Forum

Subiect: Ulei mineral

#7537

Ion Stan
Postat de Ion Stan
Subiect deschis de la 6 iunie 2016 la 20:48
Raporteaza
Salut,
Cine imi poate spune daca pot sa folosesc ulei sintetic auto (gen 10w 40, 5W 40) pt frane hidraulice la MTB (avid3)? Din cate am citit, uleiul mineral este predecesorul uleiului sintetic!
Mersi
Postat de Ion Stan la 6 iunie 2016 la 20:48
0
0
Frânele Avid folosesc ULEI DOT. Nu mineral. Indiferent cum ar fi, uleiul de motor nu e recomandat pt frâne. Uleiul mineral pt frâne este acelaşi cu cel pentru cutiile de viteze şi servodirecţiile autoturismelor. Adică sunt mai puţin vâscoase decât uleiurile de motor.
Postat de Vladone Nasta la 6 iunie 2016 la 21:56
0
0
La franele unde e recomandat DOT, e musai sa folosesti DOT, pentru ca frana sa fie functionala 100%. Daca folosesti DOT la cele unde este recomandat ulei mineral, risti sa distrugi garniturile si dai in alte belele.
Uleiurile de transmisie pot fi si minerale, dar si full sintetice, chiar mai putin vascoase decat multe uleiuri de motor, de aceea nu este deloc recomandat sa le folosesti la franele unde este recomandat uleiul mineral. Desi cred ca s-or gasi echivalente la uleiurile minerale pentru frane, cel mai bine e sa folosesti ce recomanda producatorul echipamentului.
Postat de Daniel Gradinariu la 7 iunie 2016 la 18:35
0
0
Ţin să te contrazic. TOATE uleiurile pt transmisie (cutie viteze, servodirecţie) sunt mai puţin vâscoase decât orice ulei de motor.
Royal Blood-ul de la Magura este uleiul pt transmisie folosit de Citroen. Uleiul mineral Shimano foloseşte ulei de servo Motorex, la care au adăugat ei "un ceva" pt ai mări punctul de fierbere.
Frânele mele Magura merg pe ulei mineral Tektro, puţin mai vâscos, punctul de fierbere mai ridicat decât îl are RoyalBlood-ul. La fel de bine ar fi mers şi cu ulei Shimano, la fel de bine şi cu apă de la robinet.
În cazul frânelor la care producătorul recomandă ulei DOT (lichid de frână DOT) nu mă pot pronunţa. Nu e recomandat să se folosească ulei mineral, cu atât mai puţin apă.
Postat de Vladone Nasta la 7 iunie 2016 la 19:56
0
0
Oare LHM+ e respectivul ulei folosit de citroen? Am dat peste ceva discutii pe forumuri straine si ziceau ceva veterani ca au utilizat LHM+ si pentosin chf 7.1 folosit la bmw in servo in special, pentru frane la bicicleta si cica s-ar comporta foarte bine, pentosin-ul chiar ar excela. Acum nu stiu ce sa zic despre punctul de fierbere...
Postat de Paul PPR la 15 februarie 2017 la 19:43
0
0
La dot e ok merge sa fie folosit de la auto, aici exista un standard.

Dar la franele shimano cel mai bine este sa se foloseasca ulei original shimano.

E diferenta, eu inital am aerisit cu http://www.mosionroata.ro/ulei-mineral-tektro-50ml.html
niste xt-uri si se simtea ca e gros uleiul, cand ieseam pe frig manetele se miscau ca sa zic asa mai incet, cum am bagat ulei shimano si-au revenit merg lin chiar si pe frig.
Postat de Marin Popescu la 16 februarie 2017 la 08:55
0
0
Paul PPR
Oare LHM+ e respectivul ulei folosit de citroen?


Da. Exact el. Nu am căutat, nu ştiu dacă există în Ro. Poate în service la Citroen.

De Pentosin nu am auzit. Se găseşte în Ro ?

Contrat celor afirmate de mine mai sus, Magura nu funcţionează bine cu uleiul de la Tektro. Testat, renunţat la el.

Uleiurile auto pt servo sunt de 3 tipuri, diferenţiate şi uşor de identificat după culoare: incolor (cel mai prost posibil), roşu şi albastru. Bănuiesc că cel roşu ar merge la Shimano sau Tektro, cel albastru (LHM în speţă) ar merge la Magura.
Postat de Vladone Nasta la 16 februarie 2017 la 19:25
0
0
Pentosin nu e de gasit in RO, doar ebay alliexpress si alte site-uri straine. lhm+ in schimb il au majoritatea brandurilor de ulei, cel folosit de citroen este produs de Total. Nu se pune problema ca ma zgarcesc sa cumpar ulei mineral shimano pentru aerisire, pentru ca doar atat am nevoie deocamdata (am cumparat o noua bicicleta cu frane pe ulei mineral fata de ce am avut pana acum pe lichid DOT). Si cine stie cand va mai fi necesara aerisirea, dar pur si simplu ma rodea curiozitatea ce compatibilitati ar mai fi, ce se poate folosi la necaz sau daca nu e de gasit ulei shimano; sau daca pur si simplu isi merita pretul ridicat sau e doar marketing.
Postat de Paul PPR editat la 16 februarie 2017 la 21:44
0
0
1L ulei Shimano e 85-100 lei.
Împărțiți cu cineva un bidon.

Se poate folosi și lhm+ dar ceva măi subțire cred că dacă de baga ceva mai vâscos de simte la maneta.
Pățit sunt eu.
Postat de Marin Popescu la 17 februarie 2017 la 14:56
0
0
Întrebarea esenţială este: CINE RISCĂ SĂ BAGE ÎN FRÂNE ALTCEVA DECÂT LICHIDUL RECOMANDAT ? Că mai facem încercări cu alte lichide, dar tot pentru frâne, e o treabă, dar parcă nu îţi vine să bagi diverse necunoscute în frâne de 5-7-900 de lei... Corect ?!
Postat de Vladone Nasta la 17 februarie 2017 la 19:12
0
0
Merge si apa cu sapun :)
Parerea mea sa nu bagati altceva decat a recomandat producatorul,mai ales la frane.Fecare ulei are alte proprietati potrivite fiecare la pentru ce a foat creat.
Postat de Cristian Marian la 18 februarie 2017 la 06:59
0
0
De acord, sa nu se foloseasca cine stie ce lichide, dar totusi cand e vorba de ulei hidraulic cu aceleasi specificatii sau foarte asemanatoare, nu e ca si cum ai baga apa sau cola in frane. Chiar voi lua legatura cu o veche cunostinta, sa vad daca ma ajuta cu un test asupra uleiului mineral shimano vs un ulei hidraulic de foarte buna calitate si subtire. Sunt foarte curios cat e marketing in treaba asta.
Postat de Paul PPR editat la 22 februarie 2017 la 11:33
0
0