Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Lubrifiant si Degresant


Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#366872 1 iunie 2016 la 16:01

Salut, pana acum am folosit degresant si gresant luate de pe unde mergeam si aveam ocazia dar vreau sa iau o cantitate ceva mai mare cu inca cativa prieteni si sa impartim ca sa ne ajunga mai mult si ca sa iesim ceva mai ieftin pt ca degresam si gresam destul de des transmisiile.

Cum nu stiu care sunt fair prices si nu stiu prea bine brandurile m-am gandit sa va intreb pe voi daca puteti sa imi recomandati ceva ok ca si calitate dar nici chiar super high end pt ca oricum degresez des...

In principiu m-ar interesa sa fie ok si la ploaie, indiferent ca atrage putin mai mult praf.

O sa imi trebuiasca pt MTB de Enduro pana la cursiera de TT.

ultima modificare: 1 iunie 2016 la 16:06

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#366874 1 iunie 2016 la 16:53

In principiu exista doua grupe mari de degresanti, unii care sint safe pentru orice fel fel de medii (vopsea, rulmenti, carbon, coating la furca/shock) si altii care sint recomandate strict pentru transmisie.

Din prima categorie folosesc Pedros Green Fizz si sint foarte happy. Curata urmele de bitum si alte mizerii de pe cadru, curata uleiul de pe jante, lant etc. Cu un litru (47lei la Bikexpert) cureti lejer 6-7 biciclete.

Mai puternice ar fi Pig Juice sau Degreaser 13 (safe si pentru parti non transmisie)

Daca vrei ceva radical poti incerca Pedros Oranj Peelz sau Pro J (foarte agresive si recomandate strict pentru transmisie)


Din pacate nu am gasit Pig Juice sau Degreaser 13 in Romania asa ca am luat degresantul de la Shimano
http://www.bikexpert.ro/produse-intretinere_40/degresant-bicicleta-shimano_5788_62620.aspx
Sincer e cam scump dar tinind cont ca bicicleta e in general curata, il folosesc doar pe role la schimbator si lant. Si-a facut treaba ok dar pe viitor voi cauta de la Pedros.

La uleiuri mergi pe ceva wet. Din pacate sint o tona de produse, cauta Pedros, Motorex (pe asta l-am cumparat dar nu il folosesc inca, am mers pe dry luve), Shimano. Foarte bun este Squirt Lube adica asta http://www.squirtlube.com/
Din pacate nu se gaseste in Romania asa ca imi incerc norocul sa il caut pe afara. Am avut success si cu uleiul de la Decathlon si ala este ieftin.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1041
Subiecte: 2

#366876 1 iunie 2016 la 18:02

Eu personal nu degresez lantul.Uleiul are in el si detergenti si curata foarte bine lantul.
Folosesc pentru curatat ulei de motor si apoi pentru uns, tot ulei de motor.
Dupa treaba asta folosesc spray cu teflon.

-1
Cristian Vidrean

Trimite mesaj
Posturi: 549
Subiecte: 4

#366878 1 iunie 2016 la 18:10

E ca și cum ai spune că la cină mănânci budincă, iar la desert budincă de ciocolată.

+2
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#366882 1 iunie 2016 la 18:55

Uleiul are in el detergent? Wtf?

+2
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#366884 1 iunie 2016 la 19:29

Ionuţ are un ulei mai special, te şi murdăreşte, te şi curăţă în acelaşi timp. De aceea îl foloseşte el şi să cureţe şi să greseze lanţul... Dracu a mai pomenit ?!

Ioane, dacă ar avea detergent în el, ar face clăbuci, tati ! Presupunând că cele două substanţe ar reuşi, cumva, să se şi combine.

0
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1041
Subiecte: 2

#366903 2 iunie 2016 la 06:59

Cum v-ati intalnit voi, imi creste inima sa va aud.

@Ciprian asteia cu budinca eu sincer nu prea am ce sa ii adaug, fiecare se raporteaza si face analogie la ce cunoaste.

@JDM, bineinteles ca da, uleiurile de motor au detergenti in ele, doar pentru asta le pui in motor ... sa il CURETE si sa il UNGA.
http://auto.howstuffworks.com/5-engine-oil-myths.htm
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=258648
https://www.oronite.com/products/detergents.asp

@Vladone chestia cu fiecare vorbeste ce stie este teribili de valabila si pentru tine .. si in sensul asta in lume nu exista doar PUR si Ariel, adica detergent de vase si rufe! Si tot in sensul asta,nu toti detergentii fac clabuci si nu tot ce face clabuci e detergent!
Si totusi tu chiar te referi strict la detergent de rufe si la ideea de a-l amesteca cu ulei ... si mai ai si aplombul asta penibil in discurs.

Si pentru comparatie un post cu o tema identica, diferenta sta doar in felul de a raspunde ... mai ales a celor ce nu sunt decaord cu ideea de a unge lantul cu ulei de motor!
Sincer nu inteleg de unde atata frustrare si dorinta de a intepa in raspunsurile voastre?! Si asta in conditiile in care este evident ca nu este un domeniu pe care sa il stapaniti foarte bine ...
http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?t=12754691

Pacat!

ultima modificare: 2 iunie 2016 la 07:01

+3
Cristian Vidrean

Trimite mesaj
Posturi: 549
Subiecte: 4

#366904 2 iunie 2016 la 08:05

Ionuț, nu ai cum să compari transmisia unei biciclete cu interiorul unui motor. Sunt două medii expuse la factori foarte diferiți și pentru asta s-au dezvoltat produse de îngrijire specifice.

Nici nu îmi dau seama cum realizezi procedura, pui o dată ulei pentru curățat, mai pui o dată pentru uns și apoi îl mai blagoslovești și cu ulei de lanț cu teflon?

Here's how it should work: lanțul se curăță cu degresant după ce se înegrește pentru a scăpa de particulele fine atrase de ulei (ele fiind responsabile pentru uzura suplimentară a lanțului). Până și cu solvenți obișnuiți, de casă, acest lucru e aproape imposibil de realizat. Eu am reușit să îl curăț cel mai bine cu Triumf, dar și asta după ce l-am frecat de o grămadă de ori, iar eu îmi curăț transmisia aproape după fiecare tură. Nu îmi spune că uleiul de motor ar face treabă mai bună că nu te cred. Ăla nu prea are capacitate solvantă (mai mult diluantă), are o vâscozitate ridicată și nu cred că are cum să intre el între zale, acolo unde se produce o uzură ridicată. Apoi, nu orice e ulei e de pus pe lanțul de la bicicletă. Vâscozitatea, capacitatea lui de a atrage praf și mizerii sunt niște calități pe care se mizează atunci când se fabrică un ulei de lanț.

Uleiul cu care îți binecuvântezi lanțul ar trebui să ajungă doar în punctele de contact ale acestuia. Adică acolo între cerculețele de la zale și pe acele cerculețe, iar el ar trebui să fie într-o cantitate atât de mică încât să nu curgă. Tot ce e pe lângă acele locuri va atrage și mai mult praf, iar uzura va fi mult mai ridicată.

ultima modificare: 2 iunie 2016 la 09:16

+1
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#366907 2 iunie 2016 la 09:09

Măi, Ionuţe...
Ceea ce tu denumeşti "detergent" e cu totul altceva. Nu acel detergent care te duce cu gândul la curăţenie, spălat vase şi rufe. Nu e vorba de ulei cu detergent în el.
Aditivii au sarcina de a se "lipi" pe părţile metalice din interior, formând o peliculă de protecţie cu rolul de a încetini uzura şi de a reduce coeficientul de frecare. Asta fac aditivii. Cel mai bun: DuraLube Engine.
"Detergenţii" NU spală motorul, ci au rolul de a dizolva particulele de mizerie şi metal din ulei. Astfel, se prelungeşte viaţa uleiului din motor sau cutia de viteze.
Atât "detergenţii", cât şi aditivii de motor devin activi când uleiul e fierbinte. Uleiurile de motor de azi conţin într-un mic procent şi aditivi. E foarte posibil să conţină şi detergenţi, dar repet, ei sunt inactivi atâta vreme cât uleiul e rece. De asemenea, sunt gândiţi să fie eficienţi în condiţiile din interiorul motorului, căldură, frecare intensă, presiune mare, mediu etanş etc.
Ca să nu mai spun ce deja ţi-a spus Cristian: lanţul de bicicletă nu are nicio legătură cu mototul auto. Ţi-a explicat el foarte frumos cum stă treaba.

+2
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 546
Subiecte: 9

#366909 2 iunie 2016 la 09:26

Poate ca are de gand sa pedaleze cu asa de mare cadenta incat sa duca lantul la temperatura unui motor cu ardere interna. Si uleiul de motor incepe sa curete si sa lubrifieze lantul.La final schimba filtrul de ulei si uleiul. Invidiosilor!

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1041
Subiecte: 2

#366910 2 iunie 2016 la 09:27

Ca sa nu o lungim prea mult, mi se pare evident ca dupa ce scoti lantul din ulei, ii stergi suprafata exterioara de surplusul de ulei si apoi aplici spray cu teflon de care nu se va lipi la fel de tare nici praful si astfel la nituri si zale ai ulei "ud" si in exterior un ulei mai "uscat".

Uleiul de motor este mult peste nevoile de ungere ale unui lant de bicicleta. Uleiul de motor unge lanturi de distributie in atatea motoare si este supus la forte si temperaturi ce nu se vor vedea vreodata pe bicicleta. Chestia cu detergentii care nu sunt detergenti dar sunt inactivi la rece ... e cancan.

Legat de detergentii de ulei am crezut ca scrie foarte clar ca exact asa se numesc si exact aia fac, spala motorul, cred ca se intelege perfect din linkurile ce le-am pus si daca nu e suficient ca google a auzit despre acesti detergenti si va poate da mai multe detalii.

ultima modificare: 2 iunie 2016 la 09:32

Alex Nox

Trimite mesaj
Posturi: 163
Subiecte: 3

#366911 2 iunie 2016 la 09:38

La Lidil au avut ceva produs pentru degreasat curata lantul foarte bun la pret mic , dar cum nu se mai gaseste acuma folosesc Brake Cleaner de la magazine cu piese auto . Curata bine iar pretul in jur de 12 lei este ok pentru 7-8 spalari si nu am vazut inca sa atace vopseaua , piesele din plastic sau garnituri . Pentru ungere dupa o curatare completa folosesc Squirtlube care isi merita toti banii , nu atrage praful , transmisia devine mai putin zgomotoasa si dupa 90km de teren in conditii mixte lantul era curat si nu scartaia .

Cristian Vidrean

Trimite mesaj
Posturi: 549
Subiecte: 4

#366927 2 iunie 2016 la 12:28

Fiecare face cum îl taie capul. Dacă preferi varianta cu baie de ulei, e treba ta (tocmai din cauză că forțele dintr-un motor sunt incomparabil mai mari decât cele de pe o bicicletă face ca uleiul ăla să nu fie potrivit) .

Când lucram într-un bikeshop am întâlnit și o bicicletă căreia îi mirosea lanțul a cartofi prăjiți. Nu cred că a dat rezultate uleiul de consum pentru că era foarte îmbâxită transmisia. Am încercat și eu varianta cu ulei de motor și m-a dezamăgit. E foarte vâscos, aduna praful foarte repede și e incredibil de greu de curățat.

Dacă o să întrebi orice mecanic bun cum să procedezi în întreținerea transmisiei o să îți recomande produse specifice bicicletelor și operațiuni asemănătoare cu ce am spus eu mai sus.

Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#366950 2 iunie 2016 la 15:48

Ca degresant o sa iau de la shimano ala la 1l ,dar nu gasesc nimic la 1l sau mai mult pe partea de lubrifiant. Doar 300ml. Vreo sugestie? (Cu link)

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#366955 2 iunie 2016 la 16:33

Ummm.. 1 litru de lubrifiant este enorm. Exista kituri de 5ml numite "race kit" si care iti ajung lejer pentru un uns sau doua.
Nici serviceurile nu cumpara ulei la litru.

Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#366957 2 iunie 2016 la 16:58

Asa sa te gandesti ca 300m motorex mi-a ajuns cam 2 luni jumate (iarna)... bicla cu care ma deplasez prin oras a mancat 80% din el.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3654
Subiecte: 13

#366960 2 iunie 2016 la 17:15

300ml in 2.5 luni de zile ?!? o_0`
Poate daca e spray... dar si asa ar trebui sa tina mai mult, mai ales prin oras.

ultima modificare: 2 iunie 2016 la 17:19

Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#366961 2 iunie 2016 la 17:21

Pai iarna si pe ploaie ori ii dai zilnic, uneori de mai multe ori, ori schimbi transmisia la final...

Adrian Cadar

Trimite mesaj
Posturi: 198
Subiecte: 11

#366962 2 iunie 2016 la 17:22

Deci nu exista mai mult de 300ml pe piata?

Un fost membru
Posturi: 50

#366974 2 iunie 2016 la 21:11

Muc-off , am incercat doar cel pt uscat dar am ramas surprins cat de curat e lantul si dupa 150 km . Au si o versiune Dry-Wet dar e cam scumpa ~ 100 lei .

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#366975 2 iunie 2016 la 21:51

Ete acilea: http://www.bikexpert.ro/products/set-ulei-lubrifiant-lant-muc-off-wet-dry-twin-pack_5788_199520.aspx

Pentru toate anotimpurilii.

Bogdan Chirodea

Trimite mesaj
Posturi: 271
Subiecte: 3

#366985 3 iunie 2016 la 00:12

Pentru degresat iti recomand asta : http://www.bikexpert.ro/produse-intretinere_40/solutie-curatare-lant-angrenaj-muc-off-drive-chain-cleaner_5788_96445.aspx . Daca cumva nu ai o perie pentru transmisie gen : http://www.bikexpert.ro/produse-intretinere_40/perie-muc-off-claw-brush_5788_96231.aspx

Lucas Pheideas

Trimite mesaj
Posturi: 85
Subiecte: 6

#366988 3 iunie 2016 la 00:37

benzina - 5 lei :)

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#367279 7 iunie 2016 la 09:06

Adrian Cadar: Deci nu exista mai mult de 300ml pe piata?

http://www.magazinuldebiciclete.ro/echipament-pentru-bicicleta/intretinere/lubrefiant-lant-dry-1-l

Daniel Gradinariu

Trimite mesaj
Posturi: 215
Subiecte: 9

#367290 7 iunie 2016 la 10:48

Salutare! Ca si degresant recomand Chain Cleaner de la W5 (produs Lidl), care pt 6-7 lei isi face treaba excelent. Iar ca si solutie de lubrifiere folosesc ulei full sintetic de motor (SAE 5w30). Prima data l-am folosit de nevoie pt ca ramasesem fara ulei de lant, ca mai apoi sa ramana singura solutie cu care gresez lantul. Pana atunci am folosit uleiul de lant de la Decathlon si cel de la Shimano, dar ce folosesc acum e net superior. Uleiul de motor il aveam deja, deci nu il cumparasem special pentru uns lantul bicicletei, dar ramanand placut surprins de performante, l-as recomanda si altora.

+1
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#367294 7 iunie 2016 la 11:08

Daniel Gradinariu: Salutare! Ca si degresant recomand Chain Cleaner de la W5 (produs Lidl

Mda, o fi el bun, doar că nu există în permanenţă la Lidl. Trebuie urmărit siteul, pândită oferta.

Daniel Gradinariu: ca si solutie de lubrifiere folosesc ulei full sintetic de motor (SAE 5w30)

Uleiurile de motor sau transmisie se înnegresc, murdăresc lanţul, în 2 zile e negru. Or fi ele bune, dar lasă o mizerie.... ceva de groază.

ioan ioan

Trimite mesaj
Posturi: 54
Subiecte: 1

#367322 7 iunie 2016 la 16:19

la mine si cu uleiul de lant cu teflon de la decathlon se innegreste lantul minune mare, parca e dat cu ulei ars :))

Marius Marcus

Trimite mesaj
Posturi: 650

#367326 7 iunie 2016 la 16:29

Mda, am lant, pinioane noi, ulei shimano . Se face negru daca nu-l stergi dupa fiecare tura si mai si insisti din cand in cand cu spray de frane sau kit special de curatat lant si pinioane.
Cu Muc off dry lube parca e mai ok din punctul asta de vedere, dar parca ai merge cu lantul uscat asa se si aude, nu-mi da impresia de lubrefiere deloc asa ca nu-l folosesc decat sa ung railurile de la sa si una alta prin casa :))

+1
ioan ioan

Trimite mesaj
Posturi: 54
Subiecte: 1

#367328 7 iunie 2016 la 16:43

La SCOTTu cumparat nou, transmisia a venit unsa cu un fel de vaselina transparenta.
Cred ca am mers vreo 6 luni asa cu bicicleta si transmisia inca arata ca noua.
M-a mancat pe mine totusi sa o curat .... si am innegrit-o.

Oare cu ce unge producatorul din fabrica angrenajele?

Dan Oltean

Trimite mesaj
Posturi: 1642
Subiecte: 28

#367329 7 iunie 2016 la 17:18

Cu acea "vaselina" vin unse lanturile noi, pentru "conservare" si intr-adevar e foarte durabila, dar nu stiu sa spun exact ce e. Pe mine la un x9 m-a tinut acea vaselina cam 400km fara sa se innegreasca sau sa adune jeg in conditii de mers pe asfalt sau off road uscat

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro