Lucrăm să îmbunătățim DirtBike.ro. Vă mulțumim pentru răbdare!

Mondiale Leogang 2020 - Track walk printr-un traseu ”de bikepark” și alte minciuni

Autor: Maximilian Munteanu

Actualizat la: 22 februarie 2024 la 15:48:00

Mondiale Leogang 2020 - Track walk printr-un traseu ”de bikepark” și alte minciuni

Uitați tot ce s-a spus și s-a scris despre Leogang vreodată. Pe bune. Mă refer la traseul de downhill, evident, și la clișeul care-l bântuie de ani buni de zile: că e prea ”bikeparksy”, prea puțin tehnic și alte lamentații din ăstea. Adevărul simplu e că Leogang, deși mai puțin tehnic decât alte trasee, a fost întotdeauna greu, fiindcă cerea să mergi tare pe el pe peste tot, iar celălalt adevăr simplu e că traseul a evoluat de la an la an și i s-au tot adăugat segmente tehnice, însă cumva tot nu a reușit să se scuture de notorietatea acumulată inițial. Bun venit în 2020, când dăm piept cu cel mai proaspăt adevăr simplu: Leogang a devenit tehnic. Atât de tehnic încât pro-riderii par că-și cam rod unghiile, și nu din pricina ultimului gap, care e cam de aici până pe Ganymede, ceva lună de-a lui Jupiter. Nu-nu, e de la altceva, scroll and find out! Acesta este un raport despre track walk-ul de ieri, dă Maică Precistă să mai prindem o zi pe-aici!



[article-image="1" description="Leogang nu este întâmplător unul dintre cele mai populare bikepark-uri din lume, că oamenii știu foarte bine ce fac aici. - foto: Mx"]

În timp ce scriu șapoul ăsta, Luana Cherecheș și Paul Someșan sunt la primele lor ture de antrenamente, la fete Elite și la juniori, și sper să-și încheie sesiunea asta teferi. În afară de ei, mai sunt prezenți, pe partea de downhill, Remus Bonta, Akos Istvandi și Ciprian Mureșan, și mai avem lotul destul de serios de cross-country, unde sunt Eszter Bereczki, la fete Elite, Eduard Kubat și Răzvan Grec, la juniori, Gerhard Moldansky și Roberto Burța, la U23, și Ede Molnar, Lucian Logigan și Vlad Dascălu, la Elite. Doar ca să știți, să vă ridicați pălăriile în fața lui Logigan și a lui Molnar, că ei sunt furnicuțele care au tras alături de Dascălu, pentru ca România să poată alerga la XC la Olimpiadă! Chapeau! Tudor Oprea face parte din staff-ul de la XC, dar a venit și pentru cursa de e-bike de ieri, unde a ieșit pe locul 20 - onorabil pentru un veteran ca el!



[article-image="2" description="Lotul de XC, cu Sprînceană, Logigan, Oprea, Molnar, Kubat, Moldansky, Grec, Dascălu și Burța, plus Tudi în cursa de e-bike. - foto: Cătălin Sprînceană / Tudor Oprea"]

Dar să revenim la oile noastre! Despre faptul că la Leogang ni se pregătește o bucată nou-nouță știam. Practic, a fost eliminat ultimul wallride de lemn, step down-ul ce-i urma și pădurea de după, și traseul o ia acum la stânga, trece peste un gap și intră în pădure printr-o secțiune deschisă pe iarbă (că și așa ne tot plângem că nu mai sunt curbe din ăstea în World Cup), iar apoi... un mic iad pe pământ: o zonă deosebit de abruptă, atât de abruptă că nu sunt cuvinte în dicționar s-o descrie și nici imagini care să o ilustreze. Gândiți-vă la Val di Sole, doar că pe pământ proaspăt și afânat, îmbibat în apă. Că doar toamna nu așteaptă să ne ajustăm noi calendarele la pandemie și, dacă ești în Alpi, îți asumi că s-ar putea ca vremea din Octombrie să fie UN PIC diferită față de cea din iunie.



[article-image="4" description="Tot ce se vedea ieri din gondolă. - foto: Mx"]

Da, cam ăsta e contextul: COVID-ul a împins tot calendarul înspre toamnă și de aia suntem la Leogang în plină toamnă. Toată lumea e încântată că se întâmplă, toți își doresc ca și etapele ce urmează, de la Maribor și Lousa, să rămână în picioare, pentru a mai justifica ceva-ceva dintr-un sezon atipic, dar aceeași lume nu prea are rutină, curse în picioare, iar golul în stomac e dominant zilele ăstea, chiar dacă lumea se cam ferește să vorbească de asta. Când îi vezi pe pro-riderii din vârful ierarhiei că stau câte 15 minute pe un segment de 100 m, asta înseamnă ceva! Ah, da! Prognoza meteo pentru azi și mâine e fără ploaie, dar sâmbăta se anunță umedă, iar duminică s-ar putea să căutăm schiuri și snowboard-uri.



[article-image="5" description="Voulez-vous ciormol avec moi? - foto: Mx"]

Cât despre Leogang, jos pălăria: oamenii au ascultat ce li s-a reproșat, au ajustat și au implementat. Așa se face când ai unul dintre cele mai populare bikepark-uri din Europa și un brand pe care vrei să-l protejezi și să-l promovezi! Și dacă tot vorbim de asta, i-aș lua frumușel de mână pe toți primarii de stațiuni montane din România, i-aș sui la Leogang în vârf de munte și i-aș plimba prin sat, să le iasă un pic pe nas tiribombele și ce alte manele înțeleg ei prin ”turism”. În fine, gata cu hatereala, fotografii mai jos:



DISCLAIMER: setul ăsta de poze e cam pilaf, deci să nu vă așteptați la cine știe ce. Oricum nu sunt cine știe fotograf, dar aici sunt cu un aparat de împrumut și ieri seară, după ce am descărcat, am descoperit că am o eroare la autofocus, că mi se aburise lentila de la ploaie și că cele mai multe imagini sunt neclare. Am tras un pic de ele, nu am rezolvat cine știe ce. Sorry. Articolul ăsta trebuie să existe, ca să vă faceți și voi o mică idee despre ce avem aici.



[article-image="3" description="Akos are un nou sponsor, perfect pentru acest sezon! - foto: Mx"]

[article-image="6" description="E drăguț, așaaaaaa, la Leogang, când ajungi în vârful dealului... - foto: Mx"]

[article-image="7" description="E foarte drăguț și startul ăsta clasic în off-camber, cu un fundal cum n-o să mai vezi pe altundeva! - foto: Mx"]

[article-image="8" description="Țestoasă surprinsă în mediul ei natural și un mediu mai puțin natural pentru buna dispoziție și gânduri liniștite. - foto: Mx"]

[article-image="9" description="Aici e încă bine. Pe bune. - foto: Mx"]

[article-image="10" description="Primul tunel și unul dintre zecile de mini gap-uri, care sunt mai mari decât cele mai multe sărituri serioase de pe traseele noastre. - foto: Mx"]

[article-image="11" description="Paul Someșan și un rock garden care i-a făcut loc unei linii mai tehnice. - foto: Mx"]

[article-image="12" description="Și aici Sindicatul a stat și s-a uitat. Și s-a uitat. Și s-a uitat. Și s-a uitat... Fir-ar el să fie Sindicat! - foto: Mx"]

[article-image="13" description="Poate nu știți, dar la Leogang fiecare câștigător este onorat cu o sculptură cu numele său în secțiunea asta, unde mai demult a fost pădure. - foto: Mx"]

[article-image="14" description="Greg Minnaar are propria sculptură ceva mai sus, dar aici e altceva de onorat... #LongLiveChainsaw - foto: Mx"]

[article-image="15" description="Au trecut opt ani și imaginile ăstea au o încărcătură emoțională aparte. Greg Minnar și Stevie Smith: rideri, rivali, prieteni, Oameni. Gee completează podiumul, pe doi. Să poți vedea chestia asta pe viu e un privilegiu. - foto: Mx"]

[article-image="16" description="Autostrada din miezul traseului, imagine pitorească. Ca să poți sări gap-urile, trebuie să vii cu milionul la oră și la ce condiții avem acum, nu prea poți să-i dai milionul la oră. O să fie palpitant și aici! - foto: Mx"]

[article-image="17" description="Rădăcini, linii, semne de întrebare și ceva frustrare, cu Angelo în mijlocul lucrurilor. - foto: Mx"]

[article-image="18" description="Începutul și sfârșitul Motorway-ului, cu Akos în rol de Luminița. - foto: Mx"]

[article-image="19" description="Luana Cherecheș a.k.a. Turtle e Șefa La Buna Dispoziție™, doar că nici ei nu prea-i venea să râdă ieri. - foto: Mx"]

[article-image="20" description="Aici începe bucata nouă, cu două viraje deschise pe iarbă. În caz că vi se pare lejer, vă ajută poza a doua. - foto: Mx"]

[article-image="21" description="Intrarea în pădure arată foarte fain, cu pământ afânat, mușchi și ferigi, dar... - foto: Mx"]

[article-image="22" description="Greg Minnaar și noul lui mecanic au stat ceva timp și pe secțiunea asta. Picioarele lor și umbrela folosită pe post de toiag spun și ele ceva despre traseu. - foto: Mx"]

[article-image="23" description="În zona asta se lucra încă de zor. Sârma de pe lemnăraie era proaspătă și tocmai se construiau niște balustrade. - foto: Mx"]

[article-image="24" description="Ați auzit și o să mai auziți ”în imagini nu se vede cât de abrupt e”. Pentru că e adevărat. Incredibil de adevărat. - foto: Mx"]

[article-image="25" description="Băieții noștri tocmai demonstrează matematic teoria din fraza anterioară: e abrupt, al naibii de abrupt! - foto: Mx"]

[article-image="26" description="...parcă un pic mai în cap decât prima pădure de la Tare Ca Piatra! Hai, pwp Delia! ;) - foto: Mx"]

[article-image="27" description="Și dacă înclinația nu era de ajuns, aderența e la nivel de ”gel de duș pe gresia udă din baie”, iar duminică se anunță ninsoare! Grozav, fix ce ne doream! - foto: Mx"]

[article-image="28" description="Ăsta e noul jump, despre care s-a tot scris și s-a povestit. Are plasă sub el (!!!) și s-ar putea ca milionul la oră de pe Motorway să nu fie de ajuns aici. Bine, dacă ai de unde să aduni milionul... - foto: Mx"]

[article-image="29" description="Mă gândeam că duma ”fără frică” nu prea merită folosită lângă numele lui Paulică, într-o porțiune unde o cantă înseamnă direct ”loc luminat, loc cu verdeață, loc de odihnă”. - foto: Mx"]

[article-image="30" description="Întrerupem trasmisia noastră pentru cursa de e-bike la feminin. Revenim în scurt timp! - foto: Mx"]

[article-image="31" description="Priveliște idilică asupra Leogang-ului, cu un pumptrack cum orice biciclist își dorește. - foto: Mx"]

[article-image="32" description="Clișeu cu ceața din munți și linia de finish. - foto: Mx"]

[article-image="33" description="Fiindcă nu mai am nimic de spus, vă dau o cifră random de la Mondialele din 2012: pe atunci două milioane de Euro pentru organizarea competițiilor au venit doar de la land-ul Salzburg, de care ține Leogang. Atât. - foto: Mx"]

Avem și muzică adecvată:





Degete încrucișate!
Mx

Raporteaza
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.