Forum
Esti aici:
Subiect: Bazar: Hardtail All-Around devine Freeride Hardtail
#3309
Postat de Maximilian Munteanu
Subiect deschis de la 25 decembrie 2012 la 11:19
Raporteaza
Aşa cum aţi observat mai mult ca sigur, odată cu restructurarea bazarului a mai răsărit o categorie nouă, "hardtail all-around". Având în vedere câte anunţuri sunt postate în mod eronat acolo, cred că e necesar să definim cât de clar cu putinţă ce este, de fapt, acel "hardtail all-around".
În primul rând, am generat această nouă categorie pentru a simplifica lucrurile pentru cei care îşi caută o bicicletă. Păstraţi, vă rog, asta în minte şi încercaţi să nu fiţi căpoşi degeaba. Lucrurile nu sunt tot timpul ceea ce par. Şi nici bufniţele. ;)
Un hardtail all-around este acea bicicletă polivalentă, care poate merge peste tot, dar care este mai degrabă orientată către distracţia la vale. Nu am vrut să-i spunem "hardtail de all-mountain" sau "hardtail de freeride", pentru că ar fi rămas pe lângă alte biciclete. Ce faci cu hardtail-urile "de downhill"??? Unde le bagi? Categoria "DH" e în mod clar rezervată full suspension-urilor. Noua categorie poate deci asimila o serie de biciclete destul de diferite, dar nu pe oricare. Deci vă rog frumos şi insistent, nu mai postaţi hardtail-uri de XC ca fiind "all around", pentru că doar se crează confuzie! De exemplu:
- un NS Surge, un Dartmoor Hornet, un Polar-X sau un UMF Hardy sunt din categoria "hardtail all-around" dacă nu cumva sunt montate cu piese specifice de dirt/street (doar o frână, singlespeed etc.)
- nu sunt hardtail-uri all-around biciclete generice precum Trek 4300, Specialized HardRock sau altele de genul lor, indiferent ce filme au posesorii lor sau ce piese au montat pe ele - nu piesele fac o bicicletă
În mod clar există zone gri, pentru că e largă plaja de definiţie, deci dacă aveţi dubii despre unde să puneţi un anunţ, scrieţi-ne! Mai bine aşa. Tocmai am terminat de sortat şi de reîncadrat vreo 20 de bike-uri de XC, a propos.
Voi lăsa avest topic deschis astăzi, pentru a culege feedback., iar apoi va rămâne închis dar sticky. Încercaţi totuşi să vă gândiţi dacă aveţi ceva util de spus sau doar vreţi să vă manifestaţi dezacordul. Categoria va rămâne cu titulatura asta, dar suntem dispuşi să îmbunătăţim abordarea şi definirea ei. Repet: chestia asta a fost făcută pentru a veni în întâmpinarea unei nevoie, nu fiindcă e cineva bătut în cap. De aceea alegem şi să comunicăm aici şi aşa.
Merci pentru răbdare şi pentru înţelegere!
Mx
În primul rând, am generat această nouă categorie pentru a simplifica lucrurile pentru cei care îşi caută o bicicletă. Păstraţi, vă rog, asta în minte şi încercaţi să nu fiţi căpoşi degeaba. Lucrurile nu sunt tot timpul ceea ce par. Şi nici bufniţele. ;)
Un hardtail all-around este acea bicicletă polivalentă, care poate merge peste tot, dar care este mai degrabă orientată către distracţia la vale. Nu am vrut să-i spunem "hardtail de all-mountain" sau "hardtail de freeride", pentru că ar fi rămas pe lângă alte biciclete. Ce faci cu hardtail-urile "de downhill"??? Unde le bagi? Categoria "DH" e în mod clar rezervată full suspension-urilor. Noua categorie poate deci asimila o serie de biciclete destul de diferite, dar nu pe oricare. Deci vă rog frumos şi insistent, nu mai postaţi hardtail-uri de XC ca fiind "all around", pentru că doar se crează confuzie! De exemplu:
- un NS Surge, un Dartmoor Hornet, un Polar-X sau un UMF Hardy sunt din categoria "hardtail all-around" dacă nu cumva sunt montate cu piese specifice de dirt/street (doar o frână, singlespeed etc.)
- nu sunt hardtail-uri all-around biciclete generice precum Trek 4300, Specialized HardRock sau altele de genul lor, indiferent ce filme au posesorii lor sau ce piese au montat pe ele - nu piesele fac o bicicletă
În mod clar există zone gri, pentru că e largă plaja de definiţie, deci dacă aveţi dubii despre unde să puneţi un anunţ, scrieţi-ne! Mai bine aşa. Tocmai am terminat de sortat şi de reîncadrat vreo 20 de bike-uri de XC, a propos.
Voi lăsa avest topic deschis astăzi, pentru a culege feedback., iar apoi va rămâne închis dar sticky. Încercaţi totuşi să vă gândiţi dacă aveţi ceva util de spus sau doar vreţi să vă manifestaţi dezacordul. Categoria va rămâne cu titulatura asta, dar suntem dispuşi să îmbunătăţim abordarea şi definirea ei. Repet: chestia asta a fost făcută pentru a veni în întâmpinarea unei nevoie, nu fiindcă e cineva bătut în cap. De aceea alegem şi să comunicăm aici şi aşa.
Merci pentru răbdare şi pentru înţelegere!
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 25 decembrie 2012 la 11:19
0
0
MX, ar fi utilă o poză :-). In special ca ai un exemplu la îndemâna :-).
Postat de Bogdan Urdea la 25 decembrie 2012 la 14:21
0
0



Postat de Tudor Costin editat la 25 decembrie 2012 la 15:01
0
0
Termenul corect nu ar fi "all-round" in loc de "all-around" , tinand cont ca prima expresie denota un set de calitati diferite adunate sub acelasi acoperis. In ceea ce priveste bicicletele care se incadreaza , aici nu ma bag .
Craciun Fericit tuturor (si Sarbatori fericite in general) !
Craciun Fericit tuturor (si Sarbatori fericite in general) !
Postat de Aurelian Ispir la 25 decembrie 2012 la 14:58
0
0
Nu, termenul corect e "all around". Atâta engeză ştiu şi eu. "Allrounder" e apropiat, dar altceva, totuşi cu ortografierea asta, nu "allround".
http://www.merriam-webster.com/dictionary/all-around
Poţi căuta în Merriam Webster termenul "allround" şi vezi ce iese! ;)
Mx
http://www.merriam-webster.com/dictionary/all-around
Poţi căuta în Merriam Webster termenul "allround" şi vezi ce iese! ;)
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 25 decembrie 2012 la 16:18
0
0
Apreciez initiativa dar mi se pare putin ironic faptul ca acest MTB "all around" e pe nicaieri cand vine vorba de o catarare sustinuta. In ideea asta "all around" nu mi se parea cea mai potrivita categorisire pt el.
Postat de Valeriu Ionascu la 25 decembrie 2012 la 16:42
0
0
Valeriu, nu discutăm aici despre ce consideră fiecare că e denumirea adecvată. Denumirea rămâne, iar exemplul dat de Tudor e unul extrem de nefericit, dacă mă întrebi pe mine. Ia un Santa Cruz Chameleon şi urcă de rupe locul. Asta face un bike all around: poate urca, dar nu e campion la asta, dar te simţi bine pe el la vale, unde e distracţia, nu ca pe o cizmă de bike de XC care te chinuie acolo unde ar trebui să-ţi placă. E ceea ce ar fi un bike enduro dacă ar fi full.
Mx
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 25 decembrie 2012 la 17:14
0
0
foarte bn asa poate inteleg toti ca bicicletele lor bune la toate se potrivesc de minune in aceasta categorie
eu am un full si este la categoria dh/freeride si am tot observat acolo hardtrail care nu au ce cauta in acea categorie
eu zic ca anunturile care nu sunt corespunzatoare cu categoria din care face parte sa fie sterse
si cand va vedea omul ca i se tot sterge anuntul va da un mail sau va intreba care este problema sau isi va da singur seama ca asa nu mai merge cu vrajeala
am observat si anunt cu cadru la biciclete dh
o zi buna
eu am un full si este la categoria dh/freeride si am tot observat acolo hardtrail care nu au ce cauta in acea categorie
eu zic ca anunturile care nu sunt corespunzatoare cu categoria din care face parte sa fie sterse
si cand va vedea omul ca i se tot sterge anuntul va da un mail sau va intreba care este problema sau isi va da singur seama ca asa nu mai merge cu vrajeala
am observat si anunt cu cadru la biciclete dh
o zi buna
Postat de Mihai Apostoiu la 25 decembrie 2012 la 19:00
0
0
Eu nu inteleg de ce va bateti cap in cap. Ideea e simpla, si foarte buna. Daca ai un XC il bagi la biciclete CrossCountry, daca ai un full suspension de vale...-> Downhill/Freeride, daca ai un full suspension cu shock mic, cursa furcii 120mm maxim, sau pe acolo bagi la Enduro. Categoria asta (cred eu) ca a fost facuta pentru a nu se mai face greseala sa-ti pui un UMF cu 66 pe el, la Downhill/Freeride, ci la MTB All Around, iar denumirea mi se pare mai mult decat perfecta pentru acest tip de bicicleta, pentru ca da, Maxi are dreptate, cu un gen de bicicleta poti merge pe aproape oriunde, si la vale, si la deal, si la sosea, si la piata, si la amanta etc, dec. => Polivalenta.
Am vazut multi pusti, ca isi pun bicicletele de tipul...Jackal cu 66/Domain, UMF cu 55/66/Domain, Ram cu acelasi tip de furci, PolarX, etc, la categoria de DH/FR, si chiar nu inteleg de ce, pentru ca nu corespund. E mai ok asa cu categoria asta. Important e ca toti sa citeasca mesajul scris de Maxi, ca daca nu...categoria e useless.
Am vazut multi pusti, ca isi pun bicicletele de tipul...Jackal cu 66/Domain, UMF cu 55/66/Domain, Ram cu acelasi tip de furci, PolarX, etc, la categoria de DH/FR, si chiar nu inteleg de ce, pentru ca nu corespund. E mai ok asa cu categoria asta. Important e ca toti sa citeasca mesajul scris de Maxi, ca daca nu...categoria e useless.
Postat de Mihai Damian editat la 25 decembrie 2012 la 22:29
0
0
Se pare ca tu nu ai citit ce s-a scris aici :)
Postat de Mihai Damian la 26 decembrie 2012 la 12:54
0
0
Cristian, noi încercă să definim ceva mai polivalent decât "all-mountain". Până la urmă şi "all-mountain" e o convenţie indusă de industrie şi care a ajuns general acceptată. "Trail" e o denumire mai degrabă populară în America şi prin ea se înţeleg în general tot biciclete de all.mountain. Cruisere, bike-uri de 4X şi altele sunt prea puţine pentru a fi relevante. Asta e o categorie care e de interes major şi miza e să nu mai amestecăm hardtail-uri de dirt/street cu cele cu viteze şi pregătite să cucerească orice teren, fiindcă sunt două chestii total diferite. Cred că e de bun simţ, nu?
Mihai, încercă să fim blânzi şi să vorbim înainte de a da cu parul. Nu e bine aşa?
Mx
Mihai, încercă să fim blânzi şi să vorbim înainte de a da cu parul. Nu e bine aşa?
Mx
Postat de Maximilian Munteanu la 26 decembrie 2012 la 18:00
0
0
Da` nu am dat cu paru :)) Doar am zis ceva adevarat.
Postat de Mihai Damian la 26 decembrie 2012 la 19:06
0
0
Discutate recent pe forum
postat de Valentin Rezeanu