Forum
Esti aici:
Subiect: Metode curatare lant
#107485
Postat de Cata Collar
Subiect deschis de la 7 august 2012 la 21:26
Raporteaza
Salut! as vrea sa imi curat lantul pentru ca este plin de tot felul de uleiuri si chestii si cu carpa nu tare se duce mai ales ca are culoare alba. Daca stiti ceva metode am auzit ca daca il bagi in motorina se curata daca mai stiti si alte metode sau ceva. Mersi
Postat de Cata Collar editat la 7 august 2012 la 21:33
0
0
baga-l in motorina si pe urma sterge-l bine de tot pana luceste....dai cu ulei sa il gresezi si pe urma il stergi iar bine...sa iti ramana ulei doar la nituri...daca ii lasi ulei pe el o sa faca iar mazga ...pace!
Postat de Dl Alexandru (Mielu) la 7 august 2012 la 21:30
0
0
Detergent si periuta de dinti cu apa calduta, bate motorina la fundulet(metoda lenesului). Mai nou cand ung lantul pun cate o picatura de ulei pe fiecare nit. Trebuie sa ai rabdare dar daca pui ulei doar acolo unde trebuie pe langa o lubrifiere mai buna lantul sta curat mai mult timp. Apropo cel putin in teorie cei de la Shimano nu recomanda alta metoda pentru curatarea lantului decat cea de mai sus.
Postat de Tudor Costin la 7 august 2012 la 21:33
0
0
Detergent si periuta de dinti cu apa calduta, bate motorina la fundulet(metoda lenesului). Mai nou cand ung lantul pun cate o picatura de ulei pe fiecare nit. Trebuie sa ai rabdare dar daca pui ulei doar acolo unde trebuie pe langa o lubrifiere mai buna lantul sta curat mai mult timp. Apropo cel putin in teorie cei de la Shimano nu recomanda alta metoda pentru curatarea lantului decat cea de mai sus.
Postat de Tudor Costin la 7 august 2012 la 21:33
0
0
Mai rapid si mai dragut e cu jetul de apa, eventual chiar si cu pompa din spalatorii auto; se sprijina bicicleta de un zid, se invarte de angrenaj inapoi si cu jetul se da de la aproximativ 5 centimetri pentru 15-30 de secunde, in functie de cat de murdar este. Se poate da si cu degresant inainte de asta, pentru a inmuia jegul, insa mare atentie ca degresantul ala sa nu ajunga in interiorul casetei sau al butucului, are "prostul" obicei de a indeparta vaselina si pot aparea sunete neplacute. De recomandat e ca operatiunea sa o faci pe portiunea de lant dintre angrenaj si pinioane, in partea de jos, pentru ca degresantul si jetul de apa sa nu aibe de-aface nici cu monoblocul nici cu caseta pinioanelor. Dupa care, ori se lasa la soare sa se usuce singur, fie il stergi cu o carpa uscata foarte bine, dupa care il ungi, stergi excesul de lubrefiant si....cam atat, nu?
Postat de Sebastian - Ionut Badescu editat la 7 august 2012 la 21:45
0
0
Mai rapid si mai dragut e cu jetul de apa, eventual chiar si cu pompa din spalatorii auto; se sprijina bicicleta de un zid, se invarte de angrenaj inapoi si cu jetul se da de la aproximativ 5 centimetri pentru 15-30 de secunde, in functie de cat de murdar este. Se poate da si cu degresant inainte de asta, pentru a inmuia jegul, insa mare atentie ca degresantul ala sa nu ajunga in interiorul casetei sau al butucului, are "prostul" obicei de a indeparta vaselina si pot aparea sunete neplacute. De recomandat e ca operatiunea sa o faci pe portiunea de lant dintre angrenaj si pinioane, in partea de jos, pentru ca degresantul si jetul de apa sa nu aibe de-aface nici cu monoblocul nici cu caseta pinioanelor. Dupa care, ori se lasa la soare sa se usuce singur, fie il stergi cu o carpa uscata foarte bine, dupa care il ungi, stergi excesul de lubrefiant si....cam atat, nu?
Postat de Sebastian - Ionut Badescu editat la 7 august 2012 la 21:45
0
0
Mai rapid si mai dragut e cu jetul de apa, eventual chiar si cu pompa din spalatorii auto; se sprijina bicicleta de un zid, se invarte de angrenaj inapoi si cu jetul se da de la aproximativ 5 centimetri pentru 15-30 de secunde, in functie de cat de murdar este. Se poate da si cu degresant inainte de asta, pentru a inmuia jegul, insa mare atentie ca degresantul ala sa nu ajunga in interiorul casetei sau al butucului, are "prostul" obicei de a indeparta vaselina si pot aparea sunete neplacute. De recomandat e ca operatiunea sa o faci pe portiunea de lant dintre angrenaj si pinioane, in partea de jos, pentru ca degresantul si jetul de apa sa nu aibe de-aface nici cu monoblocul nici cu caseta pinioanelor. Dupa care, ori se lasa la soare sa se usuce singur, fie il stergi cu o carpa uscata foarte bine, dupa care il ungi, stergi excesul de lubrefiant si....cam atat, nu?
Postat de Sebastian - Ionut Badescu editat la 7 august 2012 la 21:45
0
0
jet de apa+nub=dezastru......mai bine ia-o frumos usor cu periuta batraneste asa si faci treaba...daca chiar nu esti in stare sa il cureti si sa il lubrifiezi te duci frumos la un atelier si stai geana sa vezi cum il curata si il lubrifieaza si data viitoare faci si tu la fel....orce ar fi scoate-ti din cap '''sprijinit de perete...jet de apa.....'''
Postat de Dl Alexandru (Mielu) la 7 august 2012 la 21:48
0
0
mersi baieti
Postat de Cata Collar la 7 august 2012 la 21:50
0
0
Eu il curat in felul urmator. Prima data dau pe el cu wd-40 il las 4-5 minute si dupaceia iau o carpa, o tin intre schimbator si agrenaj, invart de agrenaj pana de ia mizeria de pe el. Mai e un topic pe tema asta: http://www.dirtbike.ro/forum/discutii-tehnice/23-elemente-de-transmisie/16763-cum-se-curata-si-unge-corect-transmisia
Postat de Razvan Sacuiu la 7 august 2012 la 21:51
0
0
Salut baieti,
Ca si Tudor va sfatuiesc sa folositi o tehnica mai putin agresiva saupra "fierului dintre picioare", cu cat veti fi mai delicati si protectori nu va va lasa la greu.O curatare cu periuta,chiar daca este mai laborioasa, nu va afecta restul componentelor care participa la actiunea comuna, ca si lubrifierea...pe uscat nu merge bine!!!!Cateva picaturi de ulei,fac minuni.
Este valabil in toate sensurile....!
Respect.
Ca si Tudor va sfatuiesc sa folositi o tehnica mai putin agresiva saupra "fierului dintre picioare", cu cat veti fi mai delicati si protectori nu va va lasa la greu.O curatare cu periuta,chiar daca este mai laborioasa, nu va afecta restul componentelor care participa la actiunea comuna, ca si lubrifierea...pe uscat nu merge bine!!!!Cateva picaturi de ulei,fac minuni.
Este valabil in toate sensurile....!
Respect.
Postat de Sorin Banu la 8 august 2012 la 12:16
0
0
Apa cu presiune pe lant e o porcarie.De ce?
Pentru ca presiunea apei nu face nimic altceva decat sa bage murdaria intre nituri si chiar ca nu il mai scoti de acolo.
In concluzie, il scoti, iei detergent si perie si il faci brand-new...cel putin ca aspect:)
Pentru ca presiunea apei nu face nimic altceva decat sa bage murdaria intre nituri si chiar ca nu il mai scoti de acolo.
In concluzie, il scoti, iei detergent si perie si il faci brand-new...cel putin ca aspect:)
Postat de Adrian Vladoiu la 8 august 2012 la 12:54
0
0
Discutate recent pe forum