Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Frane, daca nu ai suport de prindere


Szaniszlo Lajos

Trimite mesaj
Posturi: 1
Subiecte: 1

#393818 15 iulie 2018 la 17:44

https://www.facebook.com/groups/anunturi.biciclete/permalink/1771901862917287/?sale_post_id=1771901862917287

George Radu

Trimite mesaj
Posturi: 1

#413131 17 ianuarie la 14:28

Buna ziua, am aceiași problema. Și mai am o bicicletă pe care nu o folosesc și aș vrea să sa iau suporți de frana dela ea cum pot face asta?

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 944
Subiecte: 9

#413133 18 ianuarie la 11:08

https://www.joom.com/ro/products/5b51720b8b2c3701a98e8e92

Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 763
Subiecte: 12

#413137 18 ianuarie la 15:49

Salutare! Lucrez la un "bike project", sa zic asa, iar un punct din agenda e sa ii pun frane pe disc. Cum nu mi se pare sigur un adaptor de genul celui de mai sus, am zis sa imi confectionez eu montura si sa o sudez de cadru (otel). Daca mai vrea cineva sa faca asta las aici un desen cu toate cotele necesare pentru prinderea IS:

https://www.magura.com/media/1997/is_e_09-12-02_11.pdf

@George, daca te referi la adaptoarele ce se prind pe urechile cadrului/furcii, da, se potrivesc, sunt universale

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2555
Subiecte: 3

#413138 18 ianuarie la 16:50

@Cristian vezi doar ca la seatstay/chainstay va trebui cel mai probabil sa ii pui intaritura pentru ca la bicicletele cu frana pe janta nu sunt dimensionate sa nu se deformeze la asemenea forte.



ultima modificare: 18 ianuarie la 16:55

+2
Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 763
Subiecte: 12

#413152 19 ianuarie la 01:59

Multumesc pentru sfat Gelu! Este si intaritura in plan, pentru ca tevile sunt subtiri, similare cu cele din poza. Ramane de vazut sub ce forma o sa o fac. O sa incerc ca revin cu poze pe parcurs.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3660
Subiecte: 13

#413154 19 ianuarie la 07:45

Minu Cristian: Lucrez la un "bike project", sa zic asa, iar un punct din agenda e sa ii pun frane pe disc.
....am zis sa imi confectionez eu montura si sa o sudez de cadru (otel).

De ce ar face asta cineva...
Sau hai, pune o poza cu respectiva sa vedem daca merita.

ultima modificare: 19 ianuarie la 07:52

+1
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 862
Subiecte: 11

#413157 19 ianuarie la 09:25

Un proiect mai amplu :
https://www.youtube.com/watch?v=0dtVCNQ59M0

+3
Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 763
Subiecte: 12

#413179 19 ianuarie la 22:42

@Calin Neagu nu am poze cu ea. E o bicicleta ieftina, dar atat timp cat imi face placere sa lucrez la ea si nu bag nici bani, pentru ca am acasa o gramada de piese ce stau degeaba, nu vad de ce nu ar merita.

+5
Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 763
Subiecte: 12

#413708 6 februarie la 02:12

Salutare! Am reusit sa duc la bun sfarsit "proiectul". Ieri am dat prima tura cu bicicleta si pot spune ca sunt foarte incantat de cum a iesit. O sa las aici un link cu cateva poze din timpul procesului, cum arata inainte si cum arata acum:

https://drive.google.com/drive/folders/1l75fiOtT2M5aEARINu0E2yIvoQCUADUA?usp=sharing

Prinderea pentru frana pe disc am facut-o dintr-o placa de otel de 7mm, pe care am folosit-o si ca sa realizez rigidizarea de care vorbea Gelu, sudand-o atat de seatstay, cat si de chainstay si drop-out. A urmat apoi revopsirea basculei, din cauza sudurii, cu primer, vopsea, lac, tot tacamul. Oricum, clar, a meritat tot efortul, pentru ca acum franele nu mai sunt doar de forma, ca vechile v-brake-uri.

Pe langa franele pe disc, a primit upgrade la transmisie, roti, pipa. ghidon, furca si pot sa ma avant si sa zic si geometrie.
Bicicleta a venit echipata cu o petarda de furca dubla, care mai si flexa in draci, si cum tot aveam pe acasa vechiul meu RST Dirt de 140mm ce statea degeaba, am zis sa il vopsesc si sa il montez. Problema a fost ca eu voiam sa pun furca cu gat de 1 1/8" in head-tube pentru gat de 1". Am rezolvat-o simplu dar cu multe ore cu pila si sublerul in mana, cu niste inele adaptoare imbucsate la cald pe cadru, ce par sa reziste, si cuvete externe, (ramane de vazut cum se comporta in timp). Furca noua a insemnat un HTA mult mai agresiv, pe care am reusit sa il mai corectez putin marind cursa shock-ului, aducandu-l undeva la 64 de grade. Noroc cu cadrul de otel facut sa arate ca unul din aluminiu supradimensionat, ca altfel nu aveam curaj sa fac treaba asta:))) Ca un bonus, furca a ridicat bb-ul suficient de sus cat sa nu mai lovesc cu pedalele in fiecare piatra , dar a ramas suficient de jos cat bicicleta sa fie manevrabila (cam 2 cm bb-drop), plus a marit wheel-base-ul, deci stabilitate mai buna. Ce m-a surprins este cat de echilbrate sunt suspensiile.

In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele. Pentru altii poate nu ar fi meritat efortul, dar stiti vorba aia: "cand iti place ceea ce faci, nu muncesti o zi". Plus ca acum are si tata o bicicleta cu care sa poata merge cu mine in drumetii, deci nu va fi folosita la nimic extrem.

ultima modificare: 6 februarie la 02:14

+5
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 944
Subiecte: 9

#413709 6 februarie la 09:52

@Minu Cristian
Tu ai postat aici în deplină conștiență că ceea ce ai făcut tu nu poate face decât 0,0001% dintre cei care dețin o bicicletă în Romania, nu? Eu am postat un adaptor SIMPLU, pe care îl poate cumpăra și folosi oricine, pe orice bicicletă. Tu ai făcut ceva imposibil pentru toți. Deci, care este câștigul celorlați? Niciunul. Da, se poate, dar va face cineva așa ceva? Nu. Se poate pune și furcă de motocicletă pe bicicletă, nu-i bai, ca și proiesc personal, au făcut-o și alții, dacă tot SE POATE. Ai dat o soluție generală și folositoare pentru ceilalți? Nu, e doar un proiect personal, pe care DOAR un cap de inginer în poate face.

”In mare, nu mi s-a parut foarte dificil tot procesul, doar volum de munca maricel si nevoie de rabdare cu carul, ca sa fiu sigur ca respect toate cotele.”
Nu mi-o lua în nume de rău, dar mă îndoiesc că ai ajutat cu ceva pe cei de întreabă de un simplu adaptor.


Încă o dată, soluția simplă și universală, pentru toți, adaptorul pentru cadrul fără prindere de etrier:

https://www.joom.com/ro/products/1509452462979650325-186-1-26193-2850435928

-1
Adrian Damian

Trimite mesaj
Posturi: 862
Subiecte: 11

#413723 6 februarie la 14:29

@Teodor
Permite-mi sa nu fiu de acord cu atitudinea din postarea anterioara. Nu toata lumea sta la bloc si merge la service pentru a schimba o anvelopa. Daca cineva doreste si are posibilitatea, de ce sa nu incerce? Nu inteleg de ce era nevoie sa-i negi aportul la subiect lui Cristian, care intr-adevar a avut nevoie de master ca sa duca la capat acest proiect.
Da, sunt de acord ca solutia oferita de tine, in ambele postari, este cea mai usoara si practica, insa este ea si cea mai sigura? ..fiind totusi vorba de sistemul de franare pe disc unde sunt implicate forte mai mari.
Mai este si acest adaptor :
https://www.velozone.co.uk/products/a2z-universal-disc-mount?variant=32507704737874 si pe aliexpress il gasesti

Orice om interesat de subiect e liber sa aleaga intre cele doua variante. Personal, decat sa fac o asemenea improvizatie(cu adaptorul) , as ramane la franarea pe janta, iar daca ma bate gandul serios sa imi sudez adaptor pt disc, sigur pot gasi in orice oras cel putin un sudor(om priceput) care sa-mi faca aceasta modificare, evident doar pe un cadru de otel. Deci nu cred ca solutia a doua e disponibila doar pt 0.0001% din ciclisti :)

+4
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 944
Subiecte: 9

#413738 6 februarie la 23:27

”DOAR un cap de inginer în poate face”. Respect inginerul din el, poate nu te-ai prins :) Nu și proiectul.

Ok, mai tai un 0. Așa e bine, 0.001% dintre cicliști? Adică vreo 3 din 50.000.

ultima modificare: 6 februarie la 23:29

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 901
Subiecte: 10

#413739 7 februarie la 08:01

Wow, palaria jos Cristian.in sfarsit apar si bikeri priceputi ! Bravo

+3

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro