Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Scott voltage 2015 fr 710 - crapatura


Muica Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 6
Subiecte: 6

#420384 7 martie la 16:49

Am un scott voltage fr 710 . Am imprumutat bicicleta unui aminc sa se duca pana acasa , iar el , fiind inalt , a ridicat saua sus de tot , tija de la sa se sprijina cumva in cadru , si acesta fiind greu , a solicitat tare seat postul si a crapat . Nu mi dau seama ce ar trebui sa fac . Daca il duc la sudat , are ce sa ii faca? Va rog ajutati-ma . Aici voi lasa 3 poze . https://imgur.com/a/Yc8HW57

-1
Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 768
Subiecte: 19

#420385 7 martie la 19:35

Salut, poti sa-l rogi pe amicul tau sa-ti cumpere un alt cadru.
Daca ma intrebi pe mine, n-o sa tina nici o reparatie pe care ai incerca s-o faci.

+6
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 580
Subiecte: 9

#420386 7 martie la 21:07

Oare din ce naiba e facut cadrul? plastic?

-4
Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 215
Subiecte: 23

#420394 8 martie la 08:56

Fiecare tija de sa are un marcaj pe ea, insertia minima obligatorie, acum ai aflat de ce exista.
http://greenbirdbikeblog.blogspot.com/2014/07/friday-wtf-why-seat-post-insertion.html

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 284
Subiecte: 8

#420417 8 martie la 15:09

@Muica Vlad, dai cu downvote degeaba. Improvizații se vor putea face mereu, dar luat la bani mărunți cadrul respectiv e compromis in totalitate. Amicul tău ar trebui să ți facă rost de unul nou sau ceva compatibil pe care sa muti piesele. Semne de întrebare mai sunt....spre exemplu, cine naiba ridica șaua pe o bicla de genul, dar astea nu schimba situația cu nimic. Cadru tot crăpat rămâne.

Exemplu de improvizație la prima vedere: dai jos vopseaua, sudezi crăpăturile, polizezi sudurile, pui deasupra un tub de aluminiu care să îmbrace aproape ermetic seat tube ul de a lungul zonei crăpate (minus câțiva milimetri, sa poți pune un colier de strângere); ideal, ar trebui ca tubul in cauză sa meargă pe o lugime ceva mai mare, in jurul top tube ului și chiar mai jos. Sudezi tubul la ambele capete și polizezi din nou.

Evident, e o bătaie de cap serioasa și nimeni nu ți poate garanta că ține. Dar de urgență, daca nu abuzezi de bicicletă, există o oarecare posibilitate sa meargă. Bineînțeles, nu mai ridici șaua vreodată și e ceva cat se poate de temporar. Soluția pe termen mediu și lung rămâne un cadru nou

Cheers

ultima modificare: 8 martie la 15:18

+3
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1535
Subiecte: 9

#420425 8 martie la 19:26

Du-l la sudat, ”că merge și așa”. Îți ia ăla 100, 150 de lei, te ține o lună, două, trei luni, apoi se rupe iar, iei alt cadru, alți bani. Doar sunt banii tăi, nu ai noștri. Nu mă prind de ce ai postat, că oricum te duci să-l sudezi, orice ți-ar spune cineva aici. În teorie ține. Dar practica ne omoară, nu teoria.

+1
Ioan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 71
Subiecte: 5

#420439 9 martie la 22:33

Pana la urmă cadru este din aluminiu cu elemente sudate. Un sudor bun care înțelege ce face ,poate face o treabă ca de fabrică. Problema e să găsești acel sudor

ultima modificare: 9 martie la 22:35

0
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1535
Subiecte: 9

#420443 10 martie la 08:34

La orice bicicletă, seat tubele este dintr-o singură bucată. De ce oare? Fă diferența între îmbinări și părți.

+1
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 580
Subiecte: 9

#420444 10 martie la 08:48

Se poate si intari sudura sau ranforsa cu alta teava mai groasa pe interior-exterior?

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1535
Subiecte: 9

#420445 10 martie la 08:55

Se poate. Și cum mai intră țeava de șa, care are un diametru standard? Sau colierul de prindere, care are și el un diametru standard? Tre să găsești un maestru al sudurii să iasă ceva funcțional. De sudat, toți sudează.

La cadrul ăla se poate face doar un singur lucru: se caută o țeavă de șa cât mai lungă 400mm, ca să treacă de minimum insert cu cât mai mult și se sudează de cadru și acolo moare. E singura garanție că va ține mai mult decât improvizații pe moment. Plus sudura de rigoare, la greu, de jur împrejur. Dar, doar un sudor în aluminiu îți va spune dacă și cum va ține. Știu personal cadru sudat de 3 ori în aluminiu care s-a rupt de trei ori la sudură. Deci...va ține. Până se rupe din nou.

ultima modificare: 10 martie la 12:55

+3

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2022 DirtBike.ro