Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Protectie coroziune pentru cadre de otel


Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387640 23 noiembrie 2017 la 08:44

Poate cineva sa-mi recomande un inhibitor de rugina / protectie anti-coroziune pentru tratarea la interior a cadrelor de otel? Sheldon Brown recomanda JP FrameSaver sau Boeshield T9, dar nu le-am gasit in Romania.
Ideea e ca as vrea un produs care sa imi permita sa fac operatiunea o singura data, fara sa nu fiu nevoit sa refac tratamentul in fiecare an.
Pe piata interna singurul produs care imi inspira cat de cat incredere si care poate fi aplicat in interiorul unui cadru este o ceara sub forma de aerosol de la Nigrin. A folosit cineva produse Nigrin? Sunt bune de ceva?

ultima modificare: 23 noiembrie 2017 la 08:58

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 564
Subiecte: 9

#387657 23 noiembrie 2017 la 20:02

Ai cazut in apa cu bicla de te temi ca o ia rugina?

Florin Dandu

Trimite mesaj
Posturi: 902

#387661 23 noiembrie 2017 la 20:43

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=13960;menu=1000,185,190
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=80703;menu=1000,185,189

(ambele produse se găsesc și în România)

ultima modificare: 23 noiembrie 2017 la 20:46

Un fost membru
Posturi: 159
Subiecte: 1

#387664 23 noiembrie 2017 la 22:10

Fa o solutie de motorina+vaselina si o torni in cadru,agiti bine si asta e.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387668 24 noiembrie 2017 la 00:12

Multam, Florin! O sa le caut pe piata de la noi.

Marcel, asa faceam la batrana Dacie... Dar, fara suparare, suntem in 2017, prefer o solutie ceva mai profi, mai ales ca nu costa o avere.

Vali, cu bicla asta n-am apucat sa cad in lac, e vorba de un proiect in desfasurare.
Problema e ca orice cadru ajunge sa "ia apa" intr-un fel sau altul. Si dupa cum se stie, Fe + H2O + O2 = FeO(OH) + H2. In timp ce H2 se elibereaza in atmosfera, FeO(OH) se "lipeste" de cadru si poate genera probleme. Motiv pentru care prefer sa inhib reactia de mai sus inca inainte de a incepe. Oricum, apreciez oricand o glumita buna si la obiect ;)

ultima modificare: 24 noiembrie 2017 la 00:19

+1
. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3553
Subiecte: 15

#387669 24 noiembrie 2017 la 08:36

Cred ca te complici! Nici nu locuiesti la malul marii, nici in mlastina, nici nu scoti tija scaunului sau butucul pedalier pe ploaie!

Eu recomand sa spreyezi - din belsug daca vrei - WD40 in interior. Eu am un cadru curatat de vopsea care sta de 3 ani agatat intr-un garaj aerisit pe care l-am dat cu wd40 si in interior, si in exterior si nu are absolut nici un punct de rugina.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#387670 24 noiembrie 2017 la 09:02

Kelfos!
Il gasesti in mai multe locuri acum. Acum ceva timp se gasea mai greu putin.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387673 24 noiembrie 2017 la 10:01

boris bibi: Nici nu locuiesti la malul marii, nici in mlastina, nici nu scoti tija scaunului sau butucul pedalier pe ploaie!
Aici ai dreptate, desi cand eram mic (si tare prost) am incercat sa ma dau cu bicla prin lacul (plin) din parc. Rezultatul a fost previzibil :))).

M-am gandit si eu la WD40, dar oare rezista in timp in conditii de exploatare, avand in vedere cat de fluid este?

De Kelfos mi-a mai zis cineva, dar e cam greu de bagat la interior, mai ales in seat-stay-uri, care nu comunica direct cu seat-tube-ul. Singurele cai de acces in seat-stay sunt micile gauri ramase de la fabricatie, pivotii de frana si montantii pentru portbagaj, deci imi trebuie ceva sub forma de aerosol.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#387675 24 noiembrie 2017 la 10:22

Legat de WD-40
"Convair, an aerospace contractor, first used WD-40® to protect the outer skin of the Atlas Missile from rust and corrosion. The product actually worked so well that several employees snuck some WD-40® cans out of the plant to use at home." Insa nu cred ca WD-40 poate reprezenta o solutie definitiva.

Aici ar fi de ajutor Kelfos care reactioneaza si neutralizeaza rugina. Solutia e lichida si o poti plimba prin cadru rotindu-l in directiile care sa ajute trecerea dintr-un tub in altul..

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387676 24 noiembrie 2017 la 10:31

Daca e suficient de fluid as putea sa-l pulverizez cu compresorul in locurile greu accesibile.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#387677 24 noiembrie 2017 la 11:27

Are o consistenta asemanatoare cu o vopsea lavabila. Cred ca merge pulverizata.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387679 24 noiembrie 2017 la 12:34

Am vazut ca se poate dilua cu apa la nevoie. O sa raman la Kelfos.
O alta problema ar fi ca au intrat ceva reziduuri de la sablare prin tuburi. Nu-i o cantitate mare, dar se aude cum zornaie prin cadru. Are rost sa ma chinui sa le scot cu un magnet sau se inglobeaza frumos in stratul de Kelfos?

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#387681 24 noiembrie 2017 la 13:13

Asta e greu de spus! Depinde de marimea lor si probabil alti factori. Am avut un Bulls vechi ce avea ceva in cadru si zornaia, am turnat 2-3 picaturi de lipici, bison pwrca si am invlinat cadrul in zona aia, am lasat asa pana s-a lipit si asa a ramas.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387682 24 noiembrie 2017 la 13:32

Ok, o sa incerc sa le scot cu un magnet si pe urma vad ce mai ramane de facut.
Multam tare pentru ajutor!

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3553
Subiecte: 15

#387683 24 noiembrie 2017 la 14:36

De ce n-ar reprezenta WD40 o solutie definitiva? Fiind vorba de interiorul cadrului,. ce l-ar putea spala? El intra in porii metalului si sta acolo "dand afara" apa si impiedicand alta apa sa intre. Daca nu bagi furtunul cu apa fierbinte in cadru, ce il spala?
Iar la 3-5 ani, scoti tija de sa si mai spreyezi o data.

Peste 5 ani mai faci, peste 10 iar samd.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#387684 24 noiembrie 2017 la 14:52

Pai incearca sa dai o suprafata cu wd-40 si verifica dupa una-doua zile.
Nu prea mai zici ca acolo a fost aplicat ceva.

. bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3553
Subiecte: 15

#387685 24 noiembrie 2017 la 18:54

Am zis mai sus: am dat un cadru acum 3 ani si e absolut ok. Cand pun mana pe el se simte usor uleios.

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#387686 24 noiembrie 2017 la 20:59

Boris, se poate ca te tine WD40-ul de 3 ani doar pentru ca nu folosesti cadrul. Constructorul englez de la care am cumparat de curand un cadru de otel recomanda verificarea periodica de apa si sprayerea cu GT85 sau WD40, la o luna sau 600 mile in seat tube, la 6 luni sau 1000 mile in BB si la 6 luni sau 1200 mile in head tube, asta in conditii uscate. In conditii de umiditate intervalele scad la jumatate.

ultima modificare: 25 noiembrie 2017 la 09:10

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 564
Subiecte: 9

#387687 24 noiembrie 2017 la 21:17

Am impresia ca se referea la Anglia,acolo este alta umiditate. Nu-mi spune ca vara,cand noi avem aproape 40 grade si e canicula de se topeste asfaltul trebuie sa verifici cadrul de apa?! si sa dai cu degripant in interiorul cadrului si in iulie si august!

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#387688 24 noiembrie 2017 la 21:46

Sigur, ei se pun in conditiile celui mai prost scenariu, dar si daca dublezi termenele si distantele tot ajungi la 3-4 sprayeri pe an in seat tube si macar odata pe an in rest..

ultima modificare: 24 noiembrie 2017 la 21:48

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#387690 24 noiembrie 2017 la 22:29

Mie, wd-40 imi pare foarte volatil. Am mai multa incredere in wurth hhs 2000 de exemplu! Rezista pe suprafete mult mai bine.
Este clasicul bun la toate dar care nu exceleaza la nimic!

ultima modificare: 24 noiembrie 2017 la 22:34

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387692 25 noiembrie 2017 la 00:12

Eu tocmai asta vreau sa evit - tratarea cadrului de 2-3 ori pe an. Despre Frame Saver de exemplu se spune ca te tine o viata.
Pe langa asta, solutiile de genul asta formeaza o pelicula cu proprietati anticorozive (asemanatoare unui grund), dar care este si puternic hidrofoba. WD40, desi este hidrofob, nu este un inhibitor de coroziune - nu actioneaza la nivel electrochimic.
In plus, este vorba despre un cadru de 20 de ani care probabil nu a fost tratat niciodata. La exterior este impecabil, nu am gasit nici gram de rugina. La interior ST-ul si HT-ul sunt in regula, dar pe partea inferioara a BB-ului am gasit un strat foarte fin de rugina pe care l-am curatat mecanic. Sunt convins ca exista rugina incipienta macar in down tube si posibil prin chainstay si seatstay. Astfel e nevoie de ceva care sa si neutralizeze rugina existenta, iar un convertitor de rugina (gen Kelfos, T9 sau FS) tocmai asta face in prima faza, inainte de a se solidifica. WD40-ul, insa, desi este un foarte bun degripant, nu se descurca foarte bine cand vine vorba de inlaturarea ruginei.

ultima modificare: 25 noiembrie 2017 la 00:13

Alpar Pollnitz

Trimite mesaj
Posturi: 18
Subiecte: 2

#387694 25 noiembrie 2017 la 07:54

Salut.
Am si eu ceva experienta cu cadre de otel si "un pic" si cu stiinta din spatele acestor teorii. Personal, eu pun niste dopuri de guma de diverse dimensiuni in gauri (BB, ST, HT, etc.), bada izolatoare pe gaurile de aerisire, adaug 100 mL de T10 si fac ca un barman cu sticla de cocktail. Las sa se scurga si asta e. De scurs complet se termina intr-un an sau doi, din cate observ eu la BB, cuvetarie si asemenea locuri la bicicleta asamblata.
La WD e volatil solvetul din el, nu si lubrifiantul. Acela ramane pe fier (in caz ca a fost dat cu WD) sau in pahar (daca lasi un pahar de WD la evaporat). De lene, la cadrul meu actual, am folosit si eu WD.
Orice ulei/grasime/ceara este hidrofob(a), si, dat pe suprafata, inhiba coroziunea. Important e sa ramana pe suprafata.
La nivel "electrochimic" nu iti face nici un produs din asta nimic, decat daca legi curent pe cadru, folosesti o baie de electrolit si folosesti si un contraelectrod. O zincare, spre exemplu.
"Convertoarele" de rugina precum Kelfos (Deruginol, Evipass, etc.) fac ceva "chimic" atat cu rugina cat si cu fierul de baza. In general, fosfateaza. Zama home-made pe care o folosesc eu, mai si sulfateaza un pic (are si acid sulfuric pe langa cel fosforic). Fosfatarea e ok, dar daca cunosti diferenta intre un surub brunat (fosfatat) si unul zincat, ii vei intelege limitarile. De dragul exemplelor de aici, poti compara si cu un surub uns. Oricum, pt un interior de cadru ar trebui sa fie arhisuficient.
Ideea e, cum si altii insinueaza, ca orice metoda ai alege, e suficienta pt clima noastra si mai ales pentru grija pe care o porti la respectiva bicicleta.

ultima modificare: 25 noiembrie 2017 la 07:57

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387701 26 noiembrie 2017 la 11:10

Mulumesc tuturor pentru ajutor. Pana la urma am comandat Kelfos. O sa il pulverzizez cu compresorul si sper sa iasa o treaba buna.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#387702 26 noiembrie 2017 la 11:14

Grija totusi. In cazul asta Kelfos si wd-40(sau similar) sunt 2 solutii complementare.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#387745 28 noiembrie 2017 la 08:55

No bun! Revin cu solutia finala, sa ramana pentru posteritate.
Pana la urma cei de la care am comandat nu aveau Kelfos pe stoc si mi-au recomandat spray-ul de la Nigrin. Toate bune si frumoase - vine cu cap de spray normal pentru suprafete mari si cu aplicator subtire care intra in orice gaurica posibila si imposibila, deci poate fi bagat prin absolut toate locurile, fara sa te intrebi daca a ramas vreo zona netratata. Imediat dupa aplicare este foarte fluid (gen WD40), deci poate fi plimbat cu usurinta prin cadru. Ca idee, este important sa ramana macar o gaura libera pe tubul in lucru, pentru a pemite agentului de transport si solventului sa iasa din cadru. In stare fluida se curata foarte usor cu un simplu servetel absorbant sau cu apa calda si sapun. In stare uscata se curata bine de pe suprafetele lucioase si nu pateaza vopseaua (dar n-as putea spune cum se impaca cu vopseaua mata).
In final formeaza o pelicula subtire, galbui-maronie, transparenta, foarte lucioasa si elastica - la pipait seamana cu latexul.

Reziduurile de la sablare care imi zdranganeau prin seat-stay s-au lipit in stratul final si acum stau cuminti la locul lor.
Dupa cum este de asteptat, miroase destul de puternic (si persistent), deci recomand un spatiu bine ventilat. In plus, pateaza orice suprafata absorbanta (textile, pereti, etc). De pe maini se curata usor cu apa si sapun sau cu pasta cu glicerina (in cazul in care incepe sa se intareasca), dar mirosul persista destul de mult, indiferent de cate ori te speli pe maini. Recomand potentialilor utilizatori sa poarte manusi si sa nu stea cu nasul in vaporii emanati.

ultima modificare: 28 noiembrie 2017 la 09:34

+1
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 564
Subiecte: 9

#387746 28 noiembrie 2017 la 09:39

Bravo, ti-ai facut damblaua.

Miklós Henrich Grávuj

Trimite mesaj
Posturi: 5
Subiecte: 1

#417026 16 iunie la 19:55

Bravo!
Totusi, eu nu as folosi "apa calda si sapun".
As folosi un solvent pe baza de alcool sau chiar diluant.
Asta daca, si cand, se pune problema de curatare. Apa sustine rugina.
Intentionez sa dau si eu cu Nigrin in interiorul unui cadru din otel :)

+1
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 564
Subiecte: 9

#417038 17 iunie la 09:05

De pe maini se curata cu apa si sapun, ce rugina sa apara pe maini dupa spalare?

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro