Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Ulei mineral Shimano pe disc


Zalan Zalan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 4

#366701 30 mai 2016 la 15:14

Am vazut multe topicuri deja deschise din anii 2008-2011 dar nu am gasit nicaieri o metoda care sa functioneza la mine.
Frane hidraulice, la aerisire a scurs un pic de ulei mineral shimano pe disc, care nu vrea sa plece nici cum.
Am incercat metodele care mi s-au parut mai decente, pentru protejarea discului.
Am sters cu spirt-nimic
Am sters cu acetona-nimic
Am sters cu Cola + spalat placute cu Cola-nimic


Franele scartaie extrem de tare si nu prind prea bine deaceea nu am incercat inca metoda cu coborarea dealului. Alte metode, care functioneaza?

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#366703 30 mai 2016 la 15:46

Cu Pur ai incercat? Orice degresant ar trebui sa fie ok. Din pacate sigur ai contaminat si placutele asa ca trebuie sa le cureti si pe alea. La cuptor parca era varianta folosita pentru placute.

+1
Constantin Botea

Trimite mesaj
Posturi: 173
Subiecte: 2

#366704 30 mai 2016 la 15:58

Eu curat discul cu o carpa curata si cu diluant. Iar palcutele, le inmoi in diluant si dupa le ard putin pe aragaz ( cam 10 sec. placuta ). Dupa le montez inapoi si dau tura de vreun km cu franele apasate pana isi dau drumul.. Daca nici asa nu merge, cred ca ar fi bine sa iti iei alte placute..

+1
Zalan Zalan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 4

#367114 4 iunie 2016 la 12:44

Am curatat tot cu diluant, am frecat si placutele pana nu au lasat nici o urma pe o carpa alba insa cand franez tot suna, scartaie :(

Ce sa mai fac?

Alpar Andras Abraham

Trimite mesaj
Posturi: 149
Subiecte: 3

#367116 4 iunie 2016 la 13:21

Placutele sunt contaminate si trebuie schimbate sigur.
Inainte sa montezi placutele noi ,trebuie sa demontezi discul si trebuie curatat foarte bine (eu recomand benzina in primul pas) dupa ce trebuie spalat foarte bine cu apa calda curata si detergent.
Dupa aceea se poate monta si placutele noi.
Esti sigur ca nu curge frana de la pistoane?

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#367118 4 iunie 2016 la 14:04

Ai şlefuit puţin plăcuţele ?
- un şmirgel mediu
- spălate apoi cu lichid de vase
- şterse cu acetonă
- lichid de vase şi pe disc, limpezit, apoi acetonă şi pe el.

Spui că frâna nu blochează discul. Aşa a fost mereu, sau a apărut după ce ţi-a curs lichid pe el ?

+1
Zalan Zalan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 4

#367119 4 iunie 2016 la 14:07

Incetineste bicicleta si scartaie dar roata nu o blocheaza.

Si placutele nu pot fi curatate? :)

ultima modificare: 4 iunie 2016 la 14:08

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1769
Subiecte: 2

#367121 4 iunie 2016 la 14:18

Ba da. Cum ţi-am spus eu. Şmirghel.

Dar problema ta nu e de la plăcuţe sau ulei, ci de la faptul că fie ai aer în instalaţie, fie nu ai suficient lichid, atât cât trebuie pt ca instalaţia să fie plină. De aceea frâna nu reuşeşte să blocheze roata. Lichidul din interior nu crează suficientă presiune/putere de frânare pt blocare. Plăcuţele nu reuşeşsc să puna presiune pe disc, doar îl freacă, de aici scârţâitul. Ca idee, ce frâne sunt ? Ce plăcuţe ? Poate vorbesc eu prostii...

+3
Alpar Andras Abraham

Trimite mesaj
Posturi: 149
Subiecte: 3

#367122 4 iunie 2016 la 14:23

Daca vorbim despre RESIN nu se poate curata .

+1
Zalan Zalan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 4

#367126 4 iunie 2016 la 14:55

E exclus sa fie de la aer sau lichid insufiecient. Chiar eu am aerisit pana a curs uleiul afara la manete.

B01S placutele resin. deci resin nu se poate curata? Le-am pus in diluant acum juma de ora, le arunc direct la gunoi?

Dan Oltean

Trimite mesaj
Posturi: 1642
Subiecte: 28

#367127 4 iunie 2016 la 15:14

Ia un spray degresant pentru frane auto. Costa 10-15 lei. Dai cu spray pe disc si il cureti inaite sa se evapore cu o carpa. Treabaa asta o favi de 2 ori dupa care mai dai o data cu spray pe disc si de data asta il lasi sa se evapore singur.
Placutele le dai jos si dai cu spary pe ele. Dupa asta iei o bucata de smirghel fin si il asezi pe o suprafata cat mai drapta. Puk placuta pe smirghel si freci pana cand un mic strat din materialul de franare se duce jos, sau altfel spus, pana cand suprafata de franare a placutei isi schimba cjloare in intregime. Dupa asta mai dai o data cu spray dinala pe placuta. Cureti interiorul etrierului cu o carpa usor imbibata in spray dinala si dupa poti monta tot la loc. Dupa asta ai nevoie de o perioada de rodaj( cateva franari serioase). Dupa rodaj, daca e aerisita si reglata corect frana ar trebui sa functioneze la cel putin 80% din capacitatea initiala.
Daca placutele sunt contaminate in profunzime si nu reusesti sa le cureti cu spray si smirghel, mai bine le schimbi, dar nu le montezi pe cele noi pana nh cureti discul si etrierul cum am spus mai sus.
Bafta
Scuza-mi eventualele greseli, scriu de pe telefon si e posibil sa fi "agatat" unele litere

+2
Zalan Zalan

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 4

#367130 4 iunie 2016 la 15:49

Multumesc de sfaturi :)

Decizia finala este schimbarea placutelor!

Dan Oltean

Trimite mesaj
Posturi: 1642
Subiecte: 28

#367131 4 iunie 2016 la 16:18

Cum crezi! Doar nu uita sa cureti discul si etrierul :)

+1
Iuli Stircu

Trimite mesaj
Posturi: 47
Subiecte: 4

#369265 14 iulie 2016 la 22:20

Aceiasi situatie am patit si eu. Am contaminat discul dupa care s-au dus si placutele. Mi-am cumparat placute noi organice ( am deore 535) am spalat foarte bine discul cu fairy/cif/acetona apa calda de multe ori si frana tot nu ingheata pe fata cum o facea inainte. Nu stiu ce sa-i mai fac. Placutele calca bine... Trebuie sa mai am rabdare cu ele pana se aseaza, face putina uzura ?

Dan Oltean

Trimite mesaj
Posturi: 1642
Subiecte: 28

#369267 14 iulie 2016 la 22:40

Daca sunt recent montate trebuie sa se rodeze. Asta se intampla dupa ceva vreme in functie de cat de mult mergi si cat de mult franezi. Inainte tot organice ai avut? Daca da, si astea, dupa rodaj ar trebui sa fie la fel. Daca inainte ai avut cumva metalice, acelea sunt mai brutale si poate de asta ai senzatia ca astea organice nu franeaza ok.

Iuli Stircu

Trimite mesaj
Posturi: 47
Subiecte: 4

#369269 14 iulie 2016 la 22:55

tot organice au fost. Nu cred ca-s compatibile discurile cu metalice (+ ca erau silentioase) O sa ma dau doar cu ele la vale sa vad poate isi dau drumu

Mihai Damian

Trimite mesaj
Posturi: 1414
Subiecte: 31

#369270 14 iulie 2016 la 23:36

Atata tevatura pentru o chestie deja stiuta. Daca citeai ce trebuie in subiectele pe care le-ai enumerat sus, aflai ca daca nu merge nicio metoda e clar ca trebuie sa schimbi placutele. In general daca ai mers cu placutele imbibate in ulei si ai si franat, s-a dus pana la metal uleiul ala si nu mai ai ce sa le faci. Decat sa pierzi vremea cu cola, pur, cif, mamaliga patrunjel sau ce prostii de metode au mai zis altii, cumperi placute noi cureti discul bine cu degresant pentru frane auto (subliniez NU WD-40 si NU SPRAY DE LA DECATHLON) sau alta varianta logica, il fierbi in detergent la propriu, sa elimine toata grasimea de pe el. Ce atata subiecte si asteptat sa-ti raspunda lumea?.....Chiar nu inteleg cand ai toate detaliile puse pe tava, tu alegi sa astepti dupa raspunsurile altora care sunt identice.

Iuli Stircu

Trimite mesaj
Posturi: 47
Subiecte: 4

#369271 14 iulie 2016 la 23:39

prietene tu vezi ca am cumparat placute noi ? PLACUTE NOI NOUTE

Mihai Damian

Trimite mesaj
Posturi: 1414
Subiecte: 31

#369272 14 iulie 2016 la 23:42

Dar nu ti-am raspuns tie "prietene" ofuscat care luasi foc :))))

-1
Iuli Stircu

Trimite mesaj
Posturi: 47
Subiecte: 4

#369273 14 iulie 2016 la 23:43

Avand in vedere ca eu am postat ultimul problema mea si ai venit cu urmatoarea formulare : Atata tevatura pentru o chestie deja stiuta. Daca citeai ce trebuie in subiectele pe care le-ai enumerat sus, aflai ca daca nu merge nicio metoda e clar ca trebuie sa schimbi placutele am dedus ca-i vorba de mine. Odata ce omu nu a mai postat aici e clar ca a inteles si el. Mai si zice ca le schimba... just saying.

ultima modificare: 14 iulie 2016 la 23:45

Gabriel Judele

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 1

#369653 22 iulie 2016 la 11:04

Bune sfaturile cu metodele uneori babesti de a curata si scapa de lichid. Dar, din punctul meu de vedere:
1. E mai scump atat timpul cat si PUR/spray/gaz la aragaz decat sa cumperi o pereche de placute noi
2. Poate mai important in opinia mea: data viitoare cand te gandeste sa aerisesti franele cumpara asa ceva
http://www.bike-discount.de/de/kaufen/shimano-bleeding-spacer-fuer-br-m445-575-505-395-85961/wg_id-287
. Costa 3 euro si nu ai nici o grija cu contaminarea: dai jos roata, placutele, pui spacer-ul, aerisesti si nici o contaminare. Parerea mea

Bogdan Nicolae

Trimite mesaj
Posturi: 657
Subiecte: 13

#369657 22 iulie 2016 la 11:31

spaceru ala cat si block-ul de scurtat conducte vin in cutia franelor.

daca nu ai, iti poti confectiona fara probleme dintr-o bucata de lemn.trebuie sa fie la fel de lat ca si gaura din etrier unde intra placutele.

cat despre "am dat ulei din gresala si nu mai tine frana" - deja e prea tarziu pentru placute.

ce ar trebui sa faci imediat ce vezi ca ai scapat ulei/dot pe placute? sa le scoti si sa le speli imediat. si repet: IMEDIAT.

daca ai ingorat problema si ai apucat sa montezi roata si sa franezi, adio placute.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro