Forum
Esti aici:
Subiect: Discul atinge placuta de frana
#11512
Postat de Albert .
Subiect deschis de la 5 august 2022 la 15:10
Raporteaza
Buna ziua! Am cumparat o bicicleta SH si nu am avut nicio problema cu ea. De obicei eu merg prin padure, un traseu simplu si relativ lin. Ieri am obs ca discul de frana atinge placuta intr un anumit loc si scartaie destul de tare... Cum pot rezolva?
Postat de Albert . la 5 august 2022 la 15:10
0
0
Hello ! Nu te infricosa! Nu are legatura cu faptul ca bicla e SH sau Noua, ori cu tipul de traseu pe care te dai.
Problema e una comuna, iar cauzele pot fi diferite.
Logic, ar fi sa urmezi, in ordinea de mai jos, urmatorii pasi:
1. Daca prinderea rotii e cu QR (quick release), exista posibilitatea sa ca dupa ce o scoti sa nu o mai pui la loc in aceeasi pozitie. Chiar daca la ochi pare pusa "la loc", sistemul QR genereaza deseori probleme cu frecarea discului de frana in placute. Ideal ar fi sa scoti roata, sa cureti scobitura din cadru/furca unde vine prins axul rotii, sa te asiguri ca axul nu are noroi/nisip pe el astfel incat sa montezi roata usor descentrat. Daca te asiguri ochiometric ca tot ce am zis mai sus e ok iar discul in continuare atinge placuta, trecem la pasul 2.
(Daca ai sistemul de prindere al rotii cu Thru Axel, atunci problema ta sigur nu e din prinderea rotii).
2. Ar trebui sa iei un inbus potrivit si in stare buna (ca daca e uzat distrugi un surub pe care vrei sa il ai perfect) si slabesti cele 2 suruburi ale prinderii de cadru ale etrierului. Nu e nevoie sa desfaci de tot, ci doar ca sa poti misca liber etrierul. Din acest moment ai doua variante:
a) rogi un prieten sa iti tina strans/apasata frana - teoretic etrierul se va auto-pozitiona centrat, iar tu vei strange cele doua suruburi, pe rand, fiecare cate putin (nu da soc in surub, ca poti sa misti etrierul).
b) la ochi si prin invartirea rotii, cauti sa te uiti si sa strangi la loc etrierul intr-o pozitie cat mai centrata. Uneori ei desfac de 5-6 ori si repozitionez etrierul pana imi iese reglajul perfect.
Pro tip: pentru a te uita cu usurinta sa vezi daca discul mai atinge in etrier, poti pune jos, in linie cu etrierul, o coala alba a4 de hartie. In acest fel vei vedea HD ce se intampla intre placute.
3. Daca nici asa nu ai rezolvat problema, lucrurile se complica si pot fi alte cauze:
3.1 Disc frana stramb (teoretic in poti indrepta, dar daca vei baga o surbelnita prin el de exemplu si il vei trage, poti sa lasi santuri / grizuri in el, care iti vor sapa in placuta. Ar trebui sa prinzi de el cu o cheie reglabila, si sa tragi usor.
3.2 Posibila defectiune a cilindrilor din etrier. Daca s-au adunat murdarie, poate nu se mai retrag suficient. Aici e o chestiune destul de tehnica, si recomand service autorizat.
3.3 Poate ai reglajul de la maneta de frana in sensul de a fi foarte apropiate placutele de disc. (Atentie, nu cel care regleaza pozitia manetei de frana, ci altul - nu toate franele il au, ci doar cele mai premium). Daca ai acel reglaj, poti incerca sa departezi placutele de disc si poate rezolvi problema.
Spor la meșterit!
Daca nu te pasioneaza latura tehnica, poti merge la un bike shop fara probleme!
Problema e una comuna, iar cauzele pot fi diferite.
Logic, ar fi sa urmezi, in ordinea de mai jos, urmatorii pasi:
1. Daca prinderea rotii e cu QR (quick release), exista posibilitatea sa ca dupa ce o scoti sa nu o mai pui la loc in aceeasi pozitie. Chiar daca la ochi pare pusa "la loc", sistemul QR genereaza deseori probleme cu frecarea discului de frana in placute. Ideal ar fi sa scoti roata, sa cureti scobitura din cadru/furca unde vine prins axul rotii, sa te asiguri ca axul nu are noroi/nisip pe el astfel incat sa montezi roata usor descentrat. Daca te asiguri ochiometric ca tot ce am zis mai sus e ok iar discul in continuare atinge placuta, trecem la pasul 2.
(Daca ai sistemul de prindere al rotii cu Thru Axel, atunci problema ta sigur nu e din prinderea rotii).
2. Ar trebui sa iei un inbus potrivit si in stare buna (ca daca e uzat distrugi un surub pe care vrei sa il ai perfect) si slabesti cele 2 suruburi ale prinderii de cadru ale etrierului. Nu e nevoie sa desfaci de tot, ci doar ca sa poti misca liber etrierul. Din acest moment ai doua variante:
a) rogi un prieten sa iti tina strans/apasata frana - teoretic etrierul se va auto-pozitiona centrat, iar tu vei strange cele doua suruburi, pe rand, fiecare cate putin (nu da soc in surub, ca poti sa misti etrierul).
b) la ochi si prin invartirea rotii, cauti sa te uiti si sa strangi la loc etrierul intr-o pozitie cat mai centrata. Uneori ei desfac de 5-6 ori si repozitionez etrierul pana imi iese reglajul perfect.
Pro tip: pentru a te uita cu usurinta sa vezi daca discul mai atinge in etrier, poti pune jos, in linie cu etrierul, o coala alba a4 de hartie. In acest fel vei vedea HD ce se intampla intre placute.
3. Daca nici asa nu ai rezolvat problema, lucrurile se complica si pot fi alte cauze:
3.1 Disc frana stramb (teoretic in poti indrepta, dar daca vei baga o surbelnita prin el de exemplu si il vei trage, poti sa lasi santuri / grizuri in el, care iti vor sapa in placuta. Ar trebui sa prinzi de el cu o cheie reglabila, si sa tragi usor.
3.2 Posibila defectiune a cilindrilor din etrier. Daca s-au adunat murdarie, poate nu se mai retrag suficient. Aici e o chestiune destul de tehnica, si recomand service autorizat.
3.3 Poate ai reglajul de la maneta de frana in sensul de a fi foarte apropiate placutele de disc. (Atentie, nu cel care regleaza pozitia manetei de frana, ci altul - nu toate franele il au, ci doar cele mai premium). Daca ai acel reglaj, poti incerca sa departezi placutele de disc si poate rezolvi problema.
Spor la meșterit!
Daca nu te pasioneaza latura tehnica, poti merge la un bike shop fara probleme!
Postat de Bogdan B. la 5 august 2022 la 15:56
0
0
Ca sa elimini problema cu recentrarea etrierului de fiecare data cand scoti/ bagi roata :
Pune bicicleta cu rotile-n sus, desfaci QR-ul cat roata sa se miste...
Apoi cand strangi QR-ul Te apesi cu pieptul pe cauciuc.
Procedand astfel de fiecare data cand bagi roata va sta in aceeasi pozitie... practic asta de ceva ani.
Daca tot freaca discul desfa nitel suruburile de la etrier (cele care-l fixeaza pe cadru) pana capata joc pe ambele suruburi, apoi strangi bine maneta franei respective si tinand maneta strans vei strange suruburile etrierului.
Pune bicicleta cu rotile-n sus, desfaci QR-ul cat roata sa se miste...
Apoi cand strangi QR-ul Te apesi cu pieptul pe cauciuc.
Procedand astfel de fiecare data cand bagi roata va sta in aceeasi pozitie... practic asta de ceva ani.
Daca tot freaca discul desfa nitel suruburile de la etrier (cele care-l fixeaza pe cadru) pana capata joc pe ambele suruburi, apoi strangi bine maneta franei respective si tinand maneta strans vei strange suruburile etrierului.
Postat de Calin Neagu editat la 6 august 2022 la 10:26
0
0
Discutate recent pe forum