Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Cel mai bun set de frane pana in 500 lei


Ciprian Rusu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 7

#372898 22 septembrie 2016 la 12:03

Asa cum spune si titlul , as dori sa stiu care sunt cele mai bune frane hidraulice pentru dh pana in 500 lei. In banii astia vreau sa cumpar un set(fata/spate) de pe dirtbike, pe care sa il folosesc pe o bicicleta de dh. Astept raspunsurile voastre, mersi. :)

Dan Oltean

Trimite mesaj
Posturi: 1642
Subiecte: 28

#372903 22 septembrie 2016 la 12:26

Depinde ce intelegi prin dh. Vad ca la profil ai o bicla de dirt/street
btw
In 500 de lei gasesti in bazar XT-uri

http://www.dirtbike.ro/bazar/cauta/dupa:titlu/categorie: piese-frane/pret-minim:500?c=xt
(dai copy paste la link fara spatiul dintre ":" si "p" )
Am cautat si dupa ZEE, dar nu am vazut doar noi la peste 1000 de lei sau sh la 750 de lei.
Acuma... daca nu esti fan Shimano e cu totul alta poveste. De la Avid posibil sa gasesti ceva code mai vechi in 4 pistonase, dar eu zic ca nu merita. XT-urile alea sunt mai noi, dar in functie de ce dh faci tu vei simti nevoie a inca cate 2 pistonase pe etrier...sau nu

ultima modificare: 22 septembrie 2016 la 12:29

Ciprian Rusu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 7

#372908 22 septembrie 2016 la 13:54

Am inteles ca uleiul mineral de la shimano e mai ok decat dot-ul avidurilor care e mai acid si pusca garniturile.Asa am auzit, o fi adevarat? Nu stiu...

Dan Oltean

Trimite mesaj
Posturi: 1642
Subiecte: 28

#372909 22 septembrie 2016 la 14:07

Eh pusca garniturile. Garniturile sunt de cauciuc si orice cauciuc se uzeaza in timp. Ai noroc ca la Avid-uri gasesti de schimb, dar la Shimano-uri sper sa n-ai noroc de ceva scurgeri ca poti ajunge sa inlocuiesti etrierul/maneta cu totul. Chiar daca sunt rare cazurile cu scurgeri, totusi ele exista. Ca Avid-urile sunt ceva mai pretentioase la intretinere, da, adevarat, dar daca ar fi atat de oribile nu ar mai fi folosite de rideri de runume..gen
Sa n-ai impresia ca DOT-ul e acid clorhidric si ca garniturile din Avid-uri sunt de mamaliga.

+1
Ciprian Rusu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 7

#372910 22 septembrie 2016 la 14:14

Deci ce recomanzi? Xt-uri sau Code-uri ? Eu caut o frana cu intretinere minima si forta de franare suficient de buna cat sa nu am emotii pe coborari.

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372912 22 septembrie 2016 la 14:22

am niste Avid Elixir 7 TRAIL de 2 ani, m-am dat cu ele si pe drept si la vale cam 5000-6000 km si dupa 2 aerisiri (1 pe an) nu au nici pe dreaq). am 100kg si mai prind si 55+ prin padure la vale si 60+ pe asfalt la vale si ma opresc fara probleme in distanta scurta.

am avut si Elixir 3 si au mers f ok 1 an, apoi le-am pus pe alta bicla si au mai mers ok inca 2 ani pana am vandut bicla.

DOT_ul nu e acid sa zici ca a picat si adio, ai ramas fara piele sau fara vopsea pe ici pe colea. daca il lasi cateva ore/zile (nu stiu cat), poate corodeaza ceva pe ici pe colo... dar daca il stergi in timp util (cateva minute) nu se intampla nimic. partea misto la dot e ca poti sa-l cureti cu apa chioara. cand mi-am aerisit franele a mai cazut DOT si pe maini, si pe manete, si pe etrier, si pe parchet... nu a ramas nici o urma nicaieri, asa ca nu mai speriati oamenii degeaba...


acum, revenind la subiect: daca nu ai ca mine in jur de 100kg, ai putea sa mergi linistit si pe niste frane cu 2 pistoane. cu disc de 203/180 nu o sa ai nici o problema sa te opresti.

te-as sfatui totusi sa iei niste frane noi... eu mi-am luat elixir 7 trail cu 300 lei bucata (de pe RCZ).

vezi poate gasesti ceva pe aici. daca nu, poti sa mai ai rabdare. sezonu s-a cam sfarsit si apar reduceri - si la franele noi, si la cele din bazar.
http://www.bike-discount.de/en/shop/disc-brake-sets-272?l=24&o=preis

Ionut Radu

Trimite mesaj
Posturi: 172
Subiecte: 9

#372913 22 septembrie 2016 la 14:30

XT-uri sau SLX e totuna (etrierul e identic).

