Forum
Esti aici:
Subiect: Discutii despre frane disc cursiera
#11602
Postat de Mircea Ciucă
Subiect deschis de la 25 noiembrie 2022 la 13:12
Raporteaza
Salut,
Am o cursiera pe disc, cumva nou pentru mine. Franele au discuri de mtb Shimano Deore XT center lock SM-RT81 140mm. Franele sunt Ultegra RS-805 cu ice-tech, bicicleta fiind echipata cu Ultegra 6870. Daca caut dupa frane, Shimano imi recomanda Shimano SM-RT900 care sunt din seria Dura-Ace. Nu prea inteleg de ce.
Intrebarea este ce tip de placute de frane sa iau, G03A, K04S, L03A, L04C, etc. Franele fiind mount calipers, ma gandesc ca trebuie sa caut din seria L sau K. Iar seria G, J, B sunt post mount, unde seria B-uri sunt mai wide. Plus ca cele cu Ice-Tech sunt scumpe in draci vs cele normale.
Iar o alta intrebare ar fi ce experienta ati avut intre placutele de metal vs resina, placutele normale si cele cu ice-tech, daca e vreo diferenta asa de mare la franare. Am 69Kg, am slabit bine cu intentia de a face Everesting, vitezele pe coborare cu frana pe janta nu au depasit 86Km/h, cred ca asta a fost spike-ul meu pe coborare, majoritatea timpului incerc sa ma opresc pana in 60Km/h.
Multumesc!
-
Poate ajuta pe cineva, aici este lista cu specificatii tehnice de compatiblitate de la Shimano, 2004-2022. Cu de toate, updatata in 18.11.2022.
https://productinfo.shimano.com/#/com?acid=C-653&cid=C-460
Am o cursiera pe disc, cumva nou pentru mine. Franele au discuri de mtb Shimano Deore XT center lock SM-RT81 140mm. Franele sunt Ultegra RS-805 cu ice-tech, bicicleta fiind echipata cu Ultegra 6870. Daca caut dupa frane, Shimano imi recomanda Shimano SM-RT900 care sunt din seria Dura-Ace. Nu prea inteleg de ce.
Intrebarea este ce tip de placute de frane sa iau, G03A, K04S, L03A, L04C, etc. Franele fiind mount calipers, ma gandesc ca trebuie sa caut din seria L sau K. Iar seria G, J, B sunt post mount, unde seria B-uri sunt mai wide. Plus ca cele cu Ice-Tech sunt scumpe in draci vs cele normale.
Iar o alta intrebare ar fi ce experienta ati avut intre placutele de metal vs resina, placutele normale si cele cu ice-tech, daca e vreo diferenta asa de mare la franare. Am 69Kg, am slabit bine cu intentia de a face Everesting, vitezele pe coborare cu frana pe janta nu au depasit 86Km/h, cred ca asta a fost spike-ul meu pe coborare, majoritatea timpului incerc sa ma opresc pana in 60Km/h.
Multumesc!
-
Poate ajuta pe cineva, aici este lista cu specificatii tehnice de compatiblitate de la Shimano, 2004-2022. Cu de toate, updatata in 18.11.2022.
https://productinfo.shimano.com/#/com?acid=C-653&cid=C-460
Postat de Mircea Ciucă la 25 noiembrie 2022 la 13:12
0
0
Gelu Vlad
Eu am pe gravel bike placute organice J03A momentan si cu 10 kg mai mult decat tine. Etriere BR-RS785, discuri SM-RT64 de 160 mm si manete RX400. Sunt ok, dar daca esti brutal cu ele blochezi roata si aluneca anvelopa. Noroc ca Gravelking-urile fac ca toti dracii cand aluneca si stii ca e momentul sa lasi frana sau sa te pregatesti de derapaj. Fata de sabotii de pe cursiera sunt uau. Am cumparat si metalice dar nu le-am montat inca pentru ca mai am destul marerial pe cele organice. Nu am avut viteze ca si tine, de regula maxim 50 km/h.
Shimano iti recomanda discuri de cursiera din seria Dura-Ace pentru ca alea disipa mai bine caldura, iar la un disc de 140 mm conteaza. Eu as pune SM-RT800 cand uzezi XT-urile daca vrei sa folosesti placute metalice. Discuri Ice Tech cu radiator folosesti in principiu la placute metalice care incalzesc mai tare discul decat etrierul. Cele organice iti incalzesc etrierul, asa ca mai bine pui placute J03A cu radiator pentru ca etrierele de sosea sunt mici si nu prea au suprafata sa disipe caldura.
Mersi de pont. O sa sap un pic.
Oare nu ar fi mai indicat disc Shimano Ultegra ST-CL800 asta nou si Shimano pads L05A, tot un model mai nou?
Ma intreb care o fi diferenta intre CL800 si MT800.
Meanwhile am gasit postul asta.
https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=170193
Postat de Mircea Ciucă la 3 decembrie 2022 la 12:08
0
0
Nu aș vrea sa schimb discurile momentan, nu e cazul. Căutam variante doar in cazul in care erau reduse in perioada asta. Inclusiv plăcuțe.
Ce e drept, nu am avut discuri de frână atât de mici. Cele mari se mai deformau uneori, cumva inevitabil la mtb.
Am o vagă impresie ca Dura Ace și XTR sunt cam același lucru ca și Ultegra și XT, doar ca au paint job-ul respectiv, poate ceva mai ușoare. Pentru secțiunile de mtb cu furci peste 120mm, DH, free, enduro, ar fi indicat discuri dedicate, unde se implica o altfel de strategie pe coborâre, vitezele fiind destul de mari și care implica o tehnica substanțial mult mai delicata decât pentru cursiere, unde, fiind pe asfalt, as zice ca poți prevedea din timp secțiunile de frânare. Bine, asta dacă nu cobori de pe înclinații destul de mari precum Transaplina și Transfagarsan.
Ce e drept, nu am avut discuri de frână atât de mici. Cele mari se mai deformau uneori, cumva inevitabil la mtb.
Am o vagă impresie ca Dura Ace și XTR sunt cam același lucru ca și Ultegra și XT, doar ca au paint job-ul respectiv, poate ceva mai ușoare. Pentru secțiunile de mtb cu furci peste 120mm, DH, free, enduro, ar fi indicat discuri dedicate, unde se implica o altfel de strategie pe coborâre, vitezele fiind destul de mari și care implica o tehnica substanțial mult mai delicata decât pentru cursiere, unde, fiind pe asfalt, as zice ca poți prevedea din timp secțiunile de frânare. Bine, asta dacă nu cobori de pe înclinații destul de mari precum Transaplina și Transfagarsan.
Postat de Mircea Ciucă la 4 decembrie 2022 la 10:58
0
0
După ce am cazul anul trecut, pe Boboci, zona Mizil, un motiv fiind ca și cel din fata nu a indicat faptul ca va apărea o problema pe traseu, am căpătat o frica pe coborâri. Motiv pentru care m-am gândit sa reiau coborârile pe înclinații mai mici, sa învăț mai bine cursiera cum reacționează. Venind de pe mtb și cursiera pe janta, fiind pe cursiera cu frâne pe disc, se pare ca reacționează cumva diferit decât eram obișnuit. Creierașul meu a fost obișnuit sa reacționeze sub impuls de stres altfel. Va trebui sa ii fac un nou exercițiu de acomodare.
Postat de Mircea Ciucă la 4 decembrie 2022 la 14:37
0
0
Stilul asta de frânare, deși pare bun, și cred ca și eu fac la fel, am o vagă impresie ca nu e cel mai elocvent pentru cursiera. Stilul asta îl foloseam la mtb, apoi dădeam drumul la frâne “ca sa curgă”. Plus ca am o vagă impresie ca modulatia e mult mai buna pe frânele mai moi și pe distante mai lungi, motiv pentru care am înclinat spre plăcuțele de rășină. Cred ca ține și de locul unde te dai (teren, curbe, etc) și cum te-ai obișnuit.
Postat de Mircea Ciucă la 4 decembrie 2022 la 14:44
0
0
Gelu Vlad
Momentan am folosit doar placute organice.
Ai avut probleme sa-ti faca fade? Mie de aia imi e mai teama cu organice, motiv pentru care evit sa franez lung.
https://bike.shimano.com/en-US/information/news/brake-pad-breakdown-metal-versus-resin-pads--what-you-need-to-kn.html
Asa si eu, si atat la mtb, cat si la cursiera, una inchiriata si una acasa.
Sincer, da, am patit pe mtb pe ceva traseu mai agresiv si si pe cursiera, unde, sincer, ma kkm pe mine, la 30-50cm de mine fiind un gard cu inaltimea de 30-40cm si dupa gard o rapa cat vedeai cu ochiul, ceea ce s-a intamplat cam pe aproape toata coborarea. Ca sa nu mai zic de rafale de vant. La un moment dat m-am si oprit caci ma dureau mainile de la stransul franelor pe cursiera. Daca eram pe mtb, da, era o alta treaba, nu mergeam glont, dar dadeam bici la cai.
Ma mai uit la unii pe youtube, gen Safa si altii, cum coboara pe cursiera cu 90km/h. Ma uit rar ca mi se face rau :))
https://www.youtube.com/watch?v=uhuEZiHcuBU
Cred ca toti am auzit povesti despre coborari cu un caine aparut in fata, o masina din lateral, un OZN de cine stie unde. Te iei de inima, balls, alea, alea...unii au avut noroc, altii fiind mai delicati la atingere, asa, un pic.
Postat de Mircea Ciucă editat la 6 decembrie 2022 la 23:40
0
0
De asta nu mi-a placut niciodata pe sosea. In padure, daca e un copac acolo, e de cand l-a facut mama natura...daca dai cu capul de el, e cumva din lipsa de experienta. Pe sosea, mna...Mutandu-ma in sud, nu prea am avut cu cine sa ies pe mtb, iar Cernica si Baneasa e aproape ca in palma.
Da, am vazut trailerul de la Rapha de cand l-au postat. Inca nu am apucat nici eu sa il vad, desi am avut vreo 2-3 tentative in timp ce lucram, insa am zis ca ii rezerv timp dedicat. Imi plac filmele lor.
Legat de Cristina, stim...Ene si Velo ies in comemorare, ies si eu uneori cu ei.
N-am prins ideea din al 2 lea link, ce s-a intamplat? In afara ca scartie ceva pe urcare de a trebuit sa tin volumul redus, nu am observat altceva. Pe de alta parte, ma gandeam sa il intreb ce placute foloseste :))
Da, am vazut trailerul de la Rapha de cand l-au postat. Inca nu am apucat nici eu sa il vad, desi am avut vreo 2-3 tentative in timp ce lucram, insa am zis ca ii rezerv timp dedicat. Imi plac filmele lor.
Legat de Cristina, stim...Ene si Velo ies in comemorare, ies si eu uneori cu ei.
N-am prins ideea din al 2 lea link, ce s-a intamplat? In afara ca scartie ceva pe urcare de a trebuit sa tin volumul redus, nu am observat altceva. Pe de alta parte, ma gandeam sa il intreb ce placute foloseste :))
Postat de Mircea Ciucă editat la 8 decembrie 2022 la 22:05
0
0
Nu as da mountain bike-ul pe sosea niciodata. Natura ma atrage, ma face sa ma simt liber, imi da dopamina maxima. Dar de cand m-am mutat in sud, totul s-a schimbat pentru mine. Mi-au mai ramas catararile cu cursiera, unde dau de natura si scap de plat, care, sincer sa fiu, ma plictiseste teribil.
Padurile de pe langa Bucuresti nu sunt prea atractive, nu merg cu masina, am renuntat de multi ani la masina, uneori e greu de ajuns. Poate pe viitor o sa iau o troaca de masina, e buna la casa omului. Anul asta am facut peste 3000km pe jos :)
Gravelul respectiv mi-e mare, este 58. Caut un 54, preferabil un 56. Vreau sa zic ca e cea mai faina bicla pe care am avut-o, in special ca are shock in furca, ceea ce ajuta destul de mult la confort. Motiv pentru care, daca ar fi sa aleg din nou un gravel, cred ca tot Diverge as alege. Iar pentru light touring e perfecta, mult peste o bicicleta cu geometrie de anduranta. Am Giant Defy pe disc, de la care am si inceput discutia, cu geometrie de anduranta. Sunt total diferite pe asflat, prefer Diverge pentru all around bike.
Fixie nu as lua, nu e stilul meu, single speed cu frana macar pe fata, da, pentru siguranta.
Mersi! O cheama Mooky, am gasit-o pe strada acum 10 ani :)
Padurile de pe langa Bucuresti nu sunt prea atractive, nu merg cu masina, am renuntat de multi ani la masina, uneori e greu de ajuns. Poate pe viitor o sa iau o troaca de masina, e buna la casa omului. Anul asta am facut peste 3000km pe jos :)
Gravelul respectiv mi-e mare, este 58. Caut un 54, preferabil un 56. Vreau sa zic ca e cea mai faina bicla pe care am avut-o, in special ca are shock in furca, ceea ce ajuta destul de mult la confort. Motiv pentru care, daca ar fi sa aleg din nou un gravel, cred ca tot Diverge as alege. Iar pentru light touring e perfecta, mult peste o bicicleta cu geometrie de anduranta. Am Giant Defy pe disc, de la care am si inceput discutia, cu geometrie de anduranta. Sunt total diferite pe asflat, prefer Diverge pentru all around bike.
Fixie nu as lua, nu e stilul meu, single speed cu frana macar pe fata, da, pentru siguranta.
Mersi! O cheama Mooky, am gasit-o pe strada acum 10 ani :)
Postat de Mircea Ciucă la 15 decembrie 2022 la 12:42
0
0
Am facut si eu un proiect de single speed, ajunsesem pe la 1500-2000 euro. Acum stau si ma gandesc de ce am ajuns la suma aia, spre mirarea mea, cadrul fiind unul de aluminiu, roti de carbon din China, ceva mega ieftin...se aduna. Doar de mers prin oras. Si cum imi era frica ca mi-o fura, am renuntat la un moment dat, plus ca deja era un buget prea mare pentru proiect. Am dorit sa fac dintr-un Cillo Swiss un single speed, pana la urma am vandut-o la o tipa pe 1000 lei. Era comoda tare, in special ca mergeam pe balon de 28c, tubulatura Columbus, cu Shimano 600 Arabesque, schimbator spate Dura-Ace, rotile erau brici, am pus-o la punct. Dupa ce am luat Diverge am renuntat la bicicletele de otel. Oricum, anul asta am sub 1000km pe bicicleta, ca niciodata, vorba vine.
Cea mai buna bicicleta e aia pe care o ai si te bucuri de ea. Indiferent cat costa.
Cea mai buna bicicleta e aia pe care o ai si te bucuri de ea. Indiferent cat costa.
Postat de Mircea Ciucă la 15 decembrie 2022 la 23:21
0
0
Discutate recent pe forum