Forum
Esti aici:
Subiect: Auto - revizie? Oare e greu?
#11676
Postat de Bogdan B.
Subiect deschis de la 24 martie 2023 la 13:54
Raporteaza
Hello guys!
Oare cat de greu e sa iti faci singur revizia la furca bicicletei?
Dar a shock-ului?
In cazul meu, vorbim de Reba RL 120mm solo air si Shock Manitou Radium.
Scule mai am, ce nu am cred ca gasesc sa cumpar.
Youtube am.
Pe site la Rockshox cel putin am vazut ca exista manual de service pt furca.
Cat de cat ma mai pricep la chestii tehnice.
As face asta din urmatoarele motive:
1. Mi se pare foarte mari preturile unei revizii mici (inlocuire doar bureți+garnituri lowere, si reimprospatare ulei), 350 lei (anul trecut).
2. Revizia mare, probabil e dubla ca pret, si mi se pare un pic aiurea ca o revizie la furca unei biciclete sa coste cat o revizie la BMW.
3. Majoritatea bike-shopurilor cer sa lasi furca la ei cateva zile, si nu prea sunt confortabil cu ideea.
4. Vazand cum se lucreaza la alte manopere (va rog sa nu-mi cereri sa dau exemple), nu am convingerea ca la furca mecanicii vor lucra cu mai multa atentie.
In concluzie, e atat de greu ca un pasionat sa isi faca singur revizia? La ce sa fiu atent? Pot exista complicatii?
Oare cat de greu e sa iti faci singur revizia la furca bicicletei?
Dar a shock-ului?
In cazul meu, vorbim de Reba RL 120mm solo air si Shock Manitou Radium.
Scule mai am, ce nu am cred ca gasesc sa cumpar.
Youtube am.
Pe site la Rockshox cel putin am vazut ca exista manual de service pt furca.
Cat de cat ma mai pricep la chestii tehnice.
As face asta din urmatoarele motive:
1. Mi se pare foarte mari preturile unei revizii mici (inlocuire doar bureți+garnituri lowere, si reimprospatare ulei), 350 lei (anul trecut).
2. Revizia mare, probabil e dubla ca pret, si mi se pare un pic aiurea ca o revizie la furca unei biciclete sa coste cat o revizie la BMW.
3. Majoritatea bike-shopurilor cer sa lasi furca la ei cateva zile, si nu prea sunt confortabil cu ideea.
4. Vazand cum se lucreaza la alte manopere (va rog sa nu-mi cereri sa dau exemple), nu am convingerea ca la furca mecanicii vor lucra cu mai multa atentie.
In concluzie, e atat de greu ca un pasionat sa isi faca singur revizia? La ce sa fiu atent? Pot exista complicatii?
Postat de Bogdan B. la 24 martie 2023 la 13:54
0
0
Stai sa vezi preturile actuale.
Unele serivceri au luat -o rău razna.
La reba zic că nu e complicat de rezolvat acasă.
Dar la shock parca e un pic mai complicat.
Dar cu atenție, cu ceva pricepere la meșterit se poate face.
Unele serivceri au luat -o rău razna.
La reba zic că nu e complicat de rezolvat acasă.
Dar la shock parca e un pic mai complicat.
Dar cu atenție, cu ceva pricepere la meșterit se poate face.
Postat de Marin Popescu la 24 martie 2023 la 15:30
0
0
Contrar perceptiei generale, chestiile astea (furci, shock-uri, droppere, etc.) sunt niste sisteme mecanice/hidraulice foarte simple. Daca nu esti complet atehnic si poti urmari niste instructiuni scrise, n-o sa ai probleme.
Atentie mare sa nu zgarii suprafetele si sa nu strici filetele! Daca manualul zice ca ai nevoie de o scula speciala, incearca sa iti procuri scula respectiva, nu face improvizatii. Si respecta cuplurile de strangere.
Si e indicat sa ai acces la o menghina, ca te scapa de multe probleme.
Atentie mare sa nu zgarii suprafetele si sa nu strici filetele! Daca manualul zice ca ai nevoie de o scula speciala, incearca sa iti procuri scula respectiva, nu face improvizatii. Si respecta cuplurile de strangere.
Si e indicat sa ai acces la o menghina, ca te scapa de multe probleme.
Postat de Camil Badulescu editat la 24 martie 2023 la 17:20
0
0
Revizia anuala la furca si la shock, recte schimbarea "cauciucurilor" si plasticelor, e o chestie usoara daca urmezi instructiunile din manual si tutorialele de pe YT, si nu esti atehnic, cum spunea Camil. Atentie totusi la tutorialele de pe YT sa fie corelate cu instructiunile din manualul PDF.
La REBA ta trebuie sa vezi ce model este exact pe site-ul lor pentru a sti ce manual folosesti si ce kit de service sa comanzi. Eu am urmarit perioada de reduceri pentru a prinde o reducere la REBA mea din 2016, l-am prins cu 80 de lei.
Al doilea lucru, si cel mai aiurea, este partea de uleiuri pentru furca si shock. Sunt cantitati mici necesare fata de ce gasesti in comert sa cumperi. La capitolul acesta e bine sa te combini cu cineva ca sa impartiti din volumul de uleiuri si costurile.
Al treilea lucru important este sa ai sculele. La furca iti trebuie un cleste pentru sigurante tip C, iti trebuie unul ce strange siguranta. Eu am luat de pe e-magar unul la care se pot schimba ciocurile si il pot face sa stranga sau sa desfaca, in functie de necesitati.
Chiar azi m-am apucat sa fac revizia anuala la bicicleta: schimbat rulmentii la roti si la cadru, schimbat camasile si cablurile la schimbatoare plus revizia anuala la furca si shock.
La REBA ta trebuie sa vezi ce model este exact pe site-ul lor pentru a sti ce manual folosesti si ce kit de service sa comanzi. Eu am urmarit perioada de reduceri pentru a prinde o reducere la REBA mea din 2016, l-am prins cu 80 de lei.
Al doilea lucru, si cel mai aiurea, este partea de uleiuri pentru furca si shock. Sunt cantitati mici necesare fata de ce gasesti in comert sa cumperi. La capitolul acesta e bine sa te combini cu cineva ca sa impartiti din volumul de uleiuri si costurile.
Al treilea lucru important este sa ai sculele. La furca iti trebuie un cleste pentru sigurante tip C, iti trebuie unul ce strange siguranta. Eu am luat de pe e-magar unul la care se pot schimba ciocurile si il pot face sa stranga sau sa desfaca, in functie de necesitati.
Chiar azi m-am apucat sa fac revizia anuala la bicicleta: schimbat rulmentii la roti si la cadru, schimbat camasile si cablurile la schimbatoare plus revizia anuala la furca si shock.
Postat de Aurel Dumitru la 24 martie 2023 la 20:18
0
0
∆ de ce ai schimba cămăși și cabluri anual?
Prob ai bani de aruncat și prea mult timp liber.
Iar revizia anuală se face daca ai mers mult prin condiții proaste, altfel merge lejer la 1.5 - 2 ani.
Excepție lanț care se verifică periodic.
Prob ai bani de aruncat și prea mult timp liber.
Iar revizia anuală se face daca ai mers mult prin condiții proaste, altfel merge lejer la 1.5 - 2 ani.
Excepție lanț care se verifică periodic.
Postat de Calin Neagu editat la 25 martie 2023 la 10:36
0
0
Asa zic saracii: "nu-i vorba de bani, e de principiu".
Vin si eu cu intrebarea: protectiile de praf de pe lowere (32mm), intra impinse (cu atentie) la mana? Sau trebuie acea scula (dop) de plastic care are un preț insultator - intre 129 lei si 179 lei?
Daca voi ati schimbat acele protectii si au intrat usor /ok la mana, parca nu as da atat de multi bani pe acel tool.
Apoi, ati cumparat kit-uri de service furca ce conțin si cele doua suruburi de jos? Din ce am.vazut pe YT trebuie sa le infiletezi putin si sa bati in ele pentru a debloca tije upperelor ce sunt intepenite in lowere. Logica mea spune ca daca infiletezi partial si bati in surub, se poate strica filetul.
Vin si eu cu intrebarea: protectiile de praf de pe lowere (32mm), intra impinse (cu atentie) la mana? Sau trebuie acea scula (dop) de plastic care are un preț insultator - intre 129 lei si 179 lei?
Daca voi ati schimbat acele protectii si au intrat usor /ok la mana, parca nu as da atat de multi bani pe acel tool.
Apoi, ati cumparat kit-uri de service furca ce conțin si cele doua suruburi de jos? Din ce am.vazut pe YT trebuie sa le infiletezi putin si sa bati in ele pentru a debloca tije upperelor ce sunt intepenite in lowere. Logica mea spune ca daca infiletezi partial si bati in surub, se poate strica filetul.
Postat de Bogdan B. la 22 aprilie 2023 la 08:41
0
0
Gresit, suruburile se desfileteaza si se bate in ele pentru a scoate tijele culisante din lower-e. Simeringurile eu le "bat" la loc folosind un capac de la o sticla de suc in loc de scula lor ridicol de scumpa. Daca numai le impingi cu mana e posibil sa nu intre corect si sa nu stea drepte iar cand introduci upper-ul in lower sa nu fie drept.
Suruburile de prindere ale tijelor culisante sunt numai la kit de full service, iei asa ceva cand ai ceva deteriorat la internele furcii, in rest eu folosesc kit-ul basic, cel ce contine numai o-ringurile si restul de plasticarii.
Foloseste un ciocan de plastic sau de cauciuc cand bati in suruburile din lower.
Suruburile de prindere ale tijelor culisante sunt numai la kit de full service, iei asa ceva cand ai ceva deteriorat la internele furcii, in rest eu folosesc kit-ul basic, cel ce contine numai o-ringurile si restul de plasticarii.
Foloseste un ciocan de plastic sau de cauciuc cand bati in suruburile din lower.
Postat de Aurel Dumitru la 22 aprilie 2023 la 10:59
0
0
Simeringurile merg batute si cu o tubulara pe dimensiune, daca ai la indemana. Daca n-ai, oricum va fi mai ieftina decat scula aia.
Daca ai vreo jena in a bate direct in suruburile originale, poti sa le inlocuiesti cu doua suruburi de doi bani, strict pentru a separa lower-ele de tijele culisante.
Daca ai vreo jena in a bate direct in suruburile originale, poti sa le inlocuiesti cu doua suruburi de doi bani, strict pentru a separa lower-ele de tijele culisante.
Postat de Camil Badulescu la 22 aprilie 2023 la 12:21
0
0
Da. Se poate. E gata.
Mulțumesc tuturor pentru raspunsurile de mai sus.
Am facut aseara revizia de 200h. In realitate am inceput pe la ora 16, dar am terminat la ora 23.
Chestia asta nu-i pentru oricine, dar cine e putin pasionat si are un pic de inclinatie catre domeniul tehnic o piate face.
La mine a durata atat de mult deoarece:
1. Mi-a luat minim 30 min sa dau furca jos, sa desfac tot ce era prins de ea.
2. Lowerele mi-au iesit f greu, imi venea sa renunt la proiect. Si logic ca suruburile cumparate pentru a bate in ele erau prea mici. Si am folosit unul din suruburile ei, dar am batut mai usor cu gandul ca poate merge asa. N-a mers. E nevoie sa bati cam tare.
3. M am uitat in continuu in manualul de service si pe YT ca sa vad ce piese se dau cu vaselina, cata vaselina, unde sa nu pun vaselina. La fel si pe partea de ulei. Desi in manual scrie la un moment dat ca unul dintre oringurile care lucreaza in ulei trebuie "please grease...".
4. Desi pare usoara, curatarea tuturor tuburilor e consumatoare de timp. Dar bine ca am facut-o. Am folosit o laveta de microfibra, pe care din lowere am extras si niste reziduri de pilitura de fier. Nu prea avea voie sa fie asa ceva pe acolo, dar eu doar am constatat si curatat.
5. Nu am schimbat decat buretii. Toate celelelalte oringuri de cauciuc erau intr-o stare perfecta de functionare.
6. Am curatat, gresat (Sram butter - 59 lei 29g) cu vaselina recomandata de Rockshox, am schimbat si uleiurile.
7. Am constatat ca din unul dintre lowere nu mi a curs deloc ulei (era murdar de ulei, dar era prea putin)(furca a mai avut o revizie acum 2 ani iar eu nefiind prezent nu știu ce s-a pus si cum s-a lucrat).
8. Consuma f mult timp sa montezi furca inapoi pe bicicleta si sa aliniezi roata/pipa/ghidonul. Apoi sa montezi perfect etrierul de frana.
Ideea e ca se poate face acasa. Este necesara documentare prealabila si procurarea sculelor (macar a celor principale). Ideal ar fi sa detii si o cheie dinamometrica (eu am avut si astfel am putut sa strang la fix 6,8 NM suruburile lowerelor).
Probabil daca se respecta pasii indicati de producator, exploatarea furcii devine mai placuta si rezista mai mult in timp.
In acest moment sunt foarte suparat pe producatorul Manitou de la care am shock-ul. Singurul manual de service e de prin 2006. Nu zic ca n-o fi la fel cu ce am eu, dar totusi, or exista ceve diferente. Iar pt ca sunt suparat, parca as mai merge asa cu el (dupa aprecierea mea el lucreaza corect), iar la primul semn de uzura cred ca o sa il arunc si pun un alt model de la un producator care ofera manual de service (chiar daca o sa-mi fie greu sa gasesc un mode care are 3 pozitii de lucru - deschis, semi si inchis, si care sa poata fi montat/reglat sa mearga in aceste 3 pozitii in paralel cu furca).
Mulțumesc tuturor pentru raspunsurile de mai sus.
Am facut aseara revizia de 200h. In realitate am inceput pe la ora 16, dar am terminat la ora 23.
Chestia asta nu-i pentru oricine, dar cine e putin pasionat si are un pic de inclinatie catre domeniul tehnic o piate face.
La mine a durata atat de mult deoarece:
1. Mi-a luat minim 30 min sa dau furca jos, sa desfac tot ce era prins de ea.
2. Lowerele mi-au iesit f greu, imi venea sa renunt la proiect. Si logic ca suruburile cumparate pentru a bate in ele erau prea mici. Si am folosit unul din suruburile ei, dar am batut mai usor cu gandul ca poate merge asa. N-a mers. E nevoie sa bati cam tare.
3. M am uitat in continuu in manualul de service si pe YT ca sa vad ce piese se dau cu vaselina, cata vaselina, unde sa nu pun vaselina. La fel si pe partea de ulei. Desi in manual scrie la un moment dat ca unul dintre oringurile care lucreaza in ulei trebuie "please grease...".
4. Desi pare usoara, curatarea tuturor tuburilor e consumatoare de timp. Dar bine ca am facut-o. Am folosit o laveta de microfibra, pe care din lowere am extras si niste reziduri de pilitura de fier. Nu prea avea voie sa fie asa ceva pe acolo, dar eu doar am constatat si curatat.
5. Nu am schimbat decat buretii. Toate celelelalte oringuri de cauciuc erau intr-o stare perfecta de functionare.
6. Am curatat, gresat (Sram butter - 59 lei 29g) cu vaselina recomandata de Rockshox, am schimbat si uleiurile.
7. Am constatat ca din unul dintre lowere nu mi a curs deloc ulei (era murdar de ulei, dar era prea putin)(furca a mai avut o revizie acum 2 ani iar eu nefiind prezent nu știu ce s-a pus si cum s-a lucrat).
8. Consuma f mult timp sa montezi furca inapoi pe bicicleta si sa aliniezi roata/pipa/ghidonul. Apoi sa montezi perfect etrierul de frana.
Ideea e ca se poate face acasa. Este necesara documentare prealabila si procurarea sculelor (macar a celor principale). Ideal ar fi sa detii si o cheie dinamometrica (eu am avut si astfel am putut sa strang la fix 6,8 NM suruburile lowerelor).
Probabil daca se respecta pasii indicati de producator, exploatarea furcii devine mai placuta si rezista mai mult in timp.
In acest moment sunt foarte suparat pe producatorul Manitou de la care am shock-ul. Singurul manual de service e de prin 2006. Nu zic ca n-o fi la fel cu ce am eu, dar totusi, or exista ceve diferente. Iar pt ca sunt suparat, parca as mai merge asa cu el (dupa aprecierea mea el lucreaza corect), iar la primul semn de uzura cred ca o sa il arunc si pun un alt model de la un producator care ofera manual de service (chiar daca o sa-mi fie greu sa gasesc un mode care are 3 pozitii de lucru - deschis, semi si inchis, si care sa poata fi montat/reglat sa mearga in aceste 3 pozitii in paralel cu furca).
Postat de Bogdan B. la 30 aprilie 2023 la 10:14
0
0
Supărarea pe shock trece, când simți că îi trebuie revizie faci o tentativa de servisare ;)
Postat de Calin Neagu la 30 aprilie 2023 la 13:20
0
0
Ati Boa AtiBoa
@AtiBoa
Bogdan B.
(...)
5. Nu am schimbat decat buretii. Toate celelelalte oringuri de cauciuc erau intr-o stare perfecta de functionare.
6. Am curatat, gresat (Sram butter - 59 lei 29g) cu vaselina recomandata de Rockshox, am schimbat si uleiurile.
(...)
5. -> Daca ai facut service-ul de 200h (si a luat asa mult timp intretinerea), in locul tau schimbam si O-ring-urile (si tot ce e inclus in service-kit), deoarece acestea s-ar putea sa nu aiba uzura / deformare seminificativa (vizual), schimbarea lor PREVINE orice alta neplacere pe viitor (scurs de ulei, etc).
6. -> exista o alternativa pt vaselina Sram Butter, dar mult mai ieftin: "Liquid O-Ring PM600 MILITARY GREASE" (400ml e in jur de 100 RON)
Felicitari pt "auto-revizie"! E bine ca ai subliniat, ca nu e pt oricine, ci pt "cine e pasionat si are un pic de inclinatie catre domeniul tehnic" (faptul, ca ai folosit si cheie dinamometrica e de apreciat, multi "experti" nici nu stiu ce-i aia :))).
La RockShox e chiar folositor manualul lor, deci nu poti face mare prostie daca urmaresti pasii (de asemenea ai si tabel cu cantitatile/vascozitatile recomendate pt uleiuri ce se folosesc la furcile lor).
Sa te bucuri de furca "noua" :)
Spor la pedalat!
Postat de Ati Boa AtiBoa la 30 aprilie 2023 la 16:03
0
0
In mod normal, daca o voi face din nou, o sa o fac mult mai repede. Am lucrat cu f mare atentie si am citit in continuu manualul si am urmarit si Youtube. Erau atat de multe piese, toate mici, toate trebuie puse intr-o ordine, incat cu o seara inainte chiar am avut cosmaruri (ca am desfacut furca si am gasit niste token/spatiere incovoiate si nu stiam ce sa mai fac).
Cu ochi fin si gandire critica am cautat cea mai mica imperfectiune in oringuri si garnituri, dar negasind nimic, am ales doar sa curat si sa gresez de la zero. A fost si o chestie de principiu si educatie financiara, si desi am avut langa mine kit-ul mare de service (mare in teorie, ca nu am oring rosu pt sag, nici suruburi) am ales nici sa nu l desfac. Imi cumpărasem si un set de 2 bureti just-in-case.
Ma enerveaza ca 10 garnituri costa 115 lei. E socant. Dar probabil asa face Sram bani. Daca piesele mele erau tiplă, nu le-am schimbat doar ca tot eram acolo. Dar acum am inteles cum sta treaba, si cred ca urmatoarea revizie o fac in 2 ore.
Si Rockshox scria in manual ca la Reba pot folosi Sram butter sau Pm600 military grease, dar cand am vazut diferentele de pret, am ales sa pun ce-i mai bun pt furca. Oricum, inainte s-a folosit ceva de culoare rosie/visinie. Iar cand am desfacut, vechea vaselina era prin unele zone foarte apoasa. Nu imi explic.
Cat despre cheia dinamometrica, la cineva are are bicla de carbon e un must-have. E cheie de Proxxon 6-30NM, se gaseste in dedeman, e cam scumpută, dar merita 100% toti banutii. Pe asa ceva merita sa dai 350 lei. In comparatie cu cheia, cele 10 garnituri la 115 lei (la alte magazine chiar 155 lei, sunt umilitor de scumpe. Dar nu mai zic nimic cata vreme exista bike-shopuri si ateliere care nu detin cheie dinamometrica.
Si cu uleiurile am fost atent. Am folosit 15wt si 5wt de la Rockshox. Am avut grija sa pun fix cantitatile indicate in manual, luand in considerare inclusiv uleiul de pe furtunul din capul seringii.
Asa cum mai vorbeam si cu un prieten, din cauza de Romania, daca vrei sa beneficiezi de un serviciu corect si complet, esti nevoit de multe ori sa inveti tu cum se face si sa te ocupi de problema.
Cu ochi fin si gandire critica am cautat cea mai mica imperfectiune in oringuri si garnituri, dar negasind nimic, am ales doar sa curat si sa gresez de la zero. A fost si o chestie de principiu si educatie financiara, si desi am avut langa mine kit-ul mare de service (mare in teorie, ca nu am oring rosu pt sag, nici suruburi) am ales nici sa nu l desfac. Imi cumpărasem si un set de 2 bureti just-in-case.
Ma enerveaza ca 10 garnituri costa 115 lei. E socant. Dar probabil asa face Sram bani. Daca piesele mele erau tiplă, nu le-am schimbat doar ca tot eram acolo. Dar acum am inteles cum sta treaba, si cred ca urmatoarea revizie o fac in 2 ore.
Si Rockshox scria in manual ca la Reba pot folosi Sram butter sau Pm600 military grease, dar cand am vazut diferentele de pret, am ales sa pun ce-i mai bun pt furca. Oricum, inainte s-a folosit ceva de culoare rosie/visinie. Iar cand am desfacut, vechea vaselina era prin unele zone foarte apoasa. Nu imi explic.
Cat despre cheia dinamometrica, la cineva are are bicla de carbon e un must-have. E cheie de Proxxon 6-30NM, se gaseste in dedeman, e cam scumpută, dar merita 100% toti banutii. Pe asa ceva merita sa dai 350 lei. In comparatie cu cheia, cele 10 garnituri la 115 lei (la alte magazine chiar 155 lei, sunt umilitor de scumpe. Dar nu mai zic nimic cata vreme exista bike-shopuri si ateliere care nu detin cheie dinamometrica.
Si cu uleiurile am fost atent. Am folosit 15wt si 5wt de la Rockshox. Am avut grija sa pun fix cantitatile indicate in manual, luand in considerare inclusiv uleiul de pe furtunul din capul seringii.
Asa cum mai vorbeam si cu un prieten, din cauza de Romania, daca vrei sa beneficiezi de un serviciu corect si complet, esti nevoit de multe ori sa inveti tu cum se face si sa te ocupi de problema.
Postat de Bogdan B. la 30 aprilie 2023 la 17:27
0
0
Discutate recent pe forum