Compatibilitate frane V cu manete cantilever
Eduard Motoi![]() Trimite mesaj Posturi: 606 Subiecte: 22 |
#309410 4 martie 2014 la 23:40 Desi am citit peste tot ca pentru a folosi "V-brake"-urile trebuie si manete dedicate, acestea nefind compatibile cu manetele destinate utilizarii cu tehnologia anterioara, "cantilever", am decis totusi sa incerc acest experiment. Motivele sunt simple: in ultimii ani m-am plimbat ca un pericol public pe strazile patriei, fara-de-frane, si m-am cam saturat.
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309447 5 martie 2014 la 13:54 Problema cu manetele de canti şi V-brake-urile este raportul de tragere şi implicit dozabilitatea. Cu maneta de canti tragi mai mult cablu deodată. Problema mai mare cu această combinaţie, aşa cum am concluzionat după varii experienţe cu această combinaţie, este că punctul de contact al sabotului pe jantă se înmoaie foarte mult, iar maneta se duce lejer până în ghidon. E o senzaţie subiectivă care mie personal îmi induce un dram de nesiguranţă. La o combinaţie normală canti-canti sau V-brake-V-brake punctul de contact este foarte ferm.
|
Eduard Motoi![]() Trimite mesaj Posturi: 606 Subiecte: 22 |
#309448 5 martie 2014 la 14:51 Multumesc pentru comentariu, Maximilian. Totusi, comparatia mea e perfect valida(nu am spus ca e acelasi lucru, nici n-am testat inca frana la drum, dar senzatia e similara). |
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309455 5 martie 2014 la 15:11 "Perfect validă" mi se pare o afirmaţie destul de îndrăzneaţă şi foarte puternică în context. Mai ales că tu singur înmoi nuanţa ceva mai încolo prin cuvântul "similară". Cred că asemenea siguranţă în afirmaţii poţi avea după ce ai măsurat într-un laborator forţa de frânare dintre cele dou sisteme, unde tu spui că nici nu ai folosit frâna la drum încă. Doar eu sesizez o măruntă contradicţie aici? :)
|
Eduard Motoi![]() Trimite mesaj Posturi: 606 Subiecte: 22 |
#309456 5 martie 2014 la 15:48 In legatura cu sugestia ta ca comparatia folosita e un cliseu, ai dreptate. Trebuia poate sa ma abtin. Totusi, nici franele hidraulice nu sunt perfecte, au propriile lor puncte slabe(pe partea de intretinere si chiar fiabilitate). Poate o sa scriu o recenzie si despre franele pe care le-am folosit eu, numai sa le gasesc modelul, pentru ca am vandut respectiva bicicleta. |
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309457 5 martie 2014 la 15:55 Nu,nu. Nu trebuie să te abţii! Comunicăm. Civilizat. Totul e în regulă. :)
|
Carlos Gradenko![]() Trimite mesaj Posturi: 101 Subiecte: 7 |
#309513 6 martie 2014 la 14:13 Eu am folosit o vreme un sistem de franare xtr pe baza de v-brake cu paralelogram, recunosc am folosit acest sistem pe o bicicleta la nivel de xc amator si acest sistem in acest context a facut minuni la propriu. Forta de franare de nivelul franelor pe disk, modulatie destul de buna, intretinere f simpla, reglaj apx fara probleme si usor etc. Datorita acestora nu am simtit nevoia unui sistem pe disk, cel putin in contextul in care foloseam eu aceasta bicicleta.sistemul era format din v-breakuri xtr m970 , manete deore lx m570 si sabotii erau m70r2 |
Gabi Berceanu![]() Trimite mesaj Posturi: 475 Subiecte: 9 |
#309515 6 martie 2014 la 15:18 Manetele deore lx m570 cred ca sunt pentru dedicate v-break. |
Carlos Gradenko![]() Trimite mesaj Posturi: 101 Subiecte: 7 |
#309516 6 martie 2014 la 15:29 Da asa este, dar au un regaj specific de tensionare prin care pot fi adaptate si la folosire pe canti lever . initial aceste manete sunt adaptate ptr ver de v-brake cu paralelogram lx |
Ionut Gabriel Toma![]() Trimite mesaj Posturi: 16 Subiecte: 2 |
#309517 6 martie 2014 la 15:30 Salut.
|
Carlos Gradenko![]() Trimite mesaj Posturi: 101 Subiecte: 7 |
#309518 6 martie 2014 la 15:35 http://www.google.com/search?q=deore+lx+m570&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WHkYU-fMNemcyQP5_YC4Aw&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=768&bih=1024#biv=i%7C27%3Bd%7CACmvES78SKbIYM%3A |
Mladen Brașovan![]() Trimite mesaj Posturi: 1115 Subiecte: 9 |
#309520 6 martie 2014 la 15:41 V-"break" :)) |
Ionut Gabriel Toma![]() Trimite mesaj Posturi: 16 Subiecte: 2 |
#309521 6 martie 2014 la 15:43 Deore LX M570 sunt din 1999 http://datenbanken.freepage.de/traut/SHIMANO.html si nu am un interes particular pentru aceste piese.
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309522 6 martie 2014 la 15:55 Carlos, nu sunt sigur dacă reglajul specific manetelor LX (de la M600 încoace), respectiv DX şi STX-RC modifica pârghia de aşa manieră încât să le facă să fie compatibile cu frâne canti. Nu am auzit niciodată de aşa ceva şi, având în vedere paranoia tipică Shimano care obligă voalat la folosirea şi achiziţia de piese mai noi, nu prea mi se pare plauzibil. Pe de altă parte, ai avut senzaţia (repet, subiectivă) că frânele tale XTR sunt la nivel de disc pentru că sunt nişte frâne excelente. Dar pentru a avea un reper corect, ar fi trebuit să te dai şi cu nişte frâne pe disc peste medie în aceleaşi condiţii şi apoi să tragi concluziile.
|
Carlos Gradenko![]() Trimite mesaj Posturi: 101 Subiecte: 7 |
#309535 6 martie 2014 la 18:12 Referitor la comparatia dintre v-brake xtr si frana pe disc , am avut ocazia sa testez in repetate randuri una vs alta si nu am observat nici un fel de diferenta majora, bine ar trebui mentionat ca referirea la franele pe disk o fac spre frane pe disk "sub-medie" . Am apucat sa testez si ceva peste medie (DeoreXT si un saint) si ... acolo Da nu exista comparatie , vb de alta liga . Eu comparam folosirea de v-brake XTR cu paralelogram vs diferite frane pe disk entry level / sub-medie si foarte important aspect , comparatia o fac luand in calcul o utilizare de amator in XC , nu vb de downhill/freeride sau alte discipline cu utilizare pro. |
Ionut Gabriel Toma![]() Trimite mesaj Posturi: 16 Subiecte: 2 |
#309537 6 martie 2014 la 18:32 Multumesc de raspuns Maximilian.
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309543 6 martie 2014 la 19:38 Okay, am înţeles. Eu când spuneam "combinaţia sabot/jantă" mă refeream la aproape orice, nu doar la Shimano. Te-ai minuna cum, spre exemplu, nişte saboţi banali Alivio pot merge excelent pe o jantă Mavic medie (să zicem X221), iar nişte saboţi XT sau chix cu o jantă Sun O Degree, care e şi ea dintr-un material de calitate. Dar aici totul e la ghici şi teste de laborator privind aderenţa saboţilor pe suprafeţele diverselor jante nu mai face nimeni de mult şi şi când le făceau nemţii prin anii '90 erau cam trase de păr.
|
Ionut Gabriel Toma![]() Trimite mesaj Posturi: 16 Subiecte: 2 |
#309557 6 martie 2014 la 21:18 Inca o data iti multumesc de informatii. Cred ca am inteles care ar fi problemele de exploatare ale pieselor dar totusi ma incapatanez sa experimentez si in felul pe care mi l-am propus anterior. Strategia mea este de a cumpara franele XT M750 noi, acele shiftere tot XT dar adevarat mai vechiute si poate un pic mai slabute (dar totusi par a fi intr-o stare excelenta) ca performanta, urmand ca in viitorul apropiat sa le schimb cu manetele propuse de tine plus intregul angrenaj si sa trec dintr-un singur pas la 8 sau 9 pinioane. Dar pana gasesc ceva second hand rezonabil am sa folosesc combinatia mai sus prezentata.
