Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Upgrade frane - moft?


Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 4

#410191 13 august 2020 la 12:40

Hello. Sa incep cu date relevante: am 1,85 h si spre 88 kile , deci o masa inertiala destul de mare :)
MTB-ul in cauza este un Canyon Nerve 8.0 (2015) si e echipat cu frane SLX M675, discuri fata/spate de 180. Ca upgrade, am placutele organice cu radiator si pin-ul de prindere de la XT (vs. agrafa cu care veneau slx-urile)

Nu ma pot plange neaparat de frane, am oprit nereu in siguranta, insa de multe ori apasand mai mult decat e necesar [deh, la 40 ani trebuie sa ma intorc acasa fara rupturi :) ], mai simteam degetul obosit de la atata franat.

Ma bate gandul la un update al sistemului de franare si am ajuns la urmatoarele idei/concluzii:

- discurile RT-86 IceTech - am citit si de bine, si de mai putin bine (aka placebo). din cate am masurat, nu am ajuns la grosimea minima, le-as schimba daca le gasesc ok la pret...

- SLX M7000 am citit ca nu aduc imbunatatiri fata de M675, deci NU;

- ramane varianta SLX M7100 (inteleg ca sunt ceva mici upgrade-uri) sau M7120 - daca merg pe sistem cu 4 pistoane.

Deci, merita investitia in M7100 (eu am prinderile clasice, separate, la schimbatoare - dar am inteles ca prinderea la 7100 e compatibila?) sau daca tor fac un efort, sa il fac pana la capat pt M7120? + eventual discurile, daca tor ma "joc"?

Stiu ca dupa 5 ani investitiile intr-o bicla poate nu se mai justifica, insa merge perfect, iar de exemplu la cati bani am dat pe ea in 2015 acum vine cu cadru de carbon (dar cam aceeasi greutate overall) si cu roti putin mai proaste (DT Swiss spline m1900 fata de M1700 ce am eu).

On a side note, mm tot cochetat si cu schimbarea transmisiei din 3x10 in 2x11 sau chiar 1x12, dar din ce citisem anul trecut inainte de a se lansa groupsetul Shimano 1x12 ar fi trebuit sa umblu pe la butuc.... Iar cu 2x11 nu as fi castigat atat de multa greutate in minus incat sa merite investitia.

ultima modificare: 13 august 2020 la 16:45

Adrian Radu

Trimite mesaj
Posturi: 187
Subiecte: 5

#410207 13 august 2020 la 21:21

daca vrei sa te opreasca mai repede poti intai schimba discurile sa treci pe discuri de 200 (vezi ca trebuie adaptoare noi) apoi pe placute metalice si apoi pe frane cu 4 pistoane. binenteles te poti opri in oricare etapa daca esti multumit

+4
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 236
Subiecte: 2

#410209 13 august 2020 la 22:26

Nu cred că o să simți vreo diferență la "deget", dacă stilul tau e sa frânezi mult la fel o să te doară și după upgrade. Ce ai tu sunt mai mult decât suficiente pentru greutatea ta (asta zic eu, de 90+ kg).

ultima modificare: 13 august 2020 la 22:27

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2412
Subiecte: 3

#410214 14 august 2020 la 08:47

Eu as pune Deore M6120 (4 pistoane) sau in combinatie cu M6100 pe spate, dar nu cred ca e compatibila prinderea, ar trebui schimbate si shifterele. In fine, intentionez sa-mi echipez urmatorul MTB cu frane M6100 si transmisie M5100, dar inca astept dupa cadru. Si M7100 sunt tot cu i-Spev EV deci nu merge prinderea cu shiftere mai vechi. Nu merita decat daca schimbi si transmisia pe 1x11. Sau 1x12, caz in care trebuie schimbat si freehub-ul. Probabil ai sa ajungi sa schimbi si pedalierul, deci transmisie noua. Eu am sa pun Deore, SLX mi se pare prea scumpa. Si de 11v ca n-am chef sa imi bat capul cu 12v si sa arunc cu banii, plus ca vreau sa pot rula si 2x.

ultima modificare: 14 august 2020 la 08:58

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3534
Subiecte: 13

#410216 14 august 2020 la 09:22

Mai mult moft....poți pune disc mai mare pe față.

+1
Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 4

#410222 14 august 2020 la 10:39

OK, sa inteleg ca nu merita sa schimb franele. Bun, multumesc!
As avea insa vreun beneficiu sa schimb discurile (SM RT66) cu cele Ice Tech? sau e si aici moft?
Mersi!

Placute metalice nu mi-au placut, alea organice mi se par mai ok.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2412
Subiecte: 3

#410223 14 august 2020 la 10:54

Se racesc mai repede, insa organicele incalzesc mai mult etrierul decat discul, asa ca mai degraba pui placute cu radiator daca exista pentru franele tale (probabil ca da) si nu ai deja. Discurile Ice Tech sunt mai bune cand folosesti placute metalice. Le poti schimba cand le uzezi cu SM-RT86. Sau daca pui pe fata disc de 200, poti lua din ala sa vezi cum e, poate toutusi e vreo diferenta. Asta daca nu te deranjeaza aspectul, ca nu mai arata la fel rotoarele fata/spate. Eu as uza complet discul din fata si as pune SM-RT86 de 200 cu alt adaptor. Daca mai au material pe ele nu cred ca are sens. Baga si tu niste coborari cat mai tine sezonul :)

ultima modificare: 14 august 2020 la 11:05

+1
Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 4

#410251 14 august 2020 la 16:01

Am placutele cu radiator chiar de la inceput! OK, got the message, money saved! Mersi!

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 991
Subiecte: 2

#410289 16 august 2020 la 08:53

Aerisire cand ai facut ultima data la frane?

Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 33
Subiecte: 4

#410307 17 august 2020 la 10:33

In nov. 2019 si de atunci am mai mers de 2 ori - o tura pe panga Buc si tura prin Bucegi.
Franele tin, mai am cam jumatate din placute fata/spate. Voiam sa stiu daca merita sa schimb discurile cu cele Icetech. SI de aici plecasem cu gandul si la schimbarea franelor cu totul, dar am inteles ideea, sunt ok pentru cum si pe unde ma dau... Ps. Am masurat si discurile am mai mult de 1,1 mm grosime, vad diseara exact cat mai au cu un subler electronic.

ultima modificare: 17 august 2020 la 10:38

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2412
Subiecte: 3

#410308 17 august 2020 la 10:45

Daca au 1.1 poti sa le schimbi linistit. Noi au 1.8 mm, se schimba de la <= 1.5 mm.

https://www.parktool.com/blog/repair-help/disc-brake-rotor-removal-installation

ultima modificare: 18 august 2020 la 07:11

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro