De ce azi orice cadru are "top tube"-ul inclinat?
Eduard Motoi![]() Trimite mesaj Posturi: 606 Subiecte: 22 |
#307167 4 februarie 2014 la 11:17 Bicicleta mea, un centurion hibrid de acum 20 de ani, are cadru clasic, cu teava dintre sa si ghidon perfect orizontala. Acesta a fost design-ul clasic din industrie, folosit aproape un secol. Azi, observ ca aproape orice bicicleta(de munte, de sosea, hibrid, de copii etc) are o geometrie agresiva, cu "top tube"-ul inclinat la diverse unghiuri. Eu am avut la un moment dat si un specialized rockhopper cu o astfel de geometrie, si iata ce am observat:
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5863 Subiecte: 67 |
#307180 4 februarie 2014 la 13:42 Nu am astăzi timp pentru un răspuns elaborat, dar pe scurt:
|
Eduard Motoi![]() Trimite mesaj Posturi: 606 Subiecte: 22 |
#307182 4 februarie 2014 la 13:59 Apreciez raspunsul, Maximilian(de altfel l-am si asteptat/anticipat). |
Un fost membru Posturi: 25 Subiecte: 1 |
#307189 4 februarie 2014 la 15:18 Eu raspund cu DA la toate intrebarile lui Max de mai sus. DA este nevoie de toate astea pentru a se incuraja, promova mersul pe bicicleta, chiar daca deocamdata este vorba doar de marketing...omul are de unde alege si atunci toate legumele care stau doar in fata calculatorului la jocuri,filme si alte prostii isi mai cheltuie banii si pentru sport pentru a nu ramane doar niste legume cu creier. ...Si DA este nevoie de toate ''inovatiile'' acestea pentru a scadea pretul bicicletelor, care din punctul meu de vedere este foarte mare. Daca nu este concurenta la rotile de 26' ramanem limitati doar la roti de 26, 3x9 viteze,suspensii proaste.... si ???
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5863 Subiecte: 67 |
#307191 4 februarie 2014 la 15:44 Cătălin, nu confunda încurajarea sportului cu păcălirea potenţialilor clienţi. Fireşte că marketing-ul are plusurile lui, aşa cum arăţi mai sus, dar la un moment dat graniţa între ce lucrurile de care este cu adevărat nevoie şi cele care sunt făcute doar de dragul de a fi făcute, cu un bonus în faptul că lumea va cheltui bani pe ele, este una cel puţin discutabilă.
|
Mladen Brașovan![]() Trimite mesaj Posturi: 1115 Subiecte: 9 |
#307198 4 februarie 2014 la 16:38 Maximilian Munteanu: ...standover height...
|
. bibi![]() Trimite mesaj Posturi: 3471 Subiecte: 15 |
#307204 4 februarie 2014 la 17:24 Din câte știu eu, cadrele ”slopped” au apărut la mtb pentru că ofereau (spre deosebire de cele drepte, ”copiate” de la bicicletele de șosea) câteva avantaje: rezistență sporită din cauza geometriei romb (headtube mult mai scurt și realizarea unui triunghi frontal în loc de trapez) și o reducere a greutății pentru că se utiliza mai puțin material. Și evident, înățimea mai mică dădea mai multă siguranță în exploatarea în teren accidentat.
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5863 Subiecte: 67 |
#307206 4 februarie 2014 la 17:49 Da, înainte de a fi ceea ce este astăzi, un brand haios cu mai multă imagine decât produs, Kona trecea drept o marcă inovatoare în materie de geometrie. Bine, la începutul anilor '90, când se întâmpla asta, mountainbiking-ul era un cu totul alt sport, toate bicicletele erau preponderent rigide şi aveau furci fixe, iar diferenţele subtile erau mai uşor de sesizat. Dar gândirea progresistă în materie de geometrie este unul dintre motivele pentru care Konele de la începutul anilor '90 au şi acum o mare căutare şi un cult-following legitim. Încerc să mă gândesc dacă în afară de Gary Fisher, care şi-a impus voinţa în materie de geometrie de mai multe ori (şi bine a făcut), sau Keith Bontrager şi Kona, după cum spuneam, mai există şi alţi inovatori în materie de geometrie pentru bicicletele de munte, dar nu îmi vine nimic în cap.
|
. bibi![]() Trimite mesaj Posturi: 3471 Subiecte: 15 |
#307207 4 februarie 2014 la 17:55 Eh, o ironie prea fină la adresa unuia care îmi reproșează (și pe PM) că ”mă bag în toate discuțiile” și nu are el loc de mine....
|
Andu Bondaru![]() Trimite mesaj Posturi: 2 |
#307338 7 februarie 2014 la 10:51 Salutari,
|
Maximilian Munteanu Editor in chief ![]() Trimite mesaj Posturi: 5863 Subiecte: 67 |
#307344 7 februarie 2014 la 12:50 @ Anca Diana Banica:
|
. bibi![]() Trimite mesaj Posturi: 3471 Subiecte: 15 |
#307345 7 februarie 2014 la 13:03 Gazelle cu TT drept??? Da, dar în mod secundar:
|
. bibi![]() Trimite mesaj Posturi: 3471 Subiecte: 15 |
#307374 7 februarie 2014 la 18:18 Oare ce sfaturi (specialiști cu experiență!!??) dă un magazin care vinde o semicursiera banală veche de 30 de ani cu 650Ron???
|
victor marinescu![]() Trimite mesaj Posturi: 27 |
#307386 8 februarie 2014 la 00:57 Sorin, dacă ar fi astea singurele exemple de la dumnealor, aș zice că-i o scăpare. Dar 'mnealor sînt "specialiști" cu o vastă "experiență" în a-și aștepta clientul (snob) de muls așa cum păianjenul își așteaptă musca amețită.
|
. bibi![]() Trimite mesaj Posturi: 3471 Subiecte: 15 |
#307390 8 februarie 2014 la 10:57 Corect! Cum era aia, ”mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primește nimic”! |
Discutate recent
- saptamana asta joi la 23:15
Filtre noi pentru Bazar - propuneri
- acum 3 ore si 9 minute
Frane, daca nu ai suport de prindere - acum 3 ore si 19 minute
achizitionare biciclete 2000 lei - acum 5 ore si 17 minute
Anunturi dubioase in bazar - ieri la 12:31
Mavic Cosmic sls - saptamana asta vineri la 23:32
Tektro auriga atinge disc - saptamana asta vineri la 22:42
XC 29" 4000 - 5000 lei - saptamana asta vineri la 11:07
Butuc fata de la 110mm la 100mm - saptamana asta joi la 23:30
Fox 32 performance vs rockshox xc 35 - saptamana asta joi la 23:25
J - saptamana asta joi la 23:25
Roti 2.6 pe 27.5plus - saptamana asta joi la 23:03
Recomandare folie protectie - saptamana asta joi la 18:03
Vospitor Cluj - saptamana asta miercuri la 15:14
Hardtail - saptamana asta marti la 15:57
Ce trebuie sa fac - Raspunsuri recente
Parteneri
Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro