Forum

Subiect: Sfat alegere furca 29" XC "comoda"

#7601

Dorio Popenta
Postat de Dorio Popenta
Subiect deschis de la 4 iulie 2016 la 14:57
Raporteaza
Salut,

Am un Focus 29R cu furca Rockshox XC32 TK solo air tapered.
Merg 75% naveta la munca pe asfalt si ocazional cateva concursuri XC gen B-day, La Broaste.

Problema pe care o am cu furca existenta este ca la denivelari mici si dese amortizeaza foarte prost.
Dupa 30-40 de KM imi amortesc mainile foarte rau. Am incercat diferite setup-uri de rebound cu aceleasi rezultate.

Caut o furca cu caracteristicile de mai sus 100-120mm care sa functioneze foarte bine la denivelari mici si sa ma incadrez intr-un buget de maxim 1000 lei.

Nu prea gasesc la caracteristicile furcilor pe diferite situri cum se comporta in diferite conditii de teren.

Din ce am cautat ma intereseaza unul din producatorii consacrati Fox, Rockshox, Marzocchi, DTSwiss, Manitou.

Voi ce imi recomandati ? Ma intereseaza in principal 2 caracteristici: comoditate maxima (amortizare la denivelari mici si dese), si greutate nu mai mult de 2Kg.

Multumesc
Postat de Dorio Popenta la 4 iulie 2016 la 14:57
0
0
Dorio Popenta
Dupa 30-40 de KM imi amortesc mainile foarte rau.

citeste pe aici:
http://www.dirtbike.ro/mag/cockpit-ul-bicicletei-manoanele-i-manetele-de-control

mai ales pozitionarea manetelor de frana:

Article Image
Postat de Bogdan Nicolae editat la 4 iulie 2016 la 15:05
0
0
Ce vrei tu este o furca pe arc.
Eu cand am trecut de la un recon pe arc la un revelation pe aer acesta a fost primul lucru pe care l-am remarcat, inexistenta amortizarii la denivelarile mici. De asemena iti recomand sa schimbi si mansoanele si/sau manusile.

Inainte ca cei care sunt pe langa subiect sa dea voturi negative, le recomand sa dea o cautare dupa "Coil fork or Air fork" si sa citeasca diferentele mentionate de mai toti.
Postat de Adrian Radu editat la 4 iulie 2016 la 16:03
0
0
[quote]citeste pe aici:

http://www.dirtbike.ro/mag/cockpit-ul-bicicletei-manoanele-i-manetele-de-control

mai ales pozitionarea manetelor de frana:

http://www.dirtbike.ro/foto/63351
[/quote]

Multumesc Bogdan.

Am citit articolul. Foarte interesant.
Pot spune ca ma incadrez in setup-ul ideal. Am mansoane de burete care absorb destul de bine socurile, pozitia mainilor este corecta si folosesc manusi.
Problemele mele apar dupo o perioada lunga de traseu cu denivelari f mici si dese. Datorita trepidatiilor mainile ma dor si se inclesteaza pe ghidon.
Mai am o bicicleta 26 cu furca Marzocchi bomber 2003 comp care in ciuda varstei considerabile se comporta de 10 ori mai bine. In schimb ii lipseste lock si are o greutate considerabila lucru care era normal la vremea aceea.
Din aceasta cauza dau vina si pe furca.
Postat de Dorio Popenta editat la 4 iulie 2016 la 17:44
0
0
Multumesc Adrian
[quote]Ce vrei tu este o furca pe arc.
Eu cand am trecut de la un recon pe arc la un revelation pe aer acesta a fost primul lucru pe care l-am remarcat, inexistenta amortizarii la denivelarile mici. De asemena iti recomand sa schimbi si mansoanele si/sau manusile. [/quote]

Dar citind diferenta intre Arc si Aer se pare ca suspensiile pe arc sunt recomandate in special celor ce au nevoie de o cursa substantiala la furca gen downhill

[quote]Which is for you?


For a cross country or trail rider, air forks are the way to go. The ease of setup, weight and amount of adjustment makes these forks a great upgrade. There are also a heap of options available for you to check out.

If you have a big travel bike or just like to ride hard and go deep then perhaps a coil is for you. Coils are strong and the linear spring rate is hard to beat. If you get past the weight and setup challenges coil forks are great units.
[/quote]

Deci pentru XC, trail ar fi bine sa ma orientez catre o furca pe aer care amortizeaza mai bine socurile mici.

Aveti vre-o sugestie in acest sens ?
Postat de Dorio Popenta la 4 iulie 2016 la 18:33
0
0
Dorio Popenta


Deci pentru XC, trail ar fi bine sa ma orientez catre o furca pe aer care amortizeaza mai bine socurile mici.

Aveti vre-o sugestie in acest sens ?


Ai inteles un pic pe dos, furca pe arc vine doar cu o greutate mai mare, nu are legatura cu disciplina. Te rog citeste aici postarile lui Maximilian: http://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/discutii-tehnice/21-furci/23917-furca-pe-aer-vs-furca-pe-arc/pagina(2)/
Postat de Adrian Radu la 5 iulie 2016 la 06:57
0
0
Dorio Popenta

Problemele mele apar dupo o perioada lunga de traseu cu denivelari f mici si dese. Datorita trepidatiilor mainile ma dor si se inclesteaza pe ghidon.
Mai am o bicicleta 26 cu furca Marzocchi bomber 2003 comp care in ciuda varstei considerabile se comporta de 10 ori mai bine. In schimb ii lipseste lock si are o greutate considerabila lucru care era normal la vremea aceea.
Din aceasta cauza dau vina si pe furca.

Cred totusi ca NU ai pozitia corecta pe bicicleta, probabil un cadru prea mare ceea ce te face sa iti sprijini greutatea superioara in maini, ceea ce nu e ok, ea trebuind sa fie pe sezut si nu in maini. Probabil ca este prea intins peste cadru.
Iti spun din proprie experienta. Eu am luat o pipa mai scurta (de la 85mm la 40mm) si sunt diferente majore. Probabil iti trebuie si un ghidon ceva mai ridicat ai sa te-ajute la ce am spus mai sus. Saua mut-o mai in fata.
Furca ar trebui sa aiba un reglaj de rebound, joaca-te la reglaje.
Eu pe cadrul meu am trecut de la o parlita de furca Suntour XCR la un RS Recon Silver; m-am jucat putin setup-ul si mi se pare ca e de pe alta planeta. Pe forestiere cu XCR mi se scuturau si creierii in cap (chiar daca nu ma sprijineam in maini pe ghidon), cu RS e altceva, aproape ca nu simt nimic la socurile mici/dese.

O cursa mai mare, de 120, nu te ajuta la ce vrei tu. Ba mai mult, s-ar putea sa NU fie permisa montarea de catre constructorul cadrului fiindca ii schimbi geometria.
Postat de Cristi Trifan editat la 5 iulie 2016 la 20:17
0
0
Nu ai spus nimic de presiune, ai încercat să faci furca mai moale sau nu ai pompă? Idem pentru presiunea din cauciucuri.
Postat de Florin Dandu la 5 iulie 2016 la 07:48
0
0
Cristi Trifan
Cred totusi ca NU ai pozitia corecta pe bicicleta, probabil un cadru prea mare ceea ce te face sa iti sprijini greutatea superioara in maini, ceea ce nu e ok, ea trebuind sa fie pe sezut si nu in maini. Probabil ca este prea intins peste cadru.
Iti spun din proprie experienta....

Chiar si cateva grade inclinatie a seii conteaza FOARTE mult, desi am pipa si ghidon potrivite am observat ca daca inclin foarte putin varful seii in jos deja am presiune mare in maini.
@ Dorio: Deci sunt multe lucruri posibil gresite la pozitia ta...
Postat de Calin Neagu editat la 5 iulie 2016 la 08:31
0
0
Calin Patrascu
[quote="Cristi Trifan"]Cred totusi ca NU ai pozitia corecta pe bicicleta, probabil un cadru prea mare ceea ce te face sa iti sprijini greutatea superioara in maini, ceea ce nu e ok, ea trebuind sa fie pe sezut si nu in maini. Probabil ca este prea intins peste cadru.
Iti spun din proprie experienta....

Corect, mai adaug:
chiar si cateva grade inclinatie a seii conteaza FOARTE mult !
Desi am pipa si ghidon potrivite am observat ca daca inclin foarte putin varful seii in jos deja am presiune mare in maini.
@ Dorio: Deci sunt multe lucruri posibil gresite la pozitia ta...

Dorio Popenta

Datorita trepidatiilor mainile ma dor si se inclesteaza pe ghidon.

Asta poate fi de la ghidon prea ingust, ce latime are ?

Eventual pune niste poze cu bicicleta din lateral, si sa-ti faca cineva o poza din lateral stand pe bicicleta...[/quote]

Multumesc pentru sfaturi
Mai jos niste imagini din profil si din fata in timpul concursului
Profil
Article Image
Fata
Article Image

Intr-adevar ghidonul este ingust de 600 ... este foarte ok cand merg pe sosea in aglomeratie .... si intra si in lift :D
Postat de Dorio Popenta la 6 iulie 2016 la 06:05
0
0
1. Se vede clar din prima poza cum te intinzi peste cadru sa ajungi la ghidon, deci te sprijini in maini.
2. Vezi presiunea de aer corecta pentru furca ta, verific-o/refa-o (cauta in manualul furcii daca nu mai ai sticker-ul pe furca), apoi vezi setarea de rebound pe pe furca, experimenteaza. Ar trebui sa ai 2 pictograme, un iepure si o testoasa: iepurele inseamna ca raspunsul furcii este rapid, adica absoarbe vibratii cu frecventa mare si amplitudine mica (denivelari mici/dese), broasca e pe dos.
Postat de Cristi Trifan la 6 iulie 2016 la 06:50
0
0
Am si eu acelasi tip de furca, doar ca nu e tapered, tot pe un 29R Focus. Dupa montaj si cateva ture cu ea i-am modficat reglajele (presiune, rebound) si a devenit "de pe alta planeta", ca sa-l parafrazez pe Cristi. Mai lucreaza putin si la pozitia seii si sunt convins ca problema se va diminua. Furca este printre cele mai bune in segmentul ei de pret. Nu o compara cu furci de 400Eur. Si eu sunt mai incantat de cum se comporta Fox-ul de pe Giant-ul de 27.5 chiar daca e mai veche dar vorbim de alta gasca in alta traista.
Fiind furca mai inalta fata de originala ce avea cursa de 100mm, unghiurile cadrului fata de sol si fata de pozitia ta pe el se modifica putin. Practic bicla e "mai lasata pe spate", ca sa zic asa. Unghiul HT-ului e mai mic si centrul tau de greutate cade putin mai in spate. Tine cont de aceste aspecte cand iti reglezi pozitia pe ea.
Postat de Alex Rolland la 6 iulie 2016 la 10:37
0
0