Forum

Subiect: Shimano XT - placutele nu calca complet pe disc

#11356

Bogdan B.
Postat de Bogdan B.
Subiect deschis de la 27 martie 2022 la 19:22
Raporteaza
Bună seara,

Tocmai am finalizat upgradeul frânelor biciletei: Din SRAM Level T + disc AVID (elixir) 160mm față spate (montate pe furcă Rockshox REBA RL și cadru post-mount Rockrider XC900s), am trecut pe Shimano XT M8100 + discuri Shimano RT86, ambele de 160mm.

Deci nu a fost nevoie să folosesc adaptoare.

Cu toate acestea, după prima ieșire cu bicileta, am observat că plăcuța de frână nu calcă complet pe discul de frână: uzura discului începe din partea de sus, și continua, dar se oprește cu aproximativ 3 mm înainte de a se termina „lățimea” discului - mă refer la partea periferică a discului, care are o lățime de aproximativ 1cm.

S-a mai lovit cineva de problema asta? Dacă da, cum a rezolvat-o?

Din punctul meu de vedere, singura soluție este rectificarea (prin așchiere) a părții inferioare a etrierului, astfel încât etrierul să se aproprie de furcă & cadru cu acei 2-3 mm cât să calce pe toată suprafața discului.

Cadrul ca cadrul. Mulți producători, multe standarde și toleranțe. Dar furca Reba? Din acest motiv eu cred că e o problemă care provine de la sistemul de frânare Shimano - ori suportul etrier este prea gros, ori plăcuța este prea scundă, și nu coboară suficient pe disc.

Of of..
Postat de Bogdan B. la 27 martie 2022 la 19:22
0
0
pune cateva foto sa vedem, disc si etrierul pe disc... in special cum e montat etrierul.
Postat de Calin Neagu la 28 martie 2022 la 07:23
0
0
Cum pot pune poze ? (M-am uitat la discutiile tehnice, dar nu am gasit nici un tutorial)

Eu tocmai am facut evaluarea:

1. Placutele au carne de 15mm
2. Carnea are in partea de jos o tesitura, asta înseamnă ca pana se mai uzeaza carnea din placuta pentru a ajunge la nivel, amprenta placutei pe disc va fi de doar 13 mm.
3. Partea nefolosita din disc, e de aproximativ 3mm. Asta inseamna cei 2 mm din teșitura placutei, iar 1mm cred ca provine dintr-o linie f fina (probabil 0.5mm) carne neuzata din placuta in partea de sus, si inca 0.5mm din jocul verical al placutelor (desi sunt prinse printr-un ax fix, exista o oarecare toleranta).
Postat de Bogdan B. la 28 martie 2022 la 08:39
0
0
Cum pot pune poze ? (M-am uitat la discutiile tehnice, dar nu am gasit nici un tutorial)

Eu tocmai am facut evaluarea:

1. Placutele au carne de 15mm
2. Carnea are in partea de jos o tesitura, asta înseamnă ca pana se mai uzeaza carnea din placuta pentru a ajunge la nivel, amprenta placutei pe disc va fi de doar 13 mm.
3. Partea nefolosita din disc, e de aproximativ 3mm. Asta inseamna cei 2 mm din teșitura placutei, iar 1mm cred ca provine dintr-o linie f fina (probabil 0.5mm) carne neuzata din placuta in partea de sus, si inca 0.5mm din jocul verical al placutelor (desi sunt prinse printr-un ax fix, exista o oarecare toleranta).
Postat de Bogdan B. editat la 28 martie 2022 la 08:44
0
0
Aah daca zici ca placutele sunt mai uzate jos pe disc o fi de acolo... cat timp ai montat etrierele cu saibele corect n-ar trebui sa fie distante neconforme... sunt facute la un standard totusi.
Postat de Calin Neagu editat la 28 martie 2022 la 08:48
0
0
Article Image
Postat de Bogdan B. la 28 martie 2022 la 09:59
0
0
Calca si nu prea calca... E logic ca nu poate sa imi lasa pe disc o amprenta de 15mm cata vreme teșitura din partea de jos, facuta in diagonala, reduce amprenta pana la 12mm. Abia apoi, cand le voi uza, iar teșitura va disparea, placuta ca atinge pe disc 15/15mm (abia atunci placuta va calca pe disc fix cat latimea benzii de franare a discului).
Postat de Bogdan B. la 28 martie 2022 la 10:02
0
0
Pai da, normal.
Cum de ai reusit sa uzezi asa placutele nu-mi dau seama... poate daca etrierul a stat in unghi fata de disc.
Postat de Calin Neagu editat la 28 martie 2022 la 10:32
0
0
Par placute de tip narrow ... din poze. Ce model sunt mai exact?
Postat de Ionut Tanase la 28 martie 2022 la 11:46
0
0
@ Ionut Tanase: placutele sunt j04c
Postat de Bogdan B. la 28 martie 2022 la 15:32
0
0
Am fost si la un service partener Shimano. Mi s-a confirmat ca totul e ok.

Din cate imi dau seama, asa cum am zis mai sus, din cauza faptului ca placutele de frana in partea de jos nu se termina drept ci oblic, abia in timp, suprafata de contact cu discul se va mari prin frecare. Cine se va uita la pozele din linkul de mai sus ori la orice poza de pe net, va vedea ca la J04C, ferodoul(carnea) placutei, in partea de jos este taiata oblic. Nu stiu ce avantaj tehnic o fi (la auto cu ABS capetele laterale ale placutelor erau taiate in unghi).
In atare context, in timp, uzandu-le, amprenta placutei va fi din ce in ce mai mare pe disc, pentru ca prin frecare, trunchiul de prisma descris acum, se va apropia din ce in ce mai mult de baza.

Am citit tot ce se putea si pe forumurile din afara. Multa lume cu problema similara, dar fara nici o rezolvare. Se spunea afara ca se intalneste frecvent problema aceasta cand se trece de pe frane Sram pe Shimano. Eu zic ca nu are legatura. Daca placuta de frana j04c s-a fi terminat brusc si drept in partea inferioara, amprenta ei ar fi fost fix 15mm cat e latimea benzii de franare a discului.

Poate logica e ca atunci cand pui placute noi, franarea e un pic mai light, pt ca ele sunt mai eficiente (nu cred). Sau poate pt ca Shimano s-a gandit ca in majoritatea cazurilor, placutele noi se monteaza pe discuri deja uzate - in acest context este logic cumva ca latimea placutei fiind mai mica, se pasuieste si adapteaza cu discul uzat mai repede decat daca ar fi mai lata. Alta explicatie nu-mi imaginez.
Postat de Bogdan B. la 28 martie 2022 la 16:01
0
0
Ar mai fi explicatia: iti da cat mai putina placuta sa le schimbi cat mai repede :)
Postat de Calin Neagu la 28 martie 2022 la 16:22
0
0