Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Probleme reglaj 1x12 Sram SX


Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406136 25 aprilie 2020 la 22:27

Salutare!
Se da una buc transmisie SRAM SX 1x12.
Reglat dupa exemplul altora mai experimentati, toate etapele, limit screws, b-tension (15-16 mm, așa am citit ca trebuie la eagle).
Urca pe pinionul de 50T fara probleme.
Care este problema:
Fixez cablul când schimbatorul este pe pinionul mic cu foarte putina tensiune încep sa schimb. Merge perfect pana pe la pinionul 5, dupa care incepe sa faca zgomot. Slabesc tensiunea din cablu (din reglajul manetei), dispare zgomotul. Shift up, reapare, continui incepe sa sara pionioane, deci clar prea multa tensiune. mai slabesc, incep sa apara probleme la coborare. Reglez cumva sa mearga mai bine pe pinioanele mari, cand cobor la alea mici incep alea sa faca probleme, fie nu urca de pe 1 pe 2, fie nu coboara. Cum o dai nu iese. Asa ca idee generala, ba e prea multa tensiune în cablu, ba prea putina.
Dupa multa cazna, am reusit cumva sa ajung la un compromis, in care am mai mult probleme pe zona de mijloc a casetei (pinioane 6-7-8). Cel putin asa am constatat acum, la un pic de test pe drum.

Cam unde vad eu problemele posibile:
1. maneta schimbatorului imprecisa, fiind baza gamei. Maneta fiind creierul transmisiei, ar putea crea probleme. Totusi, ma gandesc ca au fost testate elementele astea, nu scoteau astia pe piata ceva care evident nu merge. O fi baza gamei, nu ai blink blink acolo (metal, carbon), dar nu înseamnă că e așa de greu să faci o pârhie să tragă un cablu cu x mm. Mai inteleg sa apara probleme in timp la componente supuse la solicitari mari, mai greu de anticipat în faza de proiectare/testare (frane, furca), dar aici nu prea cred.
2. probleme cu cablul. Merge prin camasa pana la deraior, traseu lung, daca nu e lubrefiat bine (sau deloc) atunci apar probleme la shifting din cauza frecarilor cu camasa. Asta ar fi varianta minunata si destul probabila.
3. schimbator stramb. Imi este greu sa imi dau seama, dar na, este posibil.

Deci, ce parere aveti? Ce știți despre transmisia asta, cum va merge (cine are), ce se poate face?

Multumesc anticipat!

L.E. chaineline-ul este perfect, nu este o problema cu asta

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 09:04

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#406138 26 aprilie 2020 la 07:16

Baga WD 40 cu seringa in cablu ca sa-l eliminam.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 07:16

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406140 26 aprilie 2020 la 09:03

Cred ca il scot cu totul, il ung cu vaselina de furca si il bag la loc. Mai bag si pe camasa un pic de ulei pentru mecanica fina (masina de cusut) Sper sa il pot scoate si sa il bag la loc prin camasa ca e rutare prin cadru. Legat fir de pescuit la capat (chiar doua pentru siguranta).
O intrebare: e posibil ca in cadru si fie cablul de la schimbator fara camasa? Adica sa am camasa doar la intrarea si la iesirea din cadru?

+1
Aurel Dumitru

Trimite mesaj
Posturi: 77
Subiecte: 1

#406141 26 aprilie 2020 la 09:10

E posibil sa fie cablul fara camasa in cadru, eu asa am la Radon-ul meu. Vezi daca camasa, la intrarea si iesirea din cadru, are capete. Daca are inseamna ca e cablul de schimbator fara camasa in cadru, foloseste niste tub termocontractil de 2 mm (sau cum se mai spune - varnis) ca ghidaj pentru cablu.

Apropo de bagat ulei pe camasa - e cooperativa munca in zadar, va curge pe la capatul inferior, mai degraba dai cu vaselina din belsug pe cablu.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 09:11

+1
Radu Velicu

Trimite mesaj
Posturi: 596
Subiecte: 54

#406142 26 aprilie 2020 la 09:15

Un cablu si o camasa care nu aluneca bine se vad clar intre schimbarea 12-11 si inapoi datorita faptului ca tensiunea arcului este cea mai mic.
Cel mai probabil in cazul tau este urechea stramba. Chiar zilele trecute m-am lovit de aceasta problema pe o transmisie xx1. Undeva pe pinioanele mijlocii incepea sa schimbe 1,1. Am inlocuit uechiusa si reglajul era prefect. Mentionez ca urechiusa era foarte putin deformata.
Este posibil sa ai cablu liber in cadru. verifica daca ai opritoare de camasa la intrarea in cadru.

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#406143 26 aprilie 2020 la 09:29

Are sens sa suspectezi urechea usor deformata avand in vedere ca ai scos-o recent din cutie si a fost manipulata si transportata. Am vrut sa zic si eu dar ma gandeam ca mai bine sa elimini cablul intai.

Nu prea are sens sa-l desfaci. Ajunge sa bagi WD40 ca metoda de diagnoza chiar daca curge afara. Daca nu se imbunatateste nimic, e probabil din ureche sau din schimbator. Daca totusi il desfaci unge-l cu vaselina siliconica. Cand il scoti leaga un cablu-pilot de el (cu banda izolatoare?) ca sa-l poti trage usor inapoi.

Aurel, cablul fara camasa in cadru e masura de reducere a costurilor? Daca da, ma mir ca au ajuns pana acolo.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 09:45

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406144 26 aprilie 2020 la 09:41

Nu cred ca nu este cablu in cadru. La intrare am o chestie de cauciuc sa nu intre mizerie/apa, iar la iesire nu am nici un opritor. In cazul acesta, uleiul nu are unde sa curga, ba chiar se aduna exact unde trebuie, in partea de jos unde este curba cea mai mare si unde sunt si frecarile cele mai mari.
https://photos.app.goo.gl/M1G6e5Xw1FFkudK96
https://photos.app.goo.gl/PDmM8H7qXBEmYnsd8




Cum se pun poze pe forum ca ma termina chestia asta?

L.E. ”E posibil sa fie cablul fara camasa in cadru, eu asa am la Radon-ul meu.” - este camasa in cadru, a mers foarte usor de scos cablul si bagat la loc.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 15:25

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406145 26 aprilie 2020 la 09:52

Gelu Vlad: Are sens sa suspectezi urechea usor deformata avand in vedere ca ai scos-o recent din cutie si a fost manipulata si transportata. Am vrut sa zic si eu dar ma gandeam ca mai bine sa elimini cablul intai.

Nu prea are sens sa-l desfaci. Ajunge sa bagi WD40 ca metoda de diagnoza chiar daca curge afara. Daca nu se imbunatateste nimic, e probabil din ureche sau din schimbator. Daca totusi il desfaci unge-l cu vaselina siliconica. Cand il scoti leaga un cablu-pilot de el (cu banda izolatoare?) ca sa-l poti trage usor inapoi.


Il scot cu totul ca am timp si la cat ma enervat, ma ajuta la relaxare. Nu am vaselina siliconica, dar am wd cu silicon. Faza este ca daca se repara treaba cu vaselina si un pic de wd 40, caut vaselina siliconica pentru fixare definitiva. Daca nu contact la vanzator sa vedem pasul urmator: ureche. La asta nu m-am gandit.

L.E. treaba este ca dacă sstau sa ma gandesc bine nu are cum sa fie cablul. Ce frecari poate sa aibe ca sa nu schimbe corect, doar nu ung toti cablul. Deci am sa o fac asa de fantezie, dar de fapt e putin probabil, mai ales la o bicicleta noua.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 09:58

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406148 26 aprilie 2020 la 12:58

Fail. Nu are nici o treaba cablul, deja aveam o presimtire dupa ce am mai gandit un pic. Posibil sa fie probleme la biciclete vechi, dar la una noua exclus, doar daca nu a bagat unul hartie pe acolo.
Deci scos cablul, uns, pus si un pic de ulei pe camasa, bagat la loc, nu are nici o treaba. Aceleasi probleme.

Trebuie sa trec la nicelul urmator, dar sa vad cum se va rezolva. Parca nu as vrea sa trimit bicicleta ca imi este teama la transport sa nu se loveasca ceva. Poate reusesc sa ii conving sa trimita urechea momentan. Am sa ii contactez luni sa vedem cum se va rezolva.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#406151 26 aprilie 2020 la 13:50

Daca tot ai timp pune si poze cu urechea si deraiorul, din spate... cand e pe pinioanele problema si unde nu e problema.

Eu as cumpara urechea decat sa risc sa trimit toata bicla... sa nu se mai indoaie ceva... asta daca nu e deraioru busit

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 14:03

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#406152 26 aprilie 2020 la 14:10

Cumpara urechea. Sau convinge-i sa-ti trimita alta si da-le-o inapoi pe cea indoita.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406156 26 aprilie 2020 la 15:01

Cred ca e deraiorul. Am facut poze, am vazut comparativ la RR520 cu sram X5. Mi se pare clar aiurea cel de la SX. Eu am vazut de la inceput, dar ma gandeam ca astea noi au o geometrie mai smechera, dar cred ca este indoita cusca. Nu are urme de lovituri, probabil ca a stat altceva pe el si s-a îndoit.

Pe pinionul mic (remarcati cum cusca se sprijina pe arcul de ghidaj al cablului de la schimbator):
https://photos.app.goo.gl/WbLAyhUm5LUqpKGm6

Asta e cand incep problemele
https://photos.app.goo.gl/4ww6ymrVUUnTPqcU7
Faza e ca eu vad clar de ce face asa, tinde sa urce pe pinionul urmator. Daca slabesc tensiunea, e ok, dar face probleme la urmatoarele, iar cand ma duc pe 1, urca pe 2 abia la al treilea click, deci tensiune prea slaba.

Asta e de sus (sram sx), se vede bine ce orientare ciudata are cusca
https://photos.app.goo.gl/mRk29YwMBBcsyiZP8

Asta e de la RR520. Prin comparatie se vede clar ca cușca de la SX e sucita destul de grav
https://photos.app.goo.gl/SXXvvNjqAWkKbNLu5

Ureche de unde cumpar, desi nu mi se pare normal, dar ca idee?

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 18:12

Dragos Dima

Trimite mesaj
Posturi: 27
Subiecte: 1

#406177 26 aprilie 2020 la 18:47

Mie imi pare urechea.
Am avut si eu grup SX (cumparat separat) si tot asa nu am putut sa il reglez ceas neam. Tot pe la mijloc.
In final dupa vreo 20km de teste am vandut bicicleta :) . Am spus cumparatorului de problema ca nu schimba ceas si l-am sfatuit sa se duca in service, ceea ce a si facut si se pare ca a fost urechea usor stramba. Ciudat pentru ca cu transmisia anterioara Shimano 11v cu caseta 11-50 mergea ceas.

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406180 26 aprilie 2020 la 19:35

Merci!
O sa vad care e treaba, urmeaza o conversatie lunga cu magazinul, sa vad cum explic ca sa fie clar si pentru ei.
Vreau cu orice chip sa evit sa trimit bicicleta.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#406181 26 aprilie 2020 la 19:45

Nu as trimite bicicleta, doar daca vrei s-o returnezi !
Cutia ei e rupta sau indoita in partea unde a fost deraiorul ?
Daca nu e atunci a venit asa de la producator !!
Deci e complicat... mai ales la noi, mai ales in vremea asta !!

As merge intai la un service local, isi dau seama care e treaba si daca e de la ureche aproape sigur o indreapta ieftin.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 19:49

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#406188 26 aprilie 2020 la 20:35

E indoita si urechea. Spal-o bine si returneaz-o.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 20:44

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#406194 26 aprilie 2020 la 21:22

imo e indoita/sucita doar urechea, de asta ziceam sa verifice la un service, afla exact care e treaba...

Nu inteleg de ce evitati sa intrebati la un service, la mine in oras sunt mai multe (in special cele mici) unde pot merge sa intreb de o problema sau sa le arat si nu-mi cer bani pt parerea lor mult mai avizata.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 21:30

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406195 26 aprilie 2020 la 21:30

Cutia este perfectă, deraiorul nu are urme de lovire. Service local nu am, iar ca sa ma duc in alta parte cu ditamai hamul in masina, greu de justificat în momentele astea. Pot sa ajung la Iași dacă va fi nevoie, dacă îmi cere magazinul o părere de la un service agreat. Am trimis mesaj, sa vedem cum decurge. E nasol ca experiență, moment,....
Bicicleta îmi place, nu aș vrea să o returnez.

L.E. si eu înclin să cred că așa a ajuns de la producător. Dar trebuia testată mai bine la magazin de către ei. Evitam toată dandanaua,

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 21:34

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406197 26 aprilie 2020 la 21:38

Calin Neagu: Nu as trimite bicicleta, doar daca vrei s-o returnezi !
.........................
As merge intai la un service local, isi dau seama care e treaba si daca e de la ureche aproape sigur o indreapta ieftin.

Iau în calcul varianta asta, dar mai întâi să văd ce zice magazinul. Oricum trebuie să merg la Iași pentru asta.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#406198 26 aprilie 2020 la 21:38

mda, ce situatie... Ce brand e bicicleta btw ?

Vlad Fratiman:
L.E. si eu înclin să cred că așa a ajuns de la producător.
Dar trebuia testată mai bine la magazin de către ei. Evitam toată dandanaua,

Nu se (va) face asta, fiindca
- lumea vrea produsul sigilat
- nu sta nimeni sa verifice atatea biciclete, cel putin nu gratis

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 21:54

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#406199 26 aprilie 2020 la 22:14

Bicicleta sigilata? Eu as cumpara fara probleme si bicicleta demo daca e redusa. Sunt sigur ca vor rezolva problema cumva.

ultima modificare: 26 aprilie 2020 la 22:18

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406200 26 aprilie 2020 la 22:24

Calin Neagu: mda, ce situatie... Ce brand e bicicleta btw ?

GT Avalanche Expert.
In rest da, cam asa, nu prea au cum sa le rezolve si eventual chiar daca au o problema de gen, probabil e mai convenabil sa o trimita cleintului si mai vad ei apoi.
Am sa o rezolv pana la urma, nu e bai, dar e nasol cand ți se întâmplă chiar ție :)
Magazinul are punctaj bun, sper sa fie ok.

Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#406225 27 aprilie 2020 la 13:23

Cat de veche e transmisia? Am un XO, cu rotite noi, sufa si camasa noua, curatat, uns si nu schimba bine nici de-a dracu. Acum am pus un GX nou, pe aceiasi ureche, aceiasi camasa, aceiasi maneta am achimbat doar sufa si am rezolvat problema. Problema era deraiorul. De ce, nu stiu. Peobleme vizibile nu are,nu a ajuns niciodata in spite.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#406227 27 aprilie 2020 la 14:59

Deci, am discutat cu un reprezentant al magazinului, urmeaza sa imi trimita cate de curand o urechiusa sa o schimb pe cea actuala. Sper sa se rezolve. Se pare ca sunt destul de sensibile, cred ca am sa imi iau de rezerva vreo 2 ca bicicleta o voi pastra.

”Cat de veche e transmisia?” - e noua

Oricum e clar, la 1x12 trebuie precizie maximă, nu e ca la 8-9 hai 10. De aceea am si zis pe undeva, daca vor sa faca ceva progres cred ca trebuie sa schimbe radical lucrurile, altfel devin prea sensibile.

Daniel Ardeleanu

Trimite mesaj
Posturi: 19
Subiecte: 2

#406251 28 aprilie 2020 la 11:56

Salut Vlad.
Urmaresc cu interes si te rog sa ne spui daca urechea noua rezolva problema pe care o ai pentru ca si eu patesc la fel.

Am trecut de la 3x10 (echiparea originala a bicicletei) la transmisie 1x11.
Cu vechea transmisie nu aveam nici o problema, nu freca lantul, nu dadea sa schimbe aiurea, schimbarea vitezelor era super si in sus si in jos.

Cu noua trasmisie: (caseta 11-50, foaie de 30 narow-wide, schimbator si maneta SLX m7000):
-urca fain frumos pe primele 5-6 pinioane si apoi incepe sa frece lantul de pinionul imediat urmator, exact cum ai zis tu: prea multa tensiune in cablu.
- slabesc tensiunea in cablu, urca pana pe pinionul de 50, apoi lantul nu mai poate sa coboare

Scuze, nu vreau sa-ti "acaparez" topicul insa nici nu as deschide unul nou din moment ce problema e aceeasi.

Ma gandeam tot la ureche, sau poate chainline-ul sa fie aiurea ? Angrenajul si BB-ul sunt cele originale de pe bicla (Truvativ X9 si Truvativ GXP).
Sa fie (si) asta o cauza ?

Multumesc.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#406252 28 aprilie 2020 la 12:15

11-50? Fara GoatLink? Nu e cam mult peste limita?

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1065
Subiecte: 2

#406253 28 aprilie 2020 la 12:35

@Vlad Fratiman, bine ai venit printre noi ... astia cu eagle :) B-tension e 14mm si e foarte sensibil la aspectul asta. Deasemenea alinierea fata de pinionul mic este putin diferita, rotita schimbatorului trebuie sa bata pe exteriorul pinionului mic.


Daniel Ardeleanu: Salut Vlad.
Urmaresc cu interes si te rog sa ne spui daca urechea noua rezolva problema pe care o ai pentru ca si eu patesc la fel.

Am trecut de la 3x10 (echiparea originala a bicicletei) la transmisie 1x11.
Cu vechea transmisie nu aveam nici o problema, nu freca lantul, nu dadea sa schimbe aiurea, schimbarea vitezelor era super si in sus si in jos.

Cu noua trasmisie: (caseta 11-50, foaie de 30 narow-wide, schimbator si maneta SLX m7000):
-urca fain frumos pe primele 5-6 pinioane si apoi incepe sa frece lantul de pinionul imediat urmator, exact cum ai zis tu: prea multa tensiune in cablu.
- slabesc tensiunea in cablu, urca pana pe pinionul de 50, apoi lantul nu mai poate sa coboare

Scuze, nu vreau sa-ti "acaparez" topicul insa nici nu as deschide unul nou din moment ce problema e aceeasi.

Ma gandeam tot la ureche, sau poate chainline-ul sa fie aiurea ? Angrenajul si BB-ul sunt cele originale de pe bicla (Truvativ X9 si Truvativ GXP).
Sa fie (si) asta o cauza ?

Multumesc.


Daniel ai nevoie de mai mult b-tension, asta e motivul pentru care freaca pe pinioul imediat urmator. As adauga cate o jummatate de tura si dupa fiecare modificare de b-tension as reface tensiunea in cablu!

ultima modificare: 28 aprilie 2020 la 12:41

+1
Daniel Ardeleanu

Trimite mesaj
Posturi: 19
Subiecte: 2

#406254 28 aprilie 2020 la 12:57

@ Gelu: schimbatorul are acea piesa din fabrica (nu stiam ca se numeste goat link). Sa fie nevoie de una ceva mai lunga ?
@ Ionut: daca mai strang b-tension ajunge sa frece rotita schimbatorului de pinionul mare; acum e distanta cam de 1cm, poate mai putin, intre ele. Juma de tura cum spui tu nu o sa-l apropie asa mult totusi, o sa incerc, multumesc de sfat.

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1065
Subiecte: 2

#406255 28 aprilie 2020 la 13:02

Cand strangi b-tension(infiletezi), rotita schimbatorului se indeparteza de pinionul mare! In mod normal este de 6mm pe o transmisie Shimano.
Eu am trecut la Shimano XT 11-46T si a trebuit sa adaug o jumatate de tura B-tension fata de vechea transmisie 2x11.

ultima modificare: 28 aprilie 2020 la 13:02

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#406258 28 aprilie 2020 la 14:08

GoatLink e piesa de la Wooftooth. Sunt si copii destule. Daca asa a venit din fabrica o fi alta piesa asemanatoare facuta de ei, desi tu ai zis ca ai trecut de la 3x10 la 1x11, deci ma cam indoiesc. Oricum, daca nu reusesti nicicum sa stii macar ca exista piesa respectiva si e exact ca sa poti folosi schimbatorul cu pinion mai mare decat a fost proiectat (cred ca 11-42).

ultima modificare: 28 aprilie 2020 la 15:09

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro