerci mai întâi, și nu în forță, pe un stand sau cu rotile în sus.
Problema mai importantă o să o ai cu chainline-ul, având în vedere că pleci de la un 2x, care are chainline-ul între foi.
Să vedem ce răspunsuri mai primești.

ultima modificare: 17 august la 14:38

Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 814
Subiecte: 11

#410323 17 august la 14:43

Presupun ca esti constient ca prin manevra asta ai pierdut niste rapoarte de viteze. Iti ajung cele noi sa urci pe munti/dealuri mai serioase ?
http://gears.mtbcrosscountry.com/#27.5I1931I208X27.5I813I14594

Chain sizing tutorial :
youtube.com/watch?v=_5o2V4ngd10

Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#410325 17 august la 14:48

Vă mulțumesc pentru răspunsuri.
La bicicleta veche, 3 x 10, n-am folosit niciodată foaia mică și era 40-30-22 cu 11-36! Foaia mare o foloseam strict pe asfalt cu pinionul mic, deci practic foloseam un 1 x 11, cel mult 1 x 12. Acum am foaie intermediară (36), cu pinion mare 40. Eu zic că mă descurc. Unde nu merge mă dau jos și împing, ca și pînă acum. Iar dacă după 2-3 ture constat că nu e ok, ori îmi schimb traseele, ori pun înapoi foaia mică, schimbătorul și maneta deși n-aș mai prea vrea 2 x 9.

ultima modificare: 17 august la 14:51

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 133
Subiecte: 2

#410326 17 august la 16:07

Daca tii neaparat sa treci la 1x, trebuie sa ai in vedere urmatoarele lucruri:
1. Daca ai deraior cu ambreiaj, poti folosi o foaie NW.
2. Daca nu ai deraior cu ambreiaj, atunci poti folosi orice fel de foaie, dar vei avea nevoie de un chain-guide, care sa iti tina lantul sa nu sara de pe foaie cand sari peste borduri, pietre sau radacini.

Si eu mi-am facut 1x, si nestiind care e problema avand un deraior fara ambreiaj, imi tot sarea lantul de pe foaie (chit ca foaia era NW). Asa ca, pana sa ajung la un chain-guide, mi-am lasat deraiorul fata, si il folosesc blocat pe pozitia foii, in asa fel incat sa stea pe post de ghidaj lant.

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3481
Subiecte: 13

#410329 17 august la 18:43

Stii daca deraiorul actual urca pe pinion 40 ?
Daca nu merge as lua macar 1x10.

Nu stiu de ce cumparati bicicleta si imediat o modificati, bani aruncati.
Plus ti-ar trebui niste distantiere la foaie, acum sigur chainline-ul e praf pt pinioanele mari/ de urcare.

ultima modificare: 17 august la 18:47

+1
Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#410331 17 august la 21:20

@Robert Chiras
Schimbătorul spate e fără ambreiaj, am luat și eu în calcul faptul că va trebui un chainguide. Dacă sare lanțul, voi pune cu siguranța.

@Calin Neagu
Am verificat, schimbătorul urcă și pe pinion de 45T.
Ca să trec la 1 x 10 ar însemna schimbător nou, manetă schimbător nouă, pinioane noi, îmi zici mie de bani aruncați dar recomanzi cel mai scump upgrade!
De ce ziceți majoritatea că chainline-ul e praf, foaia mare a rămas la locul ei, nu am schimbat caseta, numărul de viteze a rămas același. Normal e să nu se fi schimbat nimic.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2324
Subiecte: 3

#410335 17 august la 23:34

E praf chainline-il pentru ca pica intre cele doua foi. Dar il poti corecta cu vreo 5 mm mutand distantierele de la BB pe partea stanga daca ai angrenaj Hollowtech II.

ultima modificare: 18 august la 10:35

+2
Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#410338 18 august la 08:13

Gelu Vlad: E praf chainline-il pentru cs pica intre cele doua foi. Dar il poti corecta cu vreo 5 mm mutand distantierele dd la BB pe partea stanga daca ai angrenaj Hollowtech II.

Ms. pentru lămurire, are sens ce zici tu, dar chainline-ul e așa și acum, cînd încă n-am dat jos foaia mică și pentru aia merge, nu bate, nu troncăne, vorba aia.
Angrenajul e Truvativ Ruktion 2.0RG, cînl îl dau jos ca să demontez foaia mică, o să văd dacă am posibilitatea să mut/adaug distanțiere.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#410341 18 august la 09:58

E ok acum pentru că foaia mică o folosești cu pinioanele 1-5 și este în dreptul lor, lanțul nu este prea oblic. La fel, foaia mare o folosești cu 5-9.
Cel mai simplu convertești 3x la 1x pentru că atunci foaia medie este chiar pe mijlocul grupului de pinioane. singurele probleme rămân cele legate de capacitatea deraiorului și foaia n-w sau chainguide.

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2324
Subiecte: 3

#410342 18 august la 10:38

Ala e cu Howitzer. Poti corecta doar cu 2,5 mm ca ai un singur distantier pe care-l poti muta. Exista doua modele Howitzer pentru BB BSA 68/73, unul pentru chainline de 50 mm si altul pentru 56 mm. In mod normal distantierul se monteaza inspre pedalier (dreapta), tu-l muti pe partea cealalta (stanga). Cel mai probabil nu e suficient. Mai exista distantiere pentru foaie sau poti sa schimba angrenajul, bratele sau doar bratul drept daca gasesti undeva unul de 1x de aceeasi lungime.

https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/BB-Howitzer-e-r0.pdf
https://www.bikehouse.ro/angrenaj-bicicleta-truvativ-ruktion-1.0

ultima modificare: 18 august la 12:10

+1
Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#411569 26 octombrie la 22:29

Am trecut la 1x, foaie narrow wide Snail, 34T, casetă Microshift 11-42, 9v, adaptor roadlink, lanț Shimano HG93, 111 zale. Toate bune, schimbarea vitezelor se face lin, fără probleme, mă așteptam la mai multe greutăți provocate de adaptorul roadlink dar spre surprinderea mea a fost aproape plug & play, am mai întins puțin cablul din reglajul manetei schimbătorului și totul e ok. Chainline-ul e cum e, am pus distanțiere de 2mm între brațul pedalierului și foaie, pe pinionul 5 lanțul cade perfect pe foaie. Dacă se uzează mai repede, îl schimb și aia e.
Problema rămîne aceeași, lungimea lanțului, pe pinionul mare mi se pare că schimbătorul stă într-o poziție oarecum nenaturală de hiperextensie, ca și cum lanțul nu ar fi destul de lung. Poate mi se pare doar mie și de aceea vă cer părerea.



ultima modificare: 26 octombrie la 22:31

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 49
Subiecte: 4

#411570 27 octombrie la 00:18

Nu mi o lua in nume de rău, da poziția deraiorului e chiar ridicolă. Mai pune și tu niste zale la lanț, cred că vreo 4,5 zale in plus ar rezolva problema, așa cum s a spus aici chiar la începutul topicului. Pun pariu că nu ți rămâne mai mult de un lat de palma între între patina și pământ când deraiorul e in cea mai joasa poziție posibilă

-3
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 814
Subiecte: 11

#411571 27 octombrie la 00:27

https://youtu.be/VdUQKVMPF5I?t=82

+2
Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#411574 27 octombrie la 07:17

@Adrian Damian,

Mie îmi pare că arată ca în poză. Și urcă lejer pe pinionul de 42.



ultima modificare: 27 octombrie la 07:19

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 921
Subiecte: 9

#411576 27 octombrie la 08:27

Și la mine stă fix la fel pe 42s și e poziția normală.

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3481
Subiecte: 13

#411590 27 octombrie la 13:44

Bogdan Habicher: ....mi se pare că schimbătorul stă într-o poziție oarecum nenaturală de hiperextensie, ca și cum lanțul nu ar fi destul de lung. Poate mi se pare doar mie și de aceea vă cer părerea.



E ok.

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3481
Subiecte: 13

#411591 27 octombrie la 18:13

Eventual vezi daca merge sa apropii mai mult deraiorul de caseta - din surubul B... ca sa ai chainwrap putin mai bun..
E pe incertate treaba asta, n-am folosit extensii de genul goatlink/ roadlink.

Personal decat sa iau atatea chestii pt 9 viteze cautam un kit 10/ 11viteze SH, cost identic sau putin mai mult... ca exemplu XT 11viteze la 500lei
https://www.dirtbike.ro/bazar/transmisie-deore-xt-m8000-439908

ultima modificare: 27 octombrie la 18:26

Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 13
Subiecte: 2

#411592 27 octombrie la 18:43

700 lei e o transmisie nouă 10v, aveam produsele în coș pe bike-discount.de. La 10v lanțul e mai subțire decît la 9v dar mai stresat, caseta fiind mai lată. Aspectele astea m-au făcut să caut casetă 9v wide-range. Overall am ieșit ieftin, eu sînt mulțumit.
Am văzut că mai am loc de reglaj din B-Screw dar de bucurie că a ieșit ok, i-am dat pace, if it ain't broke, don't fix it!



ultima modificare: 27 octombrie la 18:46

+1
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 921
Subiecte: 9

#411594 27 octombrie la 22:04

Pentru orice transmisie de 10s luați lanț de 11s, credeți-mă, merită din plin, schimbă mult mai bine. Folosesc deja de 3 ani lanț de 11s pe transmisie de 10s. Numai cuvinte de laudă. Restul...MARKETING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S. Chiar dacă patina deraiorului ajunge să fie PARALELĂ cu bascula spate tot e ok, are un arc care permite așa ceva și chiar mult mai mult. Faptul că nu ați văzut așa ceva nu înseamnă că nu merge. Treceți dincolo de MARKETINGUL de rahat al producătorilor.

Foloseam la cursieră deraior spate Ultegra 6800, patina scurtă care, pe site-ul producătorului e dat ca fiind compatibil cu MAXIM pinion 28t. Eu l-am folosit pe 32t, fără nici cea mai mică problemă. Acum am deraior Dura-ace 9000 cu pinion de 32t, deși, pe site-ul producătorului scrie clar că nu merge cu pinion mai mare de 28t. MARKETING, cum spun mereu. Am loc inclusiv de pinion de 34t dacă vreau să pun.

ultima modificare: 27 octombrie la 22:20

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2324
Subiecte: 3

#411595 27 octombrie la 22:50

Nu e marketing, e dimensionare conservatoare. La SRAM e marketing si dimensionare la limita. Zi mai bine ce lant folosesti. Adrian Radulescu a zis in alt thread ca a aruncat lantul Ultegra specificat de producator si curatat frumos si regulat, inlocuit cu KMC care merge perfect. Am si eu o problema asemanatoare cu HG56 care schimba mediocru si sunt curios cu ce as putea sa-l inlocuiesc cand se uzeaza sau cand imi pierd rabdarea. Transmisie GRX400 cu pinioane XT CS-M771 11-36. Oficial merge 11-34 parca, neoficial merge lejer pana la 11-42.

Mie cand mi-a scurtat mecanicul lantul de statea deraiorul ca in fotografia lui Bogdan am fost sceptic, dar a mers perfect, deci nu ma mai surprinde nimic. Poate ar mai trebui sa scot doua zale.

ultima modificare: 27 octombrie la 23:00

+1
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 921
Subiecte: 9

#411596 28 octombrie la 08:36

Eu folosesc cele mai ieftine lanțuri de pe piață, ceva cu Z11 parcă de la KMC și acum am SRAM PC1110 de 11v pe ambele, MTB și cursieră, ambele cu echipare Shimano.. Le iau când le prind sub 50 de lei bucata. Mai am lanțuri acasă pentru vreo 2 sezoane încă :) M-am lămurit și cu lanțurile, orice le-ai face, mai mult de 2500 de km nu țin, la MTB mă refer. Așa îl iau ieftin, mă doare undeva de el, nu -l curăț decât foarte rar și la 1500 până în 2000 de km îl schimb. Eu nu am cumpărat vreodată lanț Shimano, din motive de...preț.

Patina se poate întinde și mai mult decât arată în poză. Poți ridica de ea cu mâna și ai să vezi cursa totală. Noi ne-am învățat (și eu am făcut așa o perioadă) să lăsăm lanțurile ceva mai lungi, crezând că dacă avem pinioane de 36 sau peste trebuie mult mai multe zale. Acuma nu trebuie să scoți zale ci la următorul lanț pui mai puțin cu o za, de ex.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2324
Subiecte: 3

#411597 28 octombrie la 10:00

KMC X11 vre sa zici.

https://www.bike-discount.de/en/buy/kmc-x11-11-speed-chain-867094

Mda, era mai scump X10 cand am cumparat HG56, iar X11 nu m-am gandit sa iau. Faza aiurea cu GH56 a fost ca l-am montat invers (e directional) si a trebuit sa-l dau jos deci puteam sa arunc nitul. Cu un quick link luat separat am ajuns la pretul de lant KMC X10 care avea si quick link inclus. Vad ca acum e mai ieftin X11 decat X10.

ultima modificare: 28 octombrie la 10:01

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro