Forum
Esti aici:
Subiect: Frane, daca nu ai suport de prindere
#114396
Postat de Szaniszlo Lajos
Subiect deschis de la 15 iulie 2018 la 15:44
Raporteaza
https://www.facebook.com/groups/anunturi.biciclete/permalink/1771901862917287/?sale_post_id=1771901862917287
Postat de Szaniszlo Lajos la 15 iulie 2018 la 15:44
0
0
Buna ziua, am aceiași problema. Și mai am o bicicletă pe care nu o folosesc și aș vrea să sa iau suporți de frana dela ea cum pot face asta?
Postat de George Radu la 17 ianuarie 2021 la 12:28
0
0
https://www.joom.com/ro/products/5b51720b8b2c3701a98e8e92
Postat de Teodor Jagate la 18 ianuarie 2021 la 09:08
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
Salutare! Lucrez la un "bike project", sa zic asa, iar un punct din agenda e sa ii pun frane pe disc. Cum nu mi se pare sigur un adaptor de genul celui de mai sus, am zis sa imi confectionez eu montura si sa o sudez de cadru (otel). Daca mai vrea cineva sa faca asta las aici un desen cu toate cotele necesare pentru prinderea IS:
https://www.magura.com/media/1997/is_e_09-12-02_11.pdf
@George, daca te referi la adaptoarele ce se prind pe urechile cadrului/furcii, da, se potrivesc, sunt universale
https://www.magura.com/media/1997/is_e_09-12-02_11.pdf
@George, daca te referi la adaptoarele ce se prind pe urechile cadrului/furcii, da, se potrivesc, sunt universale
Postat de Minu Cristian la 18 ianuarie 2021 la 13:49
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
Multumesc pentru sfat Gelu! Este si intaritura in plan, pentru ca tevile sunt subtiri, similare cu cele din poza. Ramane de vazut sub ce forma o sa o fac. O sa incerc ca revin cu poze pe parcurs.
Postat de Minu Cristian la 18 ianuarie 2021 la 23:59
0
0
Minu Cristian
Lucrez la un "bike project", sa zic asa, iar un punct din agenda e sa ii pun frane pe disc.
....am zis sa imi confectionez eu montura si sa o sudez de cadru (otel).
De ce ar face asta cineva... din plictiseala ca logic n-are sens.
Sau hai, pune o poza cu respectiva sa vedem cu ce lucrezi.
Postat de Calin Neagu editat la 19 ianuarie 2021 la 05:52
0
0
Minu Cristian
Lucrez la un "bike project", sa zic asa, iar un punct din agenda e sa ii pun frane pe disc.
....am zis sa imi confectionez eu montura si sa o sudez de cadru (otel).
De ce ar face asta cineva...
Sau hai, pune o poza cu respectiva sa vedem daca merita.
Postat de Calin Neagu la 19 ianuarie 2021 la 05:52
0
0
Un proiect mai amplu :
https://www.youtube.com/watch?v=0dtVCNQ59M0
https://www.youtube.com/watch?v=0dtVCNQ59M0
Postat de Adrian Damian la 19 ianuarie 2021 la 07:25
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
@Calin Neagu nu am poze cu ea. E o bicicleta ieftina, dar atat timp cat imi face placere sa lucrez la ea si nu bag nici bani, pentru ca am acasa o gramada de piese ce stau degeaba, nu vad de ce nu ar merita.
Postat de Minu Cristian la 19 ianuarie 2021 la 20:42
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
Salutare! Am reusit sa duc la bun sfarsit "proiectul". Ieri am dat prima tura cu bicicleta si pot spune ca sunt foarte incantat de cum a iesit. O sa las aici un link cu cateva poze din timpul procesului, cum arata inainte si cum arata acum:
https://drive.google.com/file/d/1lPj7CFQu1elDZz-VK7RT5euistTBygxu/view?usp=sharing
Prinderea pentru frana pe disc am facut-o dintr-o placa de otel de 7mm, pe care am folosit-o si ca sa realizez rigidizarea de care vorbea Gelu, sudand-o atat de seatstay, cat si de chainstay si drop-out. A urmat apoi revopsirea basculei, din cauza sudurii, cu primer, vopsea, lac, tot tacamul. Oricum, clar, a meritat tot efortul, pentru ca acum franele nu mai sunt doar de forma, ca vechile v-brake-uri.
Pe langa franele pe disc, a primit upgrade la transmisie, roti, pipa. ghidon, furca si pot sa ma avant si sa zic si geometrie.
Bicicleta a venit echipata cu o petarda de furca dubla, care mai si flexa in draci, si cum tot aveam pe acasa vechiul meu RST Dirt de 140mm ce statea degeaba, am zis sa il vopsesc si sa il montez. Problema a fost ca eu voiam sa pun furca cu gat de 1 1/8" in head-tube pentru gat de 1". Am rezolvat-o simplu dar cu multe ore cu pila si sublerul in mana, cu niste inele adaptoare imbucsate la cald pe cadru, ce par sa reziste, si cuvete externe, (ramane de vazut cum se comporta in timp). Furca noua a insemnat un HTA mult mai agresiv, pe care am reusit sa il mai corectez putin marind cursa shock-ului, aducandu-l undeva la 64 de grade. Noroc cu cadrul de otel facut sa arate ca unul din aluminiu supradimensionat, ca altfel nu aveam curaj sa fac treaba asta:))) Ca un bonus, furca a ridicat bb-ul suficient de sus cat sa nu mai lovesc cu pedalele in fiecare piatra , dar a ramas suficient de jos cat bicicleta sa fie manevrabila (cam 2 cm bb-drop), plus a marit wheel-base-ul, deci stabilitate mai buna. Ce m-a surprins este cat de echilbrate sunt suspensiile.
In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele. Pentru altii poate nu ar fi meritat efortul, dar stiti vorba aia: "cand iti place ceea ce faci, nu muncesti o zi". Plus ca acum are si tata o bicicleta cu care sa poata merge cu mine in drumetii, deci nu va fi folosita la nimic extrem.
https://drive.google.com/file/d/1lPj7CFQu1elDZz-VK7RT5euistTBygxu/view?usp=sharing
Prinderea pentru frana pe disc am facut-o dintr-o placa de otel de 7mm, pe care am folosit-o si ca sa realizez rigidizarea de care vorbea Gelu, sudand-o atat de seatstay, cat si de chainstay si drop-out. A urmat apoi revopsirea basculei, din cauza sudurii, cu primer, vopsea, lac, tot tacamul. Oricum, clar, a meritat tot efortul, pentru ca acum franele nu mai sunt doar de forma, ca vechile v-brake-uri.
Pe langa franele pe disc, a primit upgrade la transmisie, roti, pipa. ghidon, furca si pot sa ma avant si sa zic si geometrie.
Bicicleta a venit echipata cu o petarda de furca dubla, care mai si flexa in draci, si cum tot aveam pe acasa vechiul meu RST Dirt de 140mm ce statea degeaba, am zis sa il vopsesc si sa il montez. Problema a fost ca eu voiam sa pun furca cu gat de 1 1/8" in head-tube pentru gat de 1". Am rezolvat-o simplu dar cu multe ore cu pila si sublerul in mana, cu niste inele adaptoare imbucsate la cald pe cadru, ce par sa reziste, si cuvete externe, (ramane de vazut cum se comporta in timp). Furca noua a insemnat un HTA mult mai agresiv, pe care am reusit sa il mai corectez putin marind cursa shock-ului, aducandu-l undeva la 64 de grade. Noroc cu cadrul de otel facut sa arate ca unul din aluminiu supradimensionat, ca altfel nu aveam curaj sa fac treaba asta:))) Ca un bonus, furca a ridicat bb-ul suficient de sus cat sa nu mai lovesc cu pedalele in fiecare piatra , dar a ramas suficient de jos cat bicicleta sa fie manevrabila (cam 2 cm bb-drop), plus a marit wheel-base-ul, deci stabilitate mai buna. Ce m-a surprins este cat de echilbrate sunt suspensiile.
In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele. Pentru altii poate nu ar fi meritat efortul, dar stiti vorba aia: "cand iti place ceea ce faci, nu muncesti o zi". Plus ca acum are si tata o bicicleta cu care sa poata merge cu mine in drumetii, deci nu va fi folosita la nimic extrem.
Postat de Minu Cristian editat la 6 februarie 2021 la 00:14
0
0
Minu Cristian
@minu.cristian
Salutare! Am reusit sa duc la bun sfarsit "proiectul". Ieri am dat prima tura cu bicicleta si pot spune ca sunt foarte incantat de cum a iesit. O sa las aici un link cu cateva poze din timpul procesului, cum arata inainte si cum arata acum:
https://drive.google.com/drive/folders/1l75fiOtT2M5aEARINu0E2yIvoQCUADUA?usp=sharing
Prinderea pentru frana pe disc am facut-o dintr-o placa de otel de 7mm, pe care am folosit-o si ca sa realizez rigidizarea de care vorbea Gelu, sudand-o atat de seatstay, cat si de chainstay si drop-out. A urmat apoi revopsirea basculei, din cauza sudurii, cu primer, vopsea, lac, tot tacamul. Oricum, clar, a meritat tot efortul, pentru ca acum franele nu mai sunt doar de forma, ca vechile v-brake-uri.
Pe langa franele pe disc, a primit upgrade la transmisie, roti, pipa. ghidon, furca si pot sa ma avant si sa zic si geometrie.
Bicicleta a venit echipata cu o petarda de furca dubla, care mai si flexa in draci, si cum tot aveam pe acasa vechiul meu RST Dirt de 140mm ce statea degeaba, am zis sa il vopsesc si sa il montez. Problema a fost ca eu voiam sa pun furca cu gat de 1 1/8" in head-tube pentru gat de 1". Am rezolvat-o simplu dar cu multe ore cu pila si sublerul in mana, cu niste inele adaptoare imbucsate la cald pe cadru, ce par sa reziste, si cuvete externe, (ramane de vazut cum se comporta in timp). Furca noua a insemnat un HTA mult mai agresiv, pe care am reusit sa il mai corectez putin marind cursa shock-ului, aducandu-l undeva la 64 de grade. Noroc cu cadrul de otel facut sa arate ca unul din aluminiu supradimensionat, ca altfel nu aveam curaj sa fac treaba asta:))) Ca un bonus, furca a ridicat bb-ul suficient de sus cat sa nu mai lovesc cu pedalele in fiecare piatra , dar a ramas suficient de jos cat bicicleta sa fie manevrabila (cam 2 cm bb-drop), plus a marit wheel-base-ul, deci stabilitate mai buna. Ce m-a surprins este cat de echilbrate sunt suspensiile.
In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele. Pentru altii poate nu ar fi meritat efortul, dar stiti vorba aia: "cand iti place ceea ce faci, nu muncesti o zi". Plus ca acum are si tata o bicicleta cu care sa poata merge cu mine in drumetii, deci nu va fi folosita la nimic extrem.
https://drive.google.com/drive/folders/1l75fiOtT2M5aEARINu0E2yIvoQCUADUA?usp=sharing
Prinderea pentru frana pe disc am facut-o dintr-o placa de otel de 7mm, pe care am folosit-o si ca sa realizez rigidizarea de care vorbea Gelu, sudand-o atat de seatstay, cat si de chainstay si drop-out. A urmat apoi revopsirea basculei, din cauza sudurii, cu primer, vopsea, lac, tot tacamul. Oricum, clar, a meritat tot efortul, pentru ca acum franele nu mai sunt doar de forma, ca vechile v-brake-uri.
Pe langa franele pe disc, a primit upgrade la transmisie, roti, pipa. ghidon, furca si pot sa ma avant si sa zic si geometrie.
Bicicleta a venit echipata cu o petarda de furca dubla, care mai si flexa in draci, si cum tot aveam pe acasa vechiul meu RST Dirt de 140mm ce statea degeaba, am zis sa il vopsesc si sa il montez. Problema a fost ca eu voiam sa pun furca cu gat de 1 1/8" in head-tube pentru gat de 1". Am rezolvat-o simplu dar cu multe ore cu pila si sublerul in mana, cu niste inele adaptoare imbucsate la cald pe cadru, ce par sa reziste, si cuvete externe, (ramane de vazut cum se comporta in timp). Furca noua a insemnat un HTA mult mai agresiv, pe care am reusit sa il mai corectez putin marind cursa shock-ului, aducandu-l undeva la 64 de grade. Noroc cu cadrul de otel facut sa arate ca unul din aluminiu supradimensionat, ca altfel nu aveam curaj sa fac treaba asta:))) Ca un bonus, furca a ridicat bb-ul suficient de sus cat sa nu mai lovesc cu pedalele in fiecare piatra , dar a ramas suficient de jos cat bicicleta sa fie manevrabila (cam 2 cm bb-drop), plus a marit wheel-base-ul, deci stabilitate mai buna. Ce m-a surprins este cat de echilbrate sunt suspensiile.
In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele. Pentru altii poate nu ar fi meritat efortul, dar stiti vorba aia: "cand iti place ceea ce faci, nu muncesti o zi". Plus ca acum are si tata o bicicleta cu care sa poata merge cu mine in drumetii, deci nu va fi folosita la nimic extrem.
Postat de Minu Cristian la 6 februarie 2021 la 00:14
0
0
@Minu Cristian
Tu ai postat aici în deplină conștiență că ceea ce ai făcut tu nu poate face decât 0,0001% dintre cei care dețin o bicicletă în Romania, nu? Eu am postat un adaptor SIMPLU, pe care îl poate cumpăra și folosi oricine, pe orice bicicletă. Tu ai făcut ceva imposibil pentru toți. Deci, care este câștigul celorlați? Niciunul. Da, se poate, dar va face cineva așa ceva? Nu. Se poate pune și furcă de motocicletă pe bicicletă, nu-i bai, ca și proiesc personal, au făcut-o și alții, dacă tot SE POATE. Ai dat o soluție generală și folositoare pentru ceilalți? Nu, e doar un proiect personal, pe care DOAR un cap de inginer în poate face.
”In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele.”
Nu mi-o lua în nume de rău, dar mă îndoiesc că ai ajutat cu ceva pe cei de întreabă de un simplu adaptor.
Încă o dată, soluția simplă și universală, pentru toți, adaptorul pentru cadrul fără prindere de etrier:
https://www.joom.com/ro/products/1509452462979650325-186-1-26193-2850435928
Tu ai postat aici în deplină conștiență că ceea ce ai făcut tu nu poate face decât 0,0001% dintre cei care dețin o bicicletă în Romania, nu? Eu am postat un adaptor SIMPLU, pe care îl poate cumpăra și folosi oricine, pe orice bicicletă. Tu ai făcut ceva imposibil pentru toți. Deci, care este câștigul celorlați? Niciunul. Da, se poate, dar va face cineva așa ceva? Nu. Se poate pune și furcă de motocicletă pe bicicletă, nu-i bai, ca și proiesc personal, au făcut-o și alții, dacă tot SE POATE. Ai dat o soluție generală și folositoare pentru ceilalți? Nu, e doar un proiect personal, pe care DOAR un cap de inginer în poate face.
”In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele.”
Nu mi-o lua în nume de rău, dar mă îndoiesc că ai ajutat cu ceva pe cei de întreabă de un simplu adaptor.
Încă o dată, soluția simplă și universală, pentru toți, adaptorul pentru cadrul fără prindere de etrier:
https://www.joom.com/ro/products/1509452462979650325-186-1-26193-2850435928
Postat de Teodor Jagate la 6 februarie 2021 la 07:52
0
0
Discutate recent pe forum