|
Carlos Gradenko![]() Trimite mesaj Posturi: 101 Subiecte: 7 |
#309566 6 martie 2014 la 22:22 #Ionut Gabriel Toma , Nu recomand folosirea de maneta atat de veche (1993) facuta ptr. frana canti lever in tandem cu un v-brake xt750 sub nici o forma. Deja la folosirea de maneta adaptata ptr model de v-brake simplu apar probleme cand e in tandem cu un v-brake cu paralelogram da pai sa folosesti ceva atat de vechi. Nu zic ca nu merge sau e total incompatibil doar ca risti sa dai bani aiurea si sa ai o frana care merge la 50% din performanta din cauza unor manete primitive. Un V-brake cu paralelogram functioneaza diferit de unul fara . eu am folosit o vreme un sistem Deore manete + frane (M510) si totul era ok dar am zis ia hai sa fac un upgrade sa vedem cat de adanca e vizuina si am luat niste XT 760 cu paralelogram si culmea lucrurile nu au mers cum ma asteptam , franarea era mai slaba ca inainte uneori , lucru ce s-a schimbat cand am inlocuit si manetele cu Deore LX m570 facute sa mearga cu frane pe paralelogram . Caracteristicile franelor sau dublat ca forta de franare si modulatie brusc. Prin urmare dupa ce am testat mai multe combinatii de sisteme pana acum pot spune ca recomand cu incredere folosirea neaparata a unui sistem care e compatibil unul cu altul. Manete antice 1993 cu canti lever si ATAT. Manete de v-brake cu v-brake iar la v-brakeurile cu paralelogram manete compatibile cu asa ceva nu doar maneta compatibila cu v-brake. Combinatiile hybrid sunt functionale dar au diverse grade de reductie a eficientei maxime. Un lucru de asemeni f important e situat dincolo de frana si maneta propriu zisa, vbm de saboti si janta pe care calca acestia, aici treaba e complicata, deoarece adevarul poate fi aflat in ziua de astazi doar empiric iar fiecare om are o anumita prisma prin care vede lucrurile de multe ori prea subiectiv... |
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309578 7 martie 2014 la 12:22 Carlos, e de apreciat că vrei să-l sfătuieşti pe Ionuţ să fie precaut şi, după cum spuneam, combinaţia dintre manete de canti şi V-uri e una pe care nu o socotesc prea fericită, dar din cele scrise de tine mai sus rezultă că ar exista manete de V-brake dedicate pentru modelele cu paralelorgram şi mi-e teamă că asta nu prea e aşa.
|
Ionut Gabriel Toma![]() Trimite mesaj Posturi: 16 Subiecte: 2 |
#309580 7 martie 2014 la 13:04 Hmm revin cu intrebarea dar simplificata: combinatia respectiva de piese va functiona foarte bine, bine, mai putin bine sau deloc?
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309581 7 martie 2014 la 13:12 Cred că intri prea adânc în filosofie. O frână e o frână şi o manetă de frână e făcută să meargă cu un anumit tip de frână. E foarte simplu.
|
Eduard Motoi![]() Trimite mesaj Posturi: 606 Subiecte: 22 |
#309590 7 martie 2014 la 15:46 Nimeni nu poate sa ofere nici un grafic referitor la scaderea in procente a eficientei unei frane V folosite cu o maneta cantilever, sau invers. Si daca vrei musai sa incerci o combinatie, incearc-o. Daca nu-ti place cum iese, vinzi componentele si ramai doar cu experienta si pierderea timpului. Iar experienta, totusi, conteaza. Mai ales ca opiniile difera si in functie de preferinte, nu e o problema strict de mecanica.
|
Ionut Gabriel Toma![]() Trimite mesaj Posturi: 16 Subiecte: 2 |
#309592 7 martie 2014 la 15:53 Bine, am inteles cum ar trebui sa ma pozitionez in contextul acestei probleme. Foarte tentante totusi manetele...dar si franele...
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5872 Subiecte: 67 |
#309606 7 martie 2014 la 18:37 Oameni buni, după cum spuneam, cel mai mare câştig din toată chestia asta îl reprezintă comunicarea. Bine intenţionată şi civilizată, pe argumente.
|
Ionut Gabriel Toma![]() Trimite mesaj Posturi: 16 Subiecte: 2 |
#309629 7 martie 2014 la 22:09 Eed Eem nu numai ca am citit fiecare cuvant scris in articolul tau, dar eu chiar am experimentat dupa cum am spus de prima data acelasi lucru ca si tine: "Mentionez ca in prezent folosesc cu succes manetele Shimano LX ST-M560 (1993) in combinatie cu V brake-urile Shimano BR-M442 Acera (de cel putin 2 ani). ", adica manete de frana canti + Vbrake pe ambele roti, iar concluzia mea era similara celei ale tale: ca poate fi multumitor. Asadar eu nu fac decat sa confirm si pentru altii (in definitv cine sunt "altii" daca nu si noi?) care se vor gasi in situatii similare noua.
|
Discutate recent
- saptamana trecuta joi la 23:15
Filtre noi pentru Bazar - propuneri
- acum 14 minute
Magura mt 5 4 pistoane sau deore xt 2 pistoane - acum 46 minute
Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro - acum 51 minute
monobloc patrat intepenit - acum o ora si 4 minute
Mavic Cosmic sls - acum o ora si 17 minute
Maxxis - acum o ora si 21 minute
Frana nu mai merge - acum o ora si 29 minute
Proiect nou - saptamana asta marti la 23:10
Bicicleta full-suspension trail/xc (2000-2500 euro) - saptamana asta marti la 22:42
Frane, daca nu ai suport de prindere - saptamana asta marti la 21:11
Butuc sram - saptamana asta luni la 17:00
Fox 32 performance vs rockshox xc 35 - saptamana trecuta duminica la 14:18
achizitionare biciclete 2000 lei - saptamana trecuta duminica la 12:20
Anunturi dubioase in bazar - saptamana trecuta vineri la 23:32
Tektro auriga atinge disc - Raspunsuri recente
Parteneri
Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro