Forum
Esti aici:
Subiect: Upgrade furca pentru Rockrider 5.3
#10623
Postat de Eugen Petcu
Subiect deschis de la 28 octombrie 2020 la 12:26
Raporteaza
Buna ziua,
sunt nou pe acest forum, si nou intr-ale ciclismului modern, de asemenea.
As dori sa ma ajutati, daca puteti, cu un sfat referitor la upgrade de furca la bicicleta mea curenta.
Actualmente am un Rockrider 5.3 din 2011 cu roti de 26", pe care l-am luat second hand prin 2012.
Rockriderul asta are furca Suntour XCR pe arc cu lockout.
De anul asta am inceput sa merg mai des la padure cu bicicleta, unde am dat peste cateva "hop-uri" facute de cei care se antreneaza pe-acolo cu biciclete mai performante. Unele hop-uri inalte si de 50 cm. Din pacate, cand trec peste ele, de cele mai multe ori "cad" intai pe furca, din cauza ca nu stiu sa trec bine peste obstacole. Bineinteles, incerc sa mut greutatea mai in spate, sa ridic roata fata in timp ce sunt pe obstacol, etc., dar nu iese intotdeauna. Asa ca ajung sa cad de multe ori pe furca.
Si acuma problema: mi-e teama ca de-a lungul procesului asta de invatare, la un moment dat o sa rup furca. De aceea as vrea sa fac un upgrade la o alta furca mai solida, tot second hand, care sa reziste la perioada asta de greseli inerente inceputului.
In general, imi place furca pe care o am (intr-atata sunt de incepator). Mi-e doar teama ca nu va rezista la sariturile peste obstacole.
Ma puteti ajuta cu sugestii pentru furca solida cu travel de 100 mm, second hand, pentru roata de 26"?
Multumesc.
sunt nou pe acest forum, si nou intr-ale ciclismului modern, de asemenea.
As dori sa ma ajutati, daca puteti, cu un sfat referitor la upgrade de furca la bicicleta mea curenta.
Actualmente am un Rockrider 5.3 din 2011 cu roti de 26", pe care l-am luat second hand prin 2012.
Rockriderul asta are furca Suntour XCR pe arc cu lockout.
De anul asta am inceput sa merg mai des la padure cu bicicleta, unde am dat peste cateva "hop-uri" facute de cei care se antreneaza pe-acolo cu biciclete mai performante. Unele hop-uri inalte si de 50 cm. Din pacate, cand trec peste ele, de cele mai multe ori "cad" intai pe furca, din cauza ca nu stiu sa trec bine peste obstacole. Bineinteles, incerc sa mut greutatea mai in spate, sa ridic roata fata in timp ce sunt pe obstacol, etc., dar nu iese intotdeauna. Asa ca ajung sa cad de multe ori pe furca.
Si acuma problema: mi-e teama ca de-a lungul procesului asta de invatare, la un moment dat o sa rup furca. De aceea as vrea sa fac un upgrade la o alta furca mai solida, tot second hand, care sa reziste la perioada asta de greseli inerente inceputului.
In general, imi place furca pe care o am (intr-atata sunt de incepator). Mi-e doar teama ca nu va rezista la sariturile peste obstacole.
Ma puteti ajuta cu sugestii pentru furca solida cu travel de 100 mm, second hand, pentru roata de 26"?
Multumesc.
Postat de Eugen Petcu la 28 octombrie 2020 la 12:26
0
0
Furca nu cred ca se 'rupe' in adevaratul sens al cuvantului de la atat. Bineinteles, sanse sunt, avand in vedere ca XCR nu e pentru sarituri dar furca poate dezvolta joc sau alte probleme. Nu sunteti primul care a sarit pe suntoururi ieftine, dar o faceti pe raspunderea dvs.
Acele hopuri mai mari nu au si ocolire pe langa ele si pentru cei care nu pot sa le sara?
Avand in vedere bicicleta, nu as recomanda un upgrade de niciun fel, deoarece nu se merita financiar. Cel mai bine, invatati basic-urile (pozitia corpului, etc; cum ati mentionat si dumneavoastra) pe acea bicicleta deoarece e ok pentru asta si apoi puteti face un upgrade la alta bicicleta mai moderna, mai potrivita pentru sarit, eventual un hardtail agresiv (gen https://www.decathlon.co.uk/p/am-100-ht-trail-hardtail-mountain-bike-nx/_/R-p-306308?mc=8543080, care in romania nu mai e pe stoc, dar a fost recent 3500 lei) sau daca va permite bugetul un full suspension.
Daca totusi doriti upgrade, lucru care repet nu se merita, gasiti in bazar:
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rock-shox-fs-reba-rl-26q-sa100-neagra-424046
Avand in vedere ca bita e pe 26 cu steerer drept, merg si furci de dirt jumper, dar in locul dvs nu as pune ceva cu mai mult de 100mm, max 120.
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rock-shox-argyle-rct-solo-air-140mm-120mm-100mm-80mm-pentru-roti-de-26-443396
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rockshox-reba-fullair-reglabila-445909
Acele hopuri mai mari nu au si ocolire pe langa ele si pentru cei care nu pot sa le sara?
Avand in vedere bicicleta, nu as recomanda un upgrade de niciun fel, deoarece nu se merita financiar. Cel mai bine, invatati basic-urile (pozitia corpului, etc; cum ati mentionat si dumneavoastra) pe acea bicicleta deoarece e ok pentru asta si apoi puteti face un upgrade la alta bicicleta mai moderna, mai potrivita pentru sarit, eventual un hardtail agresiv (gen https://www.decathlon.co.uk/p/am-100-ht-trail-hardtail-mountain-bike-nx/_/R-p-306308?mc=8543080, care in romania nu mai e pe stoc, dar a fost recent 3500 lei) sau daca va permite bugetul un full suspension.
Daca totusi doriti upgrade, lucru care repet nu se merita, gasiti in bazar:
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rock-shox-fs-reba-rl-26q-sa100-neagra-424046
Avand in vedere ca bita e pe 26 cu steerer drept, merg si furci de dirt jumper, dar in locul dvs nu as pune ceva cu mai mult de 100mm, max 120.
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rock-shox-argyle-rct-solo-air-140mm-120mm-100mm-80mm-pentru-roti-de-26-443396
https://www.dirtbike.ro/bazar/furca-rockshox-reba-fullair-reglabila-445909
Postat de Adrian Doroftei la 28 octombrie 2020 la 18:08
0
0
Multumesc pentru raspuns.
Referitor la cumparat alta bicicleta, m-am gandit deja. Dar e momentul cel mai prost. Cred ca as penurie de biciclete nu am mai fost in istoria moderna a afacerii cu biciclete. Pana si bicicletele "importate" din Germania de pe OLX au preturi de 70-80% din pretul bicicletei noi. Una peste alta, cred ca nu ar fi un moment bun sa-mi caut alta bicicleta.
Va trebui ori sa raman cu furca actuala si sa ocolesc, intr-adevar, acele obstacole - dar atunci unde mai e distractia - sau sa caut o furca second hand acceptabila ca pret si intr-o stare inca buna. Si pentru partea asta cu furca second hand as fi vrut cateva sugestii. Pe care, in parte, le-am si primit in postul anterior.
Ma gandeam daca are rost sa ma uit dupa un Rockshosx XC 30 pe arc, sau chiar pe aer? Se va simti vreo diferenta vs Suntour XCM, respectiv vor fi sanse mai mici sa se deformeze furca de la acele (relativ mici) sarituri?
Referitor la cumparat alta bicicleta, m-am gandit deja. Dar e momentul cel mai prost. Cred ca as penurie de biciclete nu am mai fost in istoria moderna a afacerii cu biciclete. Pana si bicicletele "importate" din Germania de pe OLX au preturi de 70-80% din pretul bicicletei noi. Una peste alta, cred ca nu ar fi un moment bun sa-mi caut alta bicicleta.
Va trebui ori sa raman cu furca actuala si sa ocolesc, intr-adevar, acele obstacole - dar atunci unde mai e distractia - sau sa caut o furca second hand acceptabila ca pret si intr-o stare inca buna. Si pentru partea asta cu furca second hand as fi vrut cateva sugestii. Pe care, in parte, le-am si primit in postul anterior.
Ma gandeam daca are rost sa ma uit dupa un Rockshosx XC 30 pe arc, sau chiar pe aer? Se va simti vreo diferenta vs Suntour XCM, respectiv vor fi sanse mai mici sa se deformeze furca de la acele (relativ mici) sarituri?
Postat de Eugen Petcu la 28 octombrie 2020 la 18:30
0
0
O furca mai buna nu va face un rider/saritor mai bun , sau nu va va inbunatati skilurile doar pentru ca ati investit niste bani in componente. Cel mai important e sa invatati efectiv pasii necesari pentru trecerea cu succes peste obstacole de diferite niveluri , daca asta va pasioneaza. Modelele de furci mentionate mai sus nu sunt pentru sarituri, XC30 este tot o furca basic pt cross country, Reba la fel tot XC desi unii mai experimentati o folosesc si la DJ.
In perioada de invatare e buna si asta(XCR) poate fi "rupta" fara prea mari regrete , atata timp cat se rupe doar ea , nu si riderul.
Recomand a se invata tehnicile corecte:
https://www.youtube.com/watch?v=6f-91HEKdQI
https://www.youtube.com/watch?v=CLutgpYeec8
https://www.youtube.com/watch?v=dTuZFhBJUIk
ca sa nu ajungeti aici :
https://www.youtube.com/watch?v=Yit1s4Z_A2o
In perioada de invatare e buna si asta(XCR) poate fi "rupta" fara prea mari regrete , atata timp cat se rupe doar ea , nu si riderul.
Recomand a se invata tehnicile corecte:
https://www.youtube.com/watch?v=6f-91HEKdQI
https://www.youtube.com/watch?v=CLutgpYeec8
https://www.youtube.com/watch?v=dTuZFhBJUIk
ca sa nu ajungeti aici :
https://www.youtube.com/watch?v=Yit1s4Z_A2o
Postat de Adrian Damian la 28 octombrie 2020 la 19:28
0
0
Părerea mea, la situația în care ești, pune o furcă fixă și cauciucuri cât mai groase. Salturile de 50cm nu sunt pentru furcile de xc cu travel de 100mm, mai ales cele entry gen rockshox xc30. Nici o reba nu o vad bine abuzată la astfel de sărituri, e tot furcă de xc. Mai bine furcă fixă și dezvolți tehnica, dacă traseul permite.
Dacă vrei distracție, atunci distracția costă. Dar așa, o întrebare: ți-ai pus problema, restul bicicletei cum se simte la sărituri de 50cm? Gândește-te că bicicleta ta este pentru XC peisagistic, nu pentru abuzuri prin pădure.
Dacă vrei distracție, atunci distracția costă. Dar așa, o întrebare: ți-ai pus problema, restul bicicletei cum se simte la sărituri de 50cm? Gândește-te că bicicleta ta este pentru XC peisagistic, nu pentru abuzuri prin pădure.
Postat de Vlad Fratiman editat la 28 octombrie 2020 la 19:52
0
0
Ce inaltime si greutate ai ?
N-as lua nici-un upgrade pt acea bicla.
Vrei upgrade schimba bicicleta.
Si nu e moment prost, de acum incolo as sta cu ochii pe olx, odata cu scaderea temperaturilor scade si interesul pt biciclete (pt majoritatea) si astfel scad si preturile.. cel putin la cei care vor sa scape de ele.
N-as lua nici-un upgrade pt acea bicla.
Vrei upgrade schimba bicicleta.
Si nu e moment prost, de acum incolo as sta cu ochii pe olx, odata cu scaderea temperaturilor scade si interesul pt biciclete (pt majoritatea) si astfel scad si preturile.. cel putin la cei care vor sa scape de ele.
Postat de Calin Neagu editat la 28 octombrie 2020 la 20:46
0
0
Ok. O sa raman cu XCR-ul si invat pe el. Apoi, in functie de evolutie trec pe alta bicicleta.
Multumesc pentru toate sfaturile si comentariile. M-au ajutat sa-mi scot din cap upgrade-ul de furca si, in acelasi timp, sunt si mai linistit ca sunt sanse ca furca sa supravietuiasca perioadei de invatare.
Multumesc pentru toate sfaturile si comentariile. M-au ajutat sa-mi scot din cap upgrade-ul de furca si, in acelasi timp, sunt si mai linistit ca sunt sanse ca furca sa supravietuiasca perioadei de invatare.
Postat de Eugen Petcu la 28 octombrie 2020 la 21:27
0
0
Da, am inceput sa exersez manual si vreau sa continui pe directia asta a invatatului deprinderilor de baza inainte sa mai intru la sarituri. Multumesc.
Postat de Eugen Petcu la 30 octombrie 2020 la 04:57
0
0
Revin aici, ca urmare a povestii cu upgrade-ul de la Suntour XCR pe arc la ceva mai bun.
Pana la urma am "fluierat in biserica" si mi-am luat o furca Rockshox Recon pe aer de 27.5". Am dat 975 de lei pe ea, noua, deci mult peste pretul cu care as putea, eventual, vinde bicicleta echipata cu XCR.
Dar saltul e imens, in bine, de la XCR-ul vechi la Recon-ul nou.
Recon-ul fata de XCR-ul pe arc:
- culiseaza mult mai bine, mai fluid.
- se poate regla pentru greutatea utlizatorului, doar crescand presiunea. Nu mai trebuie sa cauti arc potivit greutatii tale (care, de fapt, nici nu mai exista pentru XCR, nici macar din USA). La XCR aveam un sag urias; furca se comprima cum ma puneam pe bicicleta, asa ca am stat tot timpul cu preload-ul strans la maxim. Nasol. Recon-ul nu prea se lasa cand ma urc pe bicicleta. Se lasa asa de putin ca nu am nevoie sa folosesc lock-out-ul la trecerea de la drum de tara la asfalt. Si totusi, cand dau de denivelari, incepe sa lucreze frumos. Ma gandesc sa renunt la lockout cu totul, sa mai "aerisesc" ghidonul.
- pe drumuri de tara amortizeaza socurile mult-mult mai bine. Asa, empiric, as zice ca reduce socurile in maini cu peste 60 - 70% fata de XCR-ul vechi.
- nu mai am emotii cand sar peste vreun obstacol, furca arata si se comporta foarte solid.
Una peste alta, investitia de 1000 de lei a meritat cu varf si indesat. Sunt intr-atat de multumit de bicicleta incat mi-a scazut entuziasmul de a-mi lua un 29-er undeva la 20% din ce a fost inainte de upgrade.
Calculele de genul "nu dau 1000 de lei pe furca pentru ca bicicleta nu se poate vinde nici cu 600 de lei" nu trebuie luate in considerare decat daca vrei sa vinzi bicicleta intr-o fereastra de timp mica. Daca bicicleta e buna si nu te roade ca e doar de 26", merita un asemenea upgrade cu varf si indesat.
Mai potrivit are fi calculul: dau 1000 de lei pe furca si am o bicicleta buna de care sa fiu multumit, sau o vand cu 600 si mai dau 2500 - 3000 de lei pe una de 29" second hand.
Eu am optat pentru investit 1000 de lei acuma. Posibil in cativa ani (cand, poate, se mai aseaza preturile la biciclete) sa ma uit din nou catre 29", dar momentan nu am niciun entuziasm sa o fac. Ma bucur de bicicleta asta cum nu m-am gandit ca se poate.
Ma intreban daca saltul de la Recon la SID s-ar simti la fel de mare ca cel de la XCR pe arc la Recon?
Asta pentru ca, la masini, am facut salt de la Dacia 1300 la Matiz si a fost un salt imens. Dar, apoi, saltul de la Matiz la Skoda Octavia nu a mai fost asa de mare, nici pe departe.
De asta tind sa cred ca pentru noi, muritorii de rand, care doar ne dam pe carari de padure si mai sarim cate un obstacol, trecerea mai sus de Recon e posibil sa nu merite.
Na, cam asta a fost. Succes celor care cauta sa-si faca si ei ugrade la furca. Le recomand calduros upgrade de genul asta.
Pana la urma am "fluierat in biserica" si mi-am luat o furca Rockshox Recon pe aer de 27.5". Am dat 975 de lei pe ea, noua, deci mult peste pretul cu care as putea, eventual, vinde bicicleta echipata cu XCR.
Dar saltul e imens, in bine, de la XCR-ul vechi la Recon-ul nou.
Recon-ul fata de XCR-ul pe arc:
- culiseaza mult mai bine, mai fluid.
- se poate regla pentru greutatea utlizatorului, doar crescand presiunea. Nu mai trebuie sa cauti arc potivit greutatii tale (care, de fapt, nici nu mai exista pentru XCR, nici macar din USA). La XCR aveam un sag urias; furca se comprima cum ma puneam pe bicicleta, asa ca am stat tot timpul cu preload-ul strans la maxim. Nasol. Recon-ul nu prea se lasa cand ma urc pe bicicleta. Se lasa asa de putin ca nu am nevoie sa folosesc lock-out-ul la trecerea de la drum de tara la asfalt. Si totusi, cand dau de denivelari, incepe sa lucreze frumos. Ma gandesc sa renunt la lockout cu totul, sa mai "aerisesc" ghidonul.
- pe drumuri de tara amortizeaza socurile mult-mult mai bine. Asa, empiric, as zice ca reduce socurile in maini cu peste 60 - 70% fata de XCR-ul vechi.
- nu mai am emotii cand sar peste vreun obstacol, furca arata si se comporta foarte solid.
Una peste alta, investitia de 1000 de lei a meritat cu varf si indesat. Sunt intr-atat de multumit de bicicleta incat mi-a scazut entuziasmul de a-mi lua un 29-er undeva la 20% din ce a fost inainte de upgrade.
Calculele de genul "nu dau 1000 de lei pe furca pentru ca bicicleta nu se poate vinde nici cu 600 de lei" nu trebuie luate in considerare decat daca vrei sa vinzi bicicleta intr-o fereastra de timp mica. Daca bicicleta e buna si nu te roade ca e doar de 26", merita un asemenea upgrade cu varf si indesat.
Mai potrivit are fi calculul: dau 1000 de lei pe furca si am o bicicleta buna de care sa fiu multumit, sau o vand cu 600 si mai dau 2500 - 3000 de lei pe una de 29" second hand.
Eu am optat pentru investit 1000 de lei acuma. Posibil in cativa ani (cand, poate, se mai aseaza preturile la biciclete) sa ma uit din nou catre 29", dar momentan nu am niciun entuziasm sa o fac. Ma bucur de bicicleta asta cum nu m-am gandit ca se poate.
Ma intreban daca saltul de la Recon la SID s-ar simti la fel de mare ca cel de la XCR pe arc la Recon?
Asta pentru ca, la masini, am facut salt de la Dacia 1300 la Matiz si a fost un salt imens. Dar, apoi, saltul de la Matiz la Skoda Octavia nu a mai fost asa de mare, nici pe departe.
De asta tind sa cred ca pentru noi, muritorii de rand, care doar ne dam pe carari de padure si mai sarim cate un obstacol, trecerea mai sus de Recon e posibil sa nu merite.
Na, cam asta a fost. Succes celor care cauta sa-si faca si ei ugrade la furca. Le recomand calduros upgrade de genul asta.
Postat de Eugen Petcu editat la 29 iulie 2021 la 13:58
0
0
Ah, daca va intrebati cum a schimbat hadnling-ul furca de 27.5" pe bicicleta de 26", sa stiti ca s-a simtit.
Manevrabilitatea bicicletei a scazut.
In padure, la viteza mare, daca iau curbe stranse ajung la limita capacitatilor mele actuale, ceea ce inainte, cu furca de 26" nu se intampla.
In primele ture am crezut ca mi-am iesit din mana la curbe stranse. Ma gandeam ca am obosit, am imbatranit, sau mai stiu eu ce. Curbele pe care inainte le luam in viteza si in siguranta deplina, acuma erau la limita sa lovesc copacul sau sa ratez drumul.
Abia apoi m-am gandit ca trebui sa fie furca de 27.5" pe bicicleta de 26".
Deci da, se simte la manevrabilitate.
In acelasi timp, merg mai usor fara maini. Mult mai putin efort necesar ca sa tin bicicleta drept.
Manevrabilitatea bicicletei a scazut.
In padure, la viteza mare, daca iau curbe stranse ajung la limita capacitatilor mele actuale, ceea ce inainte, cu furca de 26" nu se intampla.
In primele ture am crezut ca mi-am iesit din mana la curbe stranse. Ma gandeam ca am obosit, am imbatranit, sau mai stiu eu ce. Curbele pe care inainte le luam in viteza si in siguranta deplina, acuma erau la limita sa lovesc copacul sau sa ratez drumul.
Abia apoi m-am gandit ca trebui sa fie furca de 27.5" pe bicicleta de 26".
Deci da, se simte la manevrabilitate.
In acelasi timp, merg mai usor fara maini. Mult mai putin efort necesar ca sa tin bicicleta drept.
Postat de Eugen Petcu editat la 29 iulie 2021 la 13:57
0
0
Ha, chiar mă întrebam cum e cu furca pt roata mai mare, se ridică de bot, îmi imaginez, poți să cobori chestii mai abrupte fara stres ...
Asta cu handling până nu experimentezi e greu de înțeles, pentru mine cel puțin.
Nici cu 29 pe off nush cum e,pare f greu sa iei curbe și pe asfalt :D
Dar am mers gen 20m...deci părere neavizata.
Asta cu handling până nu experimentezi e greu de înțeles, pentru mine cel puțin.
Nici cu 29 pe off nush cum e,pare f greu sa iei curbe și pe asfalt :D
Dar am mers gen 20m...deci părere neavizata.
Postat de Cutova Andrei la 30 iulie 2021 la 18:02
0
0
Da, s-a ridicat de bot 1,5 cm, faaaaantastic. Poți face DH cu ea acum. E doar...placebo, nu s-a schimbat nimic, doar în minte s-a schimbat ceva.
Postat de Teodor Jagate la 1 august 2021 la 09:38
0
0
Discutate recent pe forum