Forum
Esti aici:
Subiect: Lubrifiant si Degresant
#7521
Postat de Adrian Cadar
Subiect deschis de la 1 iunie 2016 la 14:01
Raporteaza
Salut, pana acum am folosit degresant si gresant luate de pe unde mergeam si aveam ocazia dar vreau sa iau o cantitate ceva mai mare cu inca cativa prieteni si sa impartim ca sa ne ajunga mai mult si ca sa iesim ceva mai ieftin pt ca degresam si gresam destul de des transmisiile.
Cum nu stiu care sunt fair prices si nu stiu prea bine brandurile m-am gandit sa va intreb pe voi daca puteti sa imi recomandati ceva.
In principiu m-ar interesa sa fie ok si la ploaie, indiferent ca atrage putin mai mult praf.
Cum nu stiu care sunt fair prices si nu stiu prea bine brandurile m-am gandit sa va intreb pe voi daca puteti sa imi recomandati ceva.
In principiu m-ar interesa sa fie ok si la ploaie, indiferent ca atrage putin mai mult praf.
Postat de Adrian Cadar editat la 1 iunie 2016 la 14:06
0
0
Eu personal nu degresez lantul.Uleiul are in el si detergenti si curata foarte bine lantul.
Folosesc pentru curatat ulei de motor si apoi pentru uns, tot ulei de motor.
Dupa treaba asta folosesc spray cu teflon.
Folosesc pentru curatat ulei de motor si apoi pentru uns, tot ulei de motor.
Dupa treaba asta folosesc spray cu teflon.
Postat de Ionut Tanase la 1 iunie 2016 la 16:02
0
0
E ca și cum ai spune că la cină mănânci budincă, iar la desert budincă de ciocolată.
Postat de Cristian Vidrean la 1 iunie 2016 la 16:10
0
0
Ionuţ are un ulei mai special, te şi murdăreşte, te şi curăţă în acelaşi timp. De aceea îl foloseşte el şi să cureţe şi să greseze lanţul... Dracu a mai pomenit ?!
Ioane, dacă ar avea detergent în el, ar face clăbuci, tati ! Presupunând că cele două substanţe ar reuşi, cumva, să se şi combine.
Ioane, dacă ar avea detergent în el, ar face clăbuci, tati ! Presupunând că cele două substanţe ar reuşi, cumva, să se şi combine.
Postat de Vladone Nasta la 1 iunie 2016 la 17:29
0
0
Cum v-ati intalnit voi, imi creste inima sa va aud.
@Ciprian asteia cu budinca eu sincer nu prea am ce sa ii adaug, fiecare se raporteaza si face analogie la ce cunoaste.
@JDM, bineinteles ca da, uleiurile de motor au detergenti in ele, doar pentru asta le pui in motor ... sa il CURETE si sa il UNGA.
http://auto.howstuffworks.com/5-engine-oil-myths.htm
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=258648
https://www.oronite.com/products/detergents.asp
@Vladone chestia cu fiecare vorbeste ce stie este teribili de valabila si pentru tine .. si in sensul asta in lume nu exista doar PUR si Ariel, adica detergent de vase si rufe! Si tot in sensul asta,nu toti detergentii fac clabuci si nu tot ce face clabuci e detergent!
Si totusi tu chiar te referi strict la detergent de rufe si la ideea de a-i amesteca cu ulei ... si mai ai si aplombul asta penibil in discurs.
Si pentru comparatie un post cu o tema identica, diferenta sta doar in felul de a raspunde ... mai ales a celor ce nu sunt decaord cu ideea de a unge lantul cu ulei de motor!
Sincer nu inteleg de unde atata frustrare si dorinta de a intepa in raspunsurile voastre?! Si asta in conditiile in care este evident ca nu este un domeniu pe care sa il stapaniti foarte bine ...
http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12754691
Pacat!
@Ciprian asteia cu budinca eu sincer nu prea am ce sa ii adaug, fiecare se raporteaza si face analogie la ce cunoaste.
@JDM, bineinteles ca da, uleiurile de motor au detergenti in ele, doar pentru asta le pui in motor ... sa il CURETE si sa il UNGA.
http://auto.howstuffworks.com/5-engine-oil-myths.htm
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=258648
https://www.oronite.com/products/detergents.asp
@Vladone chestia cu fiecare vorbeste ce stie este teribili de valabila si pentru tine .. si in sensul asta in lume nu exista doar PUR si Ariel, adica detergent de vase si rufe! Si tot in sensul asta,nu toti detergentii fac clabuci si nu tot ce face clabuci e detergent!
Si totusi tu chiar te referi strict la detergent de rufe si la ideea de a-i amesteca cu ulei ... si mai ai si aplombul asta penibil in discurs.
Si pentru comparatie un post cu o tema identica, diferenta sta doar in felul de a raspunde ... mai ales a celor ce nu sunt decaord cu ideea de a unge lantul cu ulei de motor!
Sincer nu inteleg de unde atata frustrare si dorinta de a intepa in raspunsurile voastre?! Si asta in conditiile in care este evident ca nu este un domeniu pe care sa il stapaniti foarte bine ...
http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12754691
Pacat!
Postat de Ionut Tanase editat la 2 iunie 2016 la 05:01
0
0
Ionuț, nu ai cum să compari transmisia unei biciclete cu interiorul unui motor. Sunt două medii expuse la factori foarte diferiți și pentru asta s-au dezvoltat produse de îngrijire specifice.
Nici nu îmi dau seama cum realizezi procedura, pui o dată ulei pentru curățat, mai pui o dată pentru uns și apoi îl mai blagoslovești și cu ulei de lanț cu teflon?
Here's how it should work: lanțul se curăță cu degresant după ce se înegrește pentru a scăpa de particulele fine atrase de ulei (ele fiind responsabile pentru uzura suplimentară a lanțului). Până și cu solvenți obișnuiți, de casă, acest lucru e aproape imposibil de realizat. Eu am reușit să îl curăț cel mai bine cu Triumf, dar și asta după ce l-am frecat de o grămadă de ori, iar eu îmi curăț transmisia aproape după fiecare tură. Nu îmi spune că uleiul de motor ar face treabă mai bună că nu te cred. Ăla nu prea are capacitate solvantă (mai mult diluantă), are o vâscozitate ridicată și nu cred că are cum să intre el între zale, acolo unde se produce o uzură ridicată. Apoi, nu orice e ulei e de pus pe lanțul de la bicicletă. Vâscozitatea, capacitatea lui de a atrage praf și mizerii sunt niște calități pe care se mizează atunci când se fabrică un ulei de lanț.
Uleiul cu care îți binecuvântezi lanțul aar trebui să ajungă doar în punctele de contact ale acestuia. Adică acolo între cerculețele de la zale și pe acele cerculețe, iar el ar trebui să fie într-o cantitate atât de mică încât să nu curgă. Tot ce e pe lângă acele locuri v-a atrage și mai mult praf, iar uzura va fi mult mai ridicată.
Nici nu îmi dau seama cum realizezi procedura, pui o dată ulei pentru curățat, mai pui o dată pentru uns și apoi îl mai blagoslovești și cu ulei de lanț cu teflon?
Here's how it should work: lanțul se curăță cu degresant după ce se înegrește pentru a scăpa de particulele fine atrase de ulei (ele fiind responsabile pentru uzura suplimentară a lanțului). Până și cu solvenți obișnuiți, de casă, acest lucru e aproape imposibil de realizat. Eu am reușit să îl curăț cel mai bine cu Triumf, dar și asta după ce l-am frecat de o grămadă de ori, iar eu îmi curăț transmisia aproape după fiecare tură. Nu îmi spune că uleiul de motor ar face treabă mai bună că nu te cred. Ăla nu prea are capacitate solvantă (mai mult diluantă), are o vâscozitate ridicată și nu cred că are cum să intre el între zale, acolo unde se produce o uzură ridicată. Apoi, nu orice e ulei e de pus pe lanțul de la bicicletă. Vâscozitatea, capacitatea lui de a atrage praf și mizerii sunt niște calități pe care se mizează atunci când se fabrică un ulei de lanț.
Uleiul cu care îți binecuvântezi lanțul aar trebui să ajungă doar în punctele de contact ale acestuia. Adică acolo între cerculețele de la zale și pe acele cerculețe, iar el ar trebui să fie într-o cantitate atât de mică încât să nu curgă. Tot ce e pe lângă acele locuri v-a atrage și mai mult praf, iar uzura va fi mult mai ridicată.
Postat de Cristian Vidrean editat la 2 iunie 2016 la 07:16
0
0
Măi, Ionuţe...
Ceea ce tu denumeşti "detergent" e cu totul altceva. Nu acel detergent care te duce cu gândul la curăţenie, spălat vase şi rufe. Nu e vorba de ulei cu detergent în el.
Aditivii au sarcina de a se "lipi" pe părţile metalice din interior, formând o peliculă de protecţie cu rolul de a încetini uzura şi de a reduce coeficientul de frecare. Asta fac aditivii. Cel mai bun: DuraLube Engine.
"Detergenţii" NU spală motorul, ci au rolul de a dizolva particulele de mizerie şi metal din ulei. Astfel, se prelungeşte viaţa uleiului din motor sau cutia de viteze.
Atât "detergenţii", cât şi aditivii de motor devin activi când uleiul e fierbinte. Uleiurile de motor de azi conţin într-un mic procent şi aditivi. E foarte posibil să conţină şi detergenţi, dar repet, ei sunt inactivi atâta vreme cât uleiul e rece. De asemenea, sunt gândiţi să fie eficienţi în condiţiile din interiorul motorului, căldură, frecare intensă, presiune mare, mediu etanş etc.
Ca să nu mai spun ce deja ţi-a spus Cristian: lanţul de bicicletă nu are nicio legătură cu mototul auto. Ţi-a explicat el foarte frumos cum stă treaba.
Ceea ce tu denumeşti "detergent" e cu totul altceva. Nu acel detergent care te duce cu gândul la curăţenie, spălat vase şi rufe. Nu e vorba de ulei cu detergent în el.
Aditivii au sarcina de a se "lipi" pe părţile metalice din interior, formând o peliculă de protecţie cu rolul de a încetini uzura şi de a reduce coeficientul de frecare. Asta fac aditivii. Cel mai bun: DuraLube Engine.
"Detergenţii" NU spală motorul, ci au rolul de a dizolva particulele de mizerie şi metal din ulei. Astfel, se prelungeşte viaţa uleiului din motor sau cutia de viteze.
Atât "detergenţii", cât şi aditivii de motor devin activi când uleiul e fierbinte. Uleiurile de motor de azi conţin într-un mic procent şi aditivi. E foarte posibil să conţină şi detergenţi, dar repet, ei sunt inactivi atâta vreme cât uleiul e rece. De asemenea, sunt gândiţi să fie eficienţi în condiţiile din interiorul motorului, căldură, frecare intensă, presiune mare, mediu etanş etc.
Ca să nu mai spun ce deja ţi-a spus Cristian: lanţul de bicicletă nu are nicio legătură cu mototul auto. Ţi-a explicat el foarte frumos cum stă treaba.
Postat de Vladone Nasta la 2 iunie 2016 la 07:09
0
0
Poate ca are de gand sa pedaleze cu asa de mare cadenta incat sa duca lantul la temperatura unui motor cu ardere interna. Si uleiul de motor incepe sa curete si sa lubrifieze lantul.La final schimba filtrul de ulei si uleiul. Invidiosilor!
Postat de Vali Preda la 2 iunie 2016 la 07:26
0
0
Ca sa nu o lungim prea mult, mi se pare evident ca dupa ce scoti lantul de ulei, ii stergi suprafata exterioara de surplusul de ulei si apoi aplici spray cu teflon de care nu se va lipi la fel de tare nici praful si astfel la nituri si zale ai ulei "ud" si in exterior un ulei mai "uscat".
Uleiul de motor este mult peste nevoile de ungere ale unui lant de bicicleta. Uleiul de motor unge lanturi de distributie in atatea motoare si este supus la forte si temperaturi ce nu se vor vedea vreodata pe bicicleta. Chestia cu detergentii care nu sunt detergenti dar sunt inactivi la rece ... e cancan.
Legat de detergentii de ulei am crezut ca scrie foarte clar ca exact asa se numesc si exact aia fac, spala motorul, cred ca se intelege perfect din linkurile ce le-am pus si daca nu e suficient ca google a auzit despre acesti detergenti si va poate da mai multe detalii.
Uleiul de motor este mult peste nevoile de ungere ale unui lant de bicicleta. Uleiul de motor unge lanturi de distributie in atatea motoare si este supus la forte si temperaturi ce nu se vor vedea vreodata pe bicicleta. Chestia cu detergentii care nu sunt detergenti dar sunt inactivi la rece ... e cancan.
Legat de detergentii de ulei am crezut ca scrie foarte clar ca exact asa se numesc si exact aia fac, spala motorul, cred ca se intelege perfect din linkurile ce le-am pus si daca nu e suficient ca google a auzit despre acesti detergenti si va poate da mai multe detalii.
Postat de Ionut Tanase editat la 2 iunie 2016 la 07:32
0
0
La Lidil au avut ceva produs pentru degreasat curata lantul foarte bun la pret mic , dar cum nu se mai gaseste acuma folosesc Brake Cleaner de la magazine cu piese auto . Curata bine iar pretul in jur de 12 lei este ok pentru 7-8 spalari si nu am vazut inca sa atace vopseaua , piesele din plastic sau garnituri . Pentru ungere dupa o curatare completa folosesc Squirtlube care isi merita toti banii , nu atrage praful , transmisia devine mai putin zgomotoasa si dupa 90km de teren in conditii mixte lantul era curat si nu scartaia .
Postat de Alex Nox la 2 iunie 2016 la 07:38
0
0
Fiecare face cum îl taie capul. Dacă preferi varianta cu baie de ulei, e treba ta (tocmai din cauză că forțele dintr-un motor sunt incomparabil mai mari decât cele de pe o bicicletă face ca uleiul ăla să nu fie potrivit) .
Când lucram într-un bikeshop am întâlnit și o bicicletă căreia îi mirosea lanțul a cartofi prăjiți. Nu cred că a dat rezultate uleiul de consum pentru că era foarte îmbâxită transmisia. Am încercat și eu varianta cu ulei de motor și m-a dezamăgit. E foarte vâscos, aduna praful foarte repede și e incredibil de greu de curățat.
Dacă o să întrebi orice mecanic bun cum să procedezi în întreținerea transmisiei o să îți recomande produse specifice bicicletelor și operațiuni asemănătoare cu ce am spus eu mai sus.
Când lucram într-un bikeshop am întâlnit și o bicicletă căreia îi mirosea lanțul a cartofi prăjiți. Nu cred că a dat rezultate uleiul de consum pentru că era foarte îmbâxită transmisia. Am încercat și eu varianta cu ulei de motor și m-a dezamăgit. E foarte vâscos, aduna praful foarte repede și e incredibil de greu de curățat.
Dacă o să întrebi orice mecanic bun cum să procedezi în întreținerea transmisiei o să îți recomande produse specifice bicicletelor și operațiuni asemănătoare cu ce am spus eu mai sus.
Postat de Cristian Vidrean la 2 iunie 2016 la 10:28
0
0
Ca degresant o sa iau de la shimano ala la 1l ,dar nu gasesc nimic la 1l sau mai mult pe partea de lubrifiant. Doar 300ml. Vreo sugestie? (Cu link)
Postat de Adrian Cadar la 2 iunie 2016 la 13:48
0
0
Discutate recent pe forum