Forum
Esti aici:
Subiect: Inlocuire angrenaj cu un altul compatibil
#10457
Postat de D S
Subiect deschis de la 31 iulie 2020 la 13:51
Raporteaza
Salutare,
Caut sa inlocuiesc un angrenaj Shimano Acera X cu 24-34-42, cu lungimea de 175 mm, cu unul dintre aceste doua angrenaje:
Primul angrenaj - 24-34-42
Al doilea angrenaj - 28-38-48
, desi nu stiu daca vor fi compatibile cu monoblocul, cu lungimea acestuia de 74 mm, cat si lungimea axului de 110 mm, cu prindere patrata, cu latura de 14 mm.
DIn pacate nu am reusesc sa gasesc mai multe informatii despre cele doua angrenaje de mai sus.
As fi recunoscator daca m-ati putea ajuta!
De asemenea, m-as bucura daca ati putea sa-mi recomandati un angrenaj compatibil, mai de calitate, care sa fie in jurul de 50 de lei.
Va multumesc!
Caut sa inlocuiesc un angrenaj Shimano Acera X cu 24-34-42, cu lungimea de 175 mm, cu unul dintre aceste doua angrenaje:
Primul angrenaj - 24-34-42
Al doilea angrenaj - 28-38-48
, desi nu stiu daca vor fi compatibile cu monoblocul, cu lungimea acestuia de 74 mm, cat si lungimea axului de 110 mm, cu prindere patrata, cu latura de 14 mm.
DIn pacate nu am reusesc sa gasesc mai multe informatii despre cele doua angrenaje de mai sus.
As fi recunoscator daca m-ati putea ajuta!
De asemenea, m-as bucura daca ati putea sa-mi recomandati un angrenaj compatibil, mai de calitate, care sa fie in jurul de 50 de lei.
Va multumesc!
Postat de D S editat la 31 iulie 2020 la 14:01
0
0
Vezi ca unul e de mtb, urcare, altul e de ses viteza. De ce nu te duci la magazin cu ea?
Postat de Vali Preda la 31 iulie 2020 la 14:34
0
0
daca lungimea axului e prea mica poti sa ai belea sa nu poata treaca bratele pedalierului de caroserie - cum ar fi cand pedalezi.
calcaiele mai poa sa atinga cadrul dar asta e mai putin probabil, doar sa fie tevile chanstay-ului mai balonate gen.
eu prefer sa am un ax cat mai scurt asa incat sa mai ramana cam 5mm, in idea ca nu nimeresc sa fac drift-uri prin pietris.
trebuie sa verifici ca ai ori 73mm ori 68mm pe caroserie - BB-ul. ca sa nu dai comanda pt un monobloc care sa nu se potriveasca. nici nu stiu prea bine daca merge monobloc pedalier pt 73mm montat pe cadru de 68mm dar stiu ca invers daca o faci vei avea defazare cat sa stea un picior mai inauntru in pedalare si altul mai in afara pt ca nu ai simetrie in pozitia bratelor pedaliere fata de seat tube.
daca preferi sa ai o mai buna fiabilitate a lantului mergi pe foi mai mari, gen 28-36-48.
nu ai motiv sa preferi foi mai mici - cum ar fi 24-34-42 - afara de nevoia de a nimeri ca lantul sa stea cat de cat drept si sa nu aiba deflectie in folosirea pinioanelor. in alta ordine de idei... daca stii ca nu foloseai mai deloc primele 3 pinioane si totodata nu foloseai deloc nici foaia mica si nici ultimele doua pinioane... ti-as recomanda urmatoarea tiganie... 1. cand schimbi pinioanele gandeste-te - functie de ce pedalier nimeresti sa iei - sa pui pinioane de sosea - progresie mai lina - cum ar fi 14-25. 2. la un set de pinioane de 11-12-14-...-32 nu mai monta primele pinioane daca stii ca nu le folosesti. pinioane 14-25 au progresie mai lina si daca e sa nimeresti deal trebe sa faci trecerea din shifter de mai multe ori, pinioane 11-32 au sa faci mai putine salturi dar te poate irita ca nu nimeresti un raport intermediar intre ce pinioane ai cat sa poti merge intr-o cadenta mai potrivita.
calcaiele mai poa sa atinga cadrul dar asta e mai putin probabil, doar sa fie tevile chanstay-ului mai balonate gen.
eu prefer sa am un ax cat mai scurt asa incat sa mai ramana cam 5mm, in idea ca nu nimeresc sa fac drift-uri prin pietris.
trebuie sa verifici ca ai ori 73mm ori 68mm pe caroserie - BB-ul. ca sa nu dai comanda pt un monobloc care sa nu se potriveasca. nici nu stiu prea bine daca merge monobloc pedalier pt 73mm montat pe cadru de 68mm dar stiu ca invers daca o faci vei avea defazare cat sa stea un picior mai inauntru in pedalare si altul mai in afara pt ca nu ai simetrie in pozitia bratelor pedaliere fata de seat tube.
daca preferi sa ai o mai buna fiabilitate a lantului mergi pe foi mai mari, gen 28-36-48.
nu ai motiv sa preferi foi mai mici - cum ar fi 24-34-42 - afara de nevoia de a nimeri ca lantul sa stea cat de cat drept si sa nu aiba deflectie in folosirea pinioanelor. in alta ordine de idei... daca stii ca nu foloseai mai deloc primele 3 pinioane si totodata nu foloseai deloc nici foaia mica si nici ultimele doua pinioane... ti-as recomanda urmatoarea tiganie... 1. cand schimbi pinioanele gandeste-te - functie de ce pedalier nimeresti sa iei - sa pui pinioane de sosea - progresie mai lina - cum ar fi 14-25. 2. la un set de pinioane de 11-12-14-...-32 nu mai monta primele pinioane daca stii ca nu le folosesti. pinioane 14-25 au progresie mai lina si daca e sa nimeresti deal trebe sa faci trecerea din shifter de mai multe ori, pinioane 11-32 au sa faci mai putine salturi dar te poate irita ca nu nimeresti un raport intermediar intre ce pinioane ai cat sa poti merge intr-o cadenta mai potrivita.
Postat de Adi Petre la 31 iulie 2020 la 17:00
0
0
Are deja monoblocul... și foi mai mari nu cred să aibă nevoie.
Postat de Calin Neagu la 31 iulie 2020 la 18:19
0
0
@Adi Petre @Calin Neagu
Lungime cadrului in dreptul monoblocului e de 68 mm, iar lungimea monoblocului e de 74 mm (nu a fost masuratoare precisa, deci trebuie sa fie dupa cum ai spus, 73 mm), dar, dupa cum a observat si @Calin Neagu, am deja monoblocul.
Obisnuiesc sa fac o urcare pe o panta de 10% inclinatie pentru mai bine de 500 m, dar, restul traseului, 95%, este drum intins, tocmai de aceasta m-am gandit ca poate ar fi mai potrivit sa optez pentru 28-38-48, intrucat as vrea sa trag de mine mai mult pe portiune dreapta. Pe tot parcursul traseului ajung sa folosesc toate foile si pinioanele, asta in functie de cum intervine oboseala. Caseta de 7 viteze este de 11-28, de sosea, pentru ca bicicleta pe care o am este mai mult o bicicleta utilitara, nicidecum MTB. Cum mai am inca doua casete uitate intr-o cutie, cu mai mult de 7 pinioane, care par sa fie intr-o conditie buna, as putea sa incerc sfatul tau, pentru ca ai dreptate, la urcare simt ca trecerea de la un pinion la altul ma face sa pierd din viteza.
Ca urmare a sfaturilor voastre, voi face totusi efortul de a merge la cel mai apropiat magazin, pentru ca prefer sa nu regret vreo decize luata cu scopul de a economisi bani.
Va multumesc tutoror pentru ajutor!
O seara faina!
Lungime cadrului in dreptul monoblocului e de 68 mm, iar lungimea monoblocului e de 74 mm (nu a fost masuratoare precisa, deci trebuie sa fie dupa cum ai spus, 73 mm), dar, dupa cum a observat si @Calin Neagu, am deja monoblocul.
Obisnuiesc sa fac o urcare pe o panta de 10% inclinatie pentru mai bine de 500 m, dar, restul traseului, 95%, este drum intins, tocmai de aceasta m-am gandit ca poate ar fi mai potrivit sa optez pentru 28-38-48, intrucat as vrea sa trag de mine mai mult pe portiune dreapta. Pe tot parcursul traseului ajung sa folosesc toate foile si pinioanele, asta in functie de cum intervine oboseala. Caseta de 7 viteze este de 11-28, de sosea, pentru ca bicicleta pe care o am este mai mult o bicicleta utilitara, nicidecum MTB. Cum mai am inca doua casete uitate intr-o cutie, cu mai mult de 7 pinioane, care par sa fie intr-o conditie buna, as putea sa incerc sfatul tau, pentru ca ai dreptate, la urcare simt ca trecerea de la un pinion la altul ma face sa pierd din viteza.
Ca urmare a sfaturilor voastre, voi face totusi efortul de a merge la cel mai apropiat magazin, pentru ca prefer sa nu regret vreo decize luata cu scopul de a economisi bani.
Va multumesc tutoror pentru ajutor!
O seara faina!
Postat de D S la 31 iulie 2020 la 19:43
0
0
Poti sa pui orice angrenaj pentru ax patrat,
Tu probabil ca ai asta: Acera-X M291 cu lungimea axlului 110-113 si offset 47.5-50.
Link-urile puse de tine sunt la niste produse de care nu am auzit, nu vad specificatii legate de chainline, mai bine ia ceva mai consacrat gen Toutney, Acera. Oricum te va tine multi ani.
https://www.playbike.ro/produs/shimano-fc-ty301-678-viteze-39326
Tu probabil ca ai asta: Acera-X M291 cu lungimea axlului 110-113 si offset 47.5-50.
Link-urile puse de tine sunt la niste produse de care nu am auzit, nu vad specificatii legate de chainline, mai bine ia ceva mai consacrat gen Toutney, Acera. Oricum te va tine multi ani.
https://www.playbike.ro/produs/shimano-fc-ty301-678-viteze-39326
Postat de Vlad Fratiman editat la 31 iulie 2020 la 20:39
0
0
@Vlad Fratiman
Da, pe acela il am. Imi pare rau, dar doar atatea detalii am reusit sa gasesc. Drept sa-ti spun, mai devreme ma gandisem tocmai la acel Tourney pe care l-ai publicat, dar spre final am tins spre cele doua angrenaje mai sus prezentate, avand in vedere ca pretul pentru Tourney ar echivala pe undeva la 1/3 din pretul bicicletei.
Daca as fi 100% sigur ca angrenajul nu imi va ajunge in cadru, atunci voi face efortul sa-l iau pe acesta. Asadar, ce masuratori sau ce parametrii ar trebui sa urmaresc ca sa ma asigur ca totul va fi in ordine?
Sunt ingrijorat pentru compatibilitate, pentru ca, din cate observ, exista o diferenta intre Tourney FC-TY301 si Acera-X M291, si anume, in cazul lui Tourney (in ambele imagini este angrenajul Tourney):
https://imgur.com/a/ofaMDi4
https://imgur.com/a/vAG5u6T
, foaia cea mica, marcata cu albastru, se afla in fata zonei portocalii, deci foaia cea mica este mai apropiata de cadru decat este zona portocalie. Pe cand, in cazul Acerei, este intocmai invers.
Poate prin ce mi-ai spus mai sus ai incercat sa-mi transmiti ca totul este compatibil, desi mie nu mi-a fost suficient de evident.
Iti multumesc!
Da, pe acela il am. Imi pare rau, dar doar atatea detalii am reusit sa gasesc. Drept sa-ti spun, mai devreme ma gandisem tocmai la acel Tourney pe care l-ai publicat, dar spre final am tins spre cele doua angrenaje mai sus prezentate, avand in vedere ca pretul pentru Tourney ar echivala pe undeva la 1/3 din pretul bicicletei.
Daca as fi 100% sigur ca angrenajul nu imi va ajunge in cadru, atunci voi face efortul sa-l iau pe acesta. Asadar, ce masuratori sau ce parametrii ar trebui sa urmaresc ca sa ma asigur ca totul va fi in ordine?
Sunt ingrijorat pentru compatibilitate, pentru ca, din cate observ, exista o diferenta intre Tourney FC-TY301 si Acera-X M291, si anume, in cazul lui Tourney (in ambele imagini este angrenajul Tourney):
https://imgur.com/a/ofaMDi4
https://imgur.com/a/vAG5u6T
, foaia cea mica, marcata cu albastru, se afla in fata zonei portocalii, deci foaia cea mica este mai apropiata de cadru decat este zona portocalie. Pe cand, in cazul Acerei, este intocmai invers.
Poate prin ce mi-ai spus mai sus ai incercat sa-mi transmiti ca totul este compatibil, desi mie nu mi-a fost suficient de evident.
Iti multumesc!
Postat de D S la 31 iulie 2020 la 22:12
0
0
Înțeleg ce zici. ar părea că îți trebuie un monobloc cu ax mai lung decât ce ai în prezent.
Încearcă să măsori chainline-ul pentru crankset.
https://youtu.be/0lN3Zf9gpp8
Apoi iei legătura cu cei de la playbike și le spui să îți dea pedalierul împreună cu un monobloc la care să ai chainline-ul măsurat de tine. Adică acel tourney trebuie cuplat cu un ax care să fie potrivit astfel încât să nu ai vreo problemă să lovească cadrul foaia mică sau să ieși cu un aliniament foarte prost.
O să te coste undeva la 120+ lei.
Dacă nu vrei să te riști, mergi la un magazin cu service dacă ai posibilitatea. Le explici din timp despre ce este vorba, ca să pregătească piesele potrivite, inclusiv măsurătoarea pentru chainline. Dacă ceva nu este în regulă măcar nu plătești piesele.
Încearcă să măsori chainline-ul pentru crankset.
https://youtu.be/0lN3Zf9gpp8
Apoi iei legătura cu cei de la playbike și le spui să îți dea pedalierul împreună cu un monobloc la care să ai chainline-ul măsurat de tine. Adică acel tourney trebuie cuplat cu un ax care să fie potrivit astfel încât să nu ai vreo problemă să lovească cadrul foaia mică sau să ieși cu un aliniament foarte prost.
O să te coste undeva la 120+ lei.
Dacă nu vrei să te riști, mergi la un magazin cu service dacă ai posibilitatea. Le explici din timp despre ce este vorba, ca să pregătească piesele potrivite, inclusiv măsurătoarea pentru chainline. Dacă ceva nu este în regulă măcar nu plătești piesele.
Postat de Vlad Fratiman la 1 august 2020 la 06:01
0
0
totusi care e problema cu angrenajul initial ?
Postat de Calin Neagu la 1 august 2020 la 10:08
0
0
@Vlad Fratiman
As prefera sa nu risc, pentru ca s-ar putea sa gresesc masuratorile, desi, cred ca am sa le masor totusi de curiozitate.
Iti multumesc pentru video si pentru sfaturi!
@Calin Neagu
Pe langa faptul ca a avut cativa dinti lipsa, precum si dinti tociti, lucrul care l-a facut inutilizabil a fost defectarea completa a filetului pe bratul cu foile, dincolo de a mai putea fi reparat cu ajutorul unui tarod.
As prefera sa nu risc, pentru ca s-ar putea sa gresesc masuratorile, desi, cred ca am sa le masor totusi de curiozitate.
Iti multumesc pentru video si pentru sfaturi!
@Calin Neagu
Pe langa faptul ca a avut cativa dinti lipsa, precum si dinti tociti, lucrul care l-a facut inutilizabil a fost defectarea completa a filetului pe bratul cu foile, dincolo de a mai putea fi reparat cu ajutorul unui tarod.
Postat de D S la 1 august 2020 la 16:34
0
0
O alternativa, daca nu vrei sa cheltuiesti foarte mult, poti incerca sa cauti local ceva SH pe OLX, angrenaje tot din gama Shimano, dar care sa fie vandute cu tot cu monoblocul pedalier, evident sa fie in stare buna. Asa ai siguranta ca sunt la pachet si functioneaza bine impreuna.
Postat de Adrian Damian la 2 august 2020 la 11:36
0
0
Discutate recent pe forum