Forum

Subiect: Frane M785 xt curg-kit inlocuire

#11496

Ovidiu Iacob
Postat de Ovidiu Iacob
Subiect deschis de la 19 iulie 2022 la 20:19
Raporteaza
Salut,
Observasem si inainte ca incepusera sa curga franele, dar nu le-am dar prea mare importanta, dar dupa ultima tura s-a cam agravat situatia si am observat ca si manetele de la schimbatoare sunt unse de ulei.
E cam greu sa curat si sa apas de n ori sa vad pe unde pierde ulei.
In afara de a schimba manetele de frana, exista vreun kit de schimb cu garnituri?
A mai patit cineva si a reusit sa rezolve problema?
Article Image
Postat de Ovidiu Iacob la 19 iulie 2022 la 20:19
0
0
Eu am cumparat asa ceva: https://www.aliexpress.com/item/1005003641961041.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.63311802tHaYFn . Eu am niste frane BL-M615 dar sunt identice la interne cu m785, astept sa ajunga.
Postat de Aurel Dumitru la 19 iulie 2022 la 23:34
0
0
Multumesc, sa imi pui dupa montaj cum sunt.
Si ale tale curgeau?
Postat de Ovidiu Iacob la 20 iulie 2022 la 05:10
0
0
Eu as spune ca multe din franele care au probleme de genul asta, se rezolva pritr-o curatare interioara si gresare a garniturilor existente, bbineinteles asa in situatia in care nu sunt ciupite in mod evident.
In timp ulieul mineral si praful fin fac o mazga acolo in zona pistonaselor care strica etanseitatea.
Postat de Ionut Tanase la 20 iulie 2022 la 05:27
0
0
Voi incerca sa fac asta, e cea mai rapida si ieftina metoda.
Ma gandeam ca o data ce s-au murdarit franele de ulei, exista o problema pe la garnituri.
Postat de Ovidiu Iacob la 20 iulie 2022 la 05:30
0
0
Da, am problema asta la maneta dreapta, e acoperita cu un pic de ulei tot timpul. Am comandat si un set de o-ring-uri, pentru ambele manete, si 2 pistoane complet echipate cu o-ring-uri - in functie de cum se prezinta problema voi schimba o-ring-urile numai sau cu tot cu piston. Dar din ce am vazut prin filmuletele cu demontarea manetelor de M615 si M785, pistonul fiind de plaatic, cred ca o sa inlocuiesc pistoanele.

Problema e acumularea de impuritati din aer (praf fin din timpul turelor) la interiorul manetei si coroborat cu negreala ce rezulta din "arderea" uleiului din instalatie din cauza sesiunilor lungi de franare din timpul coborarilor. Acestea se aduna, de obicei, intre cele dou o-ring-uri si sableaza pistonul si interiorul manetei. Daca e afectata maneta la interior nu prea mai ai ce sa ii faci decat schimbarea ei.
Postat de Aurel Dumitru editat la 20 iulie 2022 la 09:34
0
0
Nu ai ce ulei sa arzi acolo, negreala este mizerie amestecata cu ulei, curatati si o sa aveti sanse bune sa scapati de problema.
Postat de Ionut Tanase la 20 iulie 2022 la 10:21
0
0
Completez ultimul raspuns:
- am cumparat de pe Aliexpress cate o pereche din fiecare de aici, mi-au ajuns in cutia postala in cam 3 saptamani: https://www.aliexpress.com/item/1005003641961041.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.1bf31802NVpg6l
- am desfacut maneta si pistonul se prezinta astfel:
Article Image

- am inlocuit pistonul original cu cel cumparat de pe Ali:
Article Image

Am desfacut si etrierul, acesta fiind un SLX M675, si am curatat interiorul cu alcool izopropilic, inclusiv scos pistonasele ceramice si curatate si acestea si in spatele lor.

Am curatat si furtunul hidraulic, cu ajutorul unei seringi de 10 ml, cu alcool izopropilic.

Dupa ce am asamblat tot sistemul de franare si l-am reumplut cu ulei tot au iesit cateva mizerii mici in palnie oricat de bine am curatat toate componentele.

Momentan frana functioneaza foarte bine, o sa revin cu un update peste 3-4 saptamani cu situatia manetei, daca s-a rezolvat sau nu pierderile de ulei cat de cat.
Postat de Aurel Dumitru editat la 4 august 2022 la 15:51
0
0