Forum
Esti aici:
Subiect: Upgrade disc fata de la 160 la 180
#11661
Postat de Alexandru Micul
Subiect deschis de la 12 martie 2023 la 18:28
Raporteaza
Se merita upgrade.ul de la disc de 160 la 180mm, pe fata? Am frane hidraulice. Urmează sa pun și niște placute care se vor a fi ceramice, dar nu ma bazez ca ar fi ceramice. Am avut același model de placute, si pe o trotineta electrica. Și după 400km erau gata.
Totuși nu înțeleg o chestie. Franele hidraulice, puse noi fata/spate
Totuși nu înțeleg o chestie. Franele hidraulice, puse noi fata/spate
Postat de Alexandru Micul editat la 12 martie 2023 la 18:39
0
0
Merita doar in situatia in care simti ca nu franezi eficient cu configuratia actuala. Depinde si ce greutate ai. Eu am 70kg ud si n-am simtit niciodata nevoia de disc de 180 prin oras (merg pe premisa ca inca te dai preponderent prin oras...).
Postat de Camil Badulescu editat la 12 martie 2023 la 18:54
0
0
99 la suta merg în oraș. Cand am liber, linie dreapta, ii mai dau și 40/45 la ora. Foarte rar depășesc 50 la ora. Tot cam 70km am și eu. Uneori, mai iau vro aproape 10 kg de încărcătură în rucsac. Mai cumpăr, pentru masina, o piesa, 2, ulei de motor.... Lucruri personale, nu car pentru cineva, gen cum fac cei de la uber.
Postat de Alexandru Micul la 12 martie 2023 la 18:43
0
0
99 la suta merg în oraș. Cand am liber, linie dreapta, ii mai dau și 40/45 la ora. Foarte rar depășesc 50 la ora. Tot cam 70km am și eu. Uneori, mai iau vro aproape 10 kg de încărcătură în rucsac. Mai cumpăr, pentru masina, o piesa, 2, ulei de motor.... Lucruri personale, nu car pentru cineva, gen cum fac cei de la uber.
Postat de Alexandru Micul editat la 12 martie 2023 la 19:58
0
0
Trecerea la disc 180mm la furca nu implica cine stie ce costuri, disc 50-60lei si adaptorul vreo 30lei.
Nu te apuca sa iei nu stiu ce disc scump fiindca cel mai probabil nu e compatibil cu franele.
Nu te apuca sa iei nu stiu ce disc scump fiindca cel mai probabil nu e compatibil cu franele.
Postat de Calin Neagu editat la 12 martie 2023 la 19:28
0
0
La momentul ala costa cât aveam eu salariul. Cam 2100lei.
Am gasit la aproape 100 de lei adaptor pm și disc tot tektro.
Daca luam o bicla de 3000 de lei, nu se uza și aia?
Am gasit la aproape 100 de lei adaptor pm și disc tot tektro.
Daca luam o bicla de 3000 de lei, nu se uza și aia?
Postat de Alexandru Micul la 12 martie 2023 la 19:53
0
0
Vezi că discurile de la Shimano, cele mai ieftine, nu sunt compatibile cu plăcuțe metalice. Scrie pe ele "resin pads o only", pentru metalice trebuie de la Deore in sus.
Disc de 180 pe față nu ai nevoie in oraș, se cunoaște diferența la coborâri, pe offroad.
Disc de 180 pe față nu ai nevoie in oraș, se cunoaște diferența la coborâri, pe offroad.
Postat de Marius Chereja editat la 12 martie 2023 la 20:10
0
0
Se uzeaza toate dar nu mai schimbai atat la ea .
Asa e cu astea ieftine, le cumperi, dupa care iei alte frane, alt ghidon,.. etc
Iar cu mentenanta poti creste (mult) durata de viata a pieselor.
Pss, acum la 3000lei iei tot bicicleta entry level :P
Nu degeaba unii mai saraci cumparam doar SH-uri.
Asa e cu astea ieftine, le cumperi, dupa care iei alte frane, alt ghidon,.. etc
Iar cu mentenanta poti creste (mult) durata de viata a pieselor.
Pss, acum la 3000lei iei tot bicicleta entry level :P
Nu degeaba unii mai saraci cumparam doar SH-uri.
Postat de Calin Neagu editat la 12 martie 2023 la 20:10
0
0
Dacă tot mi.am luat bicla, am zis sa o iau noua. Multa lumea face treaba asta. Pune alt ghidon, pipa, furca, transmisie... Ramene doar cadrul nemodificat. Încerc sa modific doar ce este esențial. Nu folosesc ulei de lant la spray. Nu sunt contaminate. Atunci când curat transmisia, chiar dacă a ajuns sau nu mizerie pe disc, curat și discul. O sa încerc sa masor discul de frana, dar în 4.000km nu s.a uzat prea mult. Ma gândesc ca ar mai trebui complet cu ulei. Am dat ceva reglajele sa nu îmi prindă degetele când franez. Reglajele din maneta. Pistonasele lucrează dar pe fata pistonul din interior este ieșit cam 1 mm în timp ce vecinul cam cu 3 mm mai ieșit. . Pe spate cel de pe interior este ieșit aproape 1 mm și cel de pe exterior un pic mai mult de 3 mm. Sa fie o problema la ele? Pe spate placutele mai au 1 mm între piciorul păianjenul și disc.
Postat de Alexandru Micul la 12 martie 2023 la 20:37
0
0
Alexandru Micul
Dacă tot mi.am luat bicla, am zis sa o iau noua. Multa lumea face treaba asta. Pune alt ghidon, pipa, furca, transmisie...
Asta faci cand iti iei o bicicleta mid- sau high-end si ea vine stoc cu Level, dar tu esti obisnuit cu MT-uri.... Doar ca Level-urile alea le poti vinde de noi si mai recuperezi din dauna.
Daca iti iei o bicicleta entry merita sa faci upgrade doar cand ai scos untul din componentele stoc si n-are rost sa le mai repari.
Alexandru Micul
Ramene doar cadrul nemodificat. Încerc sa modific doar ce este esențial.
Tocmai acolo buba! Cadrul e inima bicicletei, ala e componenta esentiala si fix ala ramane neschimbat.
Alexandru Micul
Pistonasele lucrează dar pe fata pistonul din interior este ieșit cam 1 mm în timp ce vecinul cam cu 3 mm mai ieșit. Pe spate cel de pe interior este ieșit aproape 1 mm și cel de pe exterior un pic mai mult de 3 mm.
Pistoanele tre' sa lucreze simetric. Nu prea inteleg cum de nu-ti freaca de disc, daca situatia e asa cum ai descris-o.
In general treaba asta se intampla din cauza mizeriei. Demontezi etrierul de pe cadru/furca si dai cu alcool izopropilic. Impingi pistoanele la maxim inauntru si cureti iar cu alcool izporopilic. pe urma dai doua-trei manete in gol pana ies pisotanele din etrier si cureti iar cu alcool. Le bagi impingi la loc si tot repeti operatiunea asta pana vezi ca lucreaza simetric. Atentie mare sa nu arunci pistoanele afara! Dupa termini le faci si o aerisire, sa fii sigur.
Varianta a doua e sa dai pistoanele afara complet, cureti pistoanele si garniturile cu alcool si montezi totul la loc. Pistonul care lucreaza mai usor va sari de la locul lui dupa cateva manete; al doilea tre' sa il sulfi afara cu aer comprimat. Se recomanda sa folosesti un compresor, dar merge si cu pompa de podea.
Postat de Camil Badulescu editat la 13 martie 2023 la 06:03
0
0
Gelu Vlad
In fine, Camil exagereaza cu evolutia, 90% e moda si "evolutie" indusa de producatori ca sa-ti vanda o bicicleta noua, mai ales la cursiere. Da, sunt si imbunatatiri multe dar nu cat sa-ti schimbi bicla la mai putin de 5 ani.
Is perfect de acord. Nu sustin ca "evolutia" aia e neaparat relevanta. Spun doar ca ea impinge in afara pietei niste standarde care sunt perfect utilizabile pentru marea masa a utilizatorilor si impinge pe piata componente "wow", care prea putin ne schimba viata in bine (exemplul meu preferat este transmisia electronica :D). Dar, din pacate, daca vrei sa cumperi niste v-brake-uri decente pentru bicla ta din '97, variantele sunt fie SH, fie Paul Components... Sau HS-uri :). Si stim toti ca Avid SD cu saboti de calitate erau de n ori mai bune decat multe frane pe disc entry...
Postat de Camil Badulescu editat la 13 martie 2023 la 07:28
0
0
Gelu Vlad
Nu le impinge inafara pietei, le gasesti inca pe biciclete buget si pe hibride. Daca nu vrei neaparat MTB sau gravel, sunt perfecte, desi pentru frane pe disc, thru axle are avantaje.
Exactly my point! Ce faci daca ai un MTB din ala entry si dupa doi ani vrei niste roti mai bune? Nu prea ai varianta decat sa ti le faci...
In fine, vedem peste 5 ani ce standarde mai raman pe piata.
Deore d-alea am avut, cu manete Avid, camasi incompresibile si saboti d-aia "somon" :). Nu prea m-au impresionat, felxau cam tare... Tektro n-am incercat.
Postat de Camil Badulescu editat la 13 martie 2023 la 11:36
0
0
Discutate recent pe forum