Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Kit de aerisire Avid


Paul Feldioreanu

Trimite mesaj
Posturi: 434
Subiecte: 12

#244655 25 aprilie 2012 la 00:37

Am luat zilele trecute un Elixir 1 de spate si se pare ca trebuie aerisit. Nu stiu despre voi da mie mi se pare un pic cam mult 160 de lei pentru 2 seringi 2 nipluri de alama 20cm de furtun si jumate de litru de dot 5.1. Avand in vedere ca singura piesa din kit-ul ala care n-o gasesc de vanzare pe o raza de 500m de unde locuiesc este niplul, m-am apucat sa-mi incropesc propriul kit. S-au mai gandit si altii a treaba asta, evident, asa am aflat de la un alt individ care a facut ca mine ca niplul are filet metric 5, de aici treaba e cat se poate de simpla. Am gaurit si scurtat suruburile, le-am lipit 2 tuburi de alama in capat si gata niplurile.



Maine ma duc sa cumpar restul pieselor si sa fac o proba.

ultima modificare: 25 aprilie 2012 la 00:42

+10
Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#244656 25 aprilie 2012 la 00:41

Pentru seringi vezi la o farmacie veterinara. Au acul cu filet spre deosebire de cele umane unde este prin presare.

Paul Feldioreanu

Trimite mesaj
Posturi: 434
Subiecte: 12

#244657 25 aprilie 2012 la 00:46

Da, luer lock se cheama, tin minte ca am vazut printr-un catalog acu ceva vreme si un pass through cu robinet pe luer lock, daca gasesc scap de clemele alea pentru furtun.

ultima modificare: 25 aprilie 2012 la 00:46

-Codra- -Szabolcs-

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#244659 25 aprilie 2012 la 00:52

Si eu am cumparat acum 4 zile Avid Elixi1 pe fata si trebuie aerisit, si eu fac kit de aerisire. Mai trb numai o singura seringa si un surub cu gaura mai lunga, pt ca sus la maneta trb sa fie cu surub mai lung, azi am facut o proba la etrier, si e perfect, nu scapa uleiul.....

Paul Feldioreanu

Trimite mesaj
Posturi: 434
Subiecte: 12

#244661 25 aprilie 2012 la 01:42

Suna bine, cam ce lungime de filet crezi ca ai nevoie pe fata?

ultima modificare: 25 aprilie 2012 la 01:42

Mihai Ocneanu

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 7

#244665 25 aprilie 2012 la 03:24

off topic: mi-am cam pierdut speranta in franele avid, in special in cele low si middle end.

on topic: de curiozitate, cat costa aerisirea la un service?

-Codra- -Szabolcs-

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#244667 25 aprilie 2012 la 08:20

cam 25 - 30 de lei, si mai mult cu schimbarea uleiul.......

Paul Feldioreanu

Trimite mesaj
Posturi: 434
Subiecte: 12

#244684 25 aprilie 2012 la 14:06

Am intrebat la Playbike, e 20 de lei scurtat conducta si aerisit.

Teodor-Mihail Sivu

Trimite mesaj
Posturi: 627
Subiecte: 33

#244685 25 aprilie 2012 la 14:26

La mine in oras e 50 ron.

Dupa ce termini kitul ar fi bine sa pui niste poze cu el, ca vreau sa fac si eu unul si cea mai mare problema o reprezinta capetele alea care se infileteaza ( ma gandisem sa le fac la strungar, dar nu am model sa ii arat si desen tehinc habar n-am sa fac ). De restul e usor sa faci rost.

Mihai Ocneanu

Trimite mesaj
Posturi: 55
Subiecte: 7

#244686 25 aprilie 2012 la 14:31

Paul Feldioreanu : Am intrebat la Playbike, e 20 de lei scurtat conducta si aerisit.

La banii astia, daca ar fi o frana buna care sa nu necesite aerisiri frecvente, nu mergi mai degraba la playbike decat sa-ti bati capul cu improvizatii?

Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#244688 25 aprilie 2012 la 14:46

Mihai ba se merita sa te complici, crede-ma...:)))

ultima modificare: 25 aprilie 2012 la 14:46

Raul Teodorescu

Trimite mesaj
Posturi: 364
Subiecte: 22

#244690 25 aprilie 2012 la 15:10

De ce merita sa te complici?
Vreau sa imi aerisesc o frana shmano la playbike.Sa cumpar ulei si sa o fac eu acasa? Nu o fac bine la playbike?

Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#244692 25 aprilie 2012 la 15:46

Una este sa aerisesti o frana o data pe an si cu totul alta este sa o aerisesti o data pe luna :-??

Paul Feldioreanu

Trimite mesaj
Posturi: 434
Subiecte: 12

#244695 25 aprilie 2012 la 16:13

Mai inainte am ajuns acasa, n-am mai apucat sa caut seringi cu luer lock, am oprit la colt si am luat 2 seringi de 20ml.

Cam asa arata dispozitivul.



Mi-a luat cu totul cam 45 de minute, 15 minute acum si jumatate de ora aseara sa confectionez fitingurile. Si m-a costat, tineti-va bine 1.8 ron! Adica 2 seringi restul, adica furtune, suruburi M5, tub de alama, cleme pentru strans furtunul le aveam prin casa.

@Teodor Sivu

vezi ca am pus la mine in galerie 2 poze cu surubul, practic nu trebuie decat sa iei un surub M5 sa-l tai la dimensiunea de care ai nevoie si sa-l gauresti axial cu un burghiu de 2.5mm, cand dai gaura ai grija sa incepi din capatul cu filetul. Lipesti 2 bucati de tub, alama, cupru, aluminiu, etc. ce ai la indemana si gata niplu, eu am cositorit ca mi-a fost cel mai simplu da imi inchipui ca poti treaba la fel de bine si cu adeziv epoxidic (Poxipol spre exemplu).


La banii astia, daca ar fi o frana buna care sa nu necesite aerisiri frecvente, nu mergi mai degraba la playbike decat sa-ti bati capul cu improvizatii?

De ce merita sa te complici?
Vreau sa imi aerisesc o frana shmano la playbike.Sa cumpar ulei si sa o fac eu acasa? Nu o fac bine la playbike?


Eu sunt inginer de meserie, imi place sa-mi bat capul cu varii probleme tehnice. Sunt convins ca nu-i pentru toata lumea treaba asta, dar pentru mine nu prezinta decat avantaje a lucra singur la bita. Mai mult de atat, spre exemplu am fost la Playbike mai devreme sa intreb de aerisit si nu mai primesc programari la service decat de saptamana viitoare, si cam asa o sa fie la ei toata vara.

+7
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5911
Subiecte: 67

#244704 25 aprilie 2012 la 19:03

Buna treaba, Paul! Imi pare bine ca au aparut doua topic-uri in care lumea se motiveaza reciproc sa isi gaseasca metode de rezolvare a unor probleme scumpe sau overpriced. Kit-ul de aerisire de la Avid e scump, e drept, dar e un rau necesar, intr-un fel sau intr-altul, fiindca nu prea sunt alternative. Kiks avea mai demult ceva de vanzare dar anuntul a expirat sigur.

Mx

+1
Paul Feldioreanu

Trimite mesaj
Posturi: 434
Subiecte: 12

#244723 25 aprilie 2012 la 22:42

Multam Maxi, we try. Sunt convins ca in industria bitelor overpricing-ul este o practica relativ comuna, iar asta nu e decat un caz extrem de evident, dar chiar si asa cred ca e mult mai bland fenomenul decat in alte domenii.

Tocmai am terminat de aerisit frana, cateva mentiuni:

- furtunul recomand sa fie cat mai moale si cat mai scurt

- pentru Elixir 1 din 2012 lungimea pentru surub e intre 7-9mm in functie de ce garnituri se folosesc recomand o-ring-uri nu granituri plate

- nu sunt convins ca e neaparat nevoie de seringi cu filet, pentru urmatoarea aerisire insa, o sa caut seringi cu piston de cauciuc, sunt mai smooth eu am folosit 20ml cam 30ml ar fi ideal.

In afara de cateva imbunatatiri posibile, dracia functioneaza cat se poate de ok, definitiv n-am sa cumpar vreodata un kit de aerisire. Imi inchipui ca cel original e mai comod de folosit, dar pentru un bleed pe luna, n-am nevoie de mai mult de atat.

jancso gellert

Trimite mesaj
Posturi: 423
Subiecte: 2

#244725 25 aprilie 2012 la 22:48

salutare http://www.dirtbike.ro/foto/37223/ eu am aerisit cateva frane cu acest bleed kit facut din 3 lei

+1
Stefan Petre

Trimite mesaj
Posturi: 187
Subiecte: 1

#244761 26 aprilie 2012 la 13:53

Salve
Mi-am facut si eu un kit de aerisire, din 2 seringi de 60ml cu filet si un kit de perfuzie. Niplurile le-am fcut din 2 suruburi de 5 pe care le-am gaurit, Practica care am vazut ca a mai fost folosita si de altii.

+1
Paul Feldioreanu

Trimite mesaj
Posturi: 434
Subiecte: 12

#244766 26 aprilie 2012 la 15:37

Foarte fain, unde ai gasit kit-ul de perfuzie? Am cautat in farmacii da n-am avut noroc.

Stefan Petre

Trimite mesaj
Posturi: 187
Subiecte: 1

#244894 27 aprilie 2012 la 11:33

La farmacie, nu stiu cum ii zice pt ca a fost prima in care am intrat, in Piata Mihai viteazul in Cluj, daca te ajuta. Totusi mi se par putin cam firave furtunele alea de la kitul de perfuzie.
Am desfacut ieri etrierul (juicy 3 ) pana la ultima piesa si l-am curatat. Azi vreau sa umplu iar sistemul sa vedem cum se comporta. Un piston iesea si unu nu prea si apasarea nu era uniforma pe disc.

Viorel Cacuci

Trimite mesaj
Posturi: 148
Subiecte: 7

#253739 7 iulie 2012 la 18:10

paul ! mersi mult , am facut kitul de frana cu aproape 20 lei (pentru ca poxilina a fost 10 :)) ) si am scapat de o cheltuiala de 160 lei sau 260(in cazul in care optam pt pro) , a functionat perfect chiar daca mi-a dat niste batai de cap .Kitul de perfuzie l-am luat de la farmacie cu 2 lei si seringile cu 2 lei , ca suruburi am folosit doua suruburi de disc , iar la kitul de perfuzie prmesti si cleme

Alin Neamtu

Trimite mesaj
Posturi: 54
Subiecte: 3

#253742 7 iulie 2012 la 19:13

Tudor Costin: Pentru seringi vezi la o farmacie veterinara. Au acul cu filet spre deosebire de cele umane unde este prin presare.
Asa e, dar sunt unele farmacii care au serigi pentru seringomat, iar acelea au si ele filet si daca au astfel de serigi au si furtun pentru ele.

Viorel Cacuci

Trimite mesaj
Posturi: 148
Subiecte: 7

#253775 7 iulie 2012 la 23:27

la mine a mers perfect cu furtune pentru perfuzie puse pe chestia aia pe care se prinde acul , iar la celalant capat am prins cu poxilina de surub , partea cu gauritul suruburilor a fost umpic mai grea

Alin Neamtu

Trimite mesaj
Posturi: 54
Subiecte: 3

#253781 8 iulie 2012 la 00:36

Furtunurile la inceput sunt bune, problema apare dupa ce ele stau in ulei o perioada se inmoaie foarte tare si nu mai poti sa le folosesti. Oricum asta difera in functie de material si daca le speli dupa ce le folosesti poti sa previi sa se intample asa.

Dragos Toma

Trimite mesaj
Posturi: 214
Subiecte: 2

#253790 8 iulie 2012 la 01:46

Cred ca o alta optiune destul de simpla ar fi sa folosesti direct un tub de cupru/alama/aluminiu/etc cu diametrul exterior de 5mm si daca ai acces la o filiera M5 sa tai filetul direct pe tub. Eventual, se poate lipi o piulita/saiba pe exteriorul tubului cu ceva adeziv epoxic pt a putea pune un oring in capat pt a se etansa ok;
Asta in ideea ca sunt mai putine piese si scapi de imbinarea dintre surub/tub care in timp poate sa piarda din etanseitate, fiind mai sensibila la socuri/scapat pe jos/aruncat in fundul sertarului dupa ce ai terminat de aerisit

Pt furtunuri mai ok, cred ca se poate apela la magazinele de modelism si se pot folosi furtune de silicon. Pe vremea cand construiam aeromodele foloseam furtunuri de genul asta si erau expuse constant la combustibil (care continea Metanol, ulei de ricin si nitrometan care cred ca sunt mai agresive deca lichidul de frana DOT sau uleiul mineral). Costau cam 7-8lei/m; dar nu stiu care mai sunt preturile acum.

ultima modificare: 8 iulie 2012 la 01:48

Alex Alex

Trimite mesaj
Posturi: 11
Subiecte: 1

#254415 13 iulie 2012 la 00:17

De unde ati luat o-ringuri?

Stefan Petre

Trimite mesaj
Posturi: 187
Subiecte: 1

#254434 13 iulie 2012 la 09:21

Eu nu am folosit o ringuri, din aceeasi cauza ca si tine, dar ca alternativa am folosit gumele de cauciuc pt borcane sau alte chestii, prin infasurare in jurul surubului. Nu e ceam mai profi metoda dar cu certitudine e una din cele mai ieftine in caz de nevoie. Dupa catea incercari prinzi dexteritate si poti sa iti faci treaba.
P.S. Daca se rupe guma mai gasesti cate vrei.:)

Radu Velicu

Trimite mesaj
Posturi: 596
Subiecte: 54

#254444 13 iulie 2012 la 11:27

Salut . Imi pare rau daca ma bag aiurea dar am si eu o idee de bleed kit pe care o folosesc de ceva vreme si merge foarte bine . Printr-o coincidenta bizara diametru varfului seringi pe care se baga acul este umpic mai mare decat diametrul surubului de pe frana . Prin urmare se poate infileta la propriu seringa in etrier/maneta. Eu folosesc o seringa de de 20 ml pe care o infiletez in maneta si una de 10 ml pe care o infiletez in etrier pentru a putea creea vid puternic in seringa din maneta si pentru a putea impinge usor din etrier. Pana acum nu am avut nici cea mai mica problema si mereu procedeu a mers ca uns

ultima modificare: 13 iulie 2012 la 11:29

+1
matei vornicu

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 3

#255833 27 iulie 2012 la 19:02

Am reinviat acest topic sa va arat incercarea mea. Nu este terminat, mai am nevoie de 2 o-ringuri.

ultima modificare: 27 iulie 2012 la 19:07

matei vornicu

Trimite mesaj
Posturi: 45
Subiecte: 3

#255834 27 iulie 2012 la 19:05



ultima modificare: 27 iulie 2012 la 19:08

+6

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro