Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Upgrade de la 2x10 la 1x11


Victor Dinita

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 2

#400203 24 mai 2019 la 13:41

Salut baieti, am un Cube Attention SL 2019 (https://www.cube.eu/en/2019/bikes/mountainbike/hardtail/attention/cube-attention-sl-bluenorange-2019/) ce are o transmisie de 2x10 si as vrea sa trec la un 1 x 11.

Am vazut un pachet aici (https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-1x11-speed-m8000-group-11-46-with-i-spec-ii-without-disc-brakes-619181) insa nu stiu foaia de cat sa fie sau nu inteleg eu. Ma gandeam la aceasta (https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-xt-11-speed-chainring-sm-crm81-34t-for-fc-m8000-1-532805), insa nu stiu cum ar fi mai bine, de 32, de 30 sau de 34?

Multumesc!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#400205 24 mai 2019 la 13:47

Mare atentie cu trecerile astea, trebuie sa stii ce rapoarte folosesti altfel urci pe langa.
Daca iti pui intrebarea cu ce foaie inseamna ca NU stii, iti recomand sa mai mergi 2-3 ture pe traseele tale si sa-ti dai seama.

Daca folosesti pe urcare 22x36 acest raport nu mai exista nici macar cu foaie 30x 46.. cea mai usoara viteza fiind comparabila cu 22x34, si pierzi mult la rapoarte de viteza cu foaie de 30.

ultima modificare: 24 mai 2019 la 13:51

+1
Victor Dinita

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 2

#400206 24 mai 2019 la 13:50

Bun Calin, si la ce ar trebui sa fiu atent, sa inteleg mai bine fenomenul si sa iau o decizie sau nu.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#400207 24 mai 2019 la 13:55

Vezi exact ce folosesti, care e raportul minim si care e cel maxim, asa iti faci o idee ce ai nevoie.
Exista calculatoare online unde compari rapoartele folosite cu ce vei avea cu noua transmisie.

https://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1364
Subiecte: 51

#400210 24 mai 2019 la 14:12

Eu zic sa stai cu trasmisia asta ca nu e rea deloc
Si daca vrei ceva upgradeuri chiar sa le simti, mai bine un set de roti mai calitativ si mai usor

+3
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#400212 24 mai 2019 la 14:23

edit

ultima modificare: 24 mai 2019 la 14:24

Victor Dinita

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 2

#400217 24 mai 2019 la 14:48

Am inteles, deci mai ramane sa mai testez terenul. Mersi Calin, mai testez rapoartele si vad cum se comporta sa stiu daca in viitor voi alege un upgrade sau nu.

Marin Popescu, la ce te-ai gandit? Antenutele mele s-au ridicat.

ultima modificare: 24 mai 2019 la 14:49

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 972
Subiecte: 11

#400220 24 mai 2019 la 16:00

1x este pentru cei mai antrenati la disciplina cross country - zic asta pentru nici 32 oval cu 46 nu ma ajuta la urcare . Tot 22 cu 36T era mai ok dar ma voi antrena mai mult ca va merge intr-un final. Mai jos de 32 nu merge pe plat si nici asa sunt destul de limitat, noroc ca nu imi place platul.

1x pentru trail enduro merge dar si acolo cu o placa de 30 ovala preferabil cu 46 totusi nici asa nu te ajuta ca 22 cu 36

nu am testat 32 oval cu 50T eu m-am oprit totusi la 10 pinioane 11-46 . As trece mai sus doar daca as avea 9-50 pe 11 sau 12.

Concluzia : 36-22 cu 11-36 este mai mult decat suficienta pentru normal use iar ca bani nu mai zic

+2
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 972
Subiecte: 11

#400221 24 mai 2019 la 16:03

"Marin Popescu, la ce te-ai gandit? Antenutele mele s-au ridicat. "
Daca vrei sa iti fie mai usor la deal si nu numai , primul ugrade sunt piesele grele in miscare in urmatoarea ordine:
1) cauciucuri usoare pliabile preferabil tubeless
2) jante usoare preferabil tubeless
3) butuci usori
4) furca usoara sub 2 kg
si apoi restul :)
5) pinioane usoare
6) lant usor
7) QR usoare max 100 gr
8) sa usoara
9) tija....samd

ultima modificare: 24 mai 2019 la 16:04

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1364
Subiecte: 51

#400224 24 mai 2019 la 16:55

Depinde de buget si ce roti ai acum 27.5 sau 29
De exemplu o idee cu roti de 29
jante https://r2-bike.com/DT-Swiss-Rim-29-XR-331-32-Hole
https://r2-bike.com/NOVATEC-Hub-rear-Superlight-4-in-1-D772SB-for-Quickrelease-Freehub-Body-Shimano-SRAM-black
https://r2-bike.com/NOVATEC-Hub-front-Superlight-3-in-1-D771SB-black

Daca aia e greutatea reala la janta ar iesi un set de roti undeva la 1.500-1600gr
in jur de 1200 piesele cu trasnsport din germania si spitele le iei de la noi sapim d-light

Daca stai sa cauti poti gasi chiar ceva bun.

Pe total iese cam 1500 lei

Bine, poti lua numai jante usoare si anvelope iar la butuci poti lua xt vhiar daca sunt ceva mai greiuti un pic, conteaza mai mult jantele si cauciucurile sa fie usoare ca astea se invart

Eu asta as schimba, rotile nu trasnmisia care e destul de buna

Cantareste rotile fara cauciucuri si pinioane de curiozitate daca poti.

Cat au 2kile si cat?

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1364
Subiecte: 51

#400225 24 mai 2019 la 16:58

La noi o janta mai usoara dar trebuie sa ceri sa o cantareasca ar fi asta
https://www.marosbike.ro/jante/janta-xco-rio-622-32h-remerx.html

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#400226 24 mai 2019 la 17:10

Link-uri obligatorii pentru persoane care se gandesc la conversii de la 2x la 1x:

https://youtu.be/Ew03wbHOHS0
https://forum.trainerroad.com/t/the-death-of-1x-drivetrains-revisited/15939

Ultimul e pentru cursiere. La MTB probabil ca sunt mai mici diferentele reale din cauza ca pierzi mai multi watti la rulare.

Ionut Manole

Trimite mesaj
Posturi: 59
Subiecte: 10

#400484 4 iunie 2019 la 23:39

Gelu Vlad, m-am uitat si eu la cateva clipuri cu asta si sincer mai si greseste. Uite eu momentan am 1x10 X7 si cand dau inapoi nu pica lantul pe pinioanele mai mici. Am avut si GX si pateam cum pateste el tot cu GX. Cred ca problema este marimea custii de fapt sau tensionarea lantului care la GX e mai tare ca la X7. Mentionez ca la X7 am cusca lunga si la GX aveam medie. GX de 10v cel putin sunt cu probleme, eu l-am returnat pentru ca surubul de tensionare e proiectat aiurea si a trecut pe langa inelul ala pe care trebuia sa apese si asta s-a intamplat de la inceput...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#400486 5 iunie 2019 la 08:25

1x11 cu 11-42 sau 11-50 cu chainline mai prost e mai complicat decat ceea ce ai tu. Dar sens ce spui cu tensionarea lantului, nu m-am gandit la asta, desi lantul il tensioneaza preferential vertical. Merci de heads up-ul cu GX, la un moment dat voiam sa imi iau dar am gasit intre timp o transmisie X9.

ultima modificare: 5 iunie 2019 la 09:01

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#400502 5 iunie 2019 la 14:49

Problema cu cazutul lantului la pedalatul inapoi e legata de chainline, nu de dimensiunea custii sau cat de tensionat e lantul.
Am avut / am mai multe transmisii 1x si nu am avut problema asta la niciuna.

Prima a fost o improvizatie provizorie cu schimbator Apex pentru 2x10 (fara clutch) si caseta de 10, 11-28. Si un angrenaj pe powerspline, initial 2x, transformat in 1x.
Ulterior am schimbat caseta cu una de 11-42 (Sram 1130) si schimbatorul cu un Apex 11. Aceeasi bitza, acelasi angrenaj, acelasi powerspline.

Mai am un 1x11 cu XT M8000 SGS, caseta Sunrace 11-46 si angrenaj Holzfeller (initial a fost tot 2x). Asta a fost pe un cadru Rose.

Acum am migrat transmisia de mai sus pe un C-Dale 1FG din 2007-ish cu monobloc excentric si aparent functioneaza la fel de bine (e drept ca nu am apucat sa o testez decat pe stand, pentru ca bitza nu e chiar completa)

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 972
Subiecte: 11

#400503 5 iunie 2019 la 15:00

Eu din cate stiu 1 x se face doar din angrenaj 3 x si montezi foaia din mijloc - asta pentru a avea un chainline corect

ultima modificare: 5 iunie 2019 la 15:01

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2683
Subiecte: 4

#400504 5 iunie 2019 la 15:25

Si din 2x, am vazut la persoane care au pastrat bratele si a mutat distantierele de monobloc. Si din angrenaj 1x de fapt :)

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#400505 5 iunie 2019 la 15:55

Yep, pentru angrenajele 2x umbli la distantierele de la monobloc. Eu am luat un set de pe AliExpress cu toate dimensiunile de la 0.25mm pana la 1mm. Iti mai trebuie putina vedere in spatiu, un subler si ceva de scris - daca faci calculele corect iti iese din prima incercare.
E mai nasol la cele cu monobloc cu cupe interne (unii dintre noi inca mai folosesc asa ceva ). Acolo trebuie sa bagi distantiere intre foaie si spider sau sa schimbi monoblocul cu unul cu ax mai scurt. Eu am ales varianta cu distantiere si n-am probleme.

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 972
Subiecte: 11

#400506 5 iunie 2019 la 16:00

Da corect .. se poate umbla la monobloc :) uitasem

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro