Forum

Subiect: Refolosire cauciucuri tubless

#11802

Florin Vasiliu
Postat de Florin Vasiliu
Subiect deschis de la 4 august 2023 la 19:09
Raporteaza
Am jante DT Swiss, tubless ready. Imi ies foarte greu cauciucurile de le ele. Sunt de MTB. Numai XC practic. Am cumparat o pereche de cauciucuri Hutchinson cu sarme pentru prima iarna. Bicicleta am avut-o in noiembrie. Ca sa nu toc cauciucurile Maxxis tubless ready, pe care le-am pastrat pt offroad, am montat Hutchinson, sa merg prima iarna pe asfalt.
Numai ca nu se toaca. Sunt foarte rezistente la asfalt. Ambele. Asa ca Hutchinson le montez in octombrie si Maxxis in iulie, cand se opresc ploile.
M-am
Complicat caci Mxcis nu se toaca asa rapit ca primele mele cauciucuri B’twin noi pe care le-am avut la prima bicla. Asa a vandut proprietarul. Era second.
M-au indus in eroare cauciucurile B’twin.
Dar nu imi tine arrul roata spate. Cand le-am umflat prima oara nu tineau delaoc aer. Dupa o ora, dupa ce am pus lapte ambreusit sa le umflu.
Cand au fost cauciucurile noi le-am umflat din prima fara lapte.
Deci, cand le-am montat, aveau sigilant uscat pe ele.
Trebuia sa decojesc, intai, sigilantul de pe margine?
Cand am scos cauciucurile s-o fi jupuit banda de etansare de pe fundul jentii?
Dupa ce am montat tubless-urile am pus sigilant si a curs destul de mult pe la marginea cauciucului cand am pompat. Sa fie sigilant prea putin?
Voi ce ma sfatuiti sa fac intai? Sa nu mai bajbai. Posibil la roata din fata am mai pus sigilant. La Aia din apatr care acum nu tine aer acum nu am mai pus sigilant caci nu am pompat ca la cea din fata, la care a iesit mult lapte.
Ea tine o petioada aer. Si mai are si lapte in ea.
Postat de Florin Vasiliu la 4 august 2023 la 19:09
0
0
Am pus sigilant prima oara acum 7 zile. Nu am observat nimic suspicios la sigilant. Este Continental. Am pus iar acum si am mi s-a infundat seringa. Era branzit. Oare de la caldura? Nu este tot. Oare de aia nu mai sigileaza. Pana acum o saptamana l-am tinut in beci. Apoi a stat in casa unde este mult mai cald. Roata fata s-a etansat. Acum o saptamana. Am pus 100ml, dar pt ca a iesit mult cand am pompat “in gol” si iesea tot aerul afara antrenand si sigilant, am mai pus sigilant. La a doua roata am pus numai o data. Dupa o saptamana am mai pus, dar de abia acum observ ca s-a branzit. Mi-au curs cateva picaturi din palnie pe un beton. S-a intarit. Dar cand am pus in trecut, pe unde iesea aer iesea si sigilant. Acum imi iese aer pe la baza supapei, dar sigilant nu. Am mers cu bicla 30min. M-am oprit. Aveam presiunea cu care am plecat. Am stat vreo 2 ore. Dupa aceea cauciucul era dezumflat. Nu este nimic dupa vreo logica. Are perioade in care tine aer si perioade in care nu.
Postat de Florin Vasiliu editat la 6 august 2023 la 05:05
0
0
Eu am refolosit in 3 sezoane succesive cauciucuri Hutchinson.
Nu am avut probleme deoarece am curatat la sange anvelopa de vechiul lichid. Am curatat anvelopa si pe interior, si pe exterior. Am razuit chiar cu un cutit stratul moale dar inca aderent.
Am spalat si janta, am inspectat fondul de janta, si pt ca la roata dadea sa se desprinda, am aplicat cativa cm de fond de janta nou.
Singura data cand am avut probleme a fost cand dupa ce am curatat anvelopa de lichid, am ales sa pastrez vechile snururi-anti-pana ce le-am aplicat in sezonul anterior. Chiar daca anvelopa era ok si tinea aerul dupa ce am montat-o, cand m-am urcat pe bicla a inceput sa scape, si deci am schimbat snururile.
Valva nu se strange decat la mana, ideal ar fi sa ai garnituri interioare compatibile cu forma jantei.
Eu folosesc lichid de la Muc-Off, si merg cu bicla la plaja 3 luni / an. La inceputul sezonului urmator pot merge fara pb. Cand desfac anvelopa, lichidul e inca umed. Uscatel, dar umed.

Am patit si sa fac rotile tubeless si in 30 de zile sa ma decid ca vreau alte anvelope. Am taiat chiar anvelopa - i-am facut in gemulet lateral si am.bagat seringa sa scot / salvez lichid. N am putut salva nimic. La 110 ml pusi pe roata de 29, erau imprastiati pe tot cauciucul, și chiar daca am ținut bicla nemiscata 24h ca sa se adune jos, tot n-am avut ce sa salvez.

Concluzie: anvelopele tubeless pot si refolosite, dar este nevoie sa stii ce faci cand lucrezi pe partea de tubeless.
Postat de Bogdan B. la 6 august 2023 la 15:31
0
0
Eu nu am sigilant uscat decat pe muchhile cauciucului. Acum nu mai rasufla pe la valva. Am pus sigilant iar, sa-l completez pe cel care a iesit cand pompam si nu tinea aer, dar nu am mai agitat recipientul. O zi jumate a tinut aer. Am mers si 10km duminica. Astazi pe la ora 15:00 avea 2,5 bar ca ieri. Seara pe la 19:00 cand sa plec in tura iar era dezumflata. Nu are nici o logica.
Cand am montat prima oara tubless-ul imi iesea sigilant peste tot. Pe la ventil, nipluri, pe margine, dar a mers din prima. Intai pe uscat, apoi cu sigilant.
Acum a iesit putin sigilant intre muchia cauciucului si janta.
Singurul lucru pe care il stiu in neregula este ca atunci cand am scos cauciucurile care aveau camera am jupuit banda de etansare. Dar daca ar intra sigilant pe sub banda nu ar trebui sa iasa aer si sigilant pe la nipluri?
Daca sigilantul intra pe sub banda si ajunge intre peretii jantei nu ar mai ramane sigilant sa astupe golurile dintre janta si cauciuc?
Banda aia DT Swiss nu s-a lipit bine. Se vedea si la ochi si dupa ce am umflat a iesit sigilant pe la toate niplurile.
SA INLOCUIESC BANDA?
Am filtrat sigilantul din recipient.
Postat de Florin Vasiliu editat la 7 august 2023 la 20:26
0
0
Benzila astea costa si ele niste bani. Platesti si transport. Mai am banda DT Swiss. Rola a avut 10m. Am pus la fiecare roata. Ar trebui sa mai am de pus pentru inca o data. Dar banda asta Nookeproof sau alte benzi cand le montezi se lipesc foarte bine?
Voua v-a iesit sigilant pe la niplurri prima oara?
Am umflat cauciucul aseara (luni) si in dimineata asta (marti) nu a pierdut nici macar 0,1bar. Diseara parca vad ca iar o gasesc dezumflata.
Dar, oare mai ajunge banda asta.

Janta este asta:
Postat de Florin Vasiliu editat la 8 august 2023 la 08:25
0
0
La janta mea este o banda montata de cei de la service dupa ce au spitat roata. Aceea este fond de janta? Am montat banda tubless peste acea banda.
Postat de Florin Vasiliu la 8 august 2023 la 10:05
0
0
Deci daca inlocuiesc banda tubless sa scot fondul de janta montat la service?
Cand ajung acasa pun valva la ora 9:00. Acolo este pozitia optima in care bag capul furtunului de la pompa si intra si aer mai usor cand pompez.
Poate are anvelopa o gaira mai mare in pozitia de jos si sigilatul sta in dreptul ala si ramane umflata. Cand plec in tura sau daca schimb pozitia jantei atunci iese aer.
Altfel nu are logica.
Prapadesc si sigilant si banda degeaba daca scot cauciucul. Asa cred.
Voi pune clabuci in zona aia a cauciucului.
Postat de Florin Vasiliu la 8 august 2023 la 13:23
0
0
Eu cred ca aici este o gaura mai mare. Cand are chef dopul iese.
https://ibb.co/8gZMPBx
Postat de Florin Vasiliu la 8 august 2023 la 18:15
0
0
Am exagerat eu cu gaura mare. In sensul ca nu tine etansarea cu sigilant decat provizoriu.
Postat de Florin Vasiliu editat la 9 august 2023 la 01:59
0
0
Am pus sapun la nipluri. Pe acolo rasufla. In alte zile nu rasufla. Acum 2 ani si anul trecut iesea sigilant pe la baza niplurilor si etansa. S-o fi invechit sigilantul. Trebuie, intai, sa inlocuiesc nanda de etansare si sa incerc cu sigilantul care mi-a mai ramas. Nu?
Postat de Florin Vasiliu la 9 august 2023 la 10:51
0
0
Saracia ma prosteste. Intreb de 7 ori. Aveam banda tubles taiata pe toata latimea intr-un loc
Intra levierele sub cauciuc foarte greu. De aia nu vroiam sa le desfac. Plus ca se pierde sigilant. Pana la urma nu s-a pierdut prea mult.
Dar nu realizez daca sigilantul s-a invechit.
S-a depus o foita pe cauciuc la interior. Se cojeste ca foaia de ceapa. Daca imi curge o picatura pe janta, le exterior se intareste.
Nu prea am idee daca trebuie sa cumpar altul acum. Nu mai am mult, dar in noiembrie, posibil, voi monta iar cauciucuri cu camera. Se invecheste.
Am vazut pe unul care a curatat o anvelopa la interior de sigilant. Era lipit de anvelopa si se curata extrem de greu.
Postat de Florin Vasiliu editat la 13 august 2023 la 18:14
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.

Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.