Mai buna oferta decat asta nu stiu de gasesti:
https://www.bike-components.de/de/Shimano/SLX-v-h-Set-Scheibenbremse-BR-M675-mit-G01S-Resinbelag-Auslaufmodell-p45502/

Eventual pentru DH cu 10EUR in plus versiunea cu placute metalice ventilate:
https://www.bike-components.de/de/Shimano/SLX-v-h-Set-Scheibenbremse-BR-M675-mit-F03C-Metallbelag-Auslaufmodell-p45503/

Nu am testat SLX-ul la DH, dar pe coborari mai vioaie (gen traseul de maraton de la Gilau/Cluj) am avut rezultate optime: chiar daca mirosea a ars, nu a aparut fading. Mentionez ca le folosesc cu placute cu rasina fara radiator si cu discuri decupate, aiNeon de la Ashima.

Uleiul mineral are avantajele lui. Lichidul Dot ataca garniturile daca nu e schimbat la timp, ceea ce trebuie facut anual.

Daca SLX nu te coafeaza Zee ar fi urmatoarea optiune.

Eventual un mix: Zee pe fata SLX pe spate (ajungi la 165EUR)
https://www.bike-components.de/de/Shimano/ZEE-Scheibenbremse-BR-M640-p35566/ + https://www.bike-components.de/de/Shimano/SLX-Scheibenbremse-BR-M675-mit-G01S-Resinbelag-Auslaufmodell-p35559/

Peste bugetul tau, dar noi noute. La second mai investesti in placute.

ultima modificare: 22 septembrie 2016 la 14:31

+1
Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372914 22 septembrie 2016 la 16:20

Ionut Radu: Uleiul mineral are avantajele lui. Lichidul Dot ataca garniturile daca nu e schimbat la timp, ceea ce trebuie facut anual.
si nu ti se pare normal ca odata pe an sa faci revizie la bicla? inclusiv frane?
ar trebui sa invatati sa mai aveti grija de bicla... cel putin odata pe an trebuie facuta revizie la furca, amortizor (daca e), monobloc, butuci, cuvete, cabluri/camasi, frane(daca sunt), chiar si la pedale.

Mladen Brașovan

Trimite mesaj
Posturi: 1115
Subiecte: 9

#372915 22 septembrie 2016 la 16:28

Ionut Radu:
Uleiul mineral are avantajele lui. Lichidul Dot ataca garniturile daca nu e schimbat la timp, ceea ce trebuie facut anual.


Atacă direct sau prin învăluire?! ;))

Ionut Radu

Trimite mesaj
Posturi: 172
Subiecte: 9

#372916 22 septembrie 2016 la 16:29

La Shimano ajunge sa faci bleedul o data la doi ani. Nu vad ce nevoie ai sa te apuci sa surubaresti la ceva ce functioneaza perfect.

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372917 22 septembrie 2016 la 16:35

de ce? ca asa e normal. si butucii, monoblocu si alte chestii pot tine si 2 ani, dar le prelungesti viata daca le faci service odata pe an (sau chiar mai des daca esti genu care umbla prin noroaie des).

Mladen Brașovan

Trimite mesaj
Posturi: 1115
Subiecte: 9

#372918 22 septembrie 2016 la 16:36

Dacă tu spui aşa o fi...
... dar de curiozitate înşiră te rog frânele pe care le-ai avut până acuma ;)

Ionut Radu

Trimite mesaj
Posturi: 172
Subiecte: 9

#372919 22 septembrie 2016 la 16:39

cu ce ar aduce asta un plus topicului? sau celalalt comentariu al tau?

Mladen Brașovan

Trimite mesaj
Posturi: 1115
Subiecte: 9

#372920 22 septembrie 2016 la 16:41

Nimic special, doar vedem dacă chiar ai habar de frâne. :)

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372921 22 septembrie 2016 la 16:58

Mladen Numele contine caractere neacceptate: Dacă tu spui aşa o fi...... dar de curiozitate înşiră te rog frânele pe care le-ai avut până acuma ;)
acera vbrake
promax disc (praf)
hayes mx-4
elixir 3
elixir 7

ce treaba are a avea habar de frane cu a avea habar ca bicicleta trebuie intretinuta si servisata anual?

in caz ca nu ai observat, nu am recomandat vre-un model anume, chiar nici o marca. dar m-am saturat de atatea tampenii spuse despre avid de oameni care se pare ca nu au habar ca bicicleta trebuie ingrijita, chiar si franele.

ultima modificare: 22 septembrie 2016 la 16:59

+3
Alex Nox

Trimite mesaj
Posturi: 163
Subiecte: 3

#372923 22 septembrie 2016 la 17:22

Ia SLX sau XT , ori cum ceva imi spune ca le vei folosesti cu discuri de 203mm . Tot ce este peste este deja overkill .

+1
Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372925 22 septembrie 2016 la 17:31

Alex - crede-ma ca nu e. cand prinzi ceva viteza, si ai ceva gabarit (ca mine) prind ale dreaq de bine alea 4 pistoane.
am destui prieteni cu bitze calumea cu slx si xt si alte cele, si cand ma urc pe ele, ma cam rog sa ma opreasca. pe cand pe proprietarii lor ii opresc fara probleme ca au 60kg. ce-i drep am dat peste una cu niste XT-uri noi, care se apropiau cat de cat de ce trebuie, dar sub XT nu-i combinatie...

gandeste-te ca eu am 100kg, 115kg cu tot cu bicla. ei au 60kg, 75kg cu tot cu bicla. sunt 40kg in plus, adica 50% in plus forta necesara.

ultima modificare: 22 septembrie 2016 la 17:33

Mladen Brașovan

Trimite mesaj
Posturi: 1115
Subiecte: 9

#372929 22 septembrie 2016 la 17:58

@Bogdan Nicolae, nu pentru tine era întrebarea, ci pentru Ionut Radu. Când am postat, postul tău nu apărea. :)

@Cipian Rusu, 500 lei doar frânele sau inclusiv discurile, adaptoarele, transportul?...

ultima modificare: 22 septembrie 2016 la 17:59

Alex Nox

Trimite mesaj
Posturi: 163
Subiecte: 3

#372931 22 septembrie 2016 la 18:37

Bogdan - intaplarea face sa am aceleasi kg ca si tine (102 mai exact) pe bike-ul de xc am SLX cu disc 180/160 iar pe cea de AM am tot SLX cu disc 203/180 si inca nu m-am panicat ca ma lasa franele. Pe bike-ul de DH am avut saint br 810 si crede-ma a fost overkill .

Cristi Trifan

Trimite mesaj
Posturi: 351
Subiecte: 8

#372933 22 septembrie 2016 la 19:50

Alex Nox: Bogdan - intaplarea face sa am aceleasi kg ca si tine (102 mai exact) pe bike-ul de xc am SLX cu disc 180/160 iar pe cea de AM am tot SLX cu disc 203/180 si inca nu m-am panicat ca ma lasa franele. Pe bike-ul de DH am avut saint br 810 si crede-ma a fost overkill .
Nici eu cu Deore pe trail cu 203/180. Tot la 100kg :)

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 2

#372937 22 septembrie 2016 la 20:48

Bogdan Nicolae: Alex - crede-ma ca nu e. cand prinzi ceva viteza, si ai ceva gabarit (ca mine) prind ale dreaq de bine alea 4 pistoane.
am destui prieteni cu bitze calumea cu slx si xt si alte cele, si cand ma urc pe ele, ma cam rog sa ma opreasca. pe cand pe proprietarii lor ii opresc fara probleme ca au 60kg. ce-i drep am dat peste una cu niste XT-uri noi, care se apropiau cat de cat de ce trebuie, dar sub XT nu-i combinatie...

gandeste-te ca eu am 100kg, 115kg cu tot cu bicla. ei au 60kg, 75kg cu tot cu bicla. sunt 40kg in plus, adica 50% in plus forta necesara.


Bogdan, am avut XT cu disc de 180mm si bitza de AM(deci relativ lunga) .. stii tu cadrul, si fata te ridica in cap chiar daca ai 100kg. Eu imi amintesc ca ai mai spus povesteq cu prietenii tai cu frane XT care pe tine nu te tin ...mno eu iti spun si acum ca nu te cred sau ei inca nu au ajuns la service sa isi faca aerisire!
SLX si Deore au practic aceeasi putere cu XT doar ca mai putine dotari, reglaje si poate la utilizare extrema apare mai repede fading din lipsa pistonaselor ceramice ...

Catre initiator .... cumpara Shimano in materie de frane! Vezi ca a aparut si seria SLX M7000.

ultima modificare: 22 septembrie 2016 la 20:53

Adelin Preda

Trimite mesaj
Posturi: 77
Subiecte: 8

#372960 23 septembrie 2016 la 09:19

Poti sa incerci cu incredere si noile modele de la Sram DB5 sau DB5 trail, eu le folosesc deja de 4 luni, ma dau numai la vale, si pot spune ca se comporta mai bine decat SLX-ul, nu are fade, putere de franare mai mare, poate modulatia putin mai proasta ca la slx. Am vazut pe dirt ca se vand aproape noi sau noi intre 400 si 600 lei
Cat despre aerisirea franelor sau schimbarea uleiului, pot spune ca este foarte important cat de mult te dai si cat de dificile sunt traseele pe care te dai. Anul trecut pe SLX am facut 2 aerisiri in 5 luni, in schimbi la DB5 nu am facut inca nici o aerisire si am abuzat mult mai mult de DB5 decat de SLX

ultima modificare: 23 septembrie 2016 la 09:22

Ciprian Rusu

Trimite mesaj
Posturi: 23
Subiecte: 7

#372961 23 septembrie 2016 la 09:46

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Am decis sa mai astept , poate prind ceva reduceri, sezonul fiind pe terminate. Si daca tot am timp , mi-am zis sa cumpar franele separat, si sa iau ceva mai bun. Asa ca m-am oprit la Zee-uri 640. Ce credeti? E overkill cu disc de 200 pe fata? Sau 180 e suficient?

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372962 23 septembrie 2016 la 10:06

Ionut Tanase: eu iti spun si acum ca nu te cred sau ei inca nu au ajuns la service sa isi faca aerisire!
:))) parca Shimano nu trebuia aerisit decat odata la 2 ani.

stai linistit ca pot sa fac si eu diferenta intr-o frana aerisita si una ne-aerisita. SLX-urile erau chiar noi noutze pe bicla unuia, ce-i dretp cu discuri mai mici 180/160. ieri m-am dat putin pe o bicla cu saint noi noutze care erau reglate atat de prost incat nu imi venea sa cred ca sunt saint-uri.

poate cine stie... avem opinii diferite la ce inseamna ca o frana sa tina. ca asa toate te opresc, dar conteaza si ce distanta mai parcurgi pana te opresti. personal prefer ca distanta aia sa fie cat mai mica. si aici poti sa zici ce vrei, dar sunt sigur ca distanta e mai mica in cazul unor frane mai puternice - gen 4 pistoane.

Alex Nox: Pe bike-ul de DH am avut saint br 810 si crede-ma a fost overkill .
si te dai cumva pe unde cunosti traseul foarte bine? daca da, acolo franele nu mai sunt asa relevante. pe traseele pe care le cunosc, abia ca mai pun frana.

ultima modificare: 23 septembrie 2016 la 10:40

razvan balan

Trimite mesaj
Posturi: 106
Subiecte: 4

#372964 23 septembrie 2016 la 10:22

Poti sa te uiti la Formula RX - au un pret mult prea mic (aici in bazar) fata de ce ofera. Eu am avut XT, acum am XT cu etrieri Zee, discuri 203 si placute metalice cu radiator.
Cu riscul de a-mi sari lumea in cap, pot sa-ti spun ca RX-urile franeaza cam la fel de bine, uneori chiar mai bine (comparatia am facut-o pe aceleasi trasee, doar biciclete diferite ca piese, dar din aceeasi categorie).
Placute pt Formula gaseti mai ieftin decat la Shimano, singura problema e aerisirea mai greoaie si lichidul coroziv.

ultima modificare: 23 septembrie 2016 la 10:23

Adelin Preda

Trimite mesaj
Posturi: 77
Subiecte: 8

#372983 23 septembrie 2016 la 19:01

Daca ai bike de DH si te si dai mergi pe Zee-uri cu incredere, discuri de 200 fata, spate.

Marius Iftime

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 4

#372985 23 septembrie 2016 la 20:08

Eu detin un set de Saint M820, si chiar ma speriasem si eu prima data ca nu prindea cea de pe spate pentru ca avea placute noi. Iar acum e prea de tot, am cauciucul de pe spate de o luna cumparat de nou si mai am jumate din el tocmai datorita franei care este prea puternica. Am inceput sa franez mai cu simt dar tot mai blochez cateodata roata fara intentie...

Iti recomand ceva gen Zee, sau mai bine, cumpara o frana cu 4 pistoane pentru spate si una cu 2 fata, eu pe cea de fata nu prea am curaj sa o folosesc...

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372988 23 septembrie 2016 la 20:28

Marius Iftime: Iti recomand ceva gen Zee, sau mai bine, cumpara o frana cu 4 pistoane pentru spate si una cu 2 fata, eu pe cea de fata nu prea am curaj sa o folosesc...
fix invers trebuie sa fie.

si mi-am mai dat seama de o chestie. in mod sigur, la un momentdat o sa abuzezi de frane, si o sa le incingi. si atunci iti prinde bine o frana overkill in mod normal. vei avea suficienta putere de franare si cu ea incinsa.

ultima modificare: 23 septembrie 2016 la 20:29

+1
Marius Iftime

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 4

#372989 23 septembrie 2016 la 21:02

Nu cred că o să încing frânele acestea(fading) încât să nu mai prindă niciodată, are plăcute cu radiator si din câte am observat oricât de încinsă ar fi tot prinde superb.

P.S. franele Saint cu radiator de aluminiu sunt făcute ca să poți abuza de ele

ultima modificare: 23 septembrie 2016 la 21:07

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#372995 23 septembrie 2016 la 23:47

pai asta e si ideea... niste frane mai micutze se pot incinge sa nu mai tina. unele calumea slabe sanse.